W artykule:
- Dlaczego warto umieścić swoją stronę w Google?
- Wyświetlanie witryny WordPress w Google
- Krok 1: Sprawdź ustawienia WordPress dla widoczności w wyszukiwarkach
- Krok 2: Łączenie Google Search Console z WordPress
- Krok 3: Konfigurowanie map witryn XML
- Krok 4: przesyłanie map witryn XML do Google Search Console
Niedawno jeden z naszych użytkowników zapytał nas, jak umieścić swoją witrynę WordPress w Google? Będąc największą wyszukiwarką na świecie, Google jest całkiem dobry w automatycznym wykrywaniu i wystawianiu nowych stron internetowych. Jednak czasami może nie automatycznie wyświetlać Twojej witryny od razu. Ponieważ Google jest największym źródłem ruchu dla większości witryn, ważne jest, aby Twoja witryna natychmiast znalazła się w Google. W tym artykule podzielimy się, jak łatwo uzyskać witrynę WordPress w Google.
Dlaczego warto umieścić swoją stronę w Google?
Google jest głównym źródłem ruchu i odwiedzających dla większości stron internetowych. Jeśli poważnie myślisz o założeniu bloga lub uruchomieniu witryny dla małych firm, musisz jak najszybciej umieścić swoją witrynę w Google.
Jeśli stosujesz najlepsze praktyki SEO WordPress, wyszukiwarki takie jak Google mogą automatycznie znaleźć Twoją witrynę. Jednak może to zająć trochę czasu i przegapisz potencjalnych klientów.
Ale można łatwo przyspieszyć ten proces. Rzućmy okiem na to, jak umieścić swoją witrynę WordPress w Google.
Wyświetlanie witryny WordPress w Google
Zanim zaczniemy, musisz utworzyć konto Google Search Console. Możesz go łatwo skonfigurować, postępując zgodnie z naszymi instrukcjami krok po kroku, jak dodać swoją witrynę WordPress do Google Search Console.
Krok 1: Sprawdź ustawienia WordPress dla widoczności w wyszukiwarkach
Po skonfigurowaniu konta Search Console musisz upewnić się, że Twoja witryna WordPress jest widoczna dla wyszukiwarek. Możesz to sprawdzić, przechodząc do Ustawienia ” Czytanie strony i przewijanie w dół do Widoczność W Wyszukiwarkach opcja.
Pamiętaj, aby usunąć znacznik wyboru z tej opcji,aby Wyszukiwarki mogły indeksować Twoją witrynę.
Nie zapomnij kliknąć przycisku „Zapisz zmiany”, aby zapisać swoje ustawienia.
Krok 2: Łączenie Google Search Console z WordPress
Następną rzeczą, którą musisz zrobić, to dodać swoją stronę do Google Search Console. Zalecamy użycie metody prefiksu adresu URL, ponieważ istnieje więcej sposobów weryfikacji witryny i nie trzeba zmieniać rekordów DNS.
W polu witryny należy dodać pełny adres URL witryny. Ważne jest, aby używać tego samego adresu URL, który widzisz na pasku adresu URL przeglądarki, w tym WWW lub innych stron www, a także HTTPS.
Po dodaniu adresu URL witryny poprosi Cię o sprawdzenie, czy jesteś właścicielem domeny. Istnieje wiele metod, których możesz użyć do weryfikacji własności. Najprostszym sposobem jest kliknięcie strzałki obok „Inne metody weryfikacji”. To da ci meta tag, który musisz skopiować.
Następnie w swojej witrynie WordPress musisz zainstalować i aktywować wtyczkę all in One SEO. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji zobaczysz nowy element w menu administratora WordPress oznaczony All in One SEO. Śmiało i kliknij na Wszystko w jednym SEO ” Ustawienia Ogólne menu, a następnie kliknij kartę „Narzędzia dla webmasterów” u góry strony.
Kliknij pole Google Search Console i wklej kod weryfikacyjny w wyświetlonym polu.
Po zakończeniu kliknij na Zapisz Zmiany przycisk u góry ekranu. Teraz wróć do konta Google search console i kliknij na Zweryfikuj guzik. Własność Twojej witryny zostanie pomyślnie zweryfikowana.
Jeśli z jakiegoś powodu nie weryfikuje, musisz upewnić się, że wyczyściłeś pamięć podręczną w WordPress.
Krok 3: Konfigurowanie map witryn XML
Po zweryfikowaniu witryny musisz przejść do Wszystko w jednym SEO ” ogólne strona w obszarze administracyjnym WordPress, aby zweryfikować ustawienia mapy witryny. Domyślnie AIOSEO tworzy mapy witryn, których potrzebujesz automatycznie.
Aby wyświetlić mapy witryn, możesz kliknąć przycisk „Otwórz mapę witryny” lub dodać mapę witryny.xml ’ do twojego adresu URL (na przykład, www.example.com/sitemap.xml).
Następnie musisz przesłać swoją mapę witryny do Google webmaster tools. Mapy witryn pomagają wyszukiwarkom Google łatwo znaleźć i zindeksować nową zawartość.
Krok 4: przesyłanie map witryn XML do Google Search Console
Po prostu zaloguj się na swoje konto Google search console i wybierz swoją witrynę.
Musisz iść do Mapa strony po lewej stronie ekranu.
Następnie dodaj ostatnią część adresu URL mapy witryny (Mapa strony.xml) w sekcji „Dodaj nową mapę witryny” i kliknij przycisk Wyślij.
Po wykonaniu tych kroków możesz odwiedzić konto Google search console, aby sprawdzić swoje oferty. Po przeszukiwaniu i zindeksowaniu witryny przez Google zaczniesz widzieć raporty w search console.
Innym ważnym czynnikiem wpływającym na rankingi wyszukiwania jest szybkość witryny. Wolniejsze witryny są szkodliwe dla doświadczenia użytkownika i często są klasyfikowane niżej niż szybsze witryny. Zobacz nasz przewodnik, jak poprawić wydajność Twojej witryny
To wszystko. Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł ci uzyskać witrynę WordPress w Google. Możesz również sprawdzić nasz wybór ekspertów z najlepszych wtyczek i narzędzi SEO WordPress, których powinieneś użyć do optymalizacji swojej witryny.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.