Niedawno jeden z naszych czytelników zapytał, czy możliwe jest umożliwienie współpracownikom edytowania ich zatwierdzonych postów? Role użytkowników WordPress pozwalają ustawić różne uprawnienia dla każdego użytkownika w witrynie. Domyślnie użytkownik WordPress z rolą dostawcy nie może modyfikować opublikowanych postów. W tym artykule pokażemy Ci, jak pozwolić współpracownikom edytować swoje posty po ich zatwierdzeniu.

Let Contributors Edit Their Posts After Being Approved

Pozwól Współpracownikom Edytować Swoje Posty Po Zatwierdzeniu

Autorzy lub autorzy gościnni z rolą użytkownika współtwórcy piszą posty i wysyłają je do recenzji w WordPress. Użytkownik z rolą administratora lub redaktora może ją przeglądać i publikować. Po opublikowaniu autorzy nie mogą edytować własnych postów. Jest to uogólniona hierarchia w WordPress, która dystrybuuje rolę i status użytkownika.

Możesz jednak dodawać lub usuwać funkcje do ról użytkowników w WordPress. Rzućmy okiem na to, jak pozwolić współpracownikom edytować opublikowane posty.

Metoda 1: pozwól współpracownikom edytować swoje posty (Wtyczka)

Ta metoda jest łatwiejsza i zalecana dla większości użytkowników. Ta metoda umożliwia również natychmiastową edycję innych ról i uprawnień użytkownika.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zainstalować i aktywować wtyczkę capability Manager Enhanced. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę w WordPress.

Po aktywacji musisz odwiedzić Możliwości Użytkowników w obszarze administracyjnym WordPress, aby edytować możliwości roli użytkownika dostawcy.

User Capabilities

Na tej stronie musisz wybrać Współpracownik rola po prawej stronie, dzięki czemu można zmienić ich poziom uprawnień.

Select Contributor Role

Po wybraniu zobaczysz wiele opcji w tej sekcji. W Możliwości Edycji obszar, musisz wybrać Edytuj Opublikowane opcji i przewiń do dołu, aby kliknąć na Zapisz Zmiany guzik.

Select Edit Published

Następnie możesz przetestować uprawnienia, przełączając się na rolę dostawcy w WordPress i przechodząc do Posty strona. Zobaczysz teraz opcję edycji opublikowanych postów. Wskazówka: możesz natychmiast przełączać się między kontami użytkowników podczas testowania ról i uprawnień w WordPress.

Edit Approved Posts

Metoda 2: Ręczne zezwalanie współpracownikowi na edycję swoich postów

Ta metoda wymaga dodania kodu do plików WordPress. Jeśli nie robiłeś tego wcześniej, zapoznaj się z naszym przewodnikiem, jak skopiować i wkleić kod w WordPress.

Musisz dodać następujący kod do funkcji motywu WordPress.plik php lub wtyczka specyficzna dla witryny.


// get the" contributor " role object
$obj_existing_role = get_role ('contributor' );

// Dodaj możliwość "edycji opublikowanych postów" 
$obj_existing_role->add_cap ('edit_published_posts' );

Ten fragment kodu musi być uruchomiony tylko raz, co oznacza, że możesz go zapisać, a następnie usunąć. Pozwoli to współpracownikom edytować swoje opublikowane posty w WordPress.

Mimo że pokazaliśmy ci, jak zezwalać współpracownikom na edytowanie opublikowanych postów, uważamy, że nie jest dobrą praktyką zezwalanie współpracownikom lub autorom na edytowanie opublikowanych treści.

Jeśli istnieje potrzeba jakichkolwiek zmian lub poprawek w treści, pisarz powinien poprosić administratora lub redaktora o ich aktualizację. Pozwala to na zachowanie integralności redakcyjnej.

Przed opublikowaniem postu edytor sprawdza wiele niezbędnych elementów, takich jak słowa kluczowe, obrazy, meta opis, adres URL i inne. Te rzeczy są ważne, aby uzyskać lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Użytkownik z rolą użytkownika współpracownika może nie być w pełni świadomy twoich najlepszych praktyk redakcyjnych i może popełniać błędy, które pozostaną niezauważone, jeśli nie zostaną sprawdzone przez redaktora lub administratora.

Jednym ze sposobów radzenia sobie z tym jest udostępnianie listy kontrolnej postów na blogu swoim współpracownikom i autorom. Ta lista kontrolna pomoże im pokryć wszystkie zadania przed wysłaniem postu do przeglądu. Pomoże to również redaktorowi szybko przejrzeć post.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci nauczyć się, jak pozwolić współpracownikom edytować swoje posty po zatwierdzeniu. Możesz również zobaczyć nasz przewodnik, w jaki sposób umożliwić użytkownikom przesyłanie postów w WordPress bez dostępu do obszaru administracyjnego WordPress.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd „nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zainstalować WordPress lokalnie na komputerze Mac za pomocą MAMP

W artykule: Jak zainstalować MAMP na komputerze MacInstalacja WordPress na komputerze MacWypróbowanie…