W artykule:
- Dlaczego muszę zoptymalizować konwersję dla mojego sklepu WooCommerce
- Jak przekształcić odwiedzających w Klientów?
- Czego potrzebujesz, aby zwiększyć konwersje WooCommerce
- Instalacja i konfiguracja OptinMonster
- Tworzenie Pierwszej Kampanii Optymalizacji Konwersji WooCommerce
- Inne pomysły na kampanię zwiększającą konwersję WooCommerce
- Korzystanie Z Wielu Typów Kampanii
- Kierowanie Na Poziomie Strony
- Peronalizacja i targetowanie behawioralne
- Używanie FOMO do zwiększenia konwersji WooCommerce
Czy chcesz przekonwertować odwiedzających WooCommerce na klientów? Doprowadzenie ruchu do twojego sklepu WooCommerce to tylko połowa sukcesu, druga połowa to przekształcenie tych odwiedzających w Klientów. W tym artykule pokażemy, jak łatwo przekonwertować odwiedzających WooCommerce na klientów jak profesjonalista.
Dlaczego muszę zoptymalizować konwersję dla mojego sklepu WooCommerce
Większość sklepów eCommerce opiera się na wyszukiwarkach lub płatnych kampaniach reklamowych dla ruchu. Istnieje wiele innych sposobów, aby uzyskać większy ruch na swojej stronie.
Jednak ponad 75% odwiedzających, którzy znajdą Twoją stronę za pośrednictwem wyszukiwarek, nigdy jej nie znajdzie. Ci, którzy pozostają w pobliżu, tylko niewielki procent z nich doda produkty do koszyka.
W końcu ponad 69% koszyków na zakupy zostaje porzuconych bez dokonania zakupu. Koszty wysyłki, skomplikowane doświadczenie w kasie i zły projekt to jedne z głównych powodów porzuconych wózków.
Teraz, biorąc pod uwagę te statystyki, Twoja witryna eCommerce będzie nadal tracić potencjalnych klientów, jeśli nie będziesz pracować nad konwersją tych odwiedzających na klientów.
Jak przekształcić odwiedzających w Klientów?
Proces i technika, które są używane do przekształcania odwiedzających w Klientów, nazywa się optymalizacją współczynnika konwersji (CRO). Marketerzy i eksperci od użyteczności wykorzystują CRO, aby skutecznie nakłonić odwiedzających do stania się klientem lub potencjalnym klientem.
Zasadniczo usuwasz przeszkody, które wpływają na wrażenia użytkownika na twojej stronie. Zachęcasz również użytkowników do podejmowania decyzji o zakupie.
Wreszcie, jeśli użytkownik musi opuścić bez dokonywania zakupu, to twoim celem jest, aby spróbować i uzyskać swoje informacje poprzez generowanie ołowiu. Pozwala to komunikować się z nimi za pośrednictwem poczty e-mail i oferować spersonalizowane wiadomości, specjalne rabaty lub ogłoszenia o nowych produktach.
We wczesnych dniach e-commerce potrzebowałbyś umiejętności programistycznych,aby pracować nad tym wszystkim, ale już nie. Teraz masz narzędzia, które sprawiają, że niezwykle łatwo zrobić wszystkie te rzeczy bez pisania kodu lub nabywania nowych umiejętności technicznych.
Biorąc to pod uwagę, przyjrzyjmy się, jak przekonwertować odwiedzających WooCommerce na klientów.
Czego potrzebujesz, aby zwiększyć konwersje WooCommerce
Po pierwsze, będziesz potrzebował sklepu WooCommerce. Jeśli jeszcze go nie masz, zapoznaj się z naszym poradnikiem jak stworzyć sklep internetowy.
Ten samouczek dotyczy WooCommerce, więc będziemy go używać w naszych zrzutach ekranu. Jednak wszystkie te techniki będą działać również na każdej innej platformie eCommerce, w tym Shopify.
Będziemy używać narzędzia OptinMonster. Jest to najlepsze oprogramowanie do optymalizacji konwersji na rynku i pomaga łatwo przekonwertować odwiedzających WooCommerce na klientów.
OptinMonster jest płatną usługą i będziesz potrzebował przynajmniej swojego planu Pro, aby uzyskać dostęp do wszystkich funkcji wymienionych w dalszej części tego artykułu.
Gotowy? zaczynajmy.
Ujawnienie informacji: Wierzymy w pełną przejrzystość. Założyciel WPBeginner, Syed Balkhi, jest również współzałożycielem OptinMonster. Zalecamy tylko narzędzia, z których osobiście korzystamy i wierzymy, że dodadzą wartości naszym czytelnikom.
Instalacja i konfiguracja OptinMonster
Po zakupie OptinMonster należy zainstalować wtyczkę OptinMonster. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Ta wtyczka jest tylko łącznikiem między Twoim sklepem WooCommerce a OptinMonster.
Po aktywacji musisz kliknąć pozycję menu OptinMonster na pasku bocznym administratora WordPress. Zostaniesz poproszony o wprowadzenie klucza licencyjnego. Możesz znaleźć te informacje w swoim koncie na stronie OptinMonster.
Teraz pomyślnie podłączyłeś swój sklep WooCommerce do OptinMonster i możesz teraz rozpocząć optymalizację współczynników konwersji.
Tworzenie Pierwszej Kampanii Optymalizacji Konwersji WooCommerce
Stwórzmy twoją pierwszą kampanię optymalizacji konwersji WooCommerce za pomocą OptinMonster. Nasza pierwsza kampania zmniejszy wskaźnik porzucania koszyków przy jednoczesnym zwiększeniu konwersji.
Odwiedź Stronę OptinMonster w obszarze administracyjnym WordPress, a następnie kliknij przycisk „Utwórz nową kampanię”.
To przeniesie Cię na stronę OptinMonster, gdzie zostaniesz poproszony o wybranie typu kampanii i szablonu kampanii. W tym samouczku musisz wybrać lightbox jako typ kampanii. Będziemy używać szablonu „kupon” w tym samouczku, ale możesz użyć dowolnego szablonu, który Ci się podoba.
Jak tylko wybierzesz szablon, zostaniesz poproszony o podanie nazwy kampanii i podanie adresu strony internetowej, na której będziesz z niego korzystać.
Po wprowadzeniu tych informacji kliknij przycisk „Rozpocznij budowę”, aby kontynuować.
Spowoduje to uruchomienie interfejsu OptinMonster builder z podglądem na żywo wyskakującego okienka. Możesz po prostu wskazać i kliknąć dowolny element, aby go edytować.
Jak widać, używamy wyskakującego okienka, które gromadzi adres e-mail użytkownika. Możesz połączyć OptinMonster ze swoim ulubionym dostawcą usług e-mail, klikając kartę integracje.
W tym miejscu możesz dodać nową integrację, aby połączyć się z usługą poczty e-mail, postępując zgodnie z monitami wyświetlanymi na ekranie.
Następnie musisz wybrać, którzy użytkownicy zobaczą wyskakujące okienko i kiedy.
Kliknij kartę „wyświetl reguły” z lewego menu, a OptinMonster pokaże Ci listę domyślnych zestawów reguł wyświetlania, których możesz użyć.
Najpierw kliknij zestaw reguł „Exit Intent”, aby go rozwinąć, a następnie upewnij się, że jest aktywny. Exit-Intent w zasadzie wykrywa zachowanie użytkownika i wyświetla mu komunikat dokładnie w momencie, gdy ma zamiar odejść.
Gdy odwiedzający dodaje produkt do koszyka, WooCommerce automatycznie ustawia plik cookie „woocommerce_items_in_cart” w swojej przeglądarce z liczbą elementów w Koszyku.
Chcemy tylko pokazać nasze okienko użytkownikom, którzy mają produkty w Koszyku. Aby to zrobić, przewiń trochę w dół, a następnie kliknij „Wybierz odwiedzających z określonym ciasteczkiem” zestaw zasad, aby go rozszerzyć.
Ten zestaw reguł umożliwia uruchomienie kampanii po znalezieniu określonego pliku cookie. Stąd musisz przełączyć przełącznik stanu na „aktywny”.
Po pierwsze, opcja w tym zestawie reguł polega na pokazaniu, kiedy nazwa pliku cookie jest dopasowana. Następnie kliknij przycisk „Dodaj warunek” i wybierz „wartość pliku Cookie” nie pasuje dokładnie do 0.
Na koniec kliknij przycisk Zapisz w prawym górnym rogu ekranu, aby zapisać zmiany, a następnie kliknij przycisk Publikuj obok niego.
Twoja kampania jest teraz gotowa do wyświetlenia w Twoim sklepie WooCommerce. Wystarczy kliknąć kartę „OptinMonster” w obszarze administracyjnym WordPress, a następnie kliknąć kartę „Kampanie”.
Zobaczysz tam utworzoną kampanię. Jeśli nie widzisz kampanii, kliknij przycisk „Odśwież kampanie”.
Następnie należy kliknąć link „Go Live” znajdujący się pod kampanią.
To wszystko, co wyskakujące okienko lightbox jest teraz aktywne. Aby go przetestować, musisz otworzyć nowe okno przeglądarki w trybie incognito i odwiedzić swój sklep. Po prostu dodaj kilka produktów do koszyka, a następnie spróbuj wyjść.
Gratulacje! właśnie skonfigurowałeś pierwszą kampanię optymalizacji konwersji skierowaną do użytkowników, którzy zamierzają porzucić koszyk i opuścić go bez dokonywania zakupów.
Inne pomysły na kampanię zwiększającą konwersję WooCommerce
OptinMonster to potężne narzędzie z mnóstwem różnych stylów kampanii, które można wykorzystać z szerokim zakresem reguł wyświetlania. Pozwala to na dotarcie do klientów z wysoce skutecznym komunikowaniem w idealnym czasie.
Oto kilka pomysłów na kampanię, które mogą pomóc ci zwiększyć konwersje WooCommerce.
Korzystanie Z Wielu Typów Kampanii
OptinMonster zawiera kilka stylów kampanii, w tym wyskakujące okienka lightbox, przesuwane pole przewijania, pływający pasek, licznik czasu, formularze paska bocznego, formularze w linii i wiele innych.
Możesz zmaksymalizować współczynniki konwersji WooCommerce, korzystając z wielu typów kampanii. Możesz na przykład kierować reklamy do użytkowników opuszczających witrynę za pomocą wyskakującego okienka Exit-Intent®, a także wyświetlać inne kampanie w całym sklepie.
Kierowanie Na Poziomie Strony
OptinMonster umożliwia wyświetlanie kampanii na dowolnej stronie w Twojej witrynie. Ta strona może być produktem, kategorią produktu, postem na blogu, stroną główną lub Stroną docelową.
Po prostu przejdź do strony OptinMonster w obszarze administracyjnym WordPress i kliknij link „Edytuj ustawienia wyjściowe” poniżej kampanii.
To pokaże Ci różne opcje kierowania na poziomie strony, których możesz użyć. Obejmuje również opcje targetowania specyficzne dla WooCommerce.
Oprócz tych opcji w aplikacji OptinMonster dostępne są również zestawy reguł wyświetlania, które zapewniają jeszcze więcej opcji kierowania na poziomie strony.
Peronalizacja i targetowanie behawioralne
Personalizacja pomaga poprawić wrażenia użytkownika, czyniąc je bardziej osobistym dla każdego użytkownika. Targetowanie behawioralne pozwala kierować kampanie na podstawie zachowań klientów.
Na przykład możesz witać zalogowanych klientów ich imieniem, pokazywać im produkty na podstawie ich historii przeglądania, oferować im zniżki lub kupony.
Edytuj swoją kampanię w aplikacji OptinMonster i kliknij kartę „wyświetl reguły”. Przewiń w dół do sekcji „Kto powinien zobaczyć kampanię”, a znajdziesz mnóstwo opcji kierowania.
Kliknij jedną z tych opcji, aby je rozwinąć. Stąd możesz aktywować zestaw zasad i go skonfigurować.
Używanie FOMO do zwiększenia konwersji WooCommerce
FOMO lub „strach przed pominięciem” to psychologiczny termin używany do opisania lęku przed pominięciem czegoś ekscytującego i modnego.
Jako właściciel sklepu eCommerce możesz skorzystać z tego ludzkiego zachowania dzięki strategii marketingowej i poprawić konwersje.
OptinMonster zawiera szablony odliczania czasu, pływające paski i motywy kuponów, których możesz użyć do budowania FOMO w kampaniach marketingowych.
Połącz je z targetowaniem behawioralnym i dostosowywaniem, aby Twoje kampanie były jeszcze bardziej skuteczne.
Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, zobacz nasz artykuł o tym, jak używać FOMO w swojej witrynie WordPress, aby zwiększyć konwersje lub zobacz te sprytne przykłady marketingu FOMO z całej sieci.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak przekonwertować odwiedzających WooCommerce na klientów. Możesz również zapoznać się z naszym przewodnikiem, w jaki sposób włączyć śledzenie klientów w WooCommerce za pomocą Google Analytics.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.