OK, to jest moment, na który czekałeś: istnieje ogromny wzrost ruchu w Twojej witrynie WordPress. Sukces! Ale potem dostajesz wiadomość od Hummingbird lub hosta internetowego lub jakiejkolwiek usługi monitorowania czasu pracy, z której korzystasz, i mówi ona, że Twoja witryna zniknęła. Co do H-E-double-hockey-sticks?

Racja. Skupmy się na pozytywach. To ekscytujące, że Twoja strona stała się tak popularna. Z drugiej strony, to jest do bani, że Twoja strona poszła w dół. Co jeśli odwiedzający wracają, aby w końcu dokonać zakupu, który zastanawiali się przez cały dzień, ale zamiast tego znaleźli kod statusu HTTP informujący ich, że coś jest nie tak z Twoją witryną? To może być tak samo złe dla reputacji Twojej witryny, jak brzydki projekt lub powolne ładowanie stron.

I co teraz?

W tym artykule omówię:

  1. Jak przewidzieć skoki ruchu,
  2. Jak przygotować swoją witrynę z wyprzedzeniem na wzrost natężenia ruchu i
  3. Co zrobić, gdy witryna ulega awarii lub zwalnia po gwałtownym wzroście.

Dowiedz się, jak przewidywać skoki ruchu w sieci

W porządku, więc to niesamowite, że Twoja strona doświadczyła wzrostu ruchu. Chwała za bycie tak popularnym! To był twój cel, prawda? Zbuduj piękną stronę, miej wyjątkową propozycję sprzedaży, która jest bardzo popularna i obserwuj, jak tysiące (a pewnego dnia – trzymam kciuki – miliony) ludzi przybywa do niej.

Podczas gdy skoki ruchu mogą być pozytywnym wskaźnikiem tego, jak dobrze radzi sobie Twoja firma, skutki, jakie mogą mieć na twojej stronie, jeśli nie są na nie przygotowani, mogą być druzgocące. Oczywiście, czasami zmuszają Twoją witrynę do całkowitego wyłączenia, ale są też inne sytuacje, w których po prostu sprawiają, że czas ładowania strony jest tak żmudnie powolny. Tak czy inaczej, efekt jest taki sam na odwiedzających.

Pomyśl o tym tak:

  • Odwiedzający zdają sobie sprawę, że coś jest nie tak z Twoją witryną. Albo dostęp jest zablokowany, albo Strony się nie ładują, więc uciekają.
  • Teraz musisz zadzwonić do swojego hosta i sprawdzić, czy może pomóc go odzyskać. Może musisz zapłacić za więcej miejsca na serwerze, a może musisz znaleźć nowego dostawcę hostingu.
  • Jest też sprzątanie, o którym trzeba pomyśleć. Strona jest z powrotem, ale czy wszystko jest nadal w jednym kawałku? Czy musisz przeprowadzić czystą kontrolę, aby zapewnić, że ciągły wzrost ruchu nie wyrządzi większej szkody?
  • A co z Twoimi klientami? Czy trzeba wydać przeprosiny i dać komuś znać, że strona była offline?

To dużo czasu, pieniędzy i nowych interesów, które możesz potencjalnie stracić, po prostu dlatego, że nie przewidziałeś tego problemu.

Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby spróbować przewidzieć, kiedy te skoki uderzy:

Ustal poziom odniesienia

Dokładnie zbadaj analitykę swojej witryny, nawet jeśli jest to tylko kilka miesięcy. Poświęć ten czas, aby ocenić, co dokładnie Twoja strona jest w stanie zrobić pod względem ruchu. Następnie możesz użyć tej linii bazowej i małych stopniowych zmian ruchu każdego dnia, aby przewidzieć, gdzie Twoja witryna będzie miała sześć miesięcy, dwanaście miesięcy, a nawet kilka lat od teraz.

Rozumiejąc naturalny wzorzec wzrostu witryny, łatwiej będzie zauważyć wahania w jej rytmie, gdy pojawią się skoki ruchu.

Oceń Mini kolce

Chociaż mini skok może nie wydawać się wielką sprawą, prawdopodobnie przynajmniej wzbudził twoją ciekawość tego, co wydarzyło się tamtego dnia, aby tak się stało. Dlatego regularne przeglądanie analiz jest tak pomocne. Uważaj na te mini kolce i zrób głębokie nurkowanie, aby dowiedzieć się, co spowodowało to:

  • Czy jest jedno konkretne miejsce, z którego pochodzi ruch, czy to pod względem strony źródłowej, czy geograficznie?
  • Widzisz, że te skoki zdarzają się w te same dni czy o tej samej porze?
  • Czy wiesz o konkretnym zdarzeniu, które miało miejsce tuż przed uderzeniem w korki?

Pomyśl o korkach jak o trzęsieniach ziemi. Chociaż mini kolce mogą nie zaszkodzić, możesz się od nich wiele nauczyć w ramach przygotowań do “dużego”.

Zwróć uwagę na wiadomości

Jeśli nie masz alertu Google skonfigurowanego dla Twojej witryny, zrób go teraz. Nawet jeśli nie masz pingbacków aktywowanych na swojej stronie, zawsze powinieneś wiedzieć, kiedy Twoja strona lub firma robi splash w Google. To samo dotyczy mediów społecznościowych.

Obserwuj aktywność swojej witryny

Oczywiście, chcesz wiedzieć, co się dzieje pod względem liczby odwiedzających, ale równie ważne jest, aby obserwować inne oznaki rosnącego zainteresowania. Uważnie obserwuj sekcję komentarzy na swoim blogu. Bądź na bieżąco, gdy ktoś zapisze się do twojego newslettera, kanału RSS i tak dalej. Jeśli nagle widzisz mnóstwo nowych obserwujących i zaangażowanie w swoje posty, coś może się szykować.

Bądź świadomy swojego marketingu

Marketing nigdy nie powinien być czymś poza zasięgiem wzroku, poza umysłem. Każda treść lub kampania, którą wystawisz na świat, powinna być ściśle monitorowana i kultywowana. Po pierwsze, informuje Cię, jak dobrze sobie radzi. Po drugie, może pomóc ci przygotować witrynę na wszelkie odrzuty w ruchu z niej pochodzącym.

Przygotowanie witryny WordPress do wzrostu ruchu

Nie zawsze istnieją znaki ostrzegawcze, które informują o zbliżającym się wzroście natężenia ruchu. Może jeden z Twoich starszych postów trafił w dziesiątkę i stał się wirusowy. Może Twoja firma dostała wpis na dużym blogu i przegapiłeś pingback. A może ludzie nagle przybywają do twojej witryny, ponieważ widzieli znak w Twojej restauracji promujący bezpłatne prezenty taco dla pierwszych subskrybentów poczty e-mail 50.

Nie ma nic dobrego, co może wyniknąć z nieprzygotowania na wzrost ruchu, dlatego przewidywanie to tylko połowa sukcesu. Musisz również przygotować swoją witrynę do tego z wyprzedzeniem za pomocą następujących narzędzi:

#1. Hosting Www

Pierwszym narzędziem, na które powinieneś zwrócić uwagę, jest hosting. Jeśli ruch w Twojej witrynie stale rośnie każdego dnia i zaczynasz zauważać mini skoki ruchu, lub jeśli masz zamiar zwiększyć swoje wysiłki marketingowe, prawdopodobnie nadszedł czas, aby wyjść z tego wspólnego planu hostingu i przejść do czegoś bardziej płynnego i skalowalnego.

Ostatnią rzeczą, jakiej chcesz, jest to, aby Twoja firma hostingowa zadzwoniła i zagroziła, że ściągnie Twoją witrynę, ponieważ ma to negatywny wpływ na innych, którzy dzielą z tobą przestrzeń serwerową. Plany hostingu w chmurze z równoważeniem obciążenia są dobrym rozwiązaniem do rozważenia, ale jeśli nie masz pewności, porozmawiaj z hostem, aby zobaczyć, co polecają.

Czytaj więcej: Najlepsze Firmy hostingowe dla WordPress w porównaniu

#2. CDN

Następnym przystankiem musi być usługa CDN (content delivery network). Pomyśl o tym jak o planie hostingu, który znajduje się na szczycie planu hostingowego. Czy to nie za dużo? Nie dzieje się tak, jeśli masz dużą globalną publiczność, która skorzystałaby z możliwości uzyskania dostępu do twojej witryny z serwerów znajdujących się bliżej nich. Jeśli chodzi o szybkość i niezawodność usług, CDN jest koniecznością.

Czytaj więcej: Najlepsze Usługi CDN dla niesamowicie szybkiej witryny WordPress

#3. Wtyczka Buforująca

Innym sposobem na zapewnienie, że witryna pozostanie w najlepszej formie pod względem wydajności, jest użycie wtyczki buforującej. Wtyczki te pomagają zmniejszyć presję wywieraną na serwer-zwłaszcza w czasach dużego ruchu-w celu zapewnienia, że zawartość jest dostarczana tak szybko, jak to możliwe do nowych użytkowników. Dzięki tym wtyczkom można zazwyczaj minifikować HTML, CSS i JavaScript, a także kompresować większość plików w witrynie.

Jeśli nie masz pewności, jak obecnie działa buforowanie Twojej witryny, narzędzie do sprawdzania witryny SEO da ci wyobrażenie o tym, co się dzieje.

Czytaj więcej: Najlepszy przewodnik po buforowaniu WordPress

#4. Zoptymalizuj Swoje Obrazy

Idealnie, będziesz chciał zrobić ogólną ocenę wąskich gardeł swojej witryny. Możesz mieć naprawdę fajne animowane przejścia lub inną dynamiczną zawartość unoszącą się w Twojej witrynie, ale jeśli mają one oznaczać różnicę między Twoją witryną w górę lub w dół podczas skoku, warto je porzucić. Jedyną rzeczą, której nie powinieneś iść na kompromis, są jednak Twoje obrazy. Wszystko, czego potrzebujesz, to dobra wtyczka do optymalizacji obrazu, aby utrzymać tych złych chłopców w ryzach.

Oczywiście zalecamy Smush do optymalizacji obrazu. Smush nie tylko jest aktywny na instalacjach 800,000 WordPress, w tym roku wygrał konkurs Plugin Madness Torque.

Sprawdź: Smush Pro

#5. Stress Przetestuj Swoją Stronę

Oprócz testowania witryny pod kątem problemów z buforowaniem, nie zapomnij uruchomić go przez wringer za pomocą narzędzia do testowania warunków skrajnych. Narzędzia te pozwalają tworzyć hipotetyczne wzrosty ruchu w witrynie, a następnie testować, jak dobrze działa pod presją. Sprawdź limity serwera z pierwszej ręki i użyj danych, aby utworzyć plan skalowania witryny.

Czytaj więcej: testowanie stresu witryny WordPress, więc jesteś gotowy na skoki ruchu

#6. Monitorowanie Wydajności Sieci

Chociaż istnieje możliwość, że wzrost natężenia ruchu będzie jednorazowym zdarzeniem, zawsze najlepiej jest zachować ostrożność i założyć, że przepięcia są wskazówką rzeczy, które nadejdą. Jeśli Twoja witryna osiągnęła punkt, w którym ruch nie jest do końca przewidywalny lub martwisz się, jak bardzo przesuwasz granice swojego planu hostingowego, prawdopodobnie nadszedł czas, aby zarejestrować się w usłudze monitorowania wydajności sieci. Nie tylko sprawdzą problemy z czasem pracy, ale będą obserwować rzeczywiste wrażenia użytkownika w Twojej witrynie i poinformują Cię, czy i kiedy wykryją potencjalne problemy.

Polecamy nasze własne narzędzie do monitorowania czasu pracy zawarte w programie Hummingbird. Uptime informuje, gdy Twoja witryna przestanie działać.

Czytaj więcej: jak Szybka jest Twoja witryna WordPress? Dowiedz się, korzystając z tych bezpłatnych narzędzi do testowania prędkości

#7. Wtyczka Bezpieczeństwa

Bez wątpienia widziałeś wiadomości za każdym razem, gdy główne witryny, takie jak Twitter, zostają zniszczone przez masowy atak hakerów. Te ataki DDoS nie zawsze całkowicie obniżają witryny, ale zawsze powodują problemy z przerywanym czasem pracy i słabą wydajnością na miejscu. Wyobraź sobie, co by się stało,gdyby skierowali Twoją stronę? Chociaż nie sądzę, że potrzebujesz kolejnego przypomnienia, że bezpieczeństwo jest ważne, myślę, że warto wspomnieć o tym ponownie w kontekście tego tematu, ponieważ nie wszystkie źródła ruchu są życzliwe.

Czytaj więcej: bezpieczeństwo WordPress: najlepszy przewodnik

#8. WordPress

WordPress jako system zarządzania treścią jest bardzo łatwy w użyciu, dlatego nie ma absolutnie żadnego usprawiedliwienia dla pozostawienia bałaganu w trakcie pracy. Jest to szczególnie istotne dla tematu skoków ruchu, ponieważ lekkie witryny mają tendencję do radzenia sobie z nimi lepiej niż te, które są obciążone (dlatego tak ważna jest kompresja plików i buforowanie). Jeśli nie poświęciłaś czasu na wiosenne porządki w tym roku, sugeruję, żebyś zajęła się tym teraz. Porzuć wszelkie nieużywane wtyczki, motywy, obrazy, posty lub strony.

Czytaj więcej: Wskazówki 10 dotyczące utrzymania piszczącego czystego WordPress (i Multisite!) Baza danych

Wrapping Up

Inspiracją dla tego postu była niedawna podróż do jednej z moich ulubionych lokalnych restauracji. Zazwyczaj wiem, czego się spodziewać po nocy, i myślę, że to samo dotyczy ich końca rzeczy, ponieważ zawsze są na czasie z obsługą i jedzenie jest zawsze podawane gorące i świeże. Jednak w tę jedną szczególną noc, była kolejka za drzwiami, ich gospodarze i serwery wyglądały na całkowicie frazzled, a zdobycie naszego jedzenia zajęło około godziny.

Nie trzeba dodawać, że było to złe doświadczenie dla mnie i moich przyjaciół i były trzy lub cztery razy, gdy rozmawialiśmy o możliwości wyjazdu. Chodzi o to, że myślę, że ta noc okazała się równie kiepska dla restauracji. Najwyraźniej nie mieli pojęcia, że ten rodzaj ruchu pieszego ma nadejść, ponieważ bez wątpienia byli na to nieprzygotowani. Najprawdopodobniej ich serwery prawdopodobnie źle się napiwały, klienci anulowali zamówienia, na które byli sfrustrowani czekaniem, a ich firma skończyła się zbyt wieloma złymi recenzjami na Yelp i Facebooku tej nocy.

Nie pozwól, aby Twoja strona stała się taką restauracją. Ponieważ bez względu na to, ilu klientów (odwiedzających) masz lojalnych, kto wie, ile złych doświadczeń zajmie, aby zniszczyć ich zaufanie do ciebie. Nie trzeba wiele, aby wyłączyć ludzi ze strony internetowej. Najlepiej? Uchwalenie trójstronnego planu ataku na przepięcia ruchu:

Po pierwsze, poznaj wzorce ruchu w witrynie wewnątrz i na zewnątrz, aby łatwiej było je wykryć, zanim się pojawią.

Następnie przygotuj serwer i witrynę na nieoczekiwane skoki ruchu.

I na koniec miej Plan powypadkowy na wypadek, gdyby coś się stało. Powinno to obejmować codzienne kopie zapasowe witryny, zakładki do informacji kontaktowych dla hosta internetowego oraz strategię powiadamiania odwiedzających/klientów o mediach społecznościowych, e-mailach i blogach.

Czy Twoja strona kiedykolwiek była offline z powodu przeciążenia w ruchu? Jak szybko trzeba było wrócić do pracy?

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…