Jak sprawdzić, czy Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO (2 proste sposoby)

Chcesz sprawdzić, czy Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO?

Analizując konfigurację SEO na stronie WordPress, możesz łatwo znaleźć i naprawić błędy SEO, dzięki czemu możesz poprawić pozycję w wyszukiwarkach i uzyskać większy ruch.

W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku sprawdzić, czy Twoja witryna WordPress jest zoptymalizowana pod kątem SEO.

How to check if your website is SEO optimized (2 easy ways)

Dlaczego warto sprawdzić, czy Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO?

Sprawdzając, czy Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO, będziesz wiedzieć, czy są jakieś ulepszenia, które możesz wprowadzić, aby zwiększyć ruch w wyszukiwarkach.

Ponieważ wyszukiwarki są często największym źródłem ruchu w witrynie, może to być bardzo cenne dla Twojej witryny biznesowej WordPress.

Jednak jeśli chodzi o SEO, jest wiele rzeczy, które musisz zrobić dobrze, w tym wiele technicznego żargonu SEO, który może być mylący dla początkujących.

Na szczęście istnieje wiele narzędzi SEO, których możesz użyć, aby sprawdzić, czy Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO i kroki, które możesz podjąć, aby poprawić swoje SEO.

Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się dwóm sposobom sprawdzenia, czy Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO.

Video Tutorial

Subskrybuj WPBeginner

Jeśli wolisz pisemne instrukcje, po prostu czytaj dalej.

Metoda 1: Użyj AIOSEO, aby sprawdzić i zoptymalizować SEO WordPress

Wszystko w jednym SEO to najlepsza wtyczka SEO WordPress na rynku używana przez ponad 2 miliony użytkowników. Pozwala łatwo poprawić pozycję w wyszukiwarkach i zoptymalizować witrynę bez konieczności poznawania tajników SEO.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zainstalować i aktywować wtyczkę. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.

Uwaga: dostępna jest darmowa wersja AIOSEO, ale użyjemy wersji pro, ponieważ daje nam jeszcze więcej funkcji optymalizacji SEO.

Po aktywacji otrzymasz nowy element menu o nazwie „wszystko w jednym SEO”. Musisz iść doWszystko w jednym SEO ” Dashboard i przeniesie Cię do głównego panelu ustawień.

Następnie kliknij przycisk „Uruchom Kreatora konfiguracji”.

AIOSEO launch setup wizard

To przeprowadzi Cię przez proces konfigurowania wtyczki dla Twojej witryny.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik, jak poprawnie skonfigurować wszystko w jednym SEO dla WordPress.

Po skonfigurowaniu wtyczki przejdź do Wszystko w jednym SEO ” Analiza SEO.

Zakładka „Lista kontrolna audytu SEO” zawiera zestawienie ogólnego wyniku SEO.

AIOSEO score

Pod tym zobaczysz „kompletną listę kontrolną SEO”.

Możesz myśleć o tym jako o liście kontrolnej właściwej optymalizacji witryny WordPress.

Complete SEO checklist

„Krytyczne problemy” są tym, co musisz najpierw naprawić, ponieważ będą miały największy wpływ na wynik SEO.

Po prostu kliknij „strzałkę” po prawej stronie problemu SEO, a pojawi się pole wyjaśniające problem i co możesz zrobić, aby go naprawić.

Expand critical issues section

W takim przypadku kliknięcie niebieskiego przycisku „Edytuj stronę” przeniesie Cię do strony, na której należy dokonać zmiany.

Po wprowadzeniu zmian musisz wrócić do strony „analiza SEO” i kliknąć przycisk „Odśwież wyniki”.

Refresh your SEO results

To zaktualizuje Twoje wyniki i odzwierciedli pozytywne ulepszenia SEO, które wprowadziłeś.

Możesz zobaczyć tutaj czerwony „krytyczny problem” zmienił się na zielony „Checkbox”.

Critical issue change

Teraz musisz wykonać te same kroki dla każdego z „krytycznych problemów” znalezionych przez wtyczkę i wprowadzić „zalecane ulepszenia”, jeśli są jakieś sugestie.

Sprawdź SEO każdej strony konkurencji

Kolejną świetną funkcją jest analizator konkurencji, który pokaże Ci, jak zoptymalizowane są strony internetowe twojego konkurenta.

Aby tego użyć, musisz przejść do Wszystko w jednym SEO ” Analiza SEO i kliknij pozycję menu „Analizuj stronę konkurencji”.

Po prostu wprowadź adres URL konkurenta w polu i kliknij „Analizuj”.

Check competitor website SEO

Wyniki, które otrzymasz dla swojej konkurencji, są podobne do wyników analizy SEO dla Twojej witryny.

Widząc, co robią dobrze i źle, możesz łatwo wyprzedzić konkurencję na stronach wyników wyszukiwania.

Competitor website SEO results

Popraw Indywidualne SEO strony z TruSEO

Teraz, gdy wprowadziłeś zmiany w swojej witrynie, aby poprawić SEO na miejscu i naprawić wszelkie błędy, następnym krokiem jest użycie funkcji analizy TruSEO, aby zobaczyć, jak dobrze twoje posty i strony są zoptymalizowane pod kątem SEO.

Po prostu otwórz post lub stronę, którą chcesz zoptymalizować, i przewiń w dół edytora treści. Tam zobaczysz obszar ustawień SEO.

Headline and meta description

Po pierwsze, możesz zoptymalizować swój „tytuł postu” i „opis Meta”. To będzie wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

Wbudowany analizator nagłówków pomoże Ci zmaksymalizować liczbę kliknięć, aby uzyskać większy ruch.

Następnie możesz wprowadzić „Focus Keyphrase” do pudełka.

Enter focus keyword

To słowo kluczowe jest tym, dla czego chcesz, aby post lub strona stała się rankingiem.

Po wprowadzeniu słowa kluczowego wtyczka przeanalizuje Twoją zawartość i da ci wskazówki, aby ją poprawić.

Możesz również wprowadzić wiele słów kluczowych w polu „Dodatkowe frazy kluczowe”.

Enter additional keywords

Pozwala to zoptymalizować zawartość pod kątem wielu słów kluczowych i zwiększyć ruch.

Następnie otrzymasz szczegółową „analizę strony”, która powie Ci, jak dobrze Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO.

Zakładka „podstawowe SEO” powie Ci, jak dobrze Twoja treść jest zoptymalizowana pod kątem typowych wytycznych SEO.

Page analysis basic SEO

Zakładka „Tytuł” powie Ci, jak dobrze twój tytuł jest zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek.

Kliknij tę kartę, aby zobaczyć, jak dobrze działa twój tytuł.

Page analysis title

Następnie masz zakładkę „czytelność”.

Daje to szczegółowy podział na to, jak łatwo jest czytać Twoje treści. Oferuje sugestie dotyczące ulepszania treści i informuje, co robisz dobrze.

Page analysis readability

Po zakończeniu wprowadzania zmian w celu optymalizacji treści kliknij przycisk „Aktualizuj” lub „publikuj”.

Swój wynik TruSEO zauważysz również w prawym górnym rogu strony. Im wyższa liczba, tym lepiej Twoja treść jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek.

TruSEO score

Metoda 2: Użyj SEMRush, aby uzyskać zaawansowane dane SEO WordPress

SEMRush jest jednym z najpopularniejszych narzędzi SEO i oferuje najlepsze narzędzie do badania słów kluczowych na rynku.

Jest to narzędzie, którego używamy dla WPBeginner i naszych innych firm. Musisz go używać wraz z wtyczką WordPress, taką jak AIOSEO.

Z Pomocą SEMRush możesz zobaczyć, jak dobrze działa Twoja strategia SEO.

Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to odwiedzić stronę SEMRush i kliknąć „Zarejestruj się”, aby utworzyć konto.

Możesz utworzyć darmowe konto,które da ci ograniczoną ilość danych SEO witryny. Musisz zarejestrować się w płatnej subskrypcji SEMRush, aby uzyskać wszystkie funkcje (Jest to całkowicie tego warte).

SEMRush sign up

Następnie zostaniesz poproszony o podanie adresu e-mail, hasła i numeru telefonu.

Następnie zostaniesz przeniesiony do Pulpitu nawigacyjnego SEO, gdzie możesz zacząć sprawdzać, czy Twoja witryna WordPress jest zoptymalizowana.

Pierwszym narzędziem, którego użyjemy, jest funkcja „audyt witryny”. To da Ci szczegółowy podział wszelkich błędów SEO, które istnieją na twojej stronie lub blogu WordPress.

Kliknij „audyt witryny” pod opcją menu na stronie i Tech SEO, a następnie wprowadź nazwę domeny witryny i kliknij „Rozpocznij audyt”.

SEMRush site audit

Raport zostanie uruchomiony automatycznie.

Po zakończeniu otrzymasz szczegółowy podział wszelkich błędów SEO, które ma Twoja witryna.

SEMRush site audit report

Przewiń w dół, aż zobaczysz kategorię ” najważniejsze problemy:”, a to pokaże ci główne problemy, które ma Twoja witryna.

Możesz kliknąć, aby rozwinąć dowolny z tych obszarów, a zobaczysz wszystkie strony, które mają ten problem.

Top SEO issues

Na przykład na tej stronie internetowej 2 Linki zewnętrzne są uszkodzone.

Jeśli nie wiesz, na czym polega problem lub jak go rozwiązać, kliknij link „dlaczego i jak go naprawić”.

Top issues more information

Spowoduje to wyświetlenie wyskakującego okienka, które szczegółowo opisze problem.

Ważne jest, aby naprawić wszystkie „błędy” i „ostrzeżenia”, które ma witryna. Samo naprawianie tych problemów znacznie poprawi twoje SEO.

Odkryj swoje linki zwrotne i zaawansowaną analitykę witryny

Oprócz pomocy w znalezieniu i naprawieniu technicznych błędów SEO, SEMRush jest jednym z najlepszych narzędzi do sprawdzania linków zwrotnych.

Aby skorzystać z tej funkcji, wybierz „Backlink Analytics” z Pulpitu Nawigacyjnego SEMRush, a następnie wprowadź adres URL witryny i kliknij „Sprawdź”.

SEMRush backlink analytics

Spowoduje to wyświetlenie wielu informacji na temat nazwy domeny i linków zwrotnych.

Ogólnie rzecz biorąc, im więcej wysokiej jakości odpowiednich linków zwrotnych skierujesz do swojej witryny, tym wyższa będzie pozycja w wyszukiwarkach.

SEMRush backlink report

Jeśli klikniesz opcję menu „linki zwrotne”, zobaczysz szczegółowy podział nazw domen, które łączą się z Twoją witryną.

Może to być przydatne, ponieważ może pomóc w zidentyfikowaniu wszelkich problemów, takich jak linki o niskiej jakości.

Możesz zobaczyć całkowitą liczbę linków, które ma strona z linkami do ciebie. Jeśli ma setki linków, może to być strona spamowa.

SEMRush list of backlinks

Śledź swój ruch i rankingi słów kluczowych w czasie

Innym bardzo przydatnym narzędziem jest funkcja śledzenia pozycji słów kluczowych. Dzięki temu dowiesz się, czy zmiany optymalizacji SEO pomagają uzyskać większy ruch.

Przejdź do sekcji „badania organiczne” w sekcji badania konkurencyjne na pulpicie nawigacyjnym SEMRush.

Następnie wprowadź nazwę domeny i kliknij „Szukaj”.

Na tym ekranie znajdziesz szczegółowe informacje na temat wydajności Twojej witryny.

SEMRush organic research

Możesz kliknąć kartę „pozycje”, aby uzyskać przegląd tego, jakie słowa kluczowe przynoszą Twojej witrynie największy ruch.

Te słowa kluczowe są najcenniejsze dla Twojej witryny.

SEMRush keyword overview

Podczas optymalizacji SEO WordPress będziesz chciał zwrócić uwagę na kartę „zmiany pozycji”.

Dzięki temu dowiesz się, jakie zmiany zachodzą w organicznych wynikach wyszukiwania. Podczas optymalizacji witryny powinieneś zobaczyć swoją witrynę w rankingu wyższym dla niektórych słów kluczowych i uzyskać większy ruch.

SEMRush keyword changes

Jednym z ostatnich przydatnych narzędzi SEO firmy SEMRush jest SEO Writing Assistant.

Może to pomóc w pisaniu treści zoptymalizowanych pod kątem SEO, formatowaniu artykułów, pisaniu w swobodnym tonie i nie tylko.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik na temat korzystania z SEO Writing Assistant w WordPress w celu poprawy SEO.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci sprawdzić, czy Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem SEO. Możesz również zobaczyć nasze eksperckie typy wtyczek WordPress dla witryn biznesowych i najlepsze kreatory stron typu przeciągnij i upuść WordPress do tworzenia niestandardowych stron.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd „nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zainstalować WordPress lokalnie na komputerze Mac za pomocą MAMP

W artykule: Jak zainstalować MAMP na komputerze MacInstalacja WordPress na komputerze MacWypróbowanie…