Czy chcesz sprawdzić, czy Twoje posty WordPress są w rankingu dla odpowiednich słów kluczowych? Większość początkujących ręcznie sprawdzić rankingi dla swoich artykułów, wpisując słowa kluczowe w Google. Nie daje to dokładnego wyobrażenia o tym, gdzie znajdują się Twoje artykuły dla słowa kluczowego docelowego. W tym artykule pokażemy, jak łatwo sprawdzić, czy Twoje posty na blogu WordPress są w rankingu odpowiednich słów kluczowych.

Checking WordPress posts ranking for right keywords

Dlaczego warto sprawdzić rankingi słów kluczowych dla swoich postów WordPress?

Jeśli zastosujesz się do naszego kompletnego przewodnika SEO WordPress, dowiesz się, jak zoptymalizować każdy artykuł na swojej stronie pod kątem określonych słów kluczowych. Pomaga to uzyskać większy ruch na swojej stronie.

Większość początkujących po prostu wyszukuje w Google, aby sprawdzić, czy ich posty pojawiają się dla tych słów kluczowych. Nawet wtedy zwykle sprawdzają tylko pierwszą stronę lub prawdopodobnie drugą stronę w najlepszym przypadku.

Problem polega na tym, że czasami twój artykuł może być w rankingu znacznie poniżej pierwszych dwóch stron lub, co najgorsze, może nawet nie być w rankingu dla słowa kluczowego, które chcesz.

Jeśli polegasz na ręcznym sprawdzaniu rankingów słów kluczowych, tracisz przydatne informacje, które możesz wykorzystać do poprawy rankingów SEO i zwiększenia ruchu.

Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się, jak prawidłowo sprawdzić rankingi słów kluczowych dla postów na blogu WordPress.

Video Tutorial

Subskrybuj WPBeginner

Jeśli nie chcesz oglądać samouczka wideo, możesz kontynuować czytanie wersji tekstowej poniżej:

1. SEMRush

SEMRush

SEMRush jest jednym z najlepszych narzędzi do badania SEO i słów kluczowych na rynku. Jest to kompleksowy pakiet SEO ze wszystkimi przydatnymi narzędziami, których potrzebujesz.

Jest wyposażony w potężne narzędzie do badań organicznych, które może wyświetlać rankingi słów kluczowych dla dowolnej nazwy domeny. Nie musisz wpisywać adresów URL dla poszczególnych artykułów. Automatycznie pobierze wyniki dla wszystkich adresów URL tej nazwy domeny.

SEMRush organic keyword analysis

Wystarczy wpisać nazwę domeny, którą chcesz wyszukać, A SEMRush otrzyma mnóstwo informacji. Następnie kliknij kartę badania organiczne, aby wyświetlić pełną listę wszystkich słów kluczowych, dla których Twoja strona jest w rankingu.

Możesz sortować wyniki według pozycji, adresu URL,ruchu i innych. Możesz również wyeksportować wyniki do pliku CSV i przeprowadzić badania offline za pomocą ulubionego programu do arkuszy kalkulacyjnych.

Możesz także śledzić określone słowa kluczowe za pomocą SEMRush, a one śledzą te słowa kluczowe na pulpicie nawigacyjnym, dzięki czemu możesz natychmiast zobaczyć ich wydajność.

SEMRush może zrobić to samo dla każdej nazwy domeny, co oznacza, że możesz wprowadzić nazwę domeny konkurenta i sprawdzić, które słowa kluczowe są w rankingu. Będziesz także mógł zobaczyć ich płatny ruch w wyszukiwarce, płatne słowa kluczowe i inne przydatne informacje, które możesz wykorzystać, aby je przewyższyć.

2. Google Search Console

Google Search Console

Google Search Console (dawniej Webmasters Tools) to zestaw narzędzi oferowanych przez Google, aby pomóc webmasterom poprawić swoją stronę pod kątem wyszukiwania. Zobacz nasz poradnik Jak dodać swoją stronę do Google search console.

Możesz zobaczyć wydajność swojej witryny w wynikach wyszukiwania, wyświetleń, współczynnika kliknięć, pozycji i innych. Pozwala również przesłać mapę witryny XML, która pomaga Google bardziej inteligentnie indeksować witrynę.

Aby wyświetlić pozycje słów kluczowych, kliknij raport wydajności, a następnie kliknij średni wynik pozycji.

Finding your keyword positions in Google Search Console

Search Console będzie teraz ładować raporty z kolumną średniej pozycji. Następnie musisz trochę przewinąć w dół, aby zobaczyć pełną listę słów kluczowych, dla których znajduje się Twoja witryna.

Keyword positions in search results

Obok każdego słowa kluczowego zobaczysz, ile kliknięć, wyświetleń i pozycji w wynikach wyszukiwania.

Wyniki można sortować według kliknięć, wyświetleń i kolumn pozycji. Sortując według pozycji, będziesz mógł zobaczyć swoje najlepsze słowa kluczowe w rankingu. Podczas przewijania w dół zobaczysz słowa kluczowe, w których Twoja witryna pojawia się głębiej w wynikach wyszukiwania.

Możesz również wyeksportować te dane i otworzyć je za pomocą ulubionego oprogramowania do arkuszy kalkulacyjnych.

3. Ahrefs

Ahrefs

Ahrefs to kolejne popularne narzędzie SEO wśród profesjonalnych marketerów. Jest wyposażony w łatwy w użyciu interfejs i stara się, aby informacje były zrozumiałe nawet dla nowych użytkowników.

Wystarczy wpisać nazwę domeny witryny w polu wyszukiwania, a utworzy to starannie zorganizowany raport z pięknymi wykresami i wykresami.

Ahrefs report overview

Wszystkie rankingi słów kluczowych znajdziesz w raporcie organicznych słów kluczowych. Obok każdego słowa kluczowego zobaczysz jego liczbę wyszukiwań, pozycję w rankingu słów kluczowych, gęstość słów kluczowych i wiele innych.

Keywords report

Korzystanie z rankingów słów kluczowych, aby uzyskać większy ruch w WordPress

Teraz, gdy nauczyłeś się sprawdzać rankingi słów kluczowych dla Twojej witryny WordPress, porozmawiajmy o poprawie Twoich rankingów.

Analiza, które słowa kluczowe wymagają poprawy

Ważne jest, aby pamiętać, że nie wszystkie słowa kluczowe są równe.

Na przykład ranking # 5 dla słowa kluczowego o dużym natężeniu ruchu jest o wiele lepszy niż ranking #1 dla słowa kluczowego o małym natężeniu ruchu.

Istnieją pewne aspekty tych danych, które warto rozważyć.

Na przykład pojawienie się na pozycji #1 może nie zawsze przynieść najwięcej ruchu. Zobaczysz niektóre z twoich słów kluczowych w rankingu całkiem dobrze, ale nie uzyskasz znaczących kliknięć ani wyświetleń.

Podczas tych badań możesz również znaleźć zaskakujące słowa kluczowe, o których nie wiedziałeś, że jesteś w rankingu. Jeśli te słowa kluczowe mają znaczące wrażenia i liczbę wyszukiwań, powinieneś sprawdzić, czy możesz wprowadzić strategiczne zmiany w treści, aby poprawić rankingi również dla tych słów kluczowych.

Poprawa rankingów dla konkretnych słów kluczowych

Po podjęciu decyzji, nad którymi słowami kluczowymi będziesz pracować, możesz iść do przodu i zobaczyć, które z Twoich artykułów są w rankingu na te słowa kluczowe i co możesz lepiej je zoptymalizować.

Oto kilka wskazówek:

Gęstość słów kluczowych: Zobacz, ile razy słowo kluczowe pojawia się w treści. Możesz to zrobić za pomocą wtyczki Yoast SEO. Po prostu wprowadź “Focus Keyword” w polu SEO meta, a pokaże Ci analizę, w tym gęstość słów kluczowych.

See keyword density

Nieaktualne Informacje Twój artykuł może być stary, nie ma wystarczającej ilości treści lub zawiera nieaktualne informacje. Aktualizowanie go o nowsze informacje i samo Ulepszanie treści może zwiększyć SEO.

Łączenie Wewnętrzne Wewnętrzne linkowanie ma miejsce, gdy łączysz artykuł z innych stron swojej witryny. Linkowanie do artykułu w innych powiązanych treściach może spowodować wzrost SEO. Użyj docelowego słowa kluczowego jako tekstu kotwicy podczas linkowania do niego z innych artykułów na swojej stronie internetowej.

Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, zapoznaj się z naszym artykułem na temat optymalizacji postów na blogu WordPress pod kątem SEO.

Dowiedz się, co odwiedzający robią na twojej stronie

SEMRush i Google Search Console mogą pomóc Ci znaleźć pozycje słów kluczowych, ale nie mogą pokazać, ilu użytkowników odwiedza Twoje artykuły, skąd pochodzą i co robią, gdy są w Twojej witrynie.

Wszystkie te informacje mają kluczowe znaczenie przy planowaniu strategii treści w rankingu dla określonych słów kluczowych.

W tym miejscu pojawia się Google Analytics. Pokazuje liczbę odsłon artykułów, najlepsze treści, Informacje o odwiedzających i inne.

Google Analytics może być trudne do skonfigurowania dla początkujących, dlatego zalecamy korzystanie z MonsterInsights. Jest to wtyczka Google Analytics dla WordPress, która pomoże Ci łatwo zainstalować Google Analytics i zobaczyć wszystkie raporty wewnątrz pulpitu WordPress.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci sprawdzić, czy Twoje posty WordPress są w rankingu odpowiednich słów kluczowych. Możesz również zobaczyć nasz przewodnik na temat przydatnych wskazówek, aby przyciągnąć ruch do nowej witryny WordPress.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

14 Najlepsze wtyczki WordPress SEO i narzędzia, których powinieneś używać

W artykule: Rzeczy, które musisz wiedzieć o wtyczkach i narzędziach WordPress SEO1.…

Jak sprawdzić ruch w witrynie dla dowolnej witryny (Najlepsze Narzędzia 7)

W artykule: Dlaczego Warto Sprawdzić Ruch W Witrynie?Dlaczego warto sprawdzić ruch na…

Jak łatwo znaleźć i usunąć skradzione treści w WordPress (5 Sposobów)

W artykule: Jak i dlaczego skradziono zawartość witryny?1. Skonfiguruj Automatyczne Powiadomienia O…

Jak dodać nagłówki bezpieczeństwa HTTP w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Czym są nagłówki bezpieczeństwa HTTP?Dodawanie nagłówków bezpieczeństwa HTTP w WordPress1.…