Panel administracyjny G Suite

Czy chcesz sprawdzić ruch na stronie internetowej dla każdej witryny, w tym swojej własnej?

Sprawdzanie ruchu na stronie internetowej pozwala zobaczyć, jak dobrze działa Twoja strona i jak wypada na tle konkurencji.

W tym artykule pokażemy Ci, jak sprawdzić ruch na stronie internetowej dla dowolnej witryny przy użyciu różnych narzędzi online.

How to check website traffic for any site (7 tools)

Dlaczego powinieneś sprawdzić ruch na stronie?

Sprawdzając statystyki swojej strony internetowej, możesz łatwo zobaczyć, jak działa Twoja strona.

Dane dotyczące ruchu na stronie pokażą Ci skąd pochodzi ruch na stronie, jak odwiedzający angażują się w działania na Twojej witrynie oraz jakie strategie marketingu cyfrowego działają.

Jeśli chcesz uzyskać więcej subskrybentów e-maili, więcej sprzedaży dla swojego sklepu internetowego, lub po prostu więcej ruchu w ogóle, to musisz regularnie sprawdzać analitykę witryny.

Śledząc ruch na stronie, będziesz wiedział, gdzie Twoja witryna obecnie stoi i co możesz zrobić, aby ją ulepszyć.

Dlaczego powinieneś sprawdzić ruch na stronie konkurencji?

Analizując statystyki ruchu na stronie Twojego konkurenta możesz odkryć wiele pomocnych informacji, takich jak:

  • Strony i posty, które przynoszą Twojej konkurencji najwięcej ruchu
  • Na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się Twoja konkurencja
  • Kanały, które przynoszą im najwięcej ruchu

Wszystkie te informacje mogą być wykorzystane do poprawy strategii content marketingu, link buildingu, procesu badania słów kluczowych i nie tylko.

Poprzez zrozumienie, co przynosi Twojej konkurencji najwięcej ruchu, będziesz w stanie kierować te same słowa kluczowe i tematy, aby wygenerować więcej ruchu na swojej stronie.

Najlepsze narzędzia do sprawdzania ruchu na stronach internetowych (w tym u konkurencji)

Istnieje wiele darmowych i płatnych narzędzi do sprawdzania ruchu na stronie, z których możesz skorzystać. Każde z nich posiada unikalne cechy, które odróżniają je od siebie.

Większość ekspertów korzysta z wielu narzędzi do sprawdzania szacunków ruchu na stronie internetowej dla swoich konkurentów. Zawsze polecamy czytelnikom wypróbowanie co najmniej dwóch różnych narzędzi do analizy statystyk ruchu na stronie.

Korzystając z różnych narzędzi, będziesz w stanie wypełnić luki i uzyskać bardziej dokładne statystyki ruchu dla każdej witryny.

Jak Twoja witryna WordPress i budżet rosną, możesz zainwestować w wiele narzędzi, aby uzyskać więcej wglądów i zdominować swój rynek.

Powiedziawszy to, spójrzmy na najlepsze narzędzia do sprawdzania, ile ruchu dostaje witryna.

1. SEMRush

SEMRush

SEMRush jest narzędziem typu “wszystko w jednym” do analizy ruchu i badania konkurencji. Jest to najlepsze narzędzie do analizy i monitorowania ruchu dla każdej strony internetowej.

Używamy tego narzędzia w WPBeginner do badania słów kluczowych, śledzenia rankingów słów kluczowych i wiele więcej.

Po wprowadzeniu adresu URL konkurenta, otrzymasz szczegółowy podział całkowitego ruchu konkurenta.

Będziesz mógł zobaczyć ważne metryki strony, takie jak wielkość miesięcznego ruchu w czasie, rozkład ruchu według kraju, słowa kluczowe, które przynoszą im najwięcej ruchu i wiele innych.

SEMRush Domain Overview Stats

Zakładka Traffic Analytics podaje liczbę unikalnych odwiedzających, całkowitą liczbę wizyt, średni czas trwania wizyty, liczbę odsłon oraz współczynnik odrzuceń strony.

Ta funkcja jest jak zaglądanie do konta Google Analytics Twojego konkurenta.

SEMRush Traffic Analysis

Inną doskonałą funkcją o nazwie Analiza ruchu hurtowego pozwala analizować poziomy ruchu dla wielu konkurentów na raz.

W zależności od planu cenowego, możesz porównać do 200 stron internetowych. To daje Ci szeroki obraz Twojej niszy, stron, które uzyskują największy ruch i wszelkie możliwości ruchu, które możesz wykorzystać.

Znajdziesz tu również szczegółowe raporty analizy ruchu, które dostarczą Ci informacji o tym, które strony wysyłają najwięcej ruchu, które strony w ich witrynie są najbardziej wartościowe i które lokalizacje przynoszą im najwięcej ruchu.

Możesz skorzystać z 14-dniowego okresu próbnego lub ograniczonego planu bezpłatnego, który daje dostęp do podstawowych danych witryny.

Jeśli chcesz pełne raporty, a następnie plany premium zaczynają się od 119,95 dolarów miesięcznie, co daje pełny dostęp do źródeł ruchu konkurentów, rankingi, social media, i więcej.

2. SimilarWeb

SimilarWeb

SimilarWeb to narzędzie do sprawdzania ruchu na stronie internetowej, które daje Ci wgląd w ruch Twojej konkurencji i które kanały są najbardziej wartościowe.

Zamiast dostarczać tylko ruch z wyszukiwania, otrzymasz szczegółowe raporty na temat całej strategii ruchu na stronie.

Po przepuszczeniu witryny przez narzędzie, otrzymasz zestawienie ogólnego ruchu, w tym raport dla poszczególnych krajów.

SimilarWeb Traffic Overview Screenshot

Dostaniesz także wskaźniki zaangażowania, takie jak współczynnik odrzuceń, liczba stron oglądanych podczas wizyty, średni czas trwania wizyty oraz główne źródła ruchu dla danej witryny.

Poza organicznym ruchem w wyszukiwarce, dowiesz się jakie płatne słowa kluczowe generują ruch na stronie, jakie kanały społecznościowe są najbardziej wartościowe oraz jakie sieci wyświetlania witryna wykorzystuje do zarabiania pieniędzy.

SimilarWeb Social Media Overview

Wreszcie, otrzymasz szczegółowy podział publiczności witryny, jakie inne strony są dla nich interesujące, najlepsze strony odsyłające oraz listę konkurencyjnych witryn, które możesz dalej badać.

Darmowa wersja narzędzia dostarcza użytecznych danych o ruchu. Jeśli potrzebujesz bardziej szczegółowych raportów, a następnie można utworzyć konto przedsiębiorstwa z niestandardowych cen.

3. Google Search Console

Google Search Console

Google SearchConsole jest darmowym narzędziem od Google, które pozwala analizować ruch w wyszukiwarkach.

To narzędzie daje Ci pełny obraz tego, jak Twoja strona jest postrzegana przez wyszukiwarki.

Google Search Console website traffic data

Pokazuje liczbę wyświetleń, kliknięć, współczynnik klikalności (CTR) oraz średnią pozycję Twoich słów kluczowych w wyszukiwarkach.

Pomaga to zrozumieć, dla jakich słów kluczowych jesteś w rankingu i jaki wolumen wyszukiwania przynoszą. Te informacje mogą pomóc Ci poprawić ruch na stronie.

Na przykład, jeśli okaże się, że jesteś w rankingu na pozycji 11, a następnie można zoptymalizować wpis na blogu, aby spróbować przenieść go na pierwszą stronę wyników wyszukiwania.

Możesz również zobaczyć, które strony są indeksowane, czy występują jakieś błędy i wiele więcej.

Po dodaniu witryny do Google Search Console, możesz zacząć przeglądać dane witryny.

Najprostszym sposobem jest połączenie konta Google Search Console z All in One SEO. Aby uzyskać więcej szczegółów, zobacz nasz przewodnik o tym, jak dodać witrynę WordPress do Google Search Console.

Możesz również użyć narzędzia MonsterInsights, o którym mowa poniżej, aby wyświetlić rankingi słów kluczowych wewnątrz obszaru administracyjnego WordPress przy użyciu danych Google Search Console.

Aby uzyskać więcej szczegółów, zobacz nasz przewodnik na temat tego, jak zobaczyć słowa kluczowe, których ludzie używają, aby znaleźć swoją witrynę WordPress.

4. Ubersuggest

Ubersuggest

Ubersuggest to darmowe i premium narzędzie od Neila Patela, które oferuje mnóstwo przydatnych danych o ruchu w witrynie.

Jest prosty w użyciu, a interfejs jest zbudowany dla początkujących. Jeśli nigdy wcześniej nie robiłeś badań słów kluczowych lub analizy ruchu, to narzędzie sprawia, że jest to niewiarygodnie proste.

Funkcja analizatora ruchu daje Ci szczegółowy rozkład ruchu Twojej konkurencji w czasie, słowa kluczowe przynoszące im najwięcej ruchu oraz najpopularniejsze strony w witrynie.

Wszystko, co musisz zrobić, to wprowadzić adres URL witryny, którą chcesz przeanalizować i kliknąć “Szukaj”.

Ubersuggest traffic overview

Strona “Przegląd ruchu” zawiera całkowitą liczbę organicznych słów kluczowych, dla których witryna uzyskuje rangę, organiczny ruch miesięczny, autorytet domeny oraz całkowitą liczbę backlinków.

Użytkownik może również zagłębić się w każdą sekcję raportu dotyczącego ruchu. Na przykład, można rozwinąć wyniki “Najważniejsze strony”, aby uzyskać podział każdej opublikowanej strony w witrynie oraz szacunkową ilość ruchu, jaki przynosi ona w każdym miesiącu.

UberSuggest Top Pages

Wyniki zawierają również szacunkową liczbę backlinków wraz z liczbą udostępnień na Facebooku i Pintereście. Dane te dają ci ogólny przegląd tego, co będziesz musiał zrobić, aby wyprzedzić daną stronę w SERPach.

Darmowa wersja narzędzia daje dostęp do danych z ostatnich 3 miesięcy. Plany Premium zaczynają się od 29 dolarów miesięcznie, co czyni go jednym z najtańszych narzędzi na tej liście.

5. Serpstat

SERPStat

Serpstat oferuje szeroką gamę różnych narzędzi SEO. To, co zaczęło się jako proste narzędzie do badania słów kluczowych, przerodziło się w kompleksowe narzędzie do analizy strony internetowej.

Mimo, że jest on pełen funkcji, nadal jest bardzo łatwy w użyciu. Wystarczy wpisać adres URL, a narzędzie wygeneruje raport o ruchu na stronie.

Istnieją funkcje sprawdzania ruchu wraz z analizą backlinków, audytem witryny i narzędziami śledzenia rang.

Funkcje analizy ruchu dają wszelkiego rodzaju przydatne dane na temat witryny, w tym organicznych i płatnych słów kluczowych, które napędzają ruch, średnią liczbę odwiedzających witrynę w miesiącu, a strony, które dostają najwięcej ruchu.

Serpstat Keyword Preview

Znajdziesz tu również informacje o trendach, dzięki czemu będziesz mógł zobaczyć, jak strona radzi sobie z rankingami, ruchem i słowami kluczowymi w czasie.

Darmowa wersja narzędzia daje dostęp do części wszystkich danych, które są dostępne dla nazwy domeny. Plany Premium zaczynają się od 69 dolarów za miesiąc i daje dostęp do wszystkich danych, które narzędzie zapewnia.

6. Ahrefs

Ahrefs

Ahrefs jest jednym z najbardziej popularnych narzędzi SEO na rynku, któremu zaufały takie marki jak Netflix, Uber i Facebook. Pomaga Ci zobaczyć jak dużo ruchu zdobywa Twoja konkurencja i dlaczego plasuje się tak wysoko.

Ahrefs przeszukuje ponad 6 miliardów stron internetowych każdego dnia, z ponad 200 milionami stron w swoim indeksie. To dużo danych, ale daje Ci to wgląd w działania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję i uzyskać więcej ruchu.

Interfejs jest bardzo prosty i przyjazny dla użytkownika. Po prostu wpisz adres URL witryny w polu wyszukiwania, a narzędzie wyciągnie wszystkie dostępne informacje o witrynie.

Raport przeglądu wyszukiwania daje Ci przegląd organicznego ruchu wyszukiwania, jaki otrzymuje witryna, autorytet domeny, największych konkurentów i wiele więcej.

Ahrefs Traffic Stats

Możesz filtrować raport, aby wyświetlić statystyki ruchu dla roku, ostatnich 30 dni lub całego czasu.

Nawet jeśli jest tam mnóstwo danych, łatwo jest filtrować i znaleźć te metryki strony, których szukasz.

Należy pamiętać, że dane o ruchu pokazuje tylko organiczne dane wyszukiwania, a nie inne źródła, takie jak media społecznościowe.

Istnieje 7-dniowa wersja próbna za 7 dolarów, po tym plany zaczynają się od 99 dolarów miesięcznie. Biorąc pod uwagę ilość danych, do których masz dostęp, jest to zaskakująco przystępne.

7. MonsterInsights

MonsterInsights

Jeśli chcesz analizować swój własny ruch, to jedynym narzędziem, którego powinieneś używać jest Google Analytics. Jednak samodzielne skonfigurowanie Google Analytics i analizowanie własnych danych może być trudne.

Zalecamy korzystanie z MonsterInsights, jest to najlepsza wtyczka Google Analytics dla WordPress i używana przez ponad 3 miliony stron, w tym Microsoft, Yelp, PlayStation i wiele innych.

Pozwala łatwo skonfigurować Google Analytics w WordPress i wyświetlić dane o ruchu bezpośrednio w pulpicie nawigacyjnym WordPress.

MonsterInsights website statistics

Będziesz mógł zobaczyć swoje najlepiej działające posty, strony, strony docelowe, ruch na stronie głównej i inne. To pomoże Ci zrozumieć zachowanie użytkowników i sprawia, że znacznie łatwiej jest rozwijać swój blog WordPress.

Końcowe przemyślenia na temat tego, jak sprawdzić ruch na swojej stronie internetowej

Istnieją wszelkiego rodzaju narzędzia, których możesz użyć, aby sprawdzić ruch na swojej stronie internetowej i ruch na stronie konkurencji.

Sprawdzanie ruchu konkurencji daje wgląd w swój rynek i co można zrobić, aby uzyskać więcej ruchu. Natomiast monitorowanie ruchu na własnej stronie internetowej pokaże Ci, czy Twoje SEO, media społecznościowe i inne strategie generowania ruchu działają.

Najlepszym sposobem na sprawdzenie ruchu na własnej stronie internetowej jest MonsterInsights. Za pomocą kilku kliknięć możesz wyświetlić dane o ruchu na stronie bezpośrednio w pulpicie nawigacyjnym WordPress.

Jeśli Twoim celem jest przeprowadzenie dogłębnych badań konkurencji i chcesz sprawdzić ruch na dowolnej stronie internetowej, to SEMRush jest naszym najlepszym wyborem. Nie tylko dostarczy Ci dokładnych danych o ruchu, ale jest jednym z najlepszych narzędzi SEO na rynku.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak sprawdzić ruch na dowolnej stronie internetowej. Możesz także rzucić okiem na nasz ostateczny przewodnik SEO WordPress, a nasz ekspert lista 24 must have wtyczek WordPress dla stron biznesowych.

Jeśli podobał Ci się ten artykuł, a następnie proszę zasubskrybować nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Można nas również znaleźć na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

14 Najlepsze wtyczki WordPress SEO i narzędzia, których powinieneś używać

W artykule: Rzeczy, które musisz wiedzieć o wtyczkach i narzędziach WordPress SEO1.…

Jak sprawdzić ruch w witrynie dla dowolnej witryny (Najlepsze Narzędzia 7)

W artykule: Dlaczego Warto Sprawdzić Ruch W Witrynie?Dlaczego warto sprawdzić ruch na…

Jak łatwo znaleźć i usunąć skradzione treści w WordPress (5 Sposobów)

W artykule: Jak i dlaczego skradziono zawartość witryny?1. Skonfiguruj Automatyczne Powiadomienia O…

Jak dodać nagłówki bezpieczeństwa HTTP w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Czym są nagłówki bezpieczeństwa HTTP?Dodawanie nagłówków bezpieczeństwa HTTP w WordPress1.…