Co zrobić, gdy rozmowa prowadzi do nowej relacji z klientem? Czy jest to płynny proces z jednego kroku na drugi, czy też klienci często są zdezorientowani, dręcząc Cię pytaniami o następny krok w procesie? Stworzenie procesu wdrażania klienta może pomóc w zapewnieniu pozytywnych doświadczeń klienta, które nadadzą ton całemu projektowi.

Podstawą procesu onboardingu klienta powinna być inwestycja czasu z góry w postaci stworzenia serii dokumentów dla każdego etapu procesu. Chociaż będziesz spędzać znaczną ilość czasu na front-endzie, ta inwestycja opłaca się tym, że będziesz mógł korzystać z tych dokumentów w kółko przy kolejnych projektach klientów, bez konieczności tworzenia ich od nowa od zera.

W tym artykule omówimy niektóre z najbardziej niezbędnych dokumentów potrzebnych do stworzenia płynnego procesu wdrażania klientów, wraz z rozważaniami, co należy uwzględnić, aby każdy z nich był jak najbardziej użyteczny i wszechstronny.

Tworzenie umowy o tworzenie stron www

Zaczyna się onboarding klienta przed twoja perspektywa staje się nowym klientem. Podobnie jak w przypadku każdej wymiany pieniędzy na usługi, będziesz potrzebował podstawowej umowy o ochronie prawnej, jeśli coś pójdzie nie tak w dowolnym punkcie projektu.

Upewnij się, że zawierają wszystkie niezbędne klauzule umowne, takie jak sposób radzenia sobie z wydatkami podczas projektu (hosting, motywy, wtyczki itp.), lub określenie opłaty kill za niekompletny projekt, jeśli klient zdecyduje się go nie przejrzeć. AND CO zapewnia freelancerom wypełnioną pustą umowę, która staje się prawnie wiążąca po podpisaniu, jeśli nie masz własnego szablonu do pracy.

Oprócz dodawania podstawowych klauzul, aby chronić Ciebie i twój czas, umowy powinny być również wykorzystywane do ustalania oczekiwań między tobą a klientem. W szczególności użyj umowy, aby w pełni zdefiniować Projekt pod względem zakresu prac.

Oto kilka pytań, na które powinien odpowiedzieć twój zakres pracy, aby upewnić się, że ty i klient jesteście na tej samej stronie:

  • Do jakiego CMS (np. WordPress) projektujesz stronę?
  • Czy klient jest odpowiedzialny za konfigurację hostingu? Jeśli nie, jak będą obsługiwane wydatki?
  • Czy projekt będzie przyjazny dla urządzeń mobilnych, czy będzie wymagał dodatkowej opłaty?
  • Czy wliczasz koszt motywu premium?
  • Ile poprawek / łącznych godzin projektu jest uwzględnionych w projekcie?
  • Czy podasz jakieś uwagi dotyczące SEO w projekcie?
  • Co obejmuje proces przekazania? Czy zapewnisz szkolenie z CMS?
  • Czy będziesz robić testy mobilne, testy przeglądarki lub testy użytkowników?

Im bardziej konkretny zakres pracy, tym lepiej. Większość, jeśli nie wszystkie, z tych elementów powinna być omówiona przed wysłaniem umowy, ale może również służyć jako dodatkowy rozrusznik rozmowy przed rozpoczęciem pracy.

Dobrze zdefiniowany zakres pracy chroni cię w sytuacji, gdy klient zapyta cię, gdzie jest coś, co nie zostało omówione w ramach bieżącego projektu. Następnie możesz odwołać się do umowy i zaproponować rozwiązanie-dla dodatkowego budżetu.

Po zdefiniowaniu szczegółowego zakresu prac upewnij się, że dołączono również sekcję z kalendarzem terminów projektów.

Oto próbka terminów realizacji projektu:

  • Tydzień 1: Płatność wymagana, aby rozpocząć. Następnie wypełnienie kwestionariusza klienta lub osobiste spotkanie w celu określenia podstawowego kierunku.
  • Tydzień 2: Wybór motywu premium, aby zapewnić podstawową strukturę strony internetowej. Klient musi zarejestrować się na hostingu i podać szczegóły dostępu, aby przejść do następnej fazy.
  • Tydzień 3: Wireframe strony internetowej stworzony do przeglądu. Klient i deweloper muszą uzgodnić strukturę przed przejściem do następnego kroku.
  • Tydzień 4: Wstępna struktura strony stworzona z pierwszą turą poprawek przez Klienta.
  • Tydzień 5: Druga runda zmian po opiniach klientów.
  • Tydzień 6: Testowanie stron internetowych dla różnych urządzeń, przeglądarek i użytkowników.
  • Tydzień 7: Uruchomienie i wykończenie strony internetowej.

Ważne jest, aby pamiętać, że udział klienta ma kluczowe znaczenie w dotrzymywaniu terminów. Jesteś profesjonalistą i wykonasz projekt zgodnie z Twoją interpretacją ich potrzeb i pragnień. Ale klient nadal musi zapewnić wskazówki, jeśli chodzi o recenzje podczas każdego kroku i wszelkie niezbędne zmiany.

Dodanie klauzuli, która zwraca uwagę na ten fakt, chroni cię, jeśli klient wejdzie w drogę terminowej realizacji projektu. Bądź na bieżąco z terminami, przypominając klientowi, że jego wkład jest potrzebny przed termin mija.

Formularz Przyjęcia Klienta

Najlepiej, gdy rozpoczynasz nowy projekt tworzenia stron internetowych, omówiłeś już podstawy tego, czego szuka klient i masz pomysł, jak zrealizujesz jego wizję. Po podpisaniu umowy i dokonaniu wszelkich niezbędnych płatności, aby rozpocząć, będziesz chciał jaśniej określić kierunek projektu.

Aby to zrobić, będziesz chciał utworzyć formularz przyjmowania klientów wielokrotnego użytku, obejmujący wszystko i wszystko, co musisz wiedzieć, aby ukończyć ich projekt. Możesz przejść przez to przez telefon (lub osobiście) z nimi lub wysłać go do nich z instrukcjami do wykonania, które mają być obsługiwane w czasie własnym klienta.

Istnieje kilka różnych sposobów tworzenia rzeczywistej formy spożycia. Możesz mieć określoną platformę, która obsługuje wiele aspektów obsługi klientów (na przykład 17hats), ale jeśli nie, chodzi o osobiste preferencje. Kilka opcji formularza przyjmowania klientów:

  • Utwórz bezpłatny formularz na Formularzach Google lub Typepad, który pozwala na wiele odpowiedzi. To zorganizuje wszystkie informacje o klientach (o ile formularze przyjmowania) w jednym poręcznym miejscu.
  • Utwórz dokument Google i ustaw opcję “tylko wyświetl”, a następnie zaproś klientów do uzyskania dostępu do dokumentu. Ustawienie tylko widoku zapewni, że nie nadpisują one podstawowej struktury. Poinstruuj klientów, aby utworzyli kopię do udostępnienia lub pobrali jako .docx i załączyć do wiadomości e-mail.

Oczywiście decyzja o tym, jak utworzyć formularz przyjmowania klientów, będzie zależeć od tego, jakie odpowiedzi chcesz od klientów. Formularz zgłoszeniowy powinien obejmować szeroki zakres tematów, w tym:

  • Gole: Dlaczego tworzymy tę stronę? Jaki masz cel?
  • Branding: Logo klienta, slogan, a nawet słowa i frazy, które kojarzą mu się z marką.
  • Styl: Czy istnieje preferencja w zakresie kolorów, typografii itp.?
  • Informacje kontaktowe: Dla wszystkich zaangażowanych w projekt i ich ról w jednym miejscu.
  • Klient docelowy: Informacje dotyczące klienta docelowego, takie jak dane demograficzne i psychograficzne.
  • Informacje o zawodnikach: Może to pomóc w inspiracji projektem / strukturą i zobaczeniu efektu końcowego podobnej wizji biznesowej.
  • Struktura: Jakie są niezbędne strony dla serwisu? Czy mają już zawartość, czy też potrzebują pomocy? Czego chcą w nagłówku, stopce, paskach bocznych?
  • Logowanie: Czy istnieją konkretne integracje, w których chcą twojej pomocy (np. MailChimp, Google Analytics, Facebook Pixel)? Jakie są instrukcje dostępu hosting/cPanel/FTP?
  • Kompetencje: Jak znajomy jest klient z WordPress / web design? Innymi słowy, ile rąk będzie potrzebował klient, gdy przejdziesz przez gotową stronę internetową (w zakresie bieżącej konserwacji).

Pomoc Techniczna WordPress

Jeśli masz szczęście, wszyscy twoi klienci są produktem ery cyfrowej i nie będą mieli problemów z konfiguracją hostingu, wskazywaniem domen, uzyskiwaniem informacji logowania i aktualizowaniem swojej witryny bez jej łamania, jak tylko ją przekażesz. Oczywiście, gdyby tak było, mogliby być na tyle inteligentni, aby samodzielnie obsłużyć cały projekt i nie potrzebowaliby Twoich usług!

Twórcy stron internetowych muszą nauczyć się kochać brak wiedzy technicznej, z której słynie wielu ich klientów. Oprócz tego, że się tego spodziewają, muszą zgodnie z tym planować. Przewiduj, gdzie spędzasz najwięcej czasu na pomocy technicznej z klientami, i twórz dokumenty pomocy technicznej z wystarczającą ilością szczegółów, aby klienci mogli samodzielnie obsługiwać te typowe problemy.

W niektórych przypadkach może to być tak proste, jak kuratorowanie wybranych stron/artykułów pomocy technicznej od ich gospodarza. Ale w innych przypadkach może to wymagać utworzenia własnych szczegółowych dokumentów przypadków użycia, wraz z zrzutami ekranu i rysunkami.

Jednym z najczęstszych przypadków użycia klient może wymagać pomocy przy konfigurowaniu hostingu. Wykorzystaj to jako okazję do stworzenia szczegółowego przewodnika dla preferowanego hosta. Jeśli jest dostosowany do konkretnego procesu, większość klientów prawdopodobnie pójdzie z Twoją rekomendacją. Stanowi to niesamowitą okazję do zarabiania przez partnera, nie tylko pod względem hostingu, ale także wszelkich motywów, wtyczek i innych narzędzi, które często polecasz klientom.

Oprócz zapewnienia dodatkowego strumienia dochodów, tworzenie dokumentacji Wsparcia może również podwoić się jako doskonała treść dla Twojej witryny. To z kolei może pomóc w SEO (jeśli jest odpowiednio zoptymalizowane) i w budowaniu zaufania do potencjalnych klientów. Pokazanie, że nie tylko znasz się na rzeczy, ale potrafisz to wyjaśnić komuś, kto tego nie wie, może być kluczowe w pozyskiwaniu nowego biznesu (zwłaszcza od technofobów).

Ustalanie Oczekiwań Poprzez Wdrażanie Klientów

U podstaw tworzenia procesu onboardingu klienta jest niezbędnym czynnikiem zapewniającym doskonałą obsługę klienta. Nadaje ton całemu projektowi na początku i pomaga klientom, którzy nie są zaznajomieni z projektowaniem stron internetowych, poczuć poczucie bezpieczeństwa w kategoriach tego, co będzie dalej.

Dla programistów internetowych tworzenie procesu wdrażania klienta wiąże się z poświęceniem trochę czasu na tworzenie dokumentów, które następnie mogą być używane w kółko, w przyszłych projektach klientów.

Powodzenia w tworzeniu własnego procesu wdrażania klientów!

Co uważasz za niezbędny element w procesie wdrażania klienta? Czy są jakieś dokumenty lub pomysły, które przegapiłem? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach poniżej!

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…