W artykule:
- Dlaczego warto korzystać z Facebooka na żywo w biznesie
- Jak korzystać z Facebook Live dla firm: przewodnik krok po kroku
- Jak przetestować Internet, mikrofon, kamerę i oświetlenie
- Facebook Live for Business: krok po kroku dla telefonów komórkowych
- Facebook Live for Business: krok po kroku dla komputerów stacjonarnych
- Opcja transmisji na żywo na pulpicie nr 1: Klucz transmisji
- Transmisja na żywo na pulpicie, opcja nr 2: Twoja kamera
- Jak tworzyć świetne treści na żywo na Facebooku dla Twojej firmy
- Facebook Live Wskazówka nr 1: Promuj Facebooka na żywo z wyprzedzeniem
- Porada na żywo na Facebooku nr 2: Rozpocznij transmisję na żywo, gdy Twoi odbiorcy są aktywni
- Porada na żywo na Facebooku nr 3: Współpracuj, współpracuj, współpracuj
- Porada na żywo na Facebooku nr 4: Miej plan treści
- Porada na żywo na Facebooku nr 5: Nawiąż kontakt z publicznością
- Porada na żywo na Facebooku nr 6: Pamiętaj o swoich celach biznesowych
- Jak zmienić przeznaczenie filmów wideo na żywo z Facebooka
Facebook Live to interaktywny i zabawny sposób na zwiększenie zaangażowania podczas mówienia bezpośrednio do społeczności – jest to korzystne zarówno dla marek, jak i odbiorców.
Ponadto użytkownicy bardziej niż kiedykolwiek pragną treści w czasie rzeczywistym od wpływowych osób i firm, więc jest to idealny czas, aby rozpocząć transmisję na żywo!
W tym przewodniku omawiamy wszystko, od korzystania z Facebooka na żywo na urządzeniach mobilnych i komputerach po tworzenie zabójczych treści dla odbiorców.
Spis treści:
- Dlaczego warto korzystać z Facebooka na żywo w biznesie
- Jak korzystać z Facebook Live dla firm: przewodnik krok po kroku
- Jak tworzyć wspaniałe treści na żywo na Facebooku dla swojej firmy
- Jak Zmień przeznaczenie Facebook Live Videos
Dlaczego warto korzystać z Facebooka na żywo w biznesie
Podobne do Instagram na żywo , przejście na żywo na Facebooku zapewnia odbiorcom nieedytowany i bezpośredni sposób interakcji z Tobą lub Twoją firmą.
Możesz rozpocząć transmisję na żywo z profilu osobistego, strony, grupy, a nawet wydarzenia.
Podczas transmisji na żywo na Facebooku widzowie mogą polubić, komentować i zadawać pytania w czasie rzeczywistym, co ma ogromne znaczenie dla budowania relacji z marką i klientami. Możesz uzyskać cenne informacje zwrotne bezpośrednio od swoich odbiorców, którzy z kolei czują się bardziej połączeni i słyszani przez Ciebie.
Facebook również powiadamia wszystkich obserwujących o rozpoczęciu transmisji na żywo. To prawdziwy bonus za wykrywalność na Facebooku – Twoi obserwatorzy otrzymają powiadomienie w aplikacji, a Twój Facebook Live również pojawi się w najlepszej pozycji na górze ich aktualności.
Jeśli chodzi o to, jak długo powinieneś żyć, Facebook mówi dłuższe filmy zazwyczaj działają lepiej. Im dłużej jesteś na żywo, tym bardziej prawdopodobne jest, że ludzie zobaczą Twoją transmisję, zaangażują się i zaproszą innych do przyłączenia się.
Ale chociaż w 2020 roku Facebook zyskuje na popularności, nadal nie okazał się tak popularny jak Instagram Live .
Oznacza to dużo mniejszą konkurencję na Facebooku, co może być dużą zaletą dla Twojej firmy.
WSKAZÓWKA: Zawsze dobrze jest promować swój koncert przed naciśnięciem przycisku „Rozpocznij transmisję na żywo” – dając widzom czas na burzę mózgów i zapisywanie czasu i daty!
Gotowy na podniesienie poziomu swojej strategii marketingowej na Facebooku? Planuj i planuj swoje posty na Facebooku za pomocą Później , to nic nie kosztuje!
Jak korzystać z Facebook Live dla firm: przewodnik krok po kroku
Jeśli masz konto na Facebooku i stabilne połączenie internetowe , można nadawać z z dowolnego miejsca na świecie .
Ale chociaż są to absolutne potrzeby dla Facebooka na żywo, istnieją sposoby, aby Twoja transmisja na żywo była jeszcze lepsza.
Z każdym wideo na żywo mogą wystąpić problemy techniczne. Mając to na uwadze, zawsze warto przetestować i rozwiązać problemy przed rozpoczęciem transmisji:
Jak przetestować Internet, mikrofon, kamerę i oświetlenie
Pierwsza rzecz, którą należy zrobić przed rozpoczęciem transmisji przetestuj swój internet, oświetlenie, mikrofon i kamerę.
Aby wykonać test, zmień ustawienia wideo na „Tylko ja” i spróbuj.
Jak dobra jest jakość aparatu? Czy oświetlenie jest wystarczająco jasne? Czy widzisz w kadrze cały swój obiekt? Jak głośny i wyraźny jest Twój dźwięk? Czy występują opóźnienia lub stopklatki?
To wszystkie pytania, które należy sobie zadać podczas testu, aby można było dostrzec potencjalne problemy i wprowadzić poprawki z dużą ilością wolnego czasu.
WSKAZÓWKA: Jeśli korzystasz z telefonu na żywo, oszczędzaj ręce, ustawiając telefon na statywie przed dobrze oświetlonym tłem. Jeśli nie masz statywu, ułóż kilka książek i umieść telefon na poziomie, który wygląda dobrze.
Pamiętaj, aby włączyć telefon w trybie „Nie przeszkadzać”, aby również nie rozpraszać!
Facebook Live for Business: krok po kroku dla telefonów komórkowych
Jeśli chcesz prowadzić transmisję na żywo ze swojego telefonu, wystarczy wykonać następujące szybkie i łatwe kroki: [19459002 ]
Krok # 1: Udaj się na stronę na Facebooku, z której chcesz nadawać na żywo.
Krok # 2: Gdy znajdziesz się na swojej stronie, dotknij „Na żywo”
[ 19459001] Krok # 3: Dodaj opisowy i wciągający opis wideo.
Krok # 4: Podczas transmisji na żywo na telefonie komórkowym na stronie na Facebooku wideo będzie publiczne, co oznacza, że każdy na Facebooku i poza nim będzie mógł go zobaczyć . Możesz to zmienić w „Ograniczeniach dotyczących odbiorców”.
Dostęp do „Ograniczenia dotyczące widowni” można uzyskać, dotykając trzech kropek w prawym górnym rogu.
Krok # 5: Eksperymentuj z efektami specjalnymi Facebooka.
Dotknij ikony efektów po lewej stronie, aby wybrać spośród wielu różnych soczewek, filtrów i narzędzia do rysowania.
Lub, jeśli masz ochotę na przygodę, możesz dotknąć „Tajemniczej maski” i zobaczyć, jaki filtr wyskakuje losowo, aby spróbować.
Krok # 6: Gdy jesteś gotowy do pracy i jesteś zadowolony z tego, jak wszystko wygląda, dotknij „Rozpocznij wideo na żywo”. Po kliknięciu Facebook da Ci 3-sekundowe odliczanie przed rozpoczęciem transmisji.
Krok # 7: Podczas transmisji na żywo masz kilka opcji na dole ekranu. Możesz zezwolić gościom na dołączanie do strumienia, pisanie komentarzy, dodawanie efektów i przełączanie widoku kamery.
Gdy będziesz gotowy, aby zakończyć swoje Facebook Live, wybierz „Zakończ”.
Możesz usunąć wideo lub opublikować powtórkę w swoim kanale aktualności. Ogólnie dobrym pomysłem jest również zapisanie filmu w rolce z aparatu, dzięki czemu możesz zmienić jego przeznaczenie w innym miejscu.
Facebook Live for Business: krok po kroku dla komputerów stacjonarnych
Jeśli planujesz dyskusję panelową, wydarzenie lub wywiad na Facebooku Live, dobrym pomysłem może być uruchomienie na komputerze.
Dzieje się tak głównie dlatego, że Live Producer Facebooka na komputerze ma szereg szczegółowych opcji i ustawień, do których nie można uzyskać dostępu na telefonie komórkowym.
Krok # 1: Otwórz swoją stronę biznesową na pulpicie
Krok # 2: Naciśnij przycisk „Na żywo”.
Krok # 3: Po kliknięciu „Live”, zostaniesz przekierowany do Facebook Live Producer.
Krok # 4: Na tej stronie możesz dodać tytuł filmu, napisać opis filmu oraz zmienić ustawienia udostępniania i odbiorców.
Krok # 5: Wybierz „Ustawienia odbiorców”.
Możesz wybrać odbiorców na podstawie wieku i lokalizacji.
Krok # 6: Aby zachęcić do zaangażowania, możesz dodawać ankiety, pytania lub linki do swojego Facebook Live. Wszystkie te opcje znajdziesz na górnym pasku panelu Live Producer.
Krok # 7: W tym miejscu możesz zdecydować się na transmisję na żywo za pomocą klucza strumienia, kamery biurkowej lub sparowanego kodera.
A jeśli nie masz pewności, która opcja przesyłania strumieniowego jest dla Ciebie najlepsza, oto wszystko, co musisz wiedzieć:
Opcja transmisji na żywo na pulpicie nr 1: Klucz transmisji
Aby użyj klawisza strumienia, dotknij „Użyj klucza strumienia”.
Jeśli zdecydujesz się na transmisję na żywo z kluczem strumienia, możesz korzystać z aplikacji zewnętrznych, takich jak OBS , [ 19459053] Wirecast , XSplit lub Be.Live. Po skonfigurowaniu strumienia możesz wykonać trzy kroki przedstawione poniżej przez Facebooka.
Skopiuj i wklej klucz strumienia z Facebooka do wybranego oprogramowania do przesyłania strumieniowego i postępuj zgodnie z instrukcjami zgodnie z używaną platformą.
WSKAZÓWKA: Be.Live to niesamowite narzędzie, które pomoże Ci dostosować transmisje z poziomu komputera . Możesz dodać swoje logo i kolory marki, wyświetlać komentarze na żywo na ekranie i wyświetlać na ekranie do 4 gości jednocześnie.
Transmisja na żywo na pulpicie, opcja nr 2: Twoja kamera
Wybranie transmisji strumieniowej za pomocą kamery na komputerze oznacza, że pozostajesz w aplikacji Facebook i nie korzystasz z żadnego innego oprogramowania, aby nadawać na żywo.
Jednak nadal dobrym pomysłem jest dostosowanie ustawień Facebook Live, aby upewnić się, że są dokładnie takie, jak chcesz.
Gdy będziesz zadowolony z ustawień strumienia, przeglądania i komentarzy, przejdź do opcji „Konfiguracja”.
Naciśnij menu rozwijane i wybierz źródło multimediów dla mikrofonu i kamery.
Gdy wszystko jest gotowe, dotknij „Rozpocznij transmisję na żywo” w lewym dolnym rogu.
Uwaga: Istnieje dodatkowa opcja przesyłania strumieniowego na żywo: sparowany koder. Sparowane kodery są bardziej zaawansowaną opcją, więc rozważ tę trasę tylko wtedy, gdy masz pewność co do konfiguracji. Więcej informacji na temat używania sparowanego kodera można znaleźć tutaj.
Gotowy do przyłączenia się do późniejszej społeczności? Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj najświeższe wskazówki i porady, które będą dostarczane do Twojej skrzynki dwa razy w tygodniu:
Jak tworzyć świetne treści na żywo na Facebooku dla Twojej firmy
[ 19459001] Teraz, gdy wiesz, jak prowadzić transmisję na żywo na Facebooku, czas porozmawiać o tym, jak tworzyć świetne treści na żywo dla Twojej firmy.
Oto 6 naszych najlepszych wskazówek dotyczących prowadzenia angażującego i odnoszącego sukcesy Facebooka na żywo:
Facebook Live Wskazówka nr 1: Promuj Facebooka na żywo z wyprzedzeniem
[ 19459001] Pomyśl o swoim Facebook Live jak o wydarzeniu z biletami.
Nigdy nie zorganizowałbyś wydarzenia bez uprzedniego poinformowania ludzi, że to się dzieje, więc powinieneś regularnie i strategicznie promować swój Facebook Live, zanim się odbędzie.
Zwiększaj zainteresowanie, angażując się z wyprzedzeniem ze swoimi obserwatorami. Dobrze jest go promować w miejscu, w którym się znajdujesz, na Facebooku. Ale nie jest złym pomysłem budowanie szumu reklamowego i wzbudzanie zainteresowania także na innych kanałach, takich jak Instagram, Twitter i LinkedIn.
Powiedz swoim obserwatorom, czego mogą spodziewać się po Twoim nadchodzącym koncercie lub podziel się krótkim teaserem, aby przyciągnąć ich uwagę.
Możesz również poprosić swoją społeczność o przesłanie pytań z wyprzedzeniem lub oznaczyć znajomego, którego według nich byłby zainteresowany, aby pomóc w rozpowszechnianiu informacji.
Innym sposobem wcześniejszego powiadomienia odbiorców jest planowanie na Facebooku Live.
Po zaplanowaniu Facebook Live, użytkownicy będą mogli wybrać „Get Reminder”, aby otrzymać powiadomienie na krótko przed rozpoczęciem Facebook Live.
ICYMI: Facebook wkrótce pozwoli Ci pobierać opłaty za wydarzenie na żywo. Podobnie jak w przypadku sprzedaży biletów na konferencję, wydarzenia na Facebooku wkrótce będą miały opcję pobierania opłat od uczestników za dołączenie do wydarzeń na żywo na Facebooku. Dowiedz się więcej tutaj.
Porada na żywo na Facebooku nr 2: Rozpocznij transmisję na żywo, gdy Twoi odbiorcy są aktywni
Przekonanie ludzi do korzystania z Facebooka na żywo może być jednym z najtrudniejszych wyzwań.
Ale dzięki zdrowej równowadze między promocją z wyprzedzeniem a dogłębnym zagłębieniem się w analitykę na Facebooku, wkrótce znajdziesz formułę, która będzie dla Ciebie odpowiednia.
Facebook Insights , narzędzie analityczne Facebooka do analizy w aplikacji, oferuje mnóstwo cennych informacji – m.in. o tym, kiedy Twoi odbiorcy są najbardziej aktywni. Dotknij paska statystyk u góry strony i wybierz „Wpisy” na karcie po prawej stronie.
Najedź kursorem na „Kiedy Twoi fani są online”, aby uzyskać szczegółowe informacje o tym, kiedy i kiedy Twoi widzowie są online.
WSKAZÓWKA: Skorzystaj z Facebook Insights przed rozpoczęciem transmisji na żywo i po nim, aby sprawdzić, co zadziałało, a co nie. Będziesz mógł zobaczyć dane, takie jak szczytowa liczba jednoczesnych widzów i liczba widzów podczas transmisji, co jest najlepszym sposobem, aby dowiedzieć się, co rezonuje z Twoimi widzami.
Porada na żywo na Facebooku nr 3: Współpracuj, współpracuj, współpracuj
Jednym ze sposobów na ulepszenie gry na Facebooku jest współpraca z innymi. Niezależnie od tego, czy chodzi o prowadzenie wywiadu, prowadzenie dyskusji panelowej czy angażowanie fanów. Możesz korzystać z zasobów zewnętrznych, takich jak Be.Live , lub możesz to zrobić na Facebooku, korzystając z Live With. funkcja .
Na żywo z to narzędzie Facebooka w aplikacji, które pozwala przyciągać innych ludzi do Twojego wideo na żywo.
Oto jak zaprosić kogoś do swojego życia:
- Kliknij „Na żywo” u góry strony
- Kliknij ikonę „Na żywo z” na dole ekranu
- Wybierz osobę, którą chcesz zaprosić z listy widzów i dotknij „Dodaj”.
UWAGA: Osoba musi przeglądać strumień, a także musi być Profilem, a nie Stroną.
Jeśli chcesz zaprosić wielu gości, a nie tylko jednego, i dołączyć własne elementy marki do swojego strumienia, spróbuj użyć Be.Live.
WSKAZÓWKA: Zachęć swoich współpracowników do promowania Twojego strumienia na swoich kanałach. To niesamowity sposób, aby przyciągnąć więcej oczu do transmisji (i potencjalnie nowych obserwujących na twojej stronie!)
Porada na żywo na Facebooku nr 4: Miej plan treści
Tak jak w przypadku wydarzeń lub innych treści wideo, dobrze jest wiedzieć, co zamierzasz opisać. Planowanie z wyprzedzeniem pomaga w przypadku przerażających, niezręcznych przerw, a także pomaga zrozumieć kluczowe komunikaty.
Przed zaplanowaniem Facebooka na żywo należy zrozumieć jego cel. Zastanów się przez chwilę, o czym jest transmisja, co powiesz i zrobisz oraz co chcesz osiągnąć, transmitując na żywo.
Podziel transmisję na początek, środek i koniec. Możesz sam napisać punkty do omówienia, ale pamiętaj, że najlepsze transmisje są naturalne, angażujące i przypominają rozmowę. Twoi widzowie mogą stracić zainteresowanie, jeśli będziesz czytać karty wskazówek lub notatki na ekranie.
WSKAZÓWKA: Zawsze miej plan tworzenia kopii zapasowych. Jeśli Twój Facebook Live w dużym stopniu opiera się na interakcji z publicznością, przygotuj dodatkowe pytania lub tematy na wypadek, gdyby kończyło Ci się liczba zgłoszeń.
Porada na żywo na Facebooku nr 5: Nawiąż kontakt z publicznością
Jedną z najlepszych rzeczy w życiu na Facebooku jest to, że możesz rozmawiać bezpośrednio ze swoimi obserwatorami.
Kiedy zaczynasz, poświęć kilka chwil na przedstawienie się i poproś widzów, aby zrobili to samo w komentarzach.
Możesz zachęcić do jeszcze większej liczby komentarzy, zadając pytanie na czacie, a następnie przypinając je do ekranu.
Przypinanie pytania to świetny sposób dla nowo przybyłych, aby wiedzieć, co się dzieje na czacie, więc dobrze jest wymieniać przypięty komentarz w miarę postępu rozmowy. Możesz też przypiąć komentarz lub pytanie widzów, aby ułatwić prowadzenie czatu.
Bądź aktywnym słuchaczem w strumieniu – lub jeszcze lepiej, aktywnym czytelnikiem. Jeśli możesz, poproś moderatora o monitorowanie czatu, odpowiadanie na komentarze i oznaczanie lub blokowanie podejrzanych zachowań.
Możesz użyć sekcji „Komentarze” w „Ustawieniach”, aby pomóc we wzmocnieniu pozytywnej i bezpiecznej społeczności w swoim Facebook Live. Na przykład możesz włączyć „Obserwujący”, w którym tylko Twoi obserwatorzy będą mogli dodawać komentarze do Twojego życia na żywo.
WSKAZÓWKA: Jeśli zauważysz nagły wzrost liczby nowych widzów podczas transmisji na żywo, poświęć kilka minut, aby powitać nowych uczestników i ponownie się przedstawić i o czym mówisz podczas swojego koncertu.
Porada na żywo na Facebooku nr 6: Pamiętaj o swoich celach biznesowych
Ustalenie jasnych celów dla Facebook Live sprawi, że Twój plan treści będzie skoncentrowany i zgodny z ogólnymi celami biznesowymi.
Na przykład, czy tworzysz szum wokół wprowadzenia produktu na rynek? Aktualizujesz obserwujących o aktualizacji firmy? Zwiększanie sprzedaży linii produktów?
Wyznaczanie celu na żywo nada transmisji poczucie struktury – a także pomoże ocenić, jak skuteczne są twoje wysiłki w stosunku do twoich celów.
Jak zmienić przeznaczenie filmów wideo na żywo z Facebooka
Po zakończeniu transmisji wideo nie znika po prostu.
Możesz zapisać go na swojej stronie na Facebooku, aby Twoi obserwatorzy mogli nadrobić zaległości, a także zapisać go na urządzeniu, na którym działałeś.
Nadaj swojemu filmowi nowe życie, edytując go na krótsze, atrakcyjne filmy, które podkreślają kluczowe wiadomości lub zapewniają szybki wybuch rozrywki.
Nie tylko możesz udostępniać te fragmenty na Facebooku, ale możesz także udostępniać klipy na YouTube, Instagramie, Twitterze, TikTok lub innym wybranym kanale mediów społecznościowych.
Nawet jeśli masz podcast, możesz nawet wyodrębnić dźwięk z wideo, aby użyć go jako treści w przyszłym odcinku!
Jeśli więc nie zacząłeś jeszcze używać Facebook Live w biznesie, teraz jest świetny czas, aby rozpocząć i nawiązać kontakt ze swoją społecznością.
Tylko niewielka liczba firm korzysta z tego, więc nigdy nie było lepszego czasu na przyciągnięcie uwagi odbiorców, budowanie świadomości marki i przekształcanie obserwujących w klientów !.
Gotowy do uruchomienia strategii Facebooka? Zaplanuj i zaplanuj swoje posty na Facebooku z wyprzedzeniem za pomocą funkcji Później!
Podoba Ci się ten post? Przypiąć! ????