W artykule:
Masz trudności z podjęciem decyzji o kolorystyce witryny?
Wybór odpowiedniej kombinacji kolorów może zwiększyć atrakcyjność Twojej witryny, a także utrzymać odwiedzających, aby zwiększyć sprzedaż i konwersje.
W tym artykule pokażemy, jak wybrać idealny schemat kolorów dla swojej witryny WordPress, rozumiejąc psychologię kolorów i korzystając z jednego z niesamowitych zasobów 4.
Psychologia kolorów
To dobrze zbadana teoria, że kolory mogą wpływać na ludzkie reakcje. Kolory mają emocjonalny wpływ na nasze decyzje i wybory, które podejmujemy w naszym codziennym życiu.
Duże korporacje wydają miliony dolarów na budowanie dobrze spreparowanego wizerunku marki i tożsamości swoich produktów. Zatrudniają ekspertów, którzy wybierają idealne połączenie kolorów dla swoich marek i produktów.
Kolory, których używasz na swojej stronie, są częścią wizerunku Twojej marki. Musisz wybrać kolory, które tworzą korzystną reakcję emocjonalną dla Twojej marki i produktów.
Więc jak dowiedzieć się, które kolory i jakiego rodzaju odpowiedzi szukasz?
Na twoje szczęście marketerzy i psychologowie przeprowadzili już wiele badań. Spójrz na tę infografikę:
- Czerwony: jest kolorem młodości i radości. Odzwierciedla śmiałość i pewność siebie.
- Zielony: tworzy kojący efekt uspokajający, wywołuje spokojną, postępową i spokojną reakcję emocjonalną.
- Niebieski: odzwierciedla zaufanie, siłę, niezawodność.
- Czerń: czerń generuje wyrafinowaną, solidną, bezpieczną reakcję emocjonalną.
- Biały: jasność i prostota to dwa główne efekty Bieli.
- Żółty: Żółty to kolor optymizmu, ciepła, życzliwości.
- Pomarańczowy: pomarańczowy tworzy zabawny, przyjazny, pewny siebie i wesoły efekt.
- Różowy: zmysłowość, kobiecość, romans i miłość to emocje związane z różem.
Inne rzeczy do rozważenia
Jest rzeczą oczywistą, że kolory potrzebują kontekstu, aby działały tak, jak chcesz. Twoja marka lub produkt mogą już mieć pewne skojarzenia, które mogą, ale nie muszą, działać z wybranymi kolorami.
Oto kilka rzeczy, które należy rozważyć przed odebraniem schematu kolorów dla swojej witryny:
Po pierwsze, musisz wziąć pod uwagę istniejący wizerunek marki. Jeśli masz już logo i inne materiały marketingowe, możesz użyć istniejących kolorów.
Musisz również rozważyć, które kolory będą dobrze wyglądać w Internecie. Na przykład kolor, który wygląda świetnie osobiście, może nie być najlepszym kolorem tła na ekranie.
Pomyśl również o innych mediach, takich jak suwaki, filmy, obrazy, przyciski wezwania do działania itp., które dodasz do swojej witryny. Zastanów się, jakich kolorów będziesz używać najczęściej.
Na koniec należy również pamiętać o dostępności. Dobry schemat kolorów będzie miał wystarczająco dużo kontrastu, aby był łatwy do odczytania, nawet jeśli odwiedzający mają upośledzenia wzroku, co robi wiele osób na całym świecie. Sprawdź nasz przewodnik dotyczący poprawy dostępności w witrynie WordPress, aby uzyskać więcej porad na ten temat.
Video Tutorial
Jeśli wolisz pisemne instrukcje lub potrzebujesz więcej szczegółów, Kontynuuj czytanie.
Tworzenie schematu kolorów
Mam nadzieję, że do tej pory wymyśliłeś odpowiednie kolory dla swojej strony internetowej z myślą o psychologii kolorów. Zalecamy, aby wybrać co najmniej dwa kolory, które wyraźnie reprezentują twoją markę i odpowiedź, którą chcesz uzyskać od użytkowników.
Po uzyskaniu tych kolorów istnieje kilka narzędzi online, za pomocą których można wygenerować nieograniczoną liczbę palet kolorów.
1. Adobe Color CC
Dawniej znany jako Kuler, Adobe Color CC jest doskonałym narzędziem do generowania palet kolorów. Możesz wybrać reguły kolorów, a następnie zakręcić kołem. Możesz ręcznie dostosować każdy kolor w palecie, a pozostałe kolory zostaną automatycznie dopasowane do reguły koloru. Możesz także generować palety kolorów, przesyłając zdjęcia.
2. Photocopa by COLORLovers
Colorlovers jest jednym z najpopularniejszych miejsc inspiracji i pomysłów na Kolory. Mają kilka świetnych narzędzi do generowania schematów kolorów. Jednym z nich jest PhotoCopa, która pozwala wygenerować schemat kolorów ze zdjęć. Możesz również użyć podstawowego narzędzia, które generuje kombinacje kolorów, po prostu wybierając kolor.
3. Paleta Materiałów
Zainspirowana koncepcją Material Design firmy Google, paleta materiałów pozwala na generowanie schematów kolorów przy użyciu zasad projektowania. Został zaprojektowany, aby inspirować schematy kolorów do stosowania w aplikacjach mobilnych, ale te schematy kolorów mogą być łatwo używane również na stronach internetowych.
4. Coolors.co
Coolors to wspaniały generator schematów kolorów. Wystarczy nacisnąć spację, aby wygenerować schematy kolorów. Możesz ręcznie modyfikować kolor w schemacie i zablokować go. Możesz także pobrać schematy kolorów do wykorzystania w projektach później.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci wybrać idealny schemat kolorów dla Twojej witryny WordPress. Możesz zapoznać się z naszym artykułem o tym, jak łatwo dostosować WordPress za pomocą CSS Hero.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.
Infografika firmy Logo