W artykule:
- Video Tutorial
- Dlaczego Google Analytics jest ważne dla blogerów?
- Jak zarejestrować się w Google Analytics
- Jak zainstalować Google Analytics w WordPress
- Metoda 1. Google Analytics dla WordPress przez MonsterInsights
- Metoda 2. Wtyczka Wstaw nagłówki i stopki
- 3. Zainstaluj Google Analytics w WordPress Theme
- Przeglądanie raportów w witrynie Google Analytics
- Jak najlepiej wykorzystać Google Analytics
Chcesz zainstalować Google Analytics w WordPress? Wiedza o tym, jak Twoi odbiorcy wchodzą w interakcję z Twoją witryną, ma kluczowe znaczenie dla Twojego sukcesu.
Najlepszym sposobem na poznanie odbiorców są statystyki ruchu, a to jest to, co Google Analytics zapewnia za darmo.
W tym artykule podzielimy się, dlaczego Google Analytics jest ważne i jak łatwo zainstalować Google Analytics w swojej witrynie WordPress (krok po kroku).
Najpierw wyjaśnimy, dlaczego Google Analytics jest ważne i w jaki sposób może pomóc w rozwoju witryny.
Następnie pokażemy Ci, jak zarejestrować konto Google Analytics i różne metody instalacji go w witrynie WordPress.
Na koniec wyjaśnimy, jak wyświetlać raporty o ruchu w Google Analytics.
Oto krótki przegląd tego, czego dowiesz się z tego artykułu.
- Dlaczego Google Analytics jest ważne
- Jak zarejestrować się w Google Analytics
- Jak zainstalować Google Analytics za pomocą MonsterInsights (zalecane)
- Jak zainstalować Google Analytics za pomocą Wstaw nagłówki i stopki Plugin
- Jak zainstalować Google Analytics w WordPress Theme (zaawansowane)
- Przeglądanie raportów w Google Analytics
- Jak najlepiej wykorzystać Google Analytics
Gotowi zaczynajmy.
Video Tutorial
Jeśli nie chcesz oglądać samouczka wideo, możesz kontynuować czytanie wersji tekstowej poniżej:
Dlaczego Google Analytics jest ważne dla blogerów?
Po uruchomieniu bloga twoim celem # 1 jest zwiększenie ruchu i subskrybentów. Google Analytics pomaga podejmować decyzje oparte na danych, pokazując statystyki, które mają znaczenie. Możesz zobaczyć:
Kto odwiedza Twoją stronę?
Ta część analytics odpowiada na to, jaka jest lokalizacja geograficzna odbiorców, jakiej przeglądarki użytkownik użył do odwiedzenia witryny i inne ważne informacje, takie jak rozdzielczość ekranu, obsługa JavaScript, Obsługa Flash, język i inne.
Dane te są niezwykle przydatne i mogą pomóc na wiele sposobów. Gdy otrzymujesz niestandardowy projekt, możesz użyć danych użytkownika, aby upewnić się, że Twoja witryna będzie zgodna z odbiorcami.
Jeśli większość użytkowników nie ma wsparcia dla Flasha, powinieneś unikać dodawania elementu flash w swojej witrynie. Jeśli większość użytkowników ma rozdzielczość ekranu 1280, upewnij się, że projekt jest zgodny z tą lub mniejszą rozdzielczością.
Co ludzie robią, gdy są na twojej stronie?
Możesz śledzić, gdzie użytkownicy odwiedzają Twoją witrynę, jak długo pozostają w Twojej witrynie i jaki jest współczynnik odrzuceń (procent użytkowników opuszcza Twoją witrynę przy pierwszej wizycie).
Korzystając z tych informacji, możesz zmniejszyć współczynnik odrzuceń i zwiększyć wyświetlanie stron.
Możesz również znaleźć swoje najpopularniejsze artykuły, artykuły, które nie radzą sobie tak dobrze i jakiego rodzaju treści szukają Twoi użytkownicy.
Kiedy ludzie odwiedzają Twoją stronę?
Patrząc na najgorętsze godziny w ciągu dnia dla Twojej witryny, możesz wybrać czas, w którym opublikujesz swój post. Jeśli ta strefa czasowa nie jest zgodna z Twoją, możesz zaplanować swój post tak, aby spełniał tę godzinę.
Jak ludzie znajdują Twoją stronę?
Ta sekcja analityki pokazuje, skąd pochodzą użytkownicy (na przykład: Wyszukiwarki, linki bezpośrednie, linki polecające z innej strony).
Pokazuje również, jaki procent odwiedzających pochodziło z każdego z tych źródeł. Google analytics oferuje podział każdej z tych kategorii. Jeśli jest to kategoria WYSZUKIWARKI, to pokazuje, która wyszukiwarka ma największy ruch, Google, Yahoo, Bing itp.
Podział źródeł polecania pokazuje, z którymi witrynami musisz pracować najbardziej. Jeśli facebook facebook jest twoim najlepszym źródłem polecania, musisz mieć ekskluzywne treści na Facebooku, aby Twoi odbiorcy na Facebooku czuli się wyjątkowi.
Jeśli twoim najlepszym źródłem polecania jest zewnętrzna strona internetowa, możesz rozważyć partnerstwo z tą stroną (wymiana postów gości lub coś innego).
Jak ludzie wchodzą w interakcję z Twoimi treściami?
Google analytics pokazuje, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z treścią witryny. Pokazuje, jaki procent użytkownika kliknął który link w Twojej witrynie i wiele więcej.
Możesz przeprowadzić testy podziału A/B, tworząc eksperymenty treści w Google Analytics, aby zrozumieć, co działa najlepiej, aby osiągnąć swoje cele.
Obserwując interaktywność użytkownika, możesz pracować z treściami wokół użytkowników. Widząc odpowiedzi na powyższe pytania, możesz skupić się na strategiach, które działają w Twojej witrynie i uniknąć strategii, które nie działają.
Mówiąc najprościej, wyeliminuj zgadywanie i skup się na statystykach, które mają znaczenie, dzięki czemu możesz podejmować decyzje oparte na danych.
Jak zarejestrować się w Google Analytics
Google Analytics jest dostępny za darmo, a wszystko, czego potrzebujesz, to konto Google lub Gmail, aby się zarejestrować. Proces rejestracji jest dość prosty, postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami krok po kroku, aby utworzyć konto Google Analytics.
Krok 1: Najpierw musisz odwiedzić Google Analytics Zarejestruj się.
Zostaniesz poproszony o zalogowanie się za pomocą konta Google. Jeśli masz już konto Google lub Gmail, możesz go użyć do zalogowania się. W przeciwnym razie możesz śmiało utworzyć konto Google dla siebie.
Krok 2: Po zalogowaniu się za pomocą konta Gmail zostanie wyświetlony ekran podobny do poniższego. W tym miejscu zarejestrujesz się w Google analytics za pomocą konta Gmail.
Następnie zostaniesz poproszony o podanie nazwy konta. Ta nazwa będzie używana wewnętrznie, dzięki czemu możesz używać dowolnej nazwy firmy.
Krok 3: Na następnym ekranie pojawi się możliwość wyboru między siecią, aplikacjami lub aplikacjami i siecią. Upewnij się, że wybrałeś 'Web’.
Następnie musisz wprowadzić nazwę witryny, adres URL witryny, kraj i strefę czasową.
Po wprowadzeniu tych informacji kliknij przycisk Dalej. Zostaną ci przedstawione warunki i usługi Google Analytics, na które musisz się zgodzić, więc kliknij przycisk „Zgadzam się”.
Krok 4: Teraz otrzymasz kod śledzenia Google Analytics. Możesz skopiować ten kod śledzenia, ponieważ będziesz musiał wprowadzić go w swojej witrynie WordPress w zależności od metody, której używasz poniżej.
Możesz również po prostu pozostawić otwartą kartę przeglądarki i w razie potrzeby przełączyć się z powrotem, aby skopiować kod.
Sugerujemy pozostawienie karty analytics browser otwartej, ponieważ może być konieczne ponowne jej odwiedzenie po zainstalowaniu kodu w witrynie WordPress.
Po skonfigurowaniu konta Google Analytics przyjrzyjmy się, jak zainstalować Google Analytics w WordPress.
Jak zainstalować Google Analytics w WordPress
Istnieje kilka różnych sposobów konfiguracji Google Analytics w WordPress. Pokażemy Ci trzy metody, w których pierwsza opcja jest najłatwiejsza, a ostatnia najtrudniejsza.
Możesz wybrać ten, który najlepiej odpowiada twoim potrzebom.
Uwaga: Musisz użyć tylko jednej z tych metod w swojej witrynie, aby uniknąć podwójnego śledzenia odsłon stron na koncie Google Analytics.
Metoda 1. Google Analytics dla WordPress przez MonsterInsights
MonsterInsights to najpopularniejsza wtyczka Google Analytics dla WordPress. Korzysta z niego ponad 3 miliony stron internetowych, w tym Bloomberg, PlayStation, Zillow, WPBeginner i wiele innych.
Jest to najprostszy i zdecydowanie najlepszy sposób na dodanie Google Analytics do WordPress (zarówno dla początkujących, jak i ekspertów).
MonsterInsights jest dostępny zarówno jako płatna wtyczka premium, jak i darmowa wersja. W tym samouczku będziemy używać darmowej wersji MonsterInsights.
Możesz użyć wersji MonsterInsights Pro, jeśli potrzebujesz bardziej zaawansowanych funkcji, takich jak śledzenie e-commerce, śledzenie reklam, śledzenie autorów itp. Proces ich konfigurowania jest taki sam.
Zaczynajmy.
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zainstalować i aktywować wtyczkę MonsterInsights. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji wtyczka doda nowy element menu o nazwie „Insights” do menu administratora WordPress. Kliknięcie na niego spowoduje wyświetlenie kreatora konfiguracji MonsterInsights.
Najpierw zostaniesz poproszony o wybranie kategorii dla swojej witryny (strona biznesowa, blog lub sklep internetowy). Wybierz jedną z nich, a następnie kliknij przycisk „Zapisz i kontynuuj”.
Następnie należy kliknąć przycisk „Connect MonsterInsights”.
Spowoduje to wyświetlenie okienka, które przeniesie Cię na konta Google, gdzie zostaniesz poproszony o zalogowanie się lub wybranie konta Google, jeśli jesteś już zalogowany.
Następnie zostaniesz poproszony o zezwolenie MonsterInsights na dostęp do Twojego konta Google Analytics.
Kliknij przycisk „Zezwól”, aby kontynuować.
Ostatnim krokiem jest wybranie profilu, który chcesz śledzić. Musisz wybrać swoją stronę internetową tutaj, a następnie kliknij przycisk „kompletne połączenie”, aby kontynuować.
MonsterInsights zainstaluje teraz Google Analytics na twojej stronie. Następnie zostaniesz poproszony o wybranie zalecanych ustawień dla Twojej witryny.
Domyślne ustawienia będą działać dla większości witryn. Jeśli korzystasz z wtyczki łącza partnerskiego, musisz dodać ścieżkę, której używasz do maskowania linków partnerskich. Pozwoli to na śledzenie linków partnerskich w Google Analytics.
Kliknij przycisk Zapisz i kontynuuj, aby zapisać ustawienia.
Następnie MonsterInsights pokaże Ci płatne dodatki, do których możesz uzyskać dostęp po uaktualnieniu do wersji PRO. Możesz po prostu kliknąć przycisk „Zapisz i kontynuuj”, aby pominąć ten krok.
Następnie zostaniesz poproszony o zainstalowanie wtyczki WPForms, która jest najlepszą wtyczką formularza kontaktowego WordPress. Możesz go zainstalować lub po prostu kliknij „Pomiń ten krok”
To wszystko, co pomyślnie zainstalowałeś i skonfigurowałeś Google Analytics w swojej witrynie WordPress. Pamiętaj, że zanim pokażesz swoje statystyki, zajmie to Google Analytics.
Najlepszą częścią MonsterInsights jest to, że możesz przeglądać raporty Google Analytics na pulpicie nawigacyjnym WordPress. Po prostu odwiedź Insights ” Raporty strona, aby sprawdzić szybki przegląd danych analitycznych.
Jest również wyposażony w popularny dodatek do postów, który pozwala wyświetlać najlepsze treści, aby zwiększyć ruch i odsłony stron.
Możesz go użyć do automatycznego dodawania linków do popularnych postów, aby zwiększyć zaangażowanie:
Jeśli korzystasz ze sklepu internetowego, może on również automatycznie dodawać najlepsze produkty na końcu każdego posta na blogu, aby zwiększyć sprzedaż:
Uwaga: MonsterInsights był wcześniej znany jako Google Analytics dla WordPress przez Yoast. Założyciel WPBeginner, Syed Balkhi, nabył wtyczkę w 2016 i zmienił nazwę na MonsterInsights. Teraz jest częścią naszej rodziny wtyczek premium WordPress.
Metoda 2. Wtyczka Wstaw nagłówki i stopki
Ta metoda nie jest tak dobra jak MonsterInsights, ponieważ nie będziesz w stanie wykonać zaawansowanej konfiguracji śledzenia i nie będziesz w stanie wyświetlić danych Google Analytics na pulpicie nawigacyjnym WordPress.
Najpierw musisz skopiować kod śledzenia Google Analytics, który skopiowałeś wcześniej w kroku 4 podczas rejestracji konta Google Analytics.
Następnie musisz zainstalować i aktywować wtyczkę Wstaw nagłówki i stopki. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji musisz odwiedzić Ustawienia ” Wstawianie nagłówków i stopek strona. Tutaj musisz wkleić skopiowany wcześniej kod śledzenia Google Analytics do sekcji „Skrypty w nagłówkach”.
Nie zapomnij kliknąć przycisku zapisz zmiany, aby zapisać swoje ustawienia.
To wszystko, pomyślnie zainstalowałeś Google Analytics na swojej stronie.
3. Zainstaluj Google Analytics w WordPress Theme
Ta metoda jest przeznaczona dla zaawansowanych użytkowników, którzy znają kod. Jest to nieco niewiarygodne, ponieważ twój kod zniknie, jeśli zmienisz lub zaktualizujesz motyw. Prawie nigdy nie zalecamy stosowania tej metody.
Jeśli po raz pierwszy dodajesz kod do plików WordPress, powinieneś zapoznać się z naszym przewodnikiem, jak skopiować fragmenty kodu wklejonego w WordPress.
Najpierw musisz skopiować kod śledzenia Google Analytics, który skopiowałeś wcześniej w kroku 4 podczas rejestracji konta Google Analytics.
Teraz istnieją dwa powszechne sposoby dodawania tego kodu do plików motywów WordPress. Możesz wybrać jedną z nich (nie obie).
1. Dodaj kod w nagłówku.plik php
Po prostu edytuj nagłówek.plik php w swoim szablonie WordPress i wklej śledzenie Google Analytics tego kodu skopiowanego wcześniej zaraz po < body>
tag.
Nie zapomnij zapisać zmian i przesłać plik z powrotem na serwer.
Dodaj za pomocą pliku funkcji
Możesz także dodać kod śledzenia Google Analytics do pliku funkcji WordPress. Następnie automatycznie doda kod śledzenia do każdej strony w witrynie WordPress.
Musisz dodać ten kod do funkcji motywu.plik php.
<?php add_action ('wp_head', 'wpb_add_googleanalytics'); function wpb_add_googleanalytics () {?> // Wklej tutaj swój kod śledzenia Google Analytics z kroku 4 <?php } ?>
Przeglądanie raportów w witrynie Google Analytics
Google Analytics jest w stanie pokazać ci skarb danych zebranych ze statystyk. Możesz wyświetlić te dane, odwiedzając pulpit nawigacyjny Google Analytics.
W lewej kolumnie zobaczysz wbudowane raporty Google Analytics. Każda sekcja jest podzielona na różne karty, a kliknięcie na karcie spowoduje jej rozwinięcie, aby wyświetlić więcej opcji.
- W czasie rzeczywistym Ten raport pokaże podgląd ruchu w czasie rzeczywistym.
- Publiczność zakładka pokaże raporty, które pomogą Ci zrozumieć użytkowników.
- Nabycie raporty sprawdzają, skąd pochodzą Twoi użytkownicy.
- Zachowanie raporty podsumowują to, co robią użytkownicy po przybyciu na Twoją witrynę.
- Konwersja raporty pokazują, jak dobrze radzisz sobie ze swoimi celami.
Jak najlepiej wykorzystać Google Analytics
Google Analytics to niezwykle potężne narzędzie z mnóstwem niesamowitych funkcji. Niektóre z nich są dość oczywiste i łatwe w użyciu, inne wymagają dodatkowej konfiguracji.
Oto niektóre z zasobów, które pomogą Ci w pełni wykorzystać raporty Google Analytics.
- Śledź zaangażowanie użytkowników w WordPress za pomocą Google Analytics
- Śledź klientów WooCommerce w Google Analytics
- Śledź linki wychodzące w WordPress
- Śledzenie konwersji WordPress stało się proste-przewodnik krok po kroku
Google Analytics działa najlepiej z Google Search Console (dawniej Google Webmaster Tools). Pozwala zobaczyć, jak twoja strona radzi sobie w wynikach wyszukiwania. Zapoznaj się z naszym kompletnym przewodnikiem Google Search Console, aby dowiedzieć się, jak używać go do rozwijania swojej witryny.
Jeśli chcesz poprawić ranking SEO witryny i uzyskać większy ruch, zalecamy użycie wtyczki AIOSEO dla WordPressa, która jest zestawem narzędzi SEO wszystko w jednym.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak zainstalować Google Analytics w WordPress. Możesz również zobaczyć nasz najlepszy przewodnik po zwiększeniu ruchu na blogu i nasze porównanie najlepszych usług e-mail marketingu.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.