W artykule:
Czy chcesz skonfigurować Google Tag Manager w WordPress? Nie wiesz, czy potrzebujesz Google Tag Manager w swojej witrynie WordPress? Nie martw się. W tym artykule pokażemy, jak poprawnie zainstalować i skonfigurować Google Tag Manager w WordPress i wyjaśnić korzyści.
Co To jest Menedżer tagów Google?
Często właściciele witryn muszą dodawać wiele fragmentów kodu, aby śledzić konwersje, ruch i zbierać inne dane analityczne.
Dzięki Google Tag manager możesz łatwo dodawać i zarządzać wszystkimi tymi skryptami z jednego pulpitu nawigacyjnego.
Istnieją wbudowane szablony tagów dla Google Analytics, Adwords, DoubleClick itp. Tag manager współpracuje również z kilkoma platformami analitycznymi i śledzącymi innych firm.
Poza tym możesz użyć niestandardowego kodu HTML, aby dodać własne śledzenie lub dowolny inny kod, który chcesz dodać.
Pozwala to zaoszczędzić czas dodawania i usuwania tagów z kodu i raczej zarządzać nim z łatwego Pulpitu nawigacyjnego. Nie wspominając o tym, że wszystkie te skrypty są ładowane w jednym skrypcie.
Mając to na uwadze, zacznijmy od Google Tag Manager.
Ze względu na ten artykuł pokażemy Ci, jak dodać Google Analytics do swojej witryny za pomocą Google Tag Manager.
Video Tutorial
Jeśli nie podoba Ci się film lub potrzebujesz więcej instrukcji, Kontynuuj czytanie.
Pierwsze Kroki
Ważne jest, aby pamiętać, że ten przewodnik jest dla self hosted WordPress.org witryn (zobacz różnicę między WordPress.com oraz WordPress.org). jeśli nie masz witryny WordPress, zapoznaj się z naszym przewodnikiem instalacji WordPress, aby ją utworzyć.
Najpierw musisz utworzyć konto Google Analytics dla swojej witryny, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Możesz postępować zgodnie z instrukcjami w naszym tutorialu Jak zainstalować Google Analytics w WordPress.
Wykonaj kroki wymienione w sekcji „Jak zarejestrować się w Google Analytics”. Zatrzymaj się, gdy dostaniesz kod namierzający. Zamiast dodawać kod śledzenia bezpośrednio w WordPress, będziemy używać Menedżera tagów, aby to zrobić.
Konfigurowanie Menedżera Tagów Google
Teraz, gdy jesteśmy gotowi, aby dodać Google Analytics, następnym krokiem jest skonfigurowanie Google Tag Manager.
Odwiedź witrynę Google Tag Manager i zarejestruj się przy użyciu tego samego konta Google, którego używałeś w Google Analytics.
Po zalogowaniu przejdziesz do strony dodaj nowe konto. Wystarczy podać nazwę swojego konta i kliknąć przycisk Kontynuuj.
Teraz musisz dodać kontener do swojego konta. Kontener może być stroną internetową lub aplikacją na platformach iOS lub Android. W takim przypadku będziemy korzystać z Internetu.
Dla nazwy kontenera można użyć domeny witryny. Możesz dodać wiele kontenerów dla każdego konta. Po zakończeniu kliknij przycisk Utwórz, aby kontynuować.
Menedżer tagów Google utworzy teraz Twoje konto w kontenerze, a zobaczysz pulpit nawigacyjny kontenera. Wyglądałoby to mniej więcej tak:
Teraz Twoje konto Menedżera tagów Google jest gotowe, więc następnym krokiem jest dodanie nowego tagu. Możesz to zrobić, klikając utwórz nowy tag.
Najpierw musisz wybrać produkt z tagiem. Obecnie dostępnych jest ponad 20 szablonów integracji.
Na razie wybierzemy Google Analytics, ale zawsze możesz dodać więcej tagów i wybrać różne produkty w zależności od potrzeb. Możesz nawet kliknąć niestandardowy kod HTML, aby dodać inne niestandardowe fragmenty kodu.
Po wybraniu Google Analytics zostaniesz poproszony o wybranie między Universal Analytics a classic Analytics. Wybierz universal analytics,a zostaniesz poproszony o podanie identyfikatora śledzenia analytics.
Ten identyfikator śledzenia to specjalny kod, który pozwala Google zidentyfikować twoją witrynę. Możesz uzyskać ten identyfikator, logując się na swoje konto Google Analytics i odwiedzając kartę Administrator.
Wybierz konto i obiekt dla swojej witryny, a następnie kliknij informacje o śledzeniu, aby je rozwinąć. Zobaczysz link kodu śledzenia.
Kliknięcie kodu śledzenia spowoduje przejście do strony Kodu Śledzenia, a także ujawni Twój identyfikator śledzenia UA.
Skopiuj swój identyfikator śledzenia UA i wklej go w Menedżerze tagów Google. W obszarze Typ ścieżki wybierz Widok strony, a następnie kliknij przycisk Kontynuuj.
Kreator konfiguracji znaczników zapyta teraz, kiedy uruchomić ten znacznik. Wybierz wszystkie strony, a następnie kliknij przycisk Utwórz.
Menedżer tagów Google pokaże teraz kod śledzenia, który musisz dodać do swojej witryny WordPress. Musisz skopiować ten kod.
Dodawanie kodu Menedżera tagów w WordPress
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zainstalować i aktywować wtyczkę Wstaw nagłówki i stopki. Po aktywacji musisz odwiedzić Ustawienia ” Wstawianie nagłówków i stopek.
Wklej kod menedżera znaczników w sekcji nagłówek i kliknij przycisk Zapisz, aby zapisać ustawienia.
Jeśli nie chcesz instalować wtyczki, możesz również dodać kod Menedżera tagów Google do motywu WordPress lub motywu podrzędnego. Po prostu edytuj nagłówek.szablon php i wklej kod zaraz po < body> tag.
Opublikuj Swój Kontener
Tagi w Menedżerze tagów Google nie będą aktywne, dopóki nie opublikujesz kontenera. Odwiedź pulpit Menedżera tagów Google, a następnie kliknij przycisk Publikuj.
Możesz również wyświetlić podgląd swojej witryny, a Menedżer tagów Google pokaże tagi uruchamiane na każdej stronie.
To wszystko, pomyślnie zainstalowałeś i skonfigurowałeś Google Tag Manager dla swojej witryny WordPress. Możesz również zapoznać się z naszym przewodnikiem na temat 7 najlepszych rozwiązań analitycznych dla WordPress.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.