Zaplanuj posty w WordPress

Czy wiesz, że WordPress ma możliwość zaplanowania postów, które zostaną opublikowane w przyszłości? Ta niezwykle przydatna funkcja jest nieco ukryta, dlatego wielu początkujących nawet jej nie zauważa.

Planując swoje posty, nigdy nie musisz się martwić o publikowanie artykułów w określonym czasie. Możesz zakończyć pisanie i zaplanować ich uruchomienie w wybranym dniu i godzinie.

W tym artykule pokażemy, jak łatwo zaplanować posty WordPress krok po kroku i udostępnić kilka wskazówek bonusowych, aby korzystać z zaplanowanych postów WordPress jak profesjonalista.

Schedule posts in WordPress

Dlaczego zaplanować posty w WordPress?

Aby stworzyć udanego bloga, najlepszą strategią jest zaplanowanie kalendarza redakcyjnego i regularne publikowanie artykułów.

To właśnie tam przydaje się funkcja zaplanuj posty. Możesz pisać artykuły we własnym tempie i wyprzedzać swój kalendarz redakcyjny. Po zakończeniu pisania możesz zaplanować publikację postu w określonej dacie i godzinie.

Innym powodem, aby zaplanować swoje posty, jest skorzystanie z godzin szczytu ruchu. Jest pewien czas w ciągu dnia, kiedy każda strona internetowa osiąga szczyt swoich użytkowników. Publikując w tym czasie, możesz wykorzystać istniejący ruch, aby zwiększyć liczbę wyświetleń strony.

Teraz, jeśli mieszkasz w innej strefie czasowej niż czytelnicy, może to być problem. Wyobraź sobie, że Twój szczytowy Czas To 3 nad ranem, gdzie mieszkasz. Planowanie postów może być bardzo przydatne do tego.

Planowanie postów przydaje się również, gdy wybierasz się na wakacje. Możesz po prostu zaplanować posty na blogu i cieszyć się wakacjami bez martwienia się o pisanie i publikowanie treści.

Teraz, gdy rozumiesz korzyści, przyjrzyjmy się, jak zaplanować posty na blogu w WordPress.

Video Tutorial

Subskrybuj WPBeginner

Jeśli wolisz pisemne instrukcje, po prostu czytaj dalej.

Jak zaplanować Post w WordPress?

Łatwo jest zaplanować posty WordPress, jeśli wiesz, gdzie szukać. Opcja planowania postów na blogu nie jest łatwo zauważalna.

Po zakończeniu pisania posta na blogu musisz zajrzeć do zakładki „dokument” w prawej kolumnie ekranu edycji.

W panelu „Status i widoczność” musisz kliknąć link „natychmiast” obok opcji „Publikuj”.

WordPress post scheduling option

To pokaże Ci selektor daty i godziny. Możesz wybrać datę i godzinę, kiedy chcesz opublikować ten post.

Możesz wybrać przyszłą datę i godzinę, aby zaplanować swój artykuł w WordPress.

Możesz także wybrać datę przeszłą za pomocą tego samego narzędzia, aby cofnąć datę postu na blogu.

Po wybraniu przyszłej daty zauważysz, że przycisk Publikuj u góry zmieni się w ” Harmonogram…”.

Publish button changed into Schedule

Po prostu kliknij przycisk Harmonogram, a WordPress zaplanuje twój post.

Zaplanowane posty zostaną automatycznie opublikowane w wybranym przez Ciebie terminie i godzinie.

Jak zaplanować posty WordPress w klasycznym edytorze

Jeśli używasz klasycznego edytora WordPress, zdecydowanie zalecamy rozpoczęcie korzystania z nowego edytora bloków WordPress o nazwie Gutenberg.

Nowy edytor WordPress jest niesamowicie szybki, nowoczesny, intuicyjny i pomaga tworzyć lepsze treści na swoim blogu.

Jeśli jednak nadal chcesz korzystać ze starszego klasycznego edytora, oto, jak zaplanować posty w WordPress.

Gdy skończysz pisać swój post, zajrzyj pod pole „Publikuj” meta w prawej kolumnie ekranu edycji i kliknij link „Edytuj” obok opcji „Publikuj natychmiast”.

Change when to publish a post in WordPress

Wyświetli teraz opcje daty i godziny. Śmiało i wprowadź datę i godzinę, kiedy chcesz opublikować swój post na blogu i kliknij przycisk OK.

Select schedule date and time in classic editor

Zauważysz, że niebieski przycisk „Publikuj” zmieni się teraz w „Harmonogram”. Śmiało i kliknij przycisk Harmonogram, aby zapisać zmiany.

WordPress opublikuje teraz twój post na blogu w dniu I godzinie, w której go wprowadziłeś.

Rozwiązywanie Problemów Z Zaplanowanymi Postami WordPress

Wraz z rozwojem witryny będziesz regularnie zarządzać i planować posty WordPress. Poniżej znajduje się kilka przydatnych wskazówek, które pomogą Ci skutecznie zarządzać zaplanowanymi postami w WordPress.

Jak korzystać z własnej strefy czasowej w WordPress?

Musisz zmienić ustawienia strefy czasowej WordPress, aby używał preferowanej strefy czasowej do publikowania zaplanowanych postów.

Jak wyświetlić wszystkie zaplanowane posty w WordPress?

Po prostu przejdź do Posty ” Wszystkie Posty strona w panelu administracyjnym WordPress, a następnie kliknij link „zaplanowane” nad tabelą postów. Wyświetli wszystkie zaplanowane posty WordPress w kolejce.

Co zrobić, jeśli zaplanowane posty WordPress przegapiły harmonogram?

Aby uruchomić zaplanowane zadania, WordPress korzysta z systemu o nazwie WP cron. Jeśli cron nie może uruchomić się z powodu błędnej konfiguracji na serwerze hostingowym WordPress, zaplanowane posty przegapią harmonogram i nie zostaną opublikowane.

Jeśli zauważysz, że twój blog jest dotknięty tym, możesz zainstalować wtyczkę Missed Scheduled posts Publisher.

Aby dowiedzieć się więcej, Zobacz nasz artykuł o tym, jak naprawić błąd pominiętego harmonogramu postu w WordPress.

Jak odblokować Post WordPress?

Możesz odznaczyć post WordPress, edytując post i zmieniając jego status z „zaplanowane” na „wersja robocza”.

W nowym domyślnym edytorze WordPress znajdziesz opcję przełączenia na wersję roboczą u góry. W klasycznym edytorze znajdziesz go w polu Opublikuj metę.

Unschedule WordPress post

Po zmianie zaplanowanego postu na wersję roboczą możesz kontynuować pracę nad nim lub możesz opublikować go od razu, jeśli chcesz.

Czy Mogę również zaplanować strony WordPress?

Tak, możesz zaplanować stronę WordPress, tak jak zaplanujesz normalny post na blogu.

Czy mogę zaplanować zmiany w opublikowanym poście lub stronie w WordPress?

Domyślnie nie można zaplanować zmian w już opublikowanym poście lub stronie. Wszelkie zmiany wprowadzone do opublikowanego postu zostaną wprowadzone, gdy tylko je zapiszesz.

Możesz jednak użyć wtyczki Tao Schedule Update, aby zaplanować aktualizacje zawartości.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz samouczek, Jak zaplanować aktualizacje zawartości w WordPress.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak łatwo zaplanować posty na blogu w WordPress. Możesz również zobaczyć nasz przewodnik, jak zrobić badanie słów kluczowych na swoim blogu WordPress, aby znaleźć pomysły na blogu i uzyskać większy ruch.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

6 Najlepszych bramek płatności WooCommerce dla WordPress

W artykule: Jak wybrać najlepszą bramkę płatności WooCommerceTop WooCommerce bramek płatności dla…

14 Najlepsze wtyczki WordPress SEO i narzędzia, których powinieneś używać

W artykule: Rzeczy, które musisz wiedzieć o wtyczkach i narzędziach WordPress SEO1.…

Czeka nas rozwój sportów motorowych

W artykule: Jaki jest związek między popularyzacją sportów motorowych a poprawą kultury…

Jak dodać nagłówki bezpieczeństwa HTTP w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Czym są nagłówki bezpieczeństwa HTTP?Dodawanie nagłówków bezpieczeństwa HTTP w WordPress1.…