W artykule:
- Co to jest SPAM z subskrypcją newslettera i dlaczego temu zapobiegać?
- Użyj Double Optin, aby zapobiec spamowi subskrypcji newslettera
- Korzystanie z reCAPTCHA w formularzu subskrypcji newslettera
- Korzystanie z inteligentnej weryfikacji leadów z DataValidation
- Sprawdzanie listy pod kątem podejrzanych adresów e-mail lub aktywności
Niedawno jeden z naszych czytelników zapytał nas, jak zapobiec spamowi przy zapisie do newslettera w WordPress?
Czasami boty spamowe wypełniają twoje formularze subskrypcji newslettera i dodają fałszywe adresy e-mail do twojej listy e-mail. To kosztuje, a dostawcy usług e-mail mogą oznaczyć twoje e-maile jako spam.
W tym artykule wyjaśnimy, jak zapobiegać spamowi przy zapisywaniu się do newslettera w WordPress i utrzymywać zdrową listę e-mailową i wolną od spamu.
Co to jest SPAM z subskrypcją newslettera i dlaczego temu zapobiegać?
Zapisz się do newslettera spam jest wtedy, gdy bot wypełnia formularz i dołącza do twojej listy e-mailowej.
Dzieje się tak, ponieważ niektóre spamujące po prostu wypełniają wszystkie formularze, z którymi się spotykają. Chcą przekazać Ci wiadomość.
Podczas gdy spam z subskrypcją newslettera może być mniej zauważalny niż SPAM z komentarzami i spam z formularzy kontaktowych, nadal może powodować problemy.
Prawie wszystkie usługi e-mail marketingu pobierają opłaty na podstawie liczby subskrybentów, których masz na liście. Oznacza to, że możesz w końcu płacić za subskrybentów, którzy są tylko botami, co jest stratą Twoich pieniędzy.
Ponadto, jeśli wysyłasz e-maile na adresy e-mail botów, które nie istnieją, może to potencjalnie zaszkodzić reputacji nadawcy.
Istnieje kilka sposobów zapobiegania spamowi przy zapisie do newslettera, a w tym artykule omówimy wszystkie najlepsze metody:
- Użyj double optin, aby zapobiec spamowi subskrypcji newslettera
- Użyj reCAPTCHA w formularzu subskrypcji newslettera
- Użyj inteligentnej usługi weryfikacji leadów
- Sprawdź listę pod kątem podejrzanych adresów e-mail lub aktywności
Double optin, czasami nazywany potwierdzonym optin, jest przydatny na kilka sposobów. Oznacza to, że ludzie muszą potwierdzić, że chcą otrzymywać Twoje e-maile.
Gdy użytkownik po raz pierwszy się zarejestruje, otrzymuje specjalny e-mail z przyciskiem lub linkiem do kliknięcia. Jeśli nie klikną tego, nie otrzymają żadnych dalszych wiadomości e-mail. Oto przykład z listy e-mailowej Elegant Themes:
Ta metoda zatrzymuje wiele spambotów od stania się pełnymi członkami twojej listy. Nie będą one liczone w całkowitej liczbie subskrybentów, gdy Twoja usługa e-mail marketingu wystawia Ci rachunki.
Double optin ma również wiele innych zalet:
- Będziesz wysyłać e-maile tylko do osób, które naprawdę chcą być na twojej liście.
- Nie będziesz wysyłać adresów e-mail, które nie istnieją. Może się to zdarzyć, jeśli ktoś błędnie wpisuje swój adres e-mail podczas rejestracji.
- Twoje e-maile będą bardziej prawdopodobne. Niektórzy dostawcy poczty wymagają podwójnego optin w celu dostarczania wiadomości e-mail.
Wszystkie renomowane usługi e-mail marketingu oferują double optin. Często jest domyślnie włączona.
Ustawienie Double Optin Ze Stałym Kontaktem
Stały kontakt jest na szczycie naszej listy najlepszych usług e-mail marketingu. Łatwo jest skonfigurować double optin dla stałych list kontaktów.
Najpierw zaloguj się do konta e-mail marketingu stałego kontaktu. Następnie kliknij swoje imię i nazwisko w prawym górnym rogu i kliknij łącze „Moje Ustawienia”:
Następnie kliknij łącze „zarządzaj kontaktami e-mailowymi”. Spowoduje to przejście do strony Kontakt e-mail.
Na stronie Kontakt e-maile przewiń w dół do sekcji Potwierdź Optin. Tutaj wystarczy kliknąć przycisk „Aktywuj”, aby włączyć double optin:
Następnie pojawi się okienko z pytaniem, czy chcesz kontynuować. Po prostu kliknij przycisk „Tak, kontynuuj” tutaj:
Stały kontakt przeniesie cię teraz bezpośrednio do wiadomości e-mail z potwierdzeniem optin. Możesz edytować tekst tego e-maila, jeśli chcesz.
Nowi subskrybenci Twojej listy e-mail otrzymają teraz wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Muszą kliknąć przycisk „potwierdź subskrypcję”, aby stać się pełnoprawnymi członkami twojej listy.
Proces jest podobny w przypadku innych usług e-mail marketingu, takich jak Drip, SendinBlue, ConvertKit, MailChimp itp.
Niestety, niektóre spamujące są na tyle sprytne, że mogą kliknąć linki e-mail i potwierdzić swoje członkostwo na liście. W takim przypadku możesz wypróbować niektóre z tych innych metod, aby uniemożliwić im zapisanie się na listę e-mail.
Korzystanie z reCAPTCHA to świetny sposób, aby zablokować spamowanie przed wypełnieniem formularza i wejściem na Listę w pierwszej kolejności.
Pokażemy Ci, jak używać reCAPTCHA za pomocą 2 popularnych narzędzi, OptinMonster i WPForms.
Używanie reCAPTCHA z OptinMonster, aby zapobiec spamowi przy rejestracji e-mail
OptinMonster to popularne narzędzie do generowania leadów, którego możesz użyć w swojej witrynie WordPress. Umożliwia tworzenie szerokiej gamy formularzy rejestracji e-mail, w tym wyskakujących okienek, formularzy wsuwanych, formularzy wbudowanych, pasków samoprzylepnych i innych.
Możesz łatwo dodać reCAPTCHA do swoich formularzy OptinMonster (optins).
Aby to zrobić, musisz najpierw zarejestrować się w Google reCAPTCHA i zarejestrować tam swoją witrynę. Po prostu postępuj zgodnie z naszymi instrukcjami krok po kroku dotyczącymi korzystania z reCAPTCHA, aby uzyskać pomoc w tym zakresie.
Integracja OptinMonster z Google reCAPTCHA jest prosta. Po prostu zaloguj się na swoje konto OptinMonster, kliknij nazwę swojego profilu, a następnie kliknij link „witryny” w rozwijanym menu:
Tutaj wystarczy znaleźć swoją stronę na liście i kliknąć link „Edytuj” obok niej.
Teraz przewiń w dół do pól Google reCAPTCHA. Skopiuj klucz witryny i tajny klucz z konta Google reCAPTCHA tutaj:
To wszystko, co musisz zrobić. Wszystkie formularze e-mail optin, które utworzysz dla tej witryny, będą teraz automatycznie chronione przed spamem.
Używanie reCAPTCHA z WPForms, aby zapobiec spamowi przy rejestracji e-mail
Jeśli używasz WPForms do formularza rejestracji do newslettera, łatwo jest użyć reCAPTCHA, aby zapobiec dołączaniu botów do twojej listy.
Najpierw musisz włączyć reCAPTCHA pod WPForms ” Ustawienia. Aby to zrobić, potrzebujesz klucza witryny i tajnego klucza od Google. Po prostu postępuj zgodnie z naszymi instrukcjami krok po kroku dotyczącymi korzystania z reCAPTCHA, aby uzyskać pomoc w tym zakresie.
Po włączeniu reCAPTCHA możesz edytować formularz rejestracji do newslettera. Wystarczy kliknąć na pole reCAPTCHA po lewej stronie:
Następnie zobaczysz komunikat informujący, że reCAPTCHA została włączona dla Twojego formularza. Nie zapomnij zapisać zmian w formularzu.
Twój formularz będzie teraz miał logo reCAPTCHA, pokazujące, że reCAPTCHA jest aktywny.
Większość użytkowników nawet nie zauważy reCAPTCHA, jeśli używasz niewidzialnej wersji, takiej jak my. Zostaną poproszeni o wypełnienie testu reCAPTCHA tylko wtedy, gdy Google uzna, że może być botem.
Korzystanie z inteligentnej weryfikacji leadów z DataValidation
DataValidation oferuje usługę weryfikacji e-mail, która sprawdza adresy e-mail na liście. Za jego pomocą można usuwać duplikaty, filtrować tymczasowe i jednorazowe adresy e-mail oraz sprawdzać, czy adresy e-mail są aktywne.
Otrzymasz bezpłatny raport jakości dla wszystkich list przesłanych lub zaimportowanych do aplikacji DataValidation:
Następnie można zapłacić, aby pobrać lub wyeksportować tylko adresy e-mail, które są wysokiej jakości. Pozwala to łatwo i szybko usunąć wszelkie spamowanie z listy.
OptinMonster oferuje tę usługę swoim klientom korporacyjnym. Po prostu skontaktuj się z ich zespołem wsparcia, jeśli chcesz, aby ci w tym pomogli.
Sprawdzanie listy pod kątem podejrzanych adresów e-mail lub aktywności
Jeśli nie chcesz płacić za korzystanie z usługi smart lead verification, możesz ręcznie usunąć podejrzane adresy e-mail z listy biuletynów e-mail.
Nie ma idealnego sposobu na identyfikację spamerów, ale jeden z poniższych wskaźników może być dobrym wskazówką:
- Mają Nietypowo wyglądający adres e-mail, być może z dużą ilością cyfr lub wieloma kropkami.
- Otwierają 100% Twoich e-maili i klikają każdy link. Chociaż może to być bardzo zaangażowany subskrybent, prawdopodobnie będzie to bot.
- Nigdy nie otworzyli e-maila od ciebie od bardzo dawna.
Po znalezieniu podejrzanych adresów e-mail na liście możesz po prostu usunąć tych subskrybentów.
Co zrobić, jeśli nie masz pewności, czy niektórzy subskrybenci to prawdziwi ludzie, czy boty? Możesz je oznaczyć, a następnie wysłać e-mailem. Poproś ich o odpowiedź, jeśli chcą pozostać na twojej liście. Następnie, śmiało i usuń każdego, kto nie odpowiada.
Aby dodać tag do Subskrybenta w stałym kontakcie, kliknij zakładkę „kontakty”, a następnie kliknij wybraną listę. Następnie znajdź swojego subskrybenta. Najprostszym sposobem na to jest wyszukiwanie po adresie e-mail.
Następnie kliknij trzy kropki po prawej stronie szczegółów abonenta i kliknij link „Edytuj”:
Tip: Jeśli chcesz usunąć subskrybenta, możesz to zrobić tutaj, klikając link „Usuń”.
Teraz nadszedł czas, aby dodać tagi w sekcji „Tagi” po prawej stronie.
Po oznaczeniu wszystkich subskrybentów, którzy mogą być spamerami, Utwórz nową kampanię. Przed wysłaniem kampanii użyj opcji „Zawężaj po tagu”, aby wysłać ją tylko do osób z ustawionym tagiem:
Email newsletter spambot subskrybenci mogą być drogie i irytujące. Upewnij się, że używasz co najmniej jednej z powyższych metod, aby utrzymać swoją listę e-mail zdrową i wolną od botów.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak zapobiegać spamowi subskrypcji newslettera w WordPress. Możesz również zapoznać się z naszymi wskazówkami, jak zdobyć więcej subskrybentów biuletynu e-mailowego oraz naszą listą najlepszych narzędzi automatyzacji marketingu.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.