W artykule:
Czy chcesz znak towarowy i prawa autorskie do nazwy i logo swojego bloga? Znak towarowy i prawa autorskie chroni Twoją markę i firmę przed wieloma wyzwaniami prawnymi. Obejmuje to nielegalne wykorzystanie materiałów chronionych prawem autorskim lub nazwy i logo Twojej marki. W tym artykule pokażemy, jak stworzyć znak towarowy i prawa autorskie do nazwy i logo bloga, aby chronić swoją firmę.
Dlaczego warto znak towarowy i prawa autorskie Nazwa i Logo bloga?
Rejestracja znaku towarowego nie jest obowiązkowa, aby stworzyć stronę biznesową w Stanach Zjednoczonych. Jeśli prowadzisz mały osobisty blog lub stronę biznesową i nie masz planów dalszego rozwoju, twoje prace twórcze są już chronione prawem autorskim.
Z drugiej strony, jeśli prowadzisz działalność w różnych stanach i planujesz dalej się rozwijać, bardzo ważne staje się zarejestrowanie swojego znaku towarowego i praw autorskich.
Rejestracja znaku towarowego i praw autorskich pozwala uniemożliwić innym korzystanie z tej samej lub podobnej nazwy firmy. Możesz uzyskać wyłączne prawo do używania swojego znaku towarowego w biznesie.
To również sprawia, że jesteś odpowiedzialny za egzekwowanie znaku towarowego. Oznacza to, że jeśli znajdziesz kogoś naruszającego Twoje prawa, musisz wysłać do niego list o zaprzestaniu lub zaprzestaniu i w razie potrzeby podjąć dalsze kroki prawne.
Jaka jest różnica między znakiem towarowym a prawem autorskim?
Prawa autorskie i znaki towarowe chronią Twoje prawa własności intelektualnej, dlatego ludzie często mylą te dwa pojęcia.
Czym są Prawa autorskie?
Prawa autorskie dotyczą prac twórczych, w tym słowa pisanego, tekstu, obrazów, ilustracji, grafiki i innych. Jak tylko utwór zostanie umieszczony w namacalnej formie, jest chroniony prawami autorskimi.
Mówiąc prościej, Cała oryginalna zawartość twojej witryny jest chroniona prawami autorskimi bez żadnych dodatkowych czynności.
Co to jest znak towarowy?
Natomiast znakami towarowymi są znaki słowne, nazwy firm, symbole, dźwięki lub kolory, które odróżniają towary i usługi od tych produkowanych lub sprzedawanych przez inne osoby i wskazują źródło towarów.
W prostych słowach może to być Nazwa firmy, logo, maskotka marki lub Nazwa produktu. Nie można jednak zarejestrować własnej nazwy jako marki osobistej, chyba że jest ona naprawdę wyjątkowa i powszechnie uznana, taka jak Marks & Spencer, Johnsons & Johnsons, Calvin Klein itp.
Ważne jest, aby pamiętać, że prawa autorskie nie daje Twojej firmie ani logo tych samych zabezpieczeń oferowanych przez zarejestrowany znak towarowy. Na przykład, część lub całość Twojej pracy chronionej prawem autorskim może być używana zgodnie z zasadą “dozwolonego użytku”.
Zarejestrowane znaki towarowe nie mogą być używane, a to pozwala chronić swoją markę przed oszustami używającymi podobnych nazw, aby wprowadzić w błąd potencjalnych klientów.
Jeśli już zarejestrowałeś się jako firma w swoim stanie, nie chroni to automatycznie nazwy firmy jako znaku towarowego. W rzeczywistości ktoś może zarejestrować tę samą lub podobną nazwę jako znak towarowy i potencjalnie powstrzymać cię od korzystania z niego.
Jak ubiegać się o znak towarowy
Po pierwsze, musisz zrozumieć, co możesz przesłać jako znak towarowy w swoim wniosku.
- Nie można przesłać nazwy, której ktoś już używa jako swojego znaku towarowego.
- Twoja nazwa nie może być zbyt podobna do istniejącego znaku towarowego
- Musi być unikalny i nie zbyt ogólny
Następnie musisz przeprowadzić dokładne wyszukiwanie istniejących znaków towarowych za pomocą elektronicznego systemu wyszukiwania znaków towarowych lub TESS na stronie internetowej Urzędu patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych.
Ten krok jest naprawdę ważny, ponieważ może zaoszczędzić pieniądze w przypadku, gdy ktoś inny już zarejestrował lub złożył wniosek o ten sam znak towarowy. Możesz wyszukiwać znak słowny, słowo lub znak projektu lub korzystać z Zaawansowanego Wyszukiwania dla darmowych kombinacji formularzy.
Jeśli znak towarowy nie jest zarejestrowany, możesz śmiało ubiegać się o znak towarowy, odwiedzając elektroniczny system zgłoszeń znaków towarowych lub herbaty dostępne na stronie USPTO.
Dostępne są trzy różne formularze zgłoszeniowe z różnymi opłatami. Na stronie znajdziesz również informacje o tym, który formularz wybrać do aplikacji.
Formularze zgłoszeniowe są dość szczegółowe i musisz wypełnić wszystkie wymagane pola.
Po przesłaniu formularza zgłoszeniowego otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem. Następnie musisz poczekać na zatwierdzenie.
Złożenie wniosku o znak towarowy jest procesem prawnym, który musi być obsługiwany ostrożnie. Zalecamy wynajęcie prawnika, który pomoże Ci ubiegać się o znak towarowy. Możesz również skorzystać z usług internetowych dostawców usług prawnych, takich jak CorpNet lub LegalZoom, którzy świadczą usługi prawne dla małych firm i osób fizycznych po niskich kosztach.
Jak chronić prawa autorskie Logo bloga?
Jak wspomnieliśmy wcześniej, wszystkie prace twórcze są automatycznie chronione prawem autorskim. Jednak rejestracja praw autorskich pomoże Ci dodać dodatkową warstwę ochrony nad prawami autorskimi.
W zależności od tego, gdzie się znajdujesz, zazwyczaj możesz znaleźć online, gdzie i jak ubiegać się o prawa autorskie w swoim regionie. Proces ten różni się w zależności od przepisów i procedur obowiązujących w Twoim kraju.
Jeśli znajdujesz się w Stanach Zjednoczonych, możesz ubiegać się o prawa autorskie, odwiedzając stronę United States Copyright Office.
Najpierw musisz znaleźć odpowiednią kategorię dla swojej pracy twórczej. Na przykład, jeśli ubiegasz się o prawa autorskie do swojego logo, kliknij sekcję sztuki wizualne. W przypadku treści na blogu musisz odwiedzić kategorię “inne treści cyfrowe”.
Na następnej stronie będzie można pobrać formularz zgłoszeniowy z instrukcjami dostępnymi w różnych formatach.
Możesz również złożyć wniosek o rejestrację praw autorskich online. Będziesz musiał dostarczyć kopie pracy, którą próbujesz chronić. Na przykład w przypadku logo można dostarczyć obrazy w wysokiej rozdzielczości.
Po złożeniu wniosku o przyznanie praw autorskich może upłynąć dużo czasu, zanim otrzymasz odpowiedź od Urzędu ds. praw autorskich w zależności od liczby aplikacji, które mają.
Jeśli uważasz, że proces jest skomplikowany, możesz skorzystać z usług takich jak CorpNet lub LegalZoom, które oferują tanie usługi prawne dla małych firm i osób fizycznych.
Egzekwowanie znaków towarowych i praw autorskich
Po zarejestrowaniu znaku towarowego lub praw autorskich, jesteś odpowiedzialny za ochronę przed naruszeniem. Chociaż USPTO office nie pozwoli nikomu zarejestrować tego samego lub podobnego znaku towarowego, ludzie nadal mogą go używać bez rejestracji.
Pierwszym krokiem w ochronie znaków towarowych i praw autorskich jest wyraźne wskazanie zarejestrowanych znaków towarowych i ochrony praw autorskich na swojej stronie internetowej.
Znaki towarowe i symbole praw autorskich informują innych o tym, że nie mogą korzystać z Twoich chronionych własności w celach biznesowych.
Jeśli ktoś ukradł zawartość Twojego bloga lub logo, możesz wysłać mu list o zaprzestaniu i zaprzestaniu z prośbą o usunięcie treści. Możesz również złożyć skargę DMCA (Digital Millennium Copyright Act) u dostawcy hostingu i wyszukiwarek takich jak Google, aby usunąć skradzione treści.
Stworzyliśmy również kompletny przewodnik po zapobieganiu skrobaniu treści bloga w WordPress.
W przypadku, gdy firma lub blog zaczynają używać zarejestrowanego lub oczekującego znaku towarowego rejestracji, możesz wysłać im również zawiadomienie o zaprzestaniu. Możesz również wszcząć postępowanie sądowe w celu podjęcia dalszych działań w razie potrzeby.
Uwaga: Nic w tym artykule nie powinno być interpretowane jako porada prawna. W przypadku jakichkolwiek wyjaśnień należy skonsultować się z adwokatem.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci nauczyć się znaków towarowych i praw autorskich do nazwy i logo bloga. Możesz również zobaczyć nasz przewodnik na temat zarabiania pieniędzy w Internecie, aby zacząć generować większe przychody ze swojego bloga.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.