Często jesteśmy pytani przez naszych użytkowników, jak zrobić badanie słów kluczowych dla swoich blogów WordPress. Badanie słów kluczowych pomaga znaleźć lepsze pomysły na treści, które pomogą Ci zwiększyć ruch i stworzyć bardzo angażujące treści, które pokochają użytkownicy. W tym artykule pokażemy, jak prawidłowo wykonać badanie słów kluczowych dla bloga WordPress.

How to do keyword research for your WordPress blog

Co to jest badanie słów kluczowych i dlaczego jest to potrzebne?

Keyword research to technika badawcza stosowana przez twórców treści i ekspertów SEO. Pomaga odkryć słowa, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć treści, produkty i usługi w Twojej branży.

Następnie możesz użyć tych słów i fraz w swojej witrynie, aby uzyskać większy ruch w wyszukiwarce.

Wielu początkujących zakłada, że mają jasny obraz tego, czego szukają ich użytkownicy. Nie musisz jednak podejmować świadomych domysłów, gdy dostępne są potężne narzędzia, które mogą pomóc w podejmowaniu decyzji opartych na danych.

Prawidłowe wykorzystanie badania słów kluczowych w ramach strategii treści może pomóc w osiągnięciu następujących celów:

  • Znajdź popularne słowa kluczowe, których szukają Twoi użytkownicy
  • Znajdź pomysły na treści, które są łatwe do sklasyfikowania i mają przyzwoitą liczbę wyszukiwań
  • Dowiedz się, co robią Twoi konkurenci, a następnie pokonaj ich dzięki lepszej strategii treści
  • Uzyskaj większy ruch w wyszukiwarce i zwiększ liczbę odbiorców z każdym nowym artykułem

Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się, jak prawidłowo wykonać badanie słów kluczowych dla bloga WordPress i zwiększyć ruch w wyszukiwarce.

Wybraliśmy najlepsze narzędzia do badania słów kluczowych, które osobiście wykorzystaliśmy do naszych własnych projektów. Pokażemy Ci każdy z nich i jak prawidłowo z nich korzystać, aby zrobić własne badania słów kluczowych jak profesjonalista.

1. SEMRush

SEMRush

SEMRush to jedno z najlepszych narzędzi SEO na rynku. Jest to kompletny pakiet SEO z narzędziami do wykonywania badań organicznych, płatnych badań reklamowych, badań słów kluczowych i dogłębnej analizy konkurencji.

Aby rozpocząć, po prostu przejdź do strony SEMRush i wprowadź słowo kluczowe lub adres URL witryny.

SEMRush keyword research overview

Zobaczysz przegląd wprowadzonego słowa kluczowego, pokazujący liczbę wyszukiwań( liczbę średnich wyszukiwań), CPC dla płatnych reklam i liczbę wyników wyszukiwania.

Przewiń trochę w dół, a zobaczysz przegląd dopasowań słów kluczowych i powiązanych słów kluczowych. Możesz kliknąć przycisk Wyświetl pełny raport, aby przejrzeć pełne listy lub wyeksportować je do pliku CSV.

Related keywords

Przewiń dalej w dół, a zobaczysz listę najlepszych wyników wyszukiwania dla wprowadzonego słowa kluczowego. Możesz kliknąć na każdy z tych linków, aby wyświetlić pełny raport, który pomoże Ci zrozumieć, dlaczego te strony są pozycjonowane dla tych słów kluczowych.

Możesz również użyć ich nowego „magicznego narzędzia słów kluczowych”, które zapewnia szybszy dostęp do szerszego badania słów kluczowych na powiązanych terminach. Możesz kliknąć przycisk Dodaj obok słowa kluczowego, aby dodać je do analizatora słów kluczowych.

Keyword magic tool

Po znalezieniu najlepszych słów kluczowych o największej liczbie wyszukiwań następnym krokiem będzie analiza konkurencji dla tych słów kluczowych. Kliknij na linki już ranking dla tych słów kluczowych, aby zobaczyć szczegółową analizę.

Keyword competition analysis

Będziesz mógł zobaczyć linki zwrotne dla tego konkretnego adresu URL, inne słowa kluczowe, dla których Page rank, i ile ruchu w wyszukiwaniu dostaje.

Ogólnie Rzecz Biorąc, SEMRush jest najlepszym narzędziem do badania słów kluczowych na rynku. Nie tylko daje Ci pomysły na słowa kluczowe, ale także pomaga dowiedzieć się, jak możesz oceniać te słowa kluczowe.

2. Ahrefs

Ahrefs

Ahrefs jest jednym z najpotężniejszych narzędzi do badania słów kluczowych na rynku. Pomaga Ci dowiedzieć się, dlaczego twoi konkurenci są tak wysoko w rankingu i co musisz zrobić, aby wyprzedzić ich w wynikach wyszukiwania.

Ahrefs indeksuje ponad 6 miliardów stron każdego dnia, z ponad 12 bilionami linków w swoim indeksie z ponad 200 milionów nazw domen. To dużo danych, ale prawdziwe piękno polega na tym, jak ich platforma pomaga wykorzystać te dane na swoją korzyść.

Posiada intuicyjny interfejs użytkownika, który rozbija wszystkie dane na różne sekcje. Wystarczy wpisać nazwę domeny w polu wyszukiwania, A Ahrefs pobierze wiele informacji w łatwym do zrozumienia formacie.

Ahrefs reporting overview

Pokaże Ci przegląd wyników z całkowitą liczbą linków zwrotnych, domen odsyłających, organicznych słów kluczowych i przeglądu treści. Możesz kliknąć dowolną z tych sekcji, aby przejść dalej.

Kliknij raport „Organiczne słowa kluczowe”, a Ahrefs wyświetli listę słów kluczowych dla nazwy domeny z wolumenem wyszukiwania, rankingiem wyszukiwania, adresem URL i innymi.

Ahrefs organic keywords report

Możesz także generować pomysły na słowa kluczowe, wpisując słowa kluczowe w polu wyszukiwania. Narzędzie Ahrefs keyword explorer wygeneruje listę sugestii słów kluczowych z ilością wyszukiwania, stopniem trudności i kliknięciami.

Ahrefs jest również wyposażony w potężne narzędzia do analizy treści,śledzenia pozycji, monitorowania sieci i innych. Możesz eksportować wszystkie raporty w formacie CSV lub PDF, a następnie pracować nad nimi w swoim ulubionym oprogramowaniu arkusza kalkulacyjnego.

3. AnswerThePublic

AnswerThePublic

AnswerThePublic to bezpłatne narzędzie do wizualnego badania słów kluczowych i pomysłów na treści. Wykorzystuje funkcję automatycznego sugerowania Google i Bing i prezentuje dane w bardziej zrozumiałym formacie wizualnym.

Wystarczy wejść na stronę i wpisać słowo kluczowe lub frazę. Narzędzie załaduje słowa kluczowe i przedstawi je na mapach wizualnych. Raporty są podzielone na pytania, przyimki, porównania, Alfabetycznie i Powiązane słowa kluczowe.

Keyword visualization

Możesz kliknąć dowolne słowo kluczowe i pokaże wyniki wyszukiwania Google w nowej karcie przeglądarki. Pozwala to szybko wyświetlić pytania, których szukają ludzie, i jak można na nie odpowiedzieć za pomocą odpowiedniej treści.

Wszystkie badania słów kluczowych są prezentowane na jednej stronie. Możesz pobrać dane w formacie wizualnym jako obrazy lub wyeksportować je do pliku CSV i używać z preferowanym oprogramowaniem arkusza kalkulacyjnego.

Download keyword research data

Więcej Słów Kluczowych Research Tips

Wszystkie wyżej wymienione narzędzia zapewnią ci skarbnicę danych. Oto kilka wskazówek, jak zawęzić badania słów kluczowych i znaleźć najbardziej opłacalne pomysły.

  • Rozpocznij badanie słów kluczowych z szerszymi słowami kluczowymi, a następnie zawęź je, aby znaleźć słowa kluczowe o niskiej konkurencji i większej liczbie wyszukiwań.
  • Wprowadź swój własny adres URL w SEMRush lub Ahrefs, aby zobaczyć wydajność własnego słowa kluczowego, a następnie porównaj go z konkurencją.
  • Skup się na wyszukiwaniu słów kluczowych, które odpowiadają na pytania klientów i pomagają im podjąć decyzję o zakupie.
  • Nie ograniczaj wyszukiwania słów kluczowych do najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych. Możesz łatwo Oceniać dłuższe słowa kluczowe i na tym budować.

Jak zastosować badanie słów kluczowych w swojej firmie lub blogu?

Głównym celem badania słów kluczowych jest sprawdzenie, czego szukają Twoi klienci, a następnie Ranking dla tych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania. Istnieje wiele sposobów, aby to zrobić, w zależności od strategii treści.

  • Zaplanuj właściwą strategię content marketingową wokół nowego badania słów kluczowych
  • Twórz Przydatne artykuły, posty na blogu, infografiki, filmy i inne, używając tych słów kluczowych.
  • Witryny biznesowe mogą tworzyć strony docelowe, dokumentację, Często zadawane pytania i inne treści kierowane na nowe słowa kluczowe
  • Jeśli prowadzisz sklep internetowy, możesz użyć tych słów kluczowych w tytułach produktów, opisach, kategoriach produktów i innych.

Potrzebujesz pomocy w tworzeniu angażujących treści? Sprawdź nasz wybór najlepszych narzędzi i wtyczek do marketingu treści.

Jak Mogę śledzić wyniki moich badań nad słowami kluczowymi?

Najpierw musisz zarejestrować się w Google Search Console. Zapewnia wgląd w to, jak Google wyświetla Twoją witrynę. Będziesz także mógł zobaczyć słowa kluczowe, dla których oceniasz, i średnią pozycję w wynikach wyszukiwania.

Google Search Console

Będziesz także potrzebować Google Analytics do śledzenia wydajności Twoich treści. MonsterInsights to najprostszy sposób na zainstalowanie Google Analytics w WordPress. Pokazuje najlepsze treści na pulpicie nawigacyjnym WordPress i umożliwia śledzenie zaangażowania użytkowników w witrynie.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak zrobić badanie słów kluczowych na swoim blogu WordPress. Możesz również zobaczyć najlepszy przewodnik SEO krok po kroku WordPress dla początkujących.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

6 Najlepszych bramek płatności WooCommerce dla WordPress

W artykule: Jak wybrać najlepszą bramkę płatności WooCommerceTop WooCommerce bramek płatności dla…

14 Najlepsze wtyczki WordPress SEO i narzędzia, których powinieneś używać

W artykule: Rzeczy, które musisz wiedzieć o wtyczkach i narzędziach WordPress SEO1.…

Czeka nas rozwój sportów motorowych

W artykule: Jaki jest związek między popularyzacją sportów motorowych a poprawą kultury…

Jak dodać nagłówki bezpieczeństwa HTTP w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Czym są nagłówki bezpieczeństwa HTTP?Dodawanie nagłówków bezpieczeństwa HTTP w WordPress1.…