W artykule:
- Co to jest współczynnik odrzuceń?
- Co to jest dobry współczynnik odrzuceń?
- Pierwsze Kroki
- 1. Przyspiesz Swoją Witrynę WordPress
- 2. Popraw Menu Nawigacji WordPress
- 3. Popraw swoje linki wewnętrzne w WordPress
- 4. Dodaj wewnętrzne wyszukiwanie do WordPress
- 5. Otwórz Linki zewnętrzne w nowej karcie
- 6. Dodaj powiązane posty lub popularne posty
- 7. Spraw, Aby Treść Była Czytelna
- 8. Zoptymalizuj swoją witrynę WordPress dla urządzeń mobilnych
- 9. Użyj wyskakujących okienek WordPress we właściwy sposób
- 10. Twórz stronę 404 w WordPress
- 11. Popraw Swój Pasek Boczny WordPress
- 12. Pokaż fragmenty postu WordPress na swojej stronie głównej
- Ostatnie myśli, aby zwiększyć ilość odsłon bloga
Czy chcesz zwiększyć oglądalność stron i zmniejszyć współczynnik odrzuceń w WordPress?
Użytkownicy, którzy dłużej pozostają w Twojej witrynie i przeglądają więcej stron, częściej dołączają do twojej listy e-mailowej, zostawiają komentarz, dokonują zakupu, obserwują cię w mediach społecznościowych i nie tylko.
W tym artykule pokażemy, jak zwiększyć liczbę wyświetleń stron i zmniejszyć współczynnik odrzuceń w WordPress za pomocą sprawdzonych metod.
Co to jest współczynnik odrzuceń?
Współczynnik odrzuceń to odsetek odwiedzających, którzy lądują na twojej stronie i opuszczają ją bez przechodzenia na drugą stronę. Wysoki współczynnik odrzuceń oznacza, że nie możesz przekonać odwiedzającego do pozostania na twojej stronie i podjęcia działań.
Odwiedzający może odbijać się od twojej witryny na wiele sposobów.
- Kliknięcie przycisku Wstecz
- Wpisanie nowego adresu URL
- Zamykanie karty lub okna
- Czas trwania sesji (z błędów hostingu)
Ludzie cały czas opuszczają strony internetowe. To normalne, bo tak ludzie poruszają się po sieci. Ale istnieje różnica między dobrym a złym współczynnikiem odrzuceń.
Dobry współczynnik odrzuceń oznacza, że odwiedzający mieli dobre wrażenia użytkownika i znaleźli to, czego szukają w Twojej witrynie. Zły współczynnik odrzuceń oznacza, że wielu odwiedzających ląduje na twojej stronie i szybko wychodzi.
Co to jest dobry współczynnik odrzuceń?
Dobre współczynniki odrzuceń będą się różnić w zależności od branży i rodzaju witryny, którą posiadasz.
Istnieją pewne ogólne zasady, o których możesz pamiętać, patrząc na własne dane.
- Ponad 80% to bardzo źle
- Od 70 do 80% jest słaba
- Od 50 do 70% jest dobre
- Od 30 do 50% jest świetne
- Poniżej 20% to zazwyczaj błąd śledzenia
Istnieje wiele powodów, dla których współczynnik odrzuceń może być wysoki. Na szczęście większość z tych powodów można naprawić.
- Twoja strona ładuje się zbyt wolno
- Odwiedzający mają trudności z poruszaniem się po twojej witrynie
- Masz kiepski projekt
- Nie ma wyraźnych wezwań do działania
Możesz wiele zrobić, aby poprawić współczynniki odrzuceń i zwiększyć całkowitą liczbę wyświetleń witryny WordPress.
Pierwsze Kroki
Zanim zaczniesz, musisz znać istniejący współczynnik odrzuceń i średnią liczbę wyświetleń stron.
Zalecamy korzystanie z Google Analytics z wtyczką MonsterInsights. Jest to najlepsze rozwiązanie analityczne dla WordPress używane przez ponad 3 miliony stron internetowych.
Pozwala to łatwo wyświetlić ruch i dane użytkownika bezpośrednio z pulpitu WordPress. Podczas wdrażania wskazówek w tym poście zobaczysz, że twoje liczby się poprawiają.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik na temat instalacji Google Analytics w WordPress.
1. Przyspiesz Swoją Witrynę WordPress
Jeśli masz wysoki współczynnik odrzuceń, łatwo jest założyć, że Twoja treść lub strona jest winna. Ale twoi goście mogą odejść, zanim jeszcze będą mieli okazję zobaczyć Twoje treści.
Jeśli witryna nie załaduje się w ciągu 2 sekund, użytkownicy nie będą czekać. Dotyczy to zarówno użytkowników mobilnych, jak i stacjonarnych.
Przyspieszenie witryny WordPress poprawi wrażenia użytkownika, zwiększy całkowitą liczbę wyświetleń stron i pomoże w rankingach SEO WordPress.
Po pierwsze, będziesz chciał uruchomić test szybkości witryny, aby zobaczyć, jak obecnie działa Twoja witryna. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik, jak prawidłowo uruchomić test prędkości witryny.
Gdy już wiesz, jak obecnie działa Twoja witryna, możesz zacząć szybciej tworzyć swoją witrynę WordPress.
Na szczęście Istnieje mnóstwo sposobów na przyspieszenie działania witryny WordPress.
W przypadku większości stron internetowych największe rzeczy, które spowalniają szybkość witryny, to hosting WordPress lub niewłaściwe konfiguracje buforowania WordPress.
Aby pomóc Ci naprawić Szybkość witryny, stworzyliśmy najlepszy przewodnik, w jaki sposób zwiększyć szybkość i wydajność WordPress.
2. Popraw Menu Nawigacji WordPress
Twoje menu nawigacyjne jest jednym z głównych sposobów, w jaki odwiedzający będą poruszać się po twojej witrynie. Większość właścicieli witryn nie zastanawia się dwa razy nad menu nawigacji.
Jednak posiadanie zbyt złożonego lub mylącego menu nawigacyjnego może prowadzić do wyższych współczynników odrzuceń.
Chcesz, aby twoje menu nawigacyjne było proste i pomagało odwiedzającym znaleźć dokładnie to, czego szukają.
Używamy rozwijanego menu nawigacyjnego, aby po prostu zorganizować tysiące postów na blogu WPBeginner. Nawet jeśli masz witrynę o dużej zawartości, nadal powinieneś uporządkować swoje menu w logiczny sposób.
WordPress ułatwia tworzenie menu i pod-menu w całej witrynie WordPress. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik dla początkujących, jak dodać menu nawigacyjne w WordPress.
3. Popraw swoje linki wewnętrzne w WordPress
Wewnętrzne łączenie treści razem jest nie tylko świetne dla SEO, ale także jednym z najlepszych sposobów na zmniejszenie współczynnika odrzuceń przy jednoczesnym zwiększeniu odsłon stron.
Wewnętrzne linkowanie to proces łączenia z jednej strony w witrynie na drugą.
Na przykład, możemy połączyć się z naszym najlepszym WordPress SEO plugin guide tutaj w tym zdaniu jako nasz wewnętrzny link.
Linki wewnętrzne to odpowiednie linki, które wzbogacają istniejące treści.
Możesz łatwo dodawać linki wewnętrzne bezpośrednio z edytora treści WordPress.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik dla początkujących, jak dodać link w WordPress.
Uwaga: Niektóre z dodatkowych opcji, które widzisz na powyższym zrzucie ekranu, są dodawane przez wtyczkę all in One SEO dla WordPress. Zalecamy korzystanie z AIOSEO, aby poprawić swoje rankingi SEO.
4. Dodaj wewnętrzne wyszukiwanie do WordPress
Wyszukiwanie wewnętrzne pozwala odwiedzającym wyszukiwać treści, których szukają, tak jak Google.
Często użytkownicy będą korzystać z paska wyszukiwania witryny, aby znaleźć treści, których szukają przed opuszczeniem witryny.
Domyślnie WordPress ma wbudowany widżet wyszukiwania. Jednak algorytm wyników jest dość ograniczony.
Zalecamy korzystanie z wtyczki wyszukiwania WordPress, aby zwiększyć doświadczenie wyszukiwania odwiedzających. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz naszą listę najlepszych wtyczek wyszukiwania WordPress, aby poprawić wyszukiwanie w witrynie.
5. Otwórz Linki zewnętrzne w nowej karcie
Łączenie się z innymi stronami internetowymi jest również świetną praktyką. Pomaga budować relacje z innymi właścicielami witryn i sprawia, że Twoje treści są bardziej wartościowe.
Jednak Linki zewnętrzne mogą sprawić, że odwiedzający opuszczą Twoją witrynę, co może zwiększyć współczynnik odrzuceń.
Najlepszym sposobem na naprawienie tego jest otwarcie linków zewnętrznych w nowej karcie lub oknie. W ten sposób, gdy odwiedzający kliknie zewnętrzny link, nie opuści Twojej witryny.
WordPress ma opcję otwierania linków zewnętrznych w nowej karcie w edytorze postów.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik, jak otwierać linki zewnętrzne w nowym oknie lub karcie.
6. Dodaj powiązane posty lub popularne posty
Jednym z powodów, dla których odwiedzający odchodzą po przeczytaniu postu, jest to, że nie pokazujesz im, co robić dalej.
Więc zamiast zostać i czytać więcej, odchodzą.
Łatwym sposobem na zaradzenie temu jest dodanie sekcji „powiązane posty” lub „popularne posty” na końcu postu.
Jeśli odwiedzający czyta na dole artykułu, wiesz, że są zaangażowani i cieszą się Twoją witryną. Nadszedł czas, aby zachęcić ich do czytania.
Możesz to zrobić na wiele sposobów. Zalecamy korzystanie z WordPress popular posts addon od MonsterInsights. Pozwala to łatwo dodawać popularne posty do WordPress i daje kontrolę nad układami.
Możesz go nawet użyć do dodawania wpisów trendów w treści bloga:
7. Spraw, Aby Treść Była Czytelna
Większość stron internetowych opiera się w dużej mierze na treści pisanej. Jeśli twoja zawartość nie jest poprawnie sformatowana dla sieci, może to oznaczać wyłączenie odwiedzających.
Istnieje kilka kluczowych części, aby upewnić się, że treści są łatwe do odczytania.
Najpierw upewnij się, że tekst w witrynie jest czytelny na wszystkich urządzeniach.
Jeśli czytelnicy muszą powiększać lub zezować, aby zobaczyć tekst na telefonie komórkowym, rozmiar czcionki nie jest wystarczająco duży. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik, jak łatwo zmienić rozmiar czcionki w WordPress.
Po drugie, musisz poprawnie sformatować treść. Czytelnicy mają tendencję do szybkiego przeglądania zamiast czytania linia po linii. Twoje treści muszą więc odpowiadać sposobowi, w jaki ludzie czytają online.
Istnieje kilka sposobów na odpowiednie formatowanie artykułów w Internecie.
- Użyj podtytułów, aby podzielić swoje treści
- Zwiększ swoje akapity
- Użyj punktorów i list, jeśli to możliwe
- Osadzanie filmów i dodawanie obrazów do treści
- Pisz w tonie konwersacyjnym
8. Zoptymalizuj swoją witrynę WordPress dla urządzeń mobilnych
Ponad połowa całego ruchu internetowego pochodzi z urządzeń mobilnych. Jeśli Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, zapewniasz słabe wrażenia wielu odwiedzającym.
Jeśli Twój współczynnik odrzuceń jest wysoki i nie zoptymalizowałeś go pod kątem urządzeń mobilnych, może to być powód.
Najlepszym sposobem, aby sprawdzić, czy Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem mobilnej sieci, jest test Google Mobile-Friendly.
Wszystko, co musisz zrobić, to wpisać swój adres URL, a otrzymasz raport, który pokaże Ci, jak możesz zoptymalizować swoją witrynę.
Najprostszym sposobem na optymalizację witryny pod kątem urządzeń mobilnych jest wybranie responsywnego motywu WordPress. Responsywny motyw WordPress automatycznie dostosuje się do rozmiaru ekranu użytkownika.
Twoja witryna WordPress będzie dobrze wyglądać na urządzeniach mobilnych, tabletach i komputerach stacjonarnych.
Przygotowaliśmy listę najlepszych responsywnych motywów WordPress.
Korzystanie z responsywnego motywu ułatwia optymalizację pod kątem urządzeń mobilnych. Wszystko, co musisz zrobić, to zainstalować i aktywować motyw, a Twoja strona będzie przyjazna dla urządzeń mobilnych.
Istnieją również sposoby podglądu i edycji mobilnej wersji witryny, dzięki czemu możesz mieć pewność, że wygląda ona świetnie na urządzeniach mobilnych.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik, Jak wyświetlić podgląd mobilnej wersji witryny WordPress.
9. Użyj wyskakujących okienek WordPress we właściwy sposób
Wyskakujące okienka mogą być świetnym sposobem na powiększenie listy e-mail. Mogą jednak negatywnie wpłynąć na wrażenia użytkownika, jeśli nie są używane we właściwy sposób.
Prawdopodobnie byłeś na stronie internetowej, gdzie byłeś bombardowany wyskakującymi okienkami. Kiedy próbowałeś tylko przeczytać treść.
Zamiast tworzyć słabe wrażenia, możesz tworzyć wyskakujące okienka, które będą wyświetlane, gdy odwiedzający opuszczają Twoją witrynę.
Możesz pozwolić im odejść lub spróbować przekształcić je w subskrybenta.
Najprostszym sposobem jest użycie OptinMonster. Jest to najlepsze oprogramowanie do generowania leadów na rynku, z którego korzysta ponad 1,2 miliona stron internetowych. Byliśmy w stanie użyć OptinMonster, aby powiększyć naszą listę e-mailową o 600%.
Możesz użyć technologii Exit-Intent® do wyświetlania wyskakujących okienek, gdy odwiedzający myślą o opuszczeniu Twojej witryny. Dostępne są również zaawansowane funkcje kierowania, dzięki czemu można tworzyć i wyświetlać wyskakujące okienka, które są bardzo istotne dla odwiedzających.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik na temat tworzenia listy e-mail z OptinMonster w WordPress.
10. Twórz stronę 404 w WordPress
Strona 404 jest tym, co odwiedzający zobaczą, jeśli wejdą do twojej witryny za pomocą nieprawidłowego linku. Strona nie zostanie jeszcze utworzona w Twojej witrynie, więc zamiast tego otrzyma komunikat o błędzie.
Celem strony 404 jest przekierowanie odwiedzających do treści, które mogą okazać się pomocne, zamiast naciskać przycisk Wstecz i opuszczać witrynę.
W zależności od motywu WordPress, standardowa strona 404 może już wyświetlać Twoje strony, kategorie lub posty. Ale to wciąż pozostawia wiele miejsca do poprawy.
Celem twojej strony 404 jest dostarczenie odwiedzającym odpowiednich informacji, aby mogli znaleźć to, czego szukają i pozostać w Twojej witrynie.
Możesz stać się kreatywny dzięki stronie 404. Niektóre strony internetowe wykorzystują humor, podczas gdy inne zapewniają odwiedzającym pomocne narzędzie wyszukiwania.
Najprostszym sposobem na stworzenie niestandardowej strony 404 jest użycie wtyczki SeedProd.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz naszą listę najlepszych przykładów projektowania stron błędów WordPress 404.
11. Popraw Swój Pasek Boczny WordPress
Jeśli twój blog WordPress ma pasek boczny, możesz wiele zrobić, aby zoptymalizować tę przestrzeń. Na przykład możesz dodawać takie rzeczy, jak popularne posty, formularze rejestracji e-mail, reklamy wyświetlane, a nawet zdjęcia z Instagramu.
Ponieważ jednak twoim celem jest zmniejszenie współczynnika odrzuceń i zwiększenie odsłon stron, powinieneś dołączyć pomocne zasoby, które prowadzą do innych obszarów w Twojej witrynie.
Maksymalizujemy nasz pasek boczny i kierujemy naszych gości do innych popularnych zasobów na naszej stronie. Gdy przewijasz stronę w dół, znajdziesz obrazy, które zawierają link do szczegółowych samouczków, paska wyszukiwania i przydatnych przewodników WordPress.
Uwaga, jeśli Twoja witryna nie korzysta z paska bocznego, skorzystaj z pozostałych wskazówek w tym poście, aby zoptymalizować swoją witrynę.
12. Pokaż fragmenty postu WordPress na swojej stronie głównej
Jeśli strona główna zawiera najnowsze posty na blogu, możesz przekształcić je w fragmenty zamiast całych postów. Pomaga to Twojej witrynie na dwa sposoby.
Po pierwsze, zmniejsza to czas potrzebny na załadowanie strony. Po drugie, pomaga zwiększyć oglądalność stron, dając odwiedzającym więcej możliwości znalezienia odpowiedniej treści.
Nasza strona internetowa daje czytelnikom możliwość sprawdzenia naszych 5 najnowszych postów na blogu.
Na naszym blogu znajduje się lista 10 postów, wraz z fragmentami postów i linkami do czytania.
Możesz dodawać fragmenty postów do wielu lokalizacji w swojej witrynie WordPress.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik, jak dostosować fragmenty WordPress bez konieczności kodowania.
Ostatnie myśli, aby zwiększyć ilość odsłon bloga
Ponad 70% osób porzucających Twoją stronę nigdy nie wróci. Dlatego ważne jest, abyś miał sposób, aby skontaktować się z nimi po ich odejściu, aby mogli wrócić.
Dwa najlepsze sposoby, aby to zrobić, to utworzyć biuletyn e-mail i dodać powiadomienie web push do swojej witryny.
Oba z nich pomogą Ci zwiększyć ilość odsłon witryny i ogólny ruch.
Możesz również zobaczyć nasz najlepszy przewodnik, jak zwiększyć ruch na blogu dzięki sprawdzonym wskazówkom 27.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci zwiększyć oglądalność stron i zmniejszyć współczynnik odrzuceń w WordPress. Możesz również zobaczyć naszą listę ekspertów 24 musi mieć wtyczki WordPress, a nasze porównanie najlepszego oprogramowania do webinaru, aby zaangażować odbiorców.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.