W artykule:
- 1. Rób notatki na temat bieżącego motywu
- 2. Uważaj na paski boczne
- 3. Nie trać śledzenia
- 4. The Good ’ ol RSS are you working?
- 5. Wsparcie!!
- 6. Tryb Konserwacji
- 7. Testowanie wszystkich funkcjonalności i wtyczek
- 8. Kompatybilność Między Przeglądarkami
- 9. Spraw, aby te elementy innych firm wyglądały ładnie
- 10. Daj znać swoim użytkownikom
- 11. Wtyczki do przycinania
- 12. Zrób małe kroki podczas zmiany
- 13. Czas Ładowania Testu
- 14. Monitoruj Współczynnik Odrzuceń
- 15. Słuchaj swoich czytelników i ulepszaj
Jeśli korzystałeś z WordPressa, prawdopodobnie zmieniłeś motywy przynajmniej raz w życiu. Jeśli nie, a to twój pierwszy raz, to jest jeszcze lepiej. Piękno WordPressa polega na tym, że bardzo ułatwia użytkownikom zmianę motywów. To dosłownie kilka kliknięć. Ale zmiana motywów to znacznie więcej niż zwykłe kliknięcie Aktywuj. W tym artykule przedstawimy Ci listę rzeczy, które musisz zrobić przed zmianą motywów WordPress. Te kroki są kluczowe, aby upewnić się, że proces przebiega sprawnie, w przeciwnym razie możesz stracić elementy, których nie chciałeś stracić.
1. Rób notatki na temat bieżącego motywu
Wielu użytkowników WordPressa surfuje po Internecie, aby znaleźć rozwiązania swoich problemów. Często znajdują te rozwiązania w postaci urywków, które dodają ręcznie w swoim temacie, takim jak funkcje.php lub inny plik. Ponieważ zmiany te zostały dokonane raz, ludzie mają tendencję do ich nie pamiętania. Przejrzyj pliki motywów i zanotuj wszystkie dodatkowe kody, które dodałeś. Chcesz również sprawdzić czas ładowania bieżącego motywu, ponieważ w ten sposób możesz porównać te dwa. Przejdź do strony takiej jak Pingdom Tools lub użyj YSlow, aby przetestować różne strony (tak różne strony, nie tylko Strona główna).
2. Uważaj na paski boczne
Musisz upewnić się, że Twój nowy motyw jest gotowy na widżety. Widżety paska bocznego są naprawdę łatwe w użyciu, dlatego wielu użytkowników używa go, aby go dostosować. Zauważamy, że paski boczne są prawdopodobnie najbardziej dostosowanym przez użytkownika obszarem witryn WordPress. Ludzie wprowadzają mnóstwo zmian, takich jak dodawanie niestandardowych tekstów, obrazów, linków, reklam i innych widżetów. Jeśli używasz motywu z obsługą widżetów i przełączysz się na motyw, który nie jest gotowy do widżetów, stracisz to wszystko. Jeśli używasz motywu WordPress z obsługą widżetów, to nie jest to problem.
Również wszystko, co można modyfikować w pasku bocznym.plik php Twojego starego motywu zostanie nadpisany. Upewnij się więc, że dodałeś te kody na pasku bocznym nowego motywu.
3. Nie trać śledzenia
Większość blogerów korzysta z pewnego rodzaju analityki, niezależnie od tego, czy jest to Google Analytics, czy jedna z innych usług. Wielu z nas nie używa wtyczek do dodawania kodów śledzenia. Niektórzy z nas otwierają stopkę.plik php i zmodyfikować kody. Niektóre z naszych motywów mają miejsce na umieszczenie kodu adsense. Niezależnie od tego, w jakim przypadku chcesz skopiować i wkleić kod śledzenia do nowego motywu. Jest to jedna z rzeczy, które są bardzo często pomijane przez użytkowników. Ponieważ jest to takie proste, większość z nas o tym zapomina.
4. The Good ’ ol RSS are you working?
Wielu z nas korzysta z FeedBurner dla naszych kanałów RSS WordPress. Jedną z części integracji FeedBurner z WordPress jest kierowanie domyślnych kanałów do FeedBurner w ten sposób możesz mieć analitykę na swoich subskrybentach kanału. Wiele motywów, takich jak Genesis, motyw standardowy i inne, pozwala zintegrować FeedBurner z panelu ustawień. Musisz upewnić się, że kanał jest kierowany do Feedburnera, w przeciwnym razie będą dwa kanały RSS dla Twojego bloga. Główny WordPress i FeedBurner, który pobiera informacje z Twojego kanału RSS WordPress. Z wyjątkiem tego, że stracisz wielu subskrybentów, których miałeś, ponieważ zostali subskrybowani za pomocą/ feed / url, który nie wskazuje już na FeedBurner. Ponownie, nie oznacza to, że je stracisz, to po prostu oznacza, że nie możesz ich zobaczyć w liczbie FeedBurner.
5. Wsparcie!!
Nigdy nie masz nic do stracenia, tworząc kopię zapasową. Jako środek ostrożności należy wykonać kopię zapasową wszystkich plików motywów, wtyczek i bazy danych. Chociaż nic nie powinno się wydarzyć, ale nigdy nie można być zbyt bezpiecznym. Możesz użyć BackupBuddy, aby utworzyć kopię zapasową dla całej witryny.
6. Tryb Konserwacji
Prawdopodobnie nie chcesz, aby użytkownicy widzieli podczas przełączania, ponieważ w końcu zobaczą uszkodzoną witrynę lub taką. Najlepiej włączyć tryb konserwacji na 15-20 minut, aby upewnić się, że wszystko działa prawidłowo. Po skonfigurowaniu trybu konserwacji możesz aktywować nowy motyw.
7. Testowanie wszystkich funkcjonalności i wtyczek
Po aktywowaniu nowego motywu musisz upewnić się, że wszystkie funkcje i wtyczki nadal działają. Pamiętaj, że stare dobre notatki listy, które zostały utworzone w kroku 1. To jest czas, kiedy to może się przydać. Wróć i dodaj wszystkie funkcje, które chcesz przenieść ze starego motywu do nowego motywu, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś. Wypróbuj wszystkie funkcje, w tym, ale nie ograniczając się do procesu komentowania, stron pojedynczych postów, wyszukiwania, strony 404, strony archiwalnej, strony kontaktowej itp. Upewnij się, że wszystkie widżety nadal tam są i działają.
Z przodu wtyczki chcesz tylko upewnić się, że formatowanie jest nadal takie samo. Wiele wtyczek wykorzystuje istniejące style do wyświetlania ich wyników. Więc prawdopodobnie chcesz się upewnić, że nadal wyglądają dobrze z nowym motywem.
8. Kompatybilność Między Przeglądarkami
Przetestuj swoją witrynę we wszystkich przeglądarkach, do których masz dostęp. Przeglądarki mają tendencję do renderowania rzeczy w inny sposób. Zwłaszcza Internet Explorer. Chcesz mieć pewność, że twój projekt wygląda dobrze w głównych przeglądarkach. Niektóre ładnie wyglądające motywy mają tendencję do łamania się w różnych przeglądarkach. Więc jeśli wielu odbiorców korzysta z programu Internet Explorer, chcesz upewnić się, że jest on nadal dla nich dostępny.
9. Spraw, aby te elementy innych firm wyglądały ładnie
Jeśli używasz Google Adsense lub innej firmy reklamowej, która pozwala je sformatować, najlepiej jest je dostosować. Na przykład Twoja poprzednia strona była pomarańczowa, więc miałeś pomarańczowe linki do Google Adsense. Teraz, jeśli jest niebieski, to prawdopodobnie chcesz wziąć to pod uwagę.
To samo dotyczy widżetu Twittera, przycisków typu facebook itp. Dostosuj je do nowego schematu kolorów. Jeśli przechodzisz od jasnego do ciemnego projektu lub odwrotnie, musisz wprowadzić te zmiany.
10. Daj znać swoim użytkownikom
Wyłącz Tryb konserwacji i napisz szybki post na blogu, aby poinformować użytkowników. Zauważ, że spędziłeś tylko 15-20 minut na sprawdzaniu rzeczy. Nie ma mowy, żebyś złapał wszystkie robaki. Informując użytkowników, możesz spodziewać się raportów o błędach. Często prosimy naszych czytelników na Twitterze (@wpbeginner) o testowanie błędów. Zapytaj swoich odbiorców za pośrednictwem Twittera, Facebooka itp., aby sprawdzić, czy witryna wygląda dobrze w ich przeglądarce. Jeśli się zgodzą, to dobra wiadomość. Jeśli odmówią, poproś ich o zrobienie zrzutu ekranu problemu. Możesz spojrzeć na problem i spróbować go naprawić. Jeśli nie możesz tego naprawić, poproś twórcę motywu, aby go naprawił. Uwaga: o ile nie zapłaciłeś za motyw, Ci programiści nie są zobowiązani do rozwiązywania tych problemów za darmo.
Ludzie mają wszelkiego rodzaju przeglądarki, rozdzielczości ekranu itp., więc uzyskanie ich opinii jest ważne. Nie zapomnij przypomnieć swoim czytnikom RSS, aby odwiedzili również witrynę, aby mogli zobaczyć gadżety.
11. Wtyczki do przycinania
Motywy są teraz fabrycznie załadowane z wieloma funkcjami. Na przykład, jeśli używasz Genesis lub innego motywu, który ma bułkę tartą,możesz pozbyć się swojej wtyczki Breadcrumb. Koncepcja jest prosta. Pozbądź się rzeczy, których nie potrzebujesz. Jedną rzeczą, którą powinieneś się upewnić, jest to, że często wtyczki mogą lepiej wykonywać swoją pracę. Na przykład wiele motywów ma mnóstwo funkcji SEO. Genesis, Thesis, Standard Theme i wszystkie inne mogą pochwalić się funkcjami SEO. Wolelibyśmy użyć znacznie bardziej wydajnej wtyczki, takiej jak WordPress SEO by Yoast. Dokonuj mądrych wyborów.
12. Zrób małe kroki podczas zmiany
Pracujesz tutaj z nowym motywem, więc prawdopodobnie najlepiej jest ostrożnie wprowadzać zmiany. Zmień mniejsze elementy, aby upewnić się, że działa poprawnie we wszystkich przeglądarkach. Wtedy, gdy będziesz wystarczająco wygodny, możesz wprowadzić drastyczne zmiany. Ważne jest, aby poznać strukturę i semantykę nowego motywu, zanim dokonasz wielkich zmian. Pozwoli to na natychmiastowe wykrycie problemu.
13. Czas Ładowania Testu
Weź numery czasu ładowania, które miałeś na swoim starym motywie (z punktu 1 tej listy kontrolnej) i porównaj te dwa. Zobacz, co możesz zrobić, aby poprawić czas ładowania, sprawdzając prezentację Syeda na Slideshare.
14. Monitoruj Współczynnik Odrzuceń
Po przełączeniu motywów chcesz się upewnić, że monitorujesz współczynnik odrzuceń. Niektóre motywy są po prostu bardziej przyjazne niż inne, jeśli chodzi o poruszanie się po czytelnikach w Twojej witrynie. Jeśli współczynnik odrzuceń wzrósł w porównaniu do poprzedniego motywu, prawdopodobnie powinieneś nad tym popracować. Dodaj powiązane widżety postów, popularne widżety postów lub po prostu miej lepsze wezwanie do działania dla nowych czytelników.
15. Słuchaj swoich czytelników i ulepszaj
Kiedy pojawia się nowy projekt, użytkownicy zawsze mają sugestie. Albo kochają określoną cechę, albo nienawidzą określonej funkcji. Komunikuj się z odbiorcami za pomocą ankiet lub ankiet na Facebooku. Zobacz, co chcieliby poprawić, a następnie popracuj nad tym.
Czy masz własną listę kontrolną podczas zmiany motywów WordPress? Chętnie posłuchamy, jeśli coś przeoczymy.