W artykule:
- Przegląd: Magento vs WooCommerce
- Czego szukać na platformie eCommerce?
- Koszt: Magento vs WooCommerce
- Koszt platformy Ecommerce Magento
- Koszt WooCommerce
- Łatwość użycia: Magento vs WooCommerce
- Magento-łatwość obsługi
- WooCommerce-łatwość użycia
- Metody płatności: Magento vs WooCommerce
- Magento-Opcje Płatności
- WooCommerce-Opcje Płatności
- Rozszerzenia i integracje – Magento vs WooCommerce
- Rozszerzenia Magento
- Rozszerzenia i Dodatki WooCommerce
- Skalowanie firmy-Magento vs WooCommerce
- Skalowanie Magento
- Skalowanie WooCommerce
- Magento vs WooComemrce-która z nich jest dla ciebie lepszą platformą E-commerce?
Czy próbujesz zdecydować między Magento a WooCommerce dla swojego sklepu internetowego? Magento i WooCommerce to dwie popularne platformy e-commerce na rynku. W tym artykule porównamy Magento vs WordPress i wyjaśnimy ich zalety i wady, dzięki czemu możesz wybrać najlepszą platformę dla swoich potrzeb.
Przegląd: Magento vs WooCommerce
Zanim przejdziemy do szczegółów, przyjrzyjmy się zarówno popularnym platformom eCommerce, jak i tym, co je wyróżnia.
Czym jest Magento
Magento to platforma e-commerce open source, która pozwala firmom tworzyć sklepy internetowe, akceptować płatności i zarządzać produktami. Posiada wydanie społeczności dostępne do pobrania za darmo. Posiada również płatne rozwiązania, które zawierają dodatkowe funkcje, hosting w chmurze i wsparcie.
Czym jest WooCommerce?
WooCommerce to platforma e-commerce o otwartym kodzie źródłowym zbudowana w oparciu o WordPress (najpopularniejszy na świecie Kreator stron internetowych). Umożliwia łatwe tworzenie sklepu internetowego, przyjmowanie płatności, zarządzanie zapasami i wiele innych. Działa na platformie WordPress (zobacz naszą pełną recenzję WordPress), która daje dostęp do tysięcy wtyczek i motywów WordPress, aby rozwijać swój biznes eCommerce.
Obie platformy są oprogramowaniem open source, mogą być rozszerzane o rozszerzenia i wykorzystywać szablony do projektowania. Jednak oba mają różne plusy i minusy, które czynią je wyjątkowymi.
Czego szukać na platformie eCommerce?
Jeśli dopiero zaczynasz, powinieneś pamiętać o kilku rzeczach przy wyborze platformy. Te podstawowe czynniki są kluczowe przy podejmowaniu decyzji, które rozwiązanie e-commerce będzie lepsze dla Twojej firmy.
- Budżet – Koszt uruchomienia sklepu i powtarzające się wydatki, które wpłyną na Twoją firmę.
- Łatwość użycia – Jak łatwo jest używać dla początkujących
- Metody Płatności – Powinien obsługiwać wiele bramek płatności. Jeśli potrzebujesz pewnych metod płatności, musisz upewnić się, że je obsługuje.
- Skalowalność – Platforma eCommerce powinna być w stanie skalować się wraz z rosnącymi potrzebami biznesowymi
To tylko niektóre z podstawowych rzeczy, na które musisz spojrzeć. W zależności od firmy możesz również rozważyć, w jaki sposób platforma robi inne rzeczy, takie jak zapasy, podatki, faktury i inne.
W tym porównaniu Magento vs WooCommerce sprawdzimy, jak obie platformy porównują te podstawowe wymagania.
Koszt: Magento vs WooCommerce
Dla większości startupów koszt jest jednym z najważniejszych czynników w podejmowaniu decyzji. Uruchamiając witrynę eCommerce, musisz ocenić koszt, jednocześnie biorąc pod uwagę, jak te koszty będą rosły, ponieważ potrzebujesz więcej zasobów, dodatków i innych usług.
Koszt platformy Ecommerce Magento
Magento to samo hostowane oprogramowanie open source. Występuje w dwóch edycjach. Po pierwsze, masz wydanie społeczności. Możesz pobrać i zainstalować to samodzielnie na dowolnym dostawcy hostingu. Nie zawiera wszystkich funkcji i nie ma żadnego wsparcia.
Po drugie, masz Magento Commerce, który zawiera płatne plany z hostingiem w chmurze. Ceny tych planów nie są wymienione na stronie internetowej Magento. Mały biznes plan o nazwie Magento Commerce jest dostępny jako miesięczna subskrypcja z kosztem licencji opartej na przychodach.
Płatne plany dla Magento są dość drogie. Oferują większą wartość dzięki wysokowydajnemu hostingowi w chmurze, dodatkowym funkcjom i profesjonalnemu wsparciu. Plany te obejmują kilka funkcji, które w przeciwnym razie wymagałyby płatnego przedłużenia.
Mając to na uwadze, nawet wersja społeczności Magento nie jest tania. Podstawowe oprogramowanie, które można pobrać za darmo, ale do jego uruchomienia potrzebujesz co najmniej planu hostingowego VPS lub hosta w chmurze, takiego jak Amazon Web Services.
Oznacza to, że nawet jeśli będziesz korzystać z darmowej wersji, Twój rachunek za hosting będzie nadal wyższy niż wspólny plan hostingowy.
Jeśli kupisz płatne rozszerzenia, motywy lub zatrudnisz programistę do pracy w sklepie Magento, to wszystko to znacznie zwiększy twoje koszty.
Koszt WooCommerce
WooCommerce jest dostępny jako bezpłatne oprogramowanie, które każdy może pobrać i zainstalować. Działa na WordPress, co oznacza, że możesz go zainstalować na dowolnej stronie WordPress.
Sam WooCommerce jest darmowy, jednak musisz zarejestrować nazwę domeny, certyfikat SSL i konto hostingowe WordPress, aby uruchomić sklep WooCommerce.
Zwykle możesz kupić nazwę domeny za $14.99 / rok, Certyfikat SSL $ 69.99 / rok, a hosting za $ 7.99 / miesiąc. Jest to tańsze niż samodzielnie hostowane Magento community edition, ale nadal jest to dużo pieniędzy na startup.
Istnieje kilka wyspecjalizowanych firm hostingowych WooCommerce, które oferują teraz obniżone plany hostingowe, które znacznie obniżają koszty początkowe.
Bluehost, oficjalnie zalecany Dostawca usług hostingowych WooCommerce i WordPress, zgodził się zaoferować użytkownikom WPBeginner bezpłatną nazwę domeny, certyfikat SSL i zniżkę na hosting.
Ta oferta pomoże Ci uruchomić sklep internetowy za jedyne $6.95 / miesiąc.
← Kliknij tutaj, aby skorzystać z tej ekskluzywnej oferty Bluehost →
Koszt uruchomienia sklepu WooCommerce jest znacznie niższy niż Magento community edition. Istnieje o wiele więcej opcji dostępnych dla planów hostingowych WooCommerce niż Magento, co pomaga wybrać plan, który pasuje do Twojego budżetu.
Oprócz hostingu, korzystanie z płatnych rozszerzeń i motywów dla WooCommerce wpłynie również na twoje koszty. Jednak WooCommerce daje dostęp do ponad 55,000 + rozszerzeń WordPress i tysięcy darmowych motywów WordPress.
Możesz łatwo znaleźć darmowe wtyczki WooCommerce jako alternatywę dla płatnych rozszerzeń. Istnieje również mnóstwo darmowych motywów WooCommerce, których możesz użyć, aby jeszcze bardziej obniżyć koszty.
Dzięki przystępnym planom hostingowym, obfitości tanich darmowych rozszerzeń i motywów WooCommerce jest wyraźnie tańszy niż Magento.
/ Zwycięzca: WooCommerce
Łatwość użycia: Magento vs WooCommerce
Większość osób rozpoczynających działalność eCommerce nie jest programistami ani programistami internetowymi. Potrzebują platformy, z której mogą łatwo korzystać, nie płacąc komuś fortuny, aby pomóc im robić podstawowe rzeczy.
Nawet doświadczeni użytkownicy wolą łatwą w użyciu platformę, która pomaga im skupić się na rozwijaniu działalności, zamiast zmagać się z oprogramowaniem.
Rzućmy okiem na Magento i WooCommerce, aby zobaczyć, który z nich jest łatwiejszy w użyciu.
Magento-łatwość obsługi
Magento to potężna platforma specyficzna dla e-commerce, zawierająca mnóstwo wbudowanych funkcji, które działają po wyjęciu z pudełka. Jest wyposażony w zaawansowany proces konfiguracji, który może być skomplikowany dla nowych użytkowników.
Nie jest łatwo zainstalować i większość firm hostingowych nie oferuje wstępnie skonfigurowanych instalatorów dla Magento. Język instalatora jest bardzo skoncentrowany na programistach, co może pozostawić początkującym nieco nieświadomych kilku ważnych ustawień.
Po konfiguracji będziesz musiał poświęcić trochę czasu na naukę podstaw. Instalowanie rozszerzeń lub dostosowywanie motywów nie zawsze jest łatwe i może być konieczne skorzystanie z pomocy, aby je skonfigurować. Możesz znaleźć samouczki i dokumentację online, ale najczęściej są one napisane dla programistów, a nie dla użytkowników MAJSTERKOWICZÓW.
Ogólnie Rzecz Biorąc, Magento jest niezwykle potężne i zawiera mnóstwo funkcji, ale nie jest to najłatwiejsza w użyciu platforma e-commerce.
WooCommerce-łatwość użycia
WooCommerce jest nieco łatwiejszy w użyciu w porównaniu do Magento. Instalacja jest prosta, ponieważ wielu dostawców hostingu WooCommerce automatycznie zainstaluje ją dla ciebie wraz z WordPress.
Ponieważ WooCommerce jest wtyczką do WordPressa, musisz najpierw zainstalować WordPressa. Nawet jeśli twój host nie zainstaluje automatycznie WordPressa, są szanse, że pojawi się automatyczny instalator, który pozwoli Ci to zrobić za pomocą kilku kliknięć.
WooCommerce jest wyposażony w Kreator konfiguracji, który przeprowadzi Cię przez wstępną konfigurację, taką jak tworzenie stron, konfigurowanie płatności, wybór waluty, ustawienie opcji wysyłki i podatków.
Po uruchomieniu znajdziesz mnóstwo pomocy, aby zrobić prawie wszystko. Motywy i wtyczki WooCommerce są łatwe w instalacji i mają własne ustawienia.
WooCommerce nadal ma trochę krzywej uczenia się, ale ogólnie jest znacznie łatwiejszy w użyciu niż Magento.
/ Zwycięzca WooCommerce
Metody płatności: Magento vs WooCommerce
Jako sklep eCommerce będziesz akceptować płatności online na swojej stronie. Istnieje wiele firm zajmujących się bramkami płatniczymi, które umożliwiają przyjmowanie płatności na twojej stronie.
Niektóre bramki płatnicze mogą nie być dostępne we wszystkich regionach. Potrzebujesz opcji, które są dostępne zarówno dla Ciebie, jak i Twoich użytkowników.
Zobaczmy, jakie opcje płatności są dostępne w sklepach Magento i WooCommerce.
Magento-Opcje Płatności
Magento pochodzi z PayPal, Authorize.net, płatność przy odbiorze, przelew bankowy i metody płatności zamówienia zakupu domyślnie. Posiada również rozszerzenia dostępne dla wielu popularnych bramek płatności, w tym Stripe, 2Checkout, Braintree, WePay, Google Checkout, Skrill i innych.
Interfejsy API Magento umożliwiają programistom łatwą integrację bramek płatności. Jeśli bramka płatności, której szukasz, nie jest jeszcze dostępna, możesz zatrudnić kogoś, kto stworzy dla tego niestandardowe rozszerzenie.
WooCommerce-Opcje Płatności
WooCommerce oferuje płatności PayPal i Stripe domyślnie. Obsługuje również wszystkie główne bramki płatności poprzez rozszerzenia i Dodatki.
WooCommerce obsługuje nawet wiele regionalnych i mniej znanych firm płatniczych. Ponieważ jest tak łatwy do rozszerzenia, każda firma płatnicza może utworzyć dodatek do WooCommerce i zapewnić mu wsparcie.
Uważamy, że zarówno Magento, jak i WooCommerce wykonują równie świetną robotę pod względem obsługi płatności. Obie platformy obsługują wiele opcji płatności.
/ Zwycięzca: Krawat
Rozszerzenia i integracje – Magento vs WooCommerce
Istnieje ograniczenie funkcji, które platforma e-commerce może dodać do podstawowego oprogramowania. Pozostawia to miejsce na Rozszerzenia, narzędzia i integracje innych firm, aby rozszerzyć platformę o dodatkowe funkcje.
Zarówno Magento, jak i WooCommerce mają rozszerzenia, motywy i wsparcie oferowane przez zewnętrznych dostawców integracji.
Rozszerzenia Magento
Magento ma aktywną społeczność programistów, agencji i freelancerów. Istnieje wiele darmowych i płatnych rozszerzeń innych firm dostępnych dla Magento, z których możesz korzystać.
Rozszerzenia te pozwalają łatwo dodawać nowe funkcje i integrować Inne narzędzia i usługi w sklepie online.
W momencie pisania tego artykułu, Magento Marketplace miał 3751 rozszerzeń, z których 1182 były dostępne za darmo. To przyzwoita ilość rozszerzeń, biorąc pod uwagę, że Magento ma wiele funkcji w rdzeniu.
Rozszerzenia i Dodatki WooCommerce
Ponieważ WooCommerce działa na WordPress, daje to dostęp do ponad 55,000 darmowych wtyczek WordPress i tysięcy płatnych wtyczek.
Niezależnie od tego, czy chcesz dodać formularze kontaktowe, Google Analytics, formularze generowania leadów, czy dowolną inną funkcję, którą można sobie wyobrazić, są szanse, że dostępna jest już wtyczka, z której możesz korzystać.
Duża liczba rozszerzeń oznacza, że możesz podłączyć swój sklep WooCommerce do dowolnej usługi innej firmy, takiej jak firma zajmująca się marketingiem e-mailowym, oprogramowanie CRM, bramki płatności i inne.
/ Zwycięzca: WooCommerce
Skalowanie firmy-Magento vs WooCommerce
Rozwój firmy eCommerce wiąże się z własnymi wyzwaniami. Wraz ze wzrostem ruchu w witrynie i sprzedaży, będziesz potrzebować więcej zasobów serwera, aby nadążyć za celami biznesowymi i trajektorią wzrostu.
Zarówno Magento, jak i WooCommerce mogą obsługiwać duże sklepy eCommerce z ogromnymi skokami ruchu. Są to jednak dwie różne platformy, które wpływają na ich skalowalność i wymagania infrastrukturalne.
Przyjrzyjmy się, jak Magento i WooCommerce radzą sobie ze skalowalnością na dużych witrynach eCommerce.
Skalowanie Magento
Magento zostało zaprojektowane od podstaw jako solidna platforma e-commerce. Jednak jeśli chodzi o skalowanie, koszty i wyzwania techniczne wzrosną.
Jeśli korzystasz z edycji społeczności Magento, będziesz musiał to zrobić sam. Magento to oprogramowanie wymagające dużych zasobów, co oznacza, że jeśli korzystasz z hostingu VPS, będziesz musiał uaktualnić do serwera dedykowanego, a następnie do usługi hostingowej w chmurze, takiej jak Amazon Web Services.
Będziesz także musiał zoptymalizować swój sklep pod kątem buforowania, zarządzać kopiami zapasowymi, chronić przed atakami DDOS za pomocą zapory sieciowej i nie tylko. Jeśli nie masz doświadczenia w zarządzaniu dużymi stronami internetowymi, musisz zatrudnić specjalistów Magento.
Jeśli Twoja firma może sobie pozwolić na rosnące koszty, łatwiejszym rozwiązaniem byłoby przejście na płatne plany biznesowe i enterprise Magento.
Skalowanie WooCommerce
Sklepy WooCommerce będą musiały stawić czoła tym samym wyzwaniom technicznym, co Magento. Jednak dobrą rzeczą jest to, że masz o wiele więcej opcji, aby nadal rosnąć przy zachowaniu niskich kosztów.
Po pierwsze, masz kilka łatwych opcji buforowania, aby poprawić wydajność, które mogą być zaimplementowane nawet przez początkujących. Pozwoli to utrzymać niskie zasoby serwera i pozwoli na dalszy wzrost przez jakiś czas.
Następnie możesz przejść do zarządzanych dostawców hostingu WordPress, takich jak WPEngine lub Liquid Web. Te firmy hostingowe concierge WordPress pozwalają łatwo skalować swoją stronę internetową, aby sprostać rozwijającemu się biznesowi.
Znalezienie specjalistów WordPress, którzy pomogą skalować Twój sklep internetowy, nie jest tak kosztowne jak Magento. Nawet na poziomie przedsiębiorstwa Twój sklep eCommerce byłby w stanie działać dobrze przy znacznie niższych kosztach.
/ Zwycięzca: WooCommerce
Magento vs WooComemrce-która z nich jest dla ciebie lepszą platformą E-commerce?
Magento i WooCommerce to w pełni funkcjonalne platformy eCommerce, których możesz użyć do zbudowania dowolnego sklepu internetowego. Jednak sprowadza się do kosztów, a twoje osobiste umiejętności, aby wybrać między nimi.
WooCommerce ma oczywiście tę zaletę, że ma dużą bazę użytkowników i udział w rynku. Działa na WordPress, który jest już najpopularniejszym na świecie kreatorem stron internetowych. Użytkownicy WordPress czuliby się jak w domu podczas pracy nad WooCommerce.
Bije również Magento pod względem łatwości użytkowania oraz kosztów budowy i prowadzenia sklepu eCommerce na dużą skalę.
Jeśli chcesz mieć łatwą w użyciu, opłacalną i łatwą do skalowania platformę eCommerce, WooCommerce jest idealnym rozwiązaniem dla ciebie.
Z drugiej strony Magento jest bardziej odpowiednie dla firm na poziomie korporacyjnym z własnymi zespołami programistycznymi lub firmami, które mogą wydawać pieniądze na zatrudnienie kogoś.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci porównać zalety i wady Magento vs WooCommerce. Możesz również zobaczyć nasze porównanie Shopify vs WooCommerce.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.