Przeniesienie witryny WordPress jest wystarczająco proste (jeśli wiesz, co robisz, to znaczy – a jeśli nie, oto jak). Ale ważne jest, aby zdawać sobie sprawę z możliwego upadku i wpływu na SEO.

Jest to druga część dwuczęściowej serii dotyczącej migracji WordPress i SEO. W części pierwszej przyjrzeliśmy się, w jaki sposób migracja witryny może wpłynąć na ruch organiczny i co należy do niej przygotować. W tym poście pokażę Ci szczegółowo, co należy zrobić natychmiast po migracji i jak sprawdzić, czy Twoja optymalizacja pod kątem wyszukiwarek została naruszona.

Jeśli śledziłeś wraz z pierwszą częścią tego przewodnika, powinieneś mieć:

  • Upewnij się, że nowa strona nie cierpi z powodu tych samych problemów SEO, które miała stara strona
  • Zainstalowany plugin SEO dla WordPress
  • Skonfiguruj Google Search Console, skonfiguruj platformę analityczną i zbieraj dane tak długo, jak to możliwe
  • Created XML sitemaps
  • Utworzono mapy przekierowań dla zmieniających się adresów URL

Po wykonaniu powyższych kroków, z punktu widzenia SEO jesteś gotowy do przeprowadzenia migracji witryny.

Zadania SEO po migracji

Jak tylko Twoja witryna zostanie przeniesiona, będziesz chciał wykonać następujące zadania:

Przekierowania

W pierwszej części tego przewodnika stworzyłbyś mapę przekierowań dla wszystkich adresów URL, które będą się zmieniać podczas migracji witryny. Prawdopodobnie będziesz je wdrażać za pomocą.plik htaccess lub za pomocą wtyczki WordPress. Tak czy inaczej, jak tylko migracja zostanie zakończona, chcesz upewnić się, że te przekierowania zostaną uruchomione.

Sprawdź Przekierowania

Sprawdź, czy przekierowania działają zgodnie z oczekiwaniami. Przekierowania powinny mieć kod statusu HTTP 301, nie powinno być żadnych łańcuchów przekierowań, A adres URL przekierowywany powinien być prawidłowy z mapy przekierowań. Monitoruj również wszelkie pętle przekierowań. Są to poważny problem i powinieneś upewnić się, że natychmiast je naprawisz, ponieważ nie tylko wpłyną one na SEO, ale pętle przekierowujące uniemożliwią odwiedzającym dostęp do strony internetowej.

Możesz sprawdzić swoje przekierowania na wiele sposobów. Często będę używał Screaming Frog w trybie ‘List’. Jest to robot internetowy, który został użyty w części pierwszej do identyfikacji wszystkich adresów URL w starej witrynie, które powinny zostać przekierowane. Aby sprawdzić, czy przekierowania są poprawnie zaimplementowane za pomocą Screaming Frog:

  1. Open Screaming Frog
  2. Kliknij Konfiguracja
  3. Kliknij Pająk
  4. Kliknij na Zaawansowane tab
  5. Zaznacz pole wyboru Zawsze Śledź Przekierowania
  6. Kliknij OK
  7. Kliknij na Tryb i wybierz Lista
  8. Skopiuj listę adresów URL, które przekierowujesz z arkusza kalkulacyjnego mapy przekierowań
  9. Kliknij na Prześlij Listę guzik w krzyczącej Żabie
  10. Kliknij na Wklej a to automatycznie wklei Twoje adresy URL do Screaming Frog
  11. Kliknij OK a krzycząca żaba natychmiast zacznie przeszukiwać wklejone adresy URL

Gdy krzycząca żaba skończy pełzać, kliknij na Kody Odpowiedzi tab. Tutaj możesz zobaczyć wszystkie adresy URL, które zostały zindeksowane, ich kody odpowiedzi i dokąd zostały przekierowane. Możesz je wyświetlić w Screaming Frog lub wyeksportować je, a następnie wyświetlić je w preferowanym programie arkusza kalkulacyjnego.

Screaming Frog Response Codes data.
Krzycząca żaba koduje dane.

Chcesz upewnić się, że wszystkie statusy HTTP są 301 i że Przekieruj URI to ten, który masz na mapie przekierowania. Jeśli zwracany kod stanu to 302, będziesz chciał sprawdzić, czy skonfigurowane przekierowanie jest w rzeczywistości przekierowaniem 301-permanentnym. Jeśli masz kody statusu HTTP 4XX lub 5XX, musisz sprawdzić, czy adres URL podany do przekierowania jest poprawny. Jeśli jest to właściwy adres URL, będziesz chciał sprawdzić, czy strona w Twojej witrynie jest aktywna i czy adres URL jest taki sam, jak adres, do którego Przekierowano.

Zweryfikuj Konsolę Wyszukiwania

Po zakończeniu migracji będziesz chciał sprawdzić, czy Twoje konto Google Search Console jest nadal zweryfikowane. Istnieje kilka sposobów weryfikacji Google Search Console, a wiele z nich może zostać złamanych przez migrację witryny. Możesz przeczytać o różnych rodzajach metod weryfikacji tutaj.

Na przykład powszechnym sposobem weryfikacji konsoli Wyszukiwania jest dodanie metatagu z ciągiem weryfikacji do nagłówka dokumentu. Podczas przeprojektowywania i budowania strony internetowej można to łatwo przeoczyć i uwzględnić w nowej witrynie. W nowej witrynie musisz sprawdzić, czy ten meta tag jest zawarty w nagłówku dokumentu lub upewnić się, że istnieje nowa metoda weryfikacji i że została ona potwierdzona w Google Search Console.

Google Search Console Verification page.
Strona weryfikacji Google Search Console.

Search Console zmiana adresu

Jest to konieczne tylko wtedy, gdy zmieniłeś nazwę domeny, np. olddomain.com zostanie przeniesiony do newdomain.com. aby zgłosić zmianę adresu, w Search Console kliknij ikonę koła zębatego w prawym górnym rogu ekranu. Tutaj możesz wybrać Zmiana adresu. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie, aby przesłać zmianę adresu. Zanim to zrobisz, upewnij się, że dodałeś nową domenę do tego samego konta Search Console, klikając Dodaj Nieruchomość na głównym pulpicie nawigacyjnym Search Console.

Google Search Console Change of Address.
Zmiana adresu Google Search Console.

Prześlij mapy witryn XML

Aby upewnić się, że Google może znaleźć Twoje treści, powinieneś przesłać mapy witryn do Google. W Search Console:

  • Kliknij Crawl nawigacja po lewej stronie
  • Kliknij Mapa strony
  • Kliknij na Dodaj / Przetestuj Sitemap przycisk
  • Wklej w ścieżce do pliku XML sitemap/XML sitemap index
  • Kliknij Kontakt
Google Search Console XML Sitemaps.
Google Search Console XML Sitemaps.

Po przesłaniu map witryn XML Search Console zgłosi, czy znaleziono jakiekolwiek błędy. Jeśli tak, zalecam jak najszybsze naprawienie tych problemów, aby zapewnić skuteczne indeksowanie treści.

Szybkie Indeksowanie Adresów URL

Istnieje sposób na szybkie indeksowanie stron, często w ciągu kilku minut. Możesz uruchomić “Pobierz jako Google” za pomocą Search Console, dzięki czemu Google natychmiast indeksuje adres URL. Następnie możesz przesłać wyniki tego indeksowania do indeksu Google. Aby to zrobić:

  1. Kliknij na Crawl
  2. Kliknij na Pobierz jako Google
  3. Wklej ścieżkę URL strony, którą chcesz zindeksować do pola wprowadzania
  4. Kliknij Aport
  5. Po zakończeniu pobierania strony przez Google kliknij na Zgłoś się do indeksu
  6. Wybierz, czy chcesz, aby tylko pobrany adres URL był przesyłany do indeksu, czy też chcesz, aby pobrany adres URL był indeksowany, a także adresy URL w nim zawarte, do których odsyła, a następnie kliknij przycisk Idź.
Google Search Console Fetch.
Pobieranie Google Search Console.

Pamiętaj, że nie musisz podawać każdego adresu URL indywidualnie. Tak długo, jak Google może zindeksować całą zawartość, którą chcesz zindeksować, w końcu pojawi się w wynikach wyszukiwania. Funkcja “Pobierz jako Google”, a następnie zgłoś się do indeksu, jest przydatna dla ważnych stron, które chcą szybko znaleźć się w wynikach wyszukiwania.

Błędy Crawl

Będziesz chciał przeprowadzić indeksowanie swojej witryny tak szybko, jak to możliwe, aby upewnić się, że nie ma stron zwracających błędy. Jest to łatwe do zrobienia za pomocą narzędzia takiego jak krzycząca żaba, przy użyciu tego samego procesu, który został użyty podczas indeksowania przed migracją.

Po zakończeniu indeksowania Sprawdź błędy statusu 4XX lub 5xx. Możesz zbadać je dalej, przeglądając dodatkowe informacje w Screaming Frog. Najczęstszymi przyczynami błędów indeksowania są często nieprawidłowe linki wewnętrzne spowodowane błędami, takimi jak literówki w pliku slug strony lub atrybucie href linku wewnętrznego.

Możesz również nadal monitorować Google Search Console pod kątem błędów indeksowania, ale zwykle po migracji zgłoszenie błędów indeksowania przez Google zajmie co najmniej kilka dni.

Google Search Console Crawl Errors Report.

Szybkość Strony

Możesz użyć tych samych narzędzi, których użyłeś przed migracją, aby przetestować wydajność witryny po zakończeniu migracji. WP Checkup to świetne narzędzie do sprawdzania wydajności witryny internetowej, a także identyfikowania wielu problemów z SEO i bezpieczeństwem.

WP Checkup Plugin.

Po uzyskaniu wyników testu będziesz chciał porównać czasy ładowania, liczbę wymaganych zasobów, Całkowity rozmiar obciążenia strony i zalecane działania w celu optymalizacji obciążenia strony. Jeśli występują poważne problemy, musisz poprosić dewelopera o podjęcie odpowiednich działań, jeśli nie jesteś w stanie samodzielnie wprowadzić zmian.

Monitorowanie Wpływu

Jako bieżące zadanie będziesz chciał monitorować wydajność wyszukiwania organicznego. Większość potrzebnych danych możesz wyświetlić w Google Search Console. Kluczowe obszary, na których należy się skupić, to:

  • Kliknięcia
  • Impresje
  • Wskaźnik klikalności (CTR)
  • Pozycje
Google Search Console Search Analytics data.

Jeśli zauważysz tendencję spadkową z którąkolwiek z tych wskaźników po migracji, powinieneś to zbadać. Kliknięcia i wyświetlenia mogą być bardzo sezonowe,więc i tak powinieneś przewidywać zmiany. Jeśli nie masz pewności, czy zmiany wynikają z sezonowości, powinieneś przejrzeć dane z poprzednich lat, aby dostrzec trendy. Możesz także sprawdzić Google Trends, które jest doskonałym narzędziem do przeglądania popytu na wyszukiwanie w czasie dla określonych słów kluczowych.

Google Trends

Pozycje są ważnym wskaźnikiem wyszukiwania organicznego do monitorowania, ponieważ nie powinny mieć na nie wpływu sezonowość tak samo jak inne wskaźniki. Jeśli po migracji występuje wyraźna negatywna tendencja, jest wysoce prawdopodobne, że występuje problem z jednym lub kilkoma organicznymi sygnałami wyszukiwania. Kluczowe obszary, na których należy się skupić, to:

  • Przekierowania są realizowane poprawnie
  • Strony, które powinny być indeksowane, nie są blokowane przez roboty.pliki txt lub znaczniki meta robots
  • Strony, które powinny być indeksowane nie posiadają meta-tagu z tagiem ‘noindex’
  • Elementy tytułu są równie dobrze zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych, jak przed migracją
  • Kopia na miejscu ma duże znaczenie słów kluczowych, co najmniej takie samo jak Strona przed migracją
  • Elementy HTML są równie dobrze zoptymalizowane jak Strona przed migracją, np. elementy obrazu, elementy nagłówka itp.
  • Linki wewnętrzne są przynajmniej tak dobrze zoptymalizowane jak Strona przed migracją, np. anchor text bogaty w słowa kluczowe, linki wewnętrzne w kopii, ważne strony posiadające większość linków wewnętrznych do nich

Pamiętaj, że SEO jest rozwiązaniem o wiele dłuższym niż wiele innych kanałów cyfrowych. Nie będziesz wiedział od razu, czy wprowadzone zmiany naprawią problemy z Twoim SEO. Aby to sprawdzić, konieczne będzie spójne monitorowanie danych analytics i Search Console.

Wniosek

Migracja witryny może być ryzykowną działalnością dla Twojego SEO, ale jeśli zastosujesz się do jasnego planu utrzymania ruchu organicznego, możesz uniknąć zbyt wielu nieszczęść Google.

Przeprowadzenie działań wyszczególnionych tutaj, zarówno w fazie przed migracją, jak i po migracji, powinno pomóc w utrzymaniu pozycji w rankingu wyszukiwarek.

Czy masz jakieś rady dotyczące utrzymania ruchu organicznego i rankingów po migracji witryny? Jakieś problemy, z którymi miałeś do czynienia, które nie są tutaj wymienione? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…