Image SEO guide dla początkujących

Chcesz poprawić wizerunek SEO na swojej stronie? Po prawidłowej optymalizacji wyszukiwanie obrazów może przyciągnąć wielu nowych użytkowników do twojej witryny.

Aby skorzystać z SEO obrazów, musisz pomóc wyszukiwarkom znaleźć obrazy i indeksować je pod kątem odpowiednich słów kluczowych.

W tym przewodniku dla początkujących pokażemy, jak zoptymalizować SEO obrazu, postępując zgodnie z najlepszymi praktykami.

Image SEO guide for beginners

Oto krótki przegląd tego, czego dowiesz się z tego artykułu.

  • Optymalizacja zdjęć pod kątem SEO i szybkości
  • Co to jest Alt text?
  • Różnica między tekstem Alt A tytułem
  • Różnica między tekstem alt A podpisem
  • Jak dodać tekst alternatywny, tytuł i podpis do obrazów w WordPress
  • Kiedy używać podpisów do obrazów
  • Wyłącz strony załączników w WordPress
  • Dodatkowe wskazówki, aby poprawić wizerunek SEO

Optymalizacja zdjęć pod kątem SEO i szybkości

Szybkość odgrywa ważną rolę w SEO i User experience. Wyszukiwarki konsekwentnie pozycjonują szybkie strony internetowe wyżej. Dotyczy to również wyszukiwania obrazów.

Obrazy zwiększają ogólny czas ładowania strony. Pobieranie trwa dłużej niż tekst, co oznacza, że strona ładuje się wolniej, jeśli do pobrania jest kilka dużych plików graficznych.

Musisz upewnić się, że obrazy w Twojej witrynie są zoptymalizowane pod kątem Internetu. To może być trochę trudne, aby przyzwyczaić się do, ponieważ wielu początkujących nie są ekspertami w grafice i edycji obrazu.

Mamy przydatny przewodnik, jak prawidłowo zoptymalizować zdjęcia przed przesłaniem ich na swoją stronę internetową.

Najlepszym sposobem na optymalizację obrazów jest edytowanie ich na komputerze za pomocą oprogramowania do edycji zdjęć, takiego jak Adobe Photoshop. Pozwala to wybrać odpowiedni format pliku, aby utworzyć mały rozmiar pliku.

Możesz również użyć wtyczki do kompresji obrazu dla WordPress. Te wtyczki optymalizatora obrazu pozwalają automatycznie zmniejszyć rozmiar pliku podczas przesyłania obrazu do WordPress.

Co To jest Alt Text?

Tekst alternatywny lub tekst alternatywny to atrybut HTML dodany do img znacznik, który służy do wyświetlania obrazów na stronie internetowej. Wygląda to tak w zwykłym kodzie HTML:

< img src = " / fruitbasket.jpeg "alt=" kosz na owoce" / >

Pozwala właścicielom witryn na opisanie obrazu w postaci zwykłego tekstu. Głównym celem tekstu alternatywnego jest poprawa dostępności poprzez umożliwienie czytnikom ekranu odczytywania tekstu alternatywnego dla osób niedowidzących.

Alt text ma również kluczowe znaczenie dla SEO obrazu. Pomaga wyszukiwarkom zrozumieć kontekst obrazu.

Nowoczesne wyszukiwarki mogą rozpoznać obraz i jego treść za pomocą sztucznej inteligencji. Jednak nadal polegają na właścicielach witryn, aby opisać obraz własnymi słowami.

Tekst alternatywny towarzyszy również obrazom w wyszukiwarce obrazów Google, co pomaga użytkownikom zrozumieć obraz i zwiększa szanse na uzyskanie większej liczby odwiedzających.

Alt text used in search results

Zazwyczaj tekst alternatywny nie jest widoczny na twojej stronie. Jeśli jednak obraz jest uszkodzony lub nie można go znaleźć, użytkownicy będą mogli zobaczyć alternatywny tekst z ikoną uszkodzonego obrazu obok.

Alternate text displayed next to a broken image

Jaka jest różnica między tekstem Alt A tytułem

Tekst alternatywny jest używany do ułatwienia dostępu i SEO obrazu, a pole tytułu jest używane wewnętrznie przez WordPress do wyszukiwania mediów.

Search image by title

WordPress wstawia znacznik alt w rzeczywistym kodzie używanym do wyświetlania obrazu. Znacznik tytułu jest przechowywany w bazie danych, aby znaleźć i wyświetlić obrazy.

W przeszłości WordPress wstawił również tag tytułowy w kodzie HTML. Nie była to jednak sytuacja idealna z punktu widzenia dostępności, dlatego ją usunęli.

Jaka jest różnica między tekstem Alt A podpisem

Tekst alt jest używany do opisania obrazu dla wyszukiwarek i czytników ekranu. Z drugiej strony, podpis jest używany do opisania obrazu dla wszystkich użytkowników.

Tekst alternatywny nie jest widoczny na twojej stronie, a podpisy są widoczne pod twoimi zdjęciami.

Example of a caption displayed below an image

Tekst alt ma kluczowe znaczenie dla lepszego SEO wizerunku w Twojej witrynie. Podpis jest opcjonalny i może być używany tylko wtedy, gdy musisz podać dodatkowe informacje o obrazie odwiedzającym witrynę.

Jak dodać tekst alternatywny, tytuł i podpis do obrazów w WordPress

Tekst alternatywny, tytuł i podpis tworzą metadane obrazu, które można dodać do obrazów podczas przesyłania ich do WordPress.

Po dodaniu obrazu za pomocą domyślnego bloku obrazu WordPress umożliwia dodanie podpisu i tekstu alternatywnego dla obrazu.

Adding alt text and caption to an image in WordPress

Automatycznie generuje tytuł obrazu z nazwy pliku. Możesz zmienić tytuł, klikając przycisk Edytuj na pasku narzędzi bloku obrazu.

Editing an image in default WordPress editor

Spowoduje to wyświetlenie wyskakującego okienka Media uploader, w którym możesz wprowadzić własny niestandardowy tytuł obrazu.

Changing image title in WordPress

Możesz także edytować znacznik alt i tytuł dla obrazów, które zostały już przesłane do WordPress. Aby to zrobić, musisz odwiedzić Media ” Biblioteka strona i znajdź obraz, który chcesz edytować.

WordPress media library

Po prostu kliknięcie obrazu spowoduje wyświetlenie wyskakującego okienka szczegóły załącznika, w którym można wprowadzić tytuł, tekst alternatywny i podpis.

Add alt tag and title via media library

Uwaga: Zmiana znacznika alt lub podpisu obrazu za pośrednictwem biblioteki multimediów nie zmieni go w postach i stronach, na których obraz jest już używany.

Kiedy używać podpisów do obrazów w WordPress

Podpisy umożliwiają podanie dodatkowych szczegółów obrazu wszystkim użytkownikom. Są one widoczne na ekranie dla wszystkich użytkowników, w tym wyszukiwarek i czytników ekranu.

An image gallery with captions for each image

Jak zapewne zauważyłeś, większość stron internetowych zwykle nie używa podpisów ze zdjęciami w swoich postach na blogu lub stronach. To dlatego, że podpisy często nie są potrzebne do wyjaśnienia obrazu.

Podpisy są bardziej odpowiednie w następujących scenariuszach:

  • Zdjęcia rodzinne lub okolicznościowe
  • Zdjęcia, które wymagają dodatkowego wyjaśnienia opisującego historię tła
  • Galerie zdjęć produktów

W większości przypadków będziesz w stanie wyjaśnić obraz w samej treści artykułu.

Wyłącz strony załączników w WordPress

WordPress tworzy stronę dla wszystkich obrazów, które przesyłasz do swoich postów i stron. Nazywa się to stroną załącznika. Ta strona tylko pokazuje większą wersję rzeczywistego obrazu i nic więcej.

Może to mieć negatywny wpływ SEO na twoje rankingi wyszukiwania. Wyszukiwarki uważają strony z małym tekstem lub bez tekstu za niską jakość lub “cienką treść”.

Dlatego zalecamy użytkownikom wyłączenie stron załączników w Twojej witrynie.

Najprostszym sposobem jest zainstalowanie i aktywacja wtyczki AIOSEO. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.

Po aktywacji automatycznie wyłącza adresy URL załączników. Możesz również ręcznie wyłączyć strony załączników w WordPress, odwiedzając Wszystko w jednym SEO ” wygląd wyszukiwania strony i klikając na zakładkę Media.

Redirect media attachment URLs in AIOSEO

W tym miejscu upewnij się, że opcja “Przekieruj adresy URL załączników” jest ustawiona na “Załącznik”.

Jeśli nie używasz wtyczki AIOSEO, możesz zainstalować wtyczkę przekierowania stron załączników. Ta wtyczka po prostu przekierowuje osoby odwiedzające Stronę załącznika do postu, w którym wyświetlany jest obraz.

Możesz to zrobić ręcznie, dodając następujący kod do funkcji szablonu.plik php lub wtyczka specyficzna dla witryny.

function wpb_redirect_attachment_to_post () { 
if (is_attachment() ) { 
global $post;
if (empty ($post ) ) $post = get_queried_object ();	
if ($post - >post_parent) {
	$link = get_permalink ($post - >post_parent );
	wp_redirect ($link, '301' );
	exit(); 
	}
else {
	// Co zrobić, jeśli Post rodzica nie jest dostępny
	wp_redirect (home_url (), '301' );
	exit(); 
	}
}
}
add_action ('template_redirect', 'wpb_redirect_attachment_to_post' );

Dodatkowe wskazówki, aby poprawić wizerunek SEO

Dodanie znacznika alt nie jest jedyną rzeczą, którą możesz zrobić, aby poprawić SEO obrazu. Poniżej znajduje się kilka dodatkowych wskazówek, o których należy pamiętać podczas dodawania obrazów do postów na blogu.

1. Napisz opisowy tekst alt

Wielu początkujących często używa jednego lub dwóch słów jako tekstu alternatywnego dla obrazu. To sprawia, że obraz jest zbyt ogólny i trudniejszy do sklasyfikowania.

Na przykład, zamiast tylko “kocięta” użycie Kocięta bawiące się żółtą gumową kaczką.

2. Użyj opisowych nazw plików dla obrazów

Zamiast zapisywania obrazów jako DSC00434.jpeg, musisz je poprawnie nazwać. Pomyśl o słowach kluczowych, które użytkownicy będą wpisywać w wyszukiwaniu, aby znaleźć ten konkretny obraz.

Bądź bardziej szczegółowy i opisowy w nazwach plików obrazów. Na przykład, czerwony-drewniany-dom.jpeg jest lepszy niż tylko house.jpeg.

3. Zapewnij kontekst swoim obrazom

Wyszukiwarki są coraz mądrzejsze każdego dnia. Potrafią całkiem dobrze rozpoznawać i kategoryzować obrazy. Muszą jednak podać kontekst obrazu.

Twoje zdjęcia muszą być odpowiednie do ogólnego tematu postu lub strony. Pomocne jest również umieszczenie obrazu w pobliżu najbardziej odpowiedniego tekstu w artykule.

4. Postępuj zgodnie z najlepszymi praktykami SEO

Musisz również przestrzegać ogólnych wytycznych SEO dla swojej witryny. Poprawia to ogólną pozycję wyszukiwania, w tym wyszukiwanie obrazów.

5. Użyj oryginalnych zdjęć i obrazów

Istnieje wiele bezpłatnych witryn z fotografią stockową, których możesz użyć, aby znaleźć darmowe zdjęcia do swoich postów na blogu. Jednak problem ze zdjęciami stockowymi polega na tym, że są one używane przez tysiące stron internetowych.

Staraj się używać oryginalnych zdjęć lub tworzyć wysokiej jakości obrazy, które są unikalne dla Twojego bloga.

Wiemy, że większość blogerów nie jest fotografami ani grafikami. Na szczęście istnieje kilka świetnych narzędzi online, których możesz użyć do tworzenia grafiki na swoich stronach internetowych.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się o SEO obrazu dla Twojej witryny. Możesz również zobaczyć nasz przewodnik, jak rozwiązać typowe problemy z obrazem w WordPress.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

6 Najlepszych bramek płatności WooCommerce dla WordPress

W artykule: Jak wybrać najlepszą bramkę płatności WooCommerceTop WooCommerce bramek płatności dla…

14 Najlepsze wtyczki WordPress SEO i narzędzia, których powinieneś używać

W artykule: Rzeczy, które musisz wiedzieć o wtyczkach i narzędziach WordPress SEO1.…

Czeka nas rozwój sportów motorowych

W artykule: Jaki jest związek między popularyzacją sportów motorowych a poprawą kultury…

Jak dodać nagłówki bezpieczeństwa HTTP w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Czym są nagłówki bezpieczeństwa HTTP?Dodawanie nagłówków bezpieczeństwa HTTP w WordPress1.…