W artykule:
WordPress jest wyposażony we wbudowany system komentarzy, który pozwala na interakcję społeczności wokół treści. W tym przewodniku dla początkujących pokażemy Ci, jak moderować komentarze w WordPress, radzić sobie ze spamem komentarza i wszystkim, co jest związane z komentarzami.
Video Tutorial
Jeśli nie podoba Ci się film lub potrzebujesz więcej instrukcji, Kontynuuj czytanie.
Czym są Komentarze?
Ostatnio podczas nauczania klasy WordPress odkryliśmy, że kilku użytkowników, którzy używali WordPressa od ponad 6 miesięcy, nadal nie wiedziało, jaki jest cel komentarzy, skąd pochodzą i co powinni z nimi zrobić.
Komentarze umożliwiają odwiedzającym Twoją stronę komunikowanie się z Tobą i innymi czytelnikami. Mogą dodać swój wkład do konkretnego artykułu, który napisałeś, zadawać pytania i przekazywać opinie.
W większości witryn WordPress każdy, kto ma poprawne Imię i adres e-mail, może zostawić komentarz bez weryfikacji tożsamości. Domyślnie komentarze są włączone, więc w zależności od używanego motywu, na dole każdego postu i strony Twojej witryny pojawi się formularz komentarza.
Gdy ktoś zgłosi komentarz, zostanie on poddany moderacji, abyś mógł go zatwierdzić lub usunąć. Pozwala to kontrolować to, co pojawia się w witrynie.
Moderowanie komentarzy w WordPress
Możesz zobaczyć wszystkie komentarze na swojej stronie WordPress, klikając menu komentarze w WordPress.
Na stronie komentarzy zobaczysz cztery różne zakładki (wszystkie komentarze, oczekujące,zatwierdzone, spam i kosz). Komentarze, które wymagają Twojej zgody, pojawią się pod Oczekujące tab.
Aby zatwierdzić komentarz, najedź kursorem na ten komentarz, a pod komentarzem pojawią się linki do akcji. Kliknij na Zatwierdź aby komentarz był publicznie widoczny na twojej stronie. Możesz również odpowiedzieć na komentarz, klikając link odpowiedzi. Odpowiedzi na komentarz automatycznie zatwierdza komentarz, jak również.
Jeśli widzisz komentarz, który wygląda lub czuje się spamem, możesz oznaczyć go jako Spam. Prawdopodobnie zastanawiasz się, jak wygląda komentarz spamowy?
Cóż, istnieje kilka różnych wskaźników, których możesz użyć, aby sprawdzić, czy komentarz jest spamem:
- Komentarze z mnóstwem linków, słów kluczowych i dziwnych znaków – Jest to najbardziej oczywisty rodzaj komentarza spamowego i nie powinieneś mieć trudności z odróżnieniem go od prawdziwego komentarza.
- Komentarz z fałszywym nazwiskiem – Jeśli zobaczysz komentarz pozostawiony przez osobę o nazwie “Najlepsze stawki kredytów hipotecznych” lub “tani tusz do drukarki”, możesz wyraźnie powiedzieć, że to marketer próbuje spamować Twoją witrynę w celu uzyskania linku zwrotnego.
- Ogólne Komentarze – Często spamerzy polegają na ogólnych komentarzach, aby ominąć filtr spamu. Te ogólne komentarze to “dziękuję”, “naprawdę ładny artykuł” lub Wstaw tytuł swojego postu i złóż ogólne Oświadczenie (przykład: zgadzam się, że moderacja komentarzy jest niezbędna).
WordPress jest fabrycznie zainstalowany z Akismet, ale musisz aktywować wtyczkę i zarejestrować się w tej usłudze antyspamowej, aby pomóc ci zmniejszyć spam.
Po oznaczeniu komentarza jako spamu Akismet nauczy się łapać podobne komentarze w przyszłości. Wszystkie komentarze oznaczone jako spam pojawią się w zakładce spam. Nie będziesz musiał odwiedzać tej karty tak często. Jeśli jednak użytkownik skarży się, że jego komentarze nie pojawiają się w Twojej witrynie, jest to pierwsze miejsce, w którym powinieneś zajrzeć. Jeśli znajdziesz komentarz, który został błędnie złapany przez Akismet jako spam, po prostu kliknij na Nie Spam link do przeniesienia go ze spamu do oczekującego.
Jeśli z jakiegoś powodu przypadkowo otrzymałeś setki komentarzy spamowych pojawiających się w oczekującym, po prostu przejdź do zakładki Spam i kliknij przycisk Sprawdź spam. Spowoduje to sprawdzenie spamu w istniejących komentarzach na twojej stronie, a Akismet przeniesie komentarze spamu z oczekującego na Spam.
Możesz również kliknąć przycisk pusty Spam, aby usunąć wszystkie komentarze spamu naraz. Nawet jeśli tego nie zrobisz, komentarze spamowe zostaną automatycznie usunięte przez WordPress po 15 dniach. Pamiętaj, że usuwanie tysięcy spamu naraz może nieco spowolnić Twoją witrynę. Jeśli próbujesz usunąć tysiące komentarzy spamowych, lepiej wypróbować metodę opisaną w naszym przewodniku, jak szybko usunąć spamowe komentarze w WordPress.
Jeśli chcesz usunąć komentarz bez oznaczania go jako spam, po prostu kliknij na Trash link pod komentarzem. Komentarze usunięte przez Ciebie zostaną wysłane do kosza i będą tam mieszkać przez następne 30 dni. Po tym czasie WordPress automatycznie usunie je na zawsze. Jeśli przypadkowo usunąłeś komentarz, po prostu odwiedź kartę kosz i kliknij Przywróć link pod komentarzem.
Obszar moderacji komentarzy pokazuje komentarze do wszystkich postów i stron. Możesz jednak indywidualnie przeglądać komentarze pozostawione na konkretnym poście, odwiedzając ten post w swojej witrynie lub w obszarze administracyjnym.
Wyświetlanie komentarzy dla pojedynczego postu w obszarze administratora WordPress
Możesz wyświetlić wszystkie zatwierdzone i oczekujące komentarze do postu, otwierając go w edytorze postów. Po prostu przejdź do Posty ” Wszystkie Posty i kliknij link Edytuj pod postem, który chcesz otworzyć. Na ekranie edytora postów przewiń w dół do dołu, a zobaczysz wszystkie komentarze do postu.
Możesz edytować, usuwać, odpowiadać i moderować komentarze bezpośrednio stąd. Jeśli nie widzisz komentarzy pod edytorem postów, kliknij na Opcje Ekranu przycisk w prawym górnym rogu ekranu. Spowoduje to Menu fly down, w którym musisz zaznaczyć pole obok komentarzy. Następnie po prostu przewiń w dół, a zobaczysz komentarze do tego postu w edytorze postów.
Włącz/Wyłącz komentarze dla konkretnych postów w WordPress
Czasami zdarza się, że nie chcesz, aby komentarze były włączone w niektórych postach. WordPress pozwala wyłączyć komentarze dla pojedynczych postów lub stron. Po prostu Edytuj post i na ekranie edytora postów przewiń w dół do dyskusji metabox. Tam możesz odznaczyć pole obok “Zezwalaj na komentarze” opcja.
Jeśli nie możesz znaleźć METABOX dyskusji na ekranie edycji postów, musisz kliknąć przycisk Opcje ekranu w prawym górnym rogu ekranu. Spowoduje to Menu fly down, w którym musisz zaznaczyć pole obok dyskusji. Następnie przewiń w dół i zobaczysz METABOX dyskusji pod edytorem postów.
Konfiguracja Ustawień Komentarza
WordPress pozwala zmienić konfigurację komentarzy dla całej witryny. Strona ustawienia komentarzy znajduje się pod Ustawienia ” Dyskusja. Istnieją różne sekcje na stronie ustawień dyskusji, a my przeprowadzimy Cię przez każdą opcję na stronie.
Górna sekcja na ekranie Ustawienia dyskusji kontroluje domyślne ustawienia artykułu. Pierwsza opcja w tej sekcji pozwala twojemu blogowi powiadamiać inne blogi, gdy łączysz się z nimi w artykule. Druga opcja pozwala na akceptację podobnych powiadomień z innych blogów w Twojej witrynie. Są one nazywane pingbacks i trackbacks, i zalecamy, aby odznaczyć obie te opcje. Pierwsza opcja może spowolnić całą witrynę, a druga opcja przyniesie Ci wiele komentarzy spamowych.
Trzecia opcja na ekranie ustawień artykułu to “Zezwalaj ludziom na zamieszczanie komentarzy do nowych artykułów”. Umożliwia komentarze do wszystkich nowych artykułów, które piszesz w swojej witrynie WordPress. Ważne jest, aby pamiętać, że możesz włączać i wyłączać komentarze dla poszczególnych artykułów, takich jak pokazaliśmy wcześniej w tym artykule.
W sekcji Inne ustawienia komentarzy zauważysz pierwszą opcję jako “Autor komentarza musi wypełnić imię i adres e-mail”. Ta opcja sprawia, że autorzy komentarzy muszą podać imię i nazwisko oraz adres e-mail wraz z komentarzami. Musisz zaznaczyć tę opcję, chyba że chcesz zezwolić na anonimowe komentowanie w swojej witrynie.
Istnieje również możliwość zażądania od użytkowników rejestracji na twojej stronie przed pozostawieniem komentarza, jednak naszym zdaniem nie jest to konieczne w przypadku większości witryn.
Zobaczysz również opcję zamykania komentarzy do starszych artykułów. Niektórzy właściciele witryn używają tego, aby zapobiec spamowi, ale jest to całkowicie osobiste preferencje.
WordPress pozwala użytkownikom odpowiadać na komentarze. Odpowiedzi te zostaną zagnieżdżone pod oryginalnym komentarzem tylko wtedy, gdy zaznaczysz pole obok ‘Enable threaded (nested) comments’. Możesz określić głębokość zagnieżdżonych komentarzy. Wygląd tych zagnieżdżonych komentarzy jest obsługiwany przez Twój motyw WordPress. Zbyt wiele poziomów może zniekształcić czytelność komentarzy. Domyślne ustawienie poziomów 5 jest wystarczająco dobre dla większości motywów WordPress. Więcej zaawansowanych użytkowników może sprawdzić nasz przewodnik, jak stylizować układ komentarzy WordPress.
Jeśli jeden z Twoich artykułów stanie się popularny i zacznie otrzymywać zbyt wiele komentarzy, zauważysz, że sekcja komentarzy stanie się zbyt długa. Użytkownicy będą musieli dużo przewijać, aby przeczytać najnowsze komentarze do artykułu. Aby rozwiązać ten problem, możesz zaznaczyć opcję dzielenia komentarzy na strony. Domyślnie ta opcja pozwala na 50 komentarzy najwyższego poziomu, możesz to zwiększyć lub zmniejszyć. Wybranie tej opcji spowoduje również wyświetlenie ostatniej strony komentarzy jako pierwszej.
Domyślnie WordPress wyświetla najnowszy komentarz na dole. Możesz to odwrócić, aby wyświetlić starsze komentarze u góry.
Następna sekcja pozwala na otrzymywanie wiadomości e-mail za każdym razem, gdy użytkownik pozostawi komentarze na twojej stronie lub gdy komentarz zostanie moderowany. Ta opcja jest ekscytująca tylko przez pierwsze kilka dni Twojej witryny. Gdy pojawi się więcej komentarzy, te wiadomości e-mail stają się irytujące, dlatego zalecamy wyłączenie opcji “jeśli”.
Pod “Zanim pojawi się komentarz” sekcji, pierwszą opcją jest ręczne zatwierdzanie każdego komentarza. Upewnij się, że to pole jest zaznaczone, aby żaden komentarz nie mógł pojawić się w Twojej witrynie bez Twojej zgody.
Poniżej zobaczysz opcję “Autor komentarza musi mieć wcześniej zatwierdzony komentarz”. Jeśli ta opcja jest zaznaczona, komentarze autorów, którzy posiadają wcześniej zatwierdzony komentarz, będą wyświetlane bez wyraźnej zgody. Odznacz tę opcję, aby upewnić się, że wszystkie komentarze są ręcznie zatwierdzane.
Bardzo powszechną cechą wśród automatycznych komentarzy spamowych jest to, że zawierają one wiele linków. Ponieważ Twoje komentarze zostały już ustawione na ręczne zatwierdzanie, wszystkie Twoje komentarze trafią do kolejki moderacji, niezależnie od tego, ile mają linków.
Zobaczysz większy obszar tekstowy, w którym możesz wprowadzić słowa, adresy IP i e-mail lub adresy URL, na które chcesz uważać. Każdy komentarz pasujący do wpisanych tu rzeczy zostanie wysłany do kolejki moderacji. Nie musisz niczego tutaj wpisywać, ponieważ Ustawiłeś już wszystkie komentarze, które mają być ręcznie zatwierdzane, a wszystkie i tak przechodzą do kolejki moderacji.
Ostatnia sekcja na ekranie ustawień komentarzy jest przeznaczona dla awatarów. Są to obrazy, które pojawiają się obok nazwiska autora komentarza na twojej stronie. WordPress korzysta z Gravatar, który jest bezpłatną usługą, która pozwala użytkownikom mieć ten sam awatar na wszystkich blogach, które odwiedzają (zobacz nasz przewodnik na temat tego, co to jest Gravatar). Gdy autor komentarza nie ma obrazu Gravatar powiązanego z jego adresem e-mail, WordPress używa Mystery Man jako domyślnego gravatar. Możesz to zmienić, wybierając domyślny awatar z listy lub nawet dodać własny niestandardowy domyślny gravatar w WordPress.
To wszystko, skonfigurowałeś ustawienia komentarza. Nie zapomnij kliknąć na Zapisz Zmiany przycisk do przechowywania ustawień.
UWAGI Osób Trzecich
Z biegiem lat wprowadzono kilka platform komentowania stron trzecich dla WordPress. Każda platforma ma własny interfejs i technologię moderacji. Na WPBeginner używamy systemu komentarzy Disqus.
Dla tych, którzy zastanawiają się, dlaczego używamy Disqus, oto szczegółowy opis tego, dlaczego przełączyliśmy się na Disqus i jak możesz skonfigurować Disqus na swojej stronie.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak skonfigurować i moderować komentarze w WordPress.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Możesz nas również znaleźć na Twitterze i Google+.