Istnieje wiele różnych testów, które możesz wykonać na swojej stronie WordPress-testowanie A / B, testowanie mobilnego/responsywnego projektu, testowanie przeglądarki. A potem są testy użyteczności.

Usability testing to gorący temat dla projektowania stron internetowych i SEO, i nie bez powodu. Zła użyteczność wpływa na sposób, w jaki dana osoba korzysta z twojej witryny, co może wpływać na konwersje i ostatecznie rankingi na stronie wyników wyszukiwania dla docelowych słów kluczowych.

Dobra użyteczność powinna być celem każdej strony internetowej i powinna być ważnym krokiem w uruchomieniu każdej nowej strony internetowej, a także okresowym testowaniem istniejącej nieruchomości online.

Starając się uspokoić ludzi (po pierwsze) i wyszukiwarki (po drugie), oto kilka praktycznych porad, jak przeprowadzić testy użyteczności na budżet. Dzięki odpowiedniej strukturze i narzędziom możesz uzyskać przydatne informacje z testów użyteczności bez wydając przy tym tysiące dolarów.

Jak wybrać testerów użytkowników

Jeśli chodzi o zbieranie rzeczywistych użytkownicy w przypadku testów użyteczności istnieje kilka różnych strategii, które należy zastosować, aby utrzymać niskie koszty.

Aby uzyskać maksymalną przystępność, rozważ rozpoczęcie od własnych kolegów, przyjaciół, a nawet członków rodziny. Ci ludzie chcą, abyś odniósł sukces i prawdopodobnie będą gotowi przeprowadzić krótki test użyteczności bez oczekiwania na odszkodowanie.

Oczywiście, zastrzeżeniem jest to, że ta grupa ludzi jest z natury stronnicza. Twoi współpracownicy mogą być zbyt blisko projektu, aby móc dostarczyć naprawdę przydatnych informacji. Rodzina i przyjaciele są usuwani z tego, co robisz w pracy, ale ich odpowiedzi prawdopodobnie odzwierciedlają stronniczość chęci zadowolenia Cię. Jeśli przeprowadzasz testy użyteczności z najbliższymi osobami, będą mieli trudności z dostarczaniem naprawdę użytecznych informacji zwrotnych, koncentrując się wyłącznie na pozytywnych rzeczach.

W związku z tym praca z ludźmi, którzy są nie połączony z Tobą lub twoim projektem. Aby uzyskać najbardziej użyteczne wyniki, powinieneś zdecydować się na pracę z odbiorcami podobnymi do tych, które kierujesz jako klienci. To powiedziawszy, połączenie idealnej grupy docelowej i osób, które nie byłyby uważane za część grupy docelowej, może być przydatne. Jeśli chodzi o użyteczność, intuicyjność powinna być celem dla każdego rodzaju osoby.

Gdy już zdecydujesz kto aby uwzględnić w testach użytkowników, następne oczywiste pytanie dotyczy liczby osób, które mają testować, aby uzyskać najlepsze wyniki. Chociaż nie ma twardych i szybkich liczb, aby odpowiedzieć na to pytanie, jeden jest lepszy niż żaden, i powinieneś zwiększyć skalę zgodnie z tym, co ma sens dla Twojego budżetu.

W związku z tym najlepiej jest zaangażować większą liczbę testerów użytkowników wcześniej w projekt, a mniej można ujść na sucho, gdy zbliża się do końca. Choć datowana, kolumna Jakoba Neilsena dlaczego trzeba testować tylko z 5 użytkownikami stanowi przekonujący argument dla łącznie pięciu testerów na każdym etapie.

usability testing on a budget
Kiedy dodajesz coraz więcej użytkowników, uczysz się coraz mniej, ponieważ będziesz ciągle widzieć te same rzeczy. Zdjęcie kredyt: Nielsen Norman Group.

Jak zaprojektować Test użyteczności

Sam projekt testu będzie zależał od konkretnej platformy, której używasz do jego uruchomienia, a także od charakteru Twojej firmy i branży, w której działa.

Poniższe spostrzeżenia mogą stanowić ogólny szablon do projektowania testu użyteczności, w szczególności w odniesieniu do pytań, które zadasz uczestnikom:

  • Pytania dotyczące testera i sposobu ich interakcji z Internetem. Pomoże to profilować testera, a jednocześnie pozwoli im się zrelaksować, zanim test naprawdę się rozpocznie.
  • Dla każdej strony. Strona główna, O nas, usługi, Kontakt itp. Jak myślisz, co to jest? Co cię w tym uderza? Na co byś najpierw kliknął?
  • Dla nieznanej koncepcji. Opisz, co myślisz, że to może być.
  • Co sądzisz o (konkretnym elemencie)?
  • Określ konkretne działanie, które użytkownik ma podjąć. Więc zapytaj, jak by to zrobili. Poproś ich o wyjaśnienie każdego kroku.

Im więcej możesz zagłębić się w każde konkretne działanie, które podejmuje użytkownik, tym bardziej szczegółowy wgląd otrzymasz, w jaki sposób faktycznie korzysta z twojej witryny. Podczas projektowania konkretnych pytań, poniższe wskazówki mogą pomóc poprawić ich skuteczność:

  • Unikaj tworzenia stron internetowych / żargonu branżowego w zadanych pytaniach. Przeciętny użytkownik Internetu powinien być w stanie zrozumieć, o co prosisz bez dalszego wyjaśnienia.
  • Podziel skomplikowane pytania na prostsze. Możesz zadać kilka pytań, aby dotrzeć do sedna złożonego tematu.
  • Bądź tak konkretny, Jak to możliwe, zadając pytania, aby uzyskać najbardziej przydatne odpowiedzi.

Wiele z tych pytań zostało zaczerpniętych z książki eksperta usability Steve ’ a Kruga, Nie każ mi myśleć. Aby uzyskać dalsze wskazówki dotyczące uruchamiania testu użyteczności, przydatny może być autorski skrypt do testowania użytkowników.

Jak uruchomić test użyteczności

Istnieje wiele różnych rodzajów narzędzi do mierzenia, w jaki sposób ludzie korzystają z twojej witryny. Niektóre pozwalają na bezpośrednią interakcję z użytkownikami w połowie testu, podczas gdy inne spowodują końcowy wynik, który może skończyć się wszędzie. W każdym razie, będąc w stanie zobaczyć, jak faktyczni użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną, może dostarczyć wnikliwych informacji zwrotnych, aby uczynić ją jeszcze lepszą.

Poniższe narzędzia mogą być pomocne szczególnie podczas testowania użyteczności w ramach budżetu.

  • Inspectlet

    usability testing on a budget 3

    Korzystanie z Inspectlet polega na zainstalowaniu kodu Javascript w nagłówku każdej strony w witrynie. Rejestruje rzeczywiste sesje użytkowania w witrynie, w tym śledzenie wzroku (technicznie, ruchy myszą), klikanie i przewijanie map ciepła.

    Inspectlet Pros:

    • 100 nagranych sesji miesięcznie za darmo.
    • Następny poziom to $39 / miesiąc za 500 nagranych sesji (i skaluje się stamtąd).
    • Pokazuje Ci dokładnie. co odwiedzający robią na twojej stronie.
    • Żadnych uprzedzeń, bo odwiedzający niekoniecznie wiedzą, że są nagrywani.

    Inspectlet Cons:

    • Nie rzeczywisty testowanie użyteczności, więc dostajesz tylko dane o tym, co dzieje się na ekranie.
    • Nie można usłyszeć, jak ta osoba opowiada o swoim doświadczeniu.

    Zainteresowany Inspectlet?

    Szczegóły
  • UserTesting

    usability testing on a budget 3

    UserTesting to standardowe w branży rozwiązanie do testowania użyteczności. Możesz określić pewne zadania, które użytkownicy mają wykonać, oraz pytania, na które będą odpowiadać. Użytkownicy opowiadają proces, przez który przechodzą, aż do zakończenia testu. Ze względu na dużą bazę użytkowników, możesz wybrać konkretnych testerów na podstawie danych demograficznych.

    Usertesting Pros:

    • Platforma została zbudowana specjalnie do testowania użytkowników, a stopniowe ulepszenia są stale wprowadzane.
    • Możesz podać konkretne pytania.
    • Uzyskujesz dostęp do dużej puli użytkowników, dzięki czemu możesz łatwo kierować dokładnie to, kogo chcesz w teście użyteczności.

    Minusy Testowania Użytkowników:

    • Wyższy budżet niż większość opcji na tej liście. Według ich strony internetowej możesz uruchomić do 15 sesji wideo rocznie i uzyskać pierwsze 10 filmów za $ 49 każdy.

    Zainteresowany testowaniem użytkowników?

    Szczegóły
  • Peek

    usability testing on a budget 3

    Podoba Ci się pomysł UserTesting, ale nie Cena? Masz szczęście, ponieważ oferują również bezpłatny „podgląd” na swoje narzędzia do testowania użyteczności i użytkowników. Peek jest całkowicie darmowy, z głównymi ograniczeniami związanymi z niemożnością wyznaczenia własnego monitu i brakiem kontroli nad tym, kto wykonuje twój test użyteczności.

    Peak Pros:

    • Całkowicie za darmo.
    • Oparte na tej samej bazie użytkowników co UserTesting.

    Peak Cons:

    • Ograniczona ilość testów (1 / desktop, 1 / mobile).
    • Ograniczona ilość czasu w teście-łącznie 5 minut.
    • Niemożność wyznaczenia konkretnych użytkowników lub pytań do testu.

    Zainteresowany Peek?

    Szczegóły
  • Fiverr

    usability testing on a budget 3

    Fiverr to rynek stworzony przez freelancerów oferujących usługi już od $5. Wcześniej omawialiśmy go jako rozwiązanie do rozwijania swojej niezależnej firmy WordPress, ale możesz go również użyć do zachęcenia ludzi do pomocy w teście użyteczności.

    Fiverr Pros:

    • Kategoria poświęcona testom użyteczności, reprezentującym dużą liczbę potencjalnych testerów.
    • Możliwość sortowania użytkowników według wieku, wykształcenia, języka, platformy i dodatkowych opcji usług
    • Cena jest odpowiednia-większość koncertów zaczyna się od $5.

    Fiverr Cons:

    • Trudno całkowicie znormalizować testy użyteczności, ponieważ każdy sprzedawca będzie miał swój własny proces. Aby uzyskać najlepsze wyniki, podaj szczegółowy opis z oczekiwanymi rezultatami.
    • Niemożliwe do zapewnienia jakości testera, z wyjątkiem publicznych ocen gwiazdek.

    Zainteresowany Fiverr?

    Szczegóły

Osobiste Testy Użyteczności

Osobiste testowanie użyteczności zapewnia największą kontrolę nad procesem w porównaniu z innymi opcjami na tej liście. Możliwość spotkania z testerami umożliwia głębsze zagłębianie się w podstawowe pytania, niż w przypadku bardziej ograniczonego dostępu do testerów online.

Osobiste Testy Użyteczności:

  • Kontrolujesz każdy aspekt procesu.
  • Masz możliwość zagłębienia się w podstawowe pytania w oparciu o to, jak użytkownik reaguje na różne monity.

Osobiste Testowanie Użyteczności Minusy:

  • Kosztowne w rekrutacji użytkowników osobistych w porównaniu z innymi opcjami na tej liście.
  • Testerzy mogą czuć się zmuszeni do odpowiedzi w sposób, w jaki myślą, że chcesz, aby je, jeśli jesteś w pobliżu (lub obok nich).

Przeprowadzanie testów użyteczności na budżet

Dzięki wielu darmowym i niedrogim narzędziom do przeprowadzania testów użyteczności nie ma wymówki, aby ignorować to, jak ludzie faktycznie korzystają z twojej witryny. Kiedy już masz te informacje, ważne jest, aby rzeczywiście coś z nimi zrobić. Testowanie użyteczności to tylko początek procesu, ale ciągłe testowanie i ulepszanie witryny są konieczne, aby zrobić to dobrze dla odwiedzających.

Jeśli szukasz dogłębnego przewodnika na ten temat, Nie każ mi myśleć Steve Krug został zaktualizowany wiele razy, aby zachować z ciągle zmieniającym się świecie online. Chociaż każda edycja zapewnia dodatkowy wgląd w najlepsze praktyki użyteczności, podstawowe zasady wyszczególnione na jej stronach pozostają takie same. Usability to ułatwienie. Projektowanie codziennych rzeczy, autorstwa Dona Normana, jest kolejnym niezbędnym przewodnikiem, jeśli chodzi o zrozumienie pojęcia użyteczności.

Jakie są Twoje najlepsze wskazówki dotyczące przeprowadzania testu użyteczności na budżet? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach poniżej-niezależnie od tego, czy jest to konkretne pytanie, którego chcesz użyć, proces, czy narzędzie!

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd „nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zainstalować WordPress lokalnie na komputerze Mac za pomocą MAMP

W artykule: Jak zainstalować MAMP na komputerze MacInstalacja WordPress na komputerze MacWypróbowanie…