W artykule:
- Czym jest WooCommerce?
- Czy WooCommerce jest przyjazny SEO?
- 1. Wykonaj konfigurację SEO WordPress
- 2. Pisz tytuły SEO produktów
- 3. Dodaj opisy SEO produktów
- 4. Optymalizacja Produktu Slug
- 5. Włącz Bułkę Tartą
- 6. Prawidłowe korzystanie z kategorii i tagów produktów
- 7. Dodaj tekst alternatywny dla obrazów produktów
- 8. Dodaj tytuł SEO i opisy dla kategorii produktów
- 9. Śledź klientów WooCommerce w Google Analytics
- 10. Zoptymalizuj szybkość i wydajność witryny
- 11. Popraw Bezpieczeństwo WooCommerce
Chcesz poprawić SEO WooCommerce, ale nie wiesz, jak zacząć? Search engine optimization (SEO) dla Twojego sklepu eCommerce jest odpowiednikiem kogoś stojącego na każdym rogu ulicy w prawdziwym świecie, obracającego znaki z nazwą i kierunkiem Twojego sklepu.
Jeśli nie zoptymalizowałeś swojego sklepu WooCommerce pod kątem SEO, tracisz dużo sprzedaży.
Stworzyliśmy ten najlepszy przewodnik SEO WooCommerce, aby pomóc Ci ulepszyć SEO WooCommerce i zdobyć więcej klientów.
Zanim zaczniemy, omówmy podstawy.
Czym jest WooCommerce?
WooCommerce to wtyczka e-commerce o otwartym kodzie źródłowym stworzona dla WordPressa. Pozwala na wykorzystanie najpotężniejszego systemu zarządzania treścią (CMS) i wykorzystanie go do prowadzenia sklepu internetowego. Ze względu na charakter open-source możesz dostosować każdy aspekt swojego sklepu i łatwo tworzyć niestandardowe rozszerzenia.
Przed rozpoczęciem sklepu internetowego większość początkujących Zwykle zadaje jedno z dwóch pytań: jak WooCommerce porównuje się do Shopify i czy WooCommerce jest przyjazny SEO?
Stworzyliśmy szczegółowe porównanie Shopify vs WooCommerce, którego możesz użyć, aby zobaczyć, która platforma jest dla ciebie lepsza.
Odpowiedź na drugie pytanie znajduje się poniżej:
Czy WooCommerce jest przyjazny SEO?
WooCommerce jest bardzo przyjazny SEO po wyjęciu z pudełka. Działa na WordPress, który sam w sobie jest zgodny ze standardem i dobry dla SEO. Możesz jednak zdecydowanie użyć wtyczek i technik, aby jeszcze bardziej poprawić SEO produktów WooCommerce.
Po uruchomieniu sklepu internetowego w WooCommerce, to do ciebie należy dodawanie takich rzeczy, jak motywy, Produkty, opis, obrazy i inne treści w sklepie. Użytkownik jest odpowiedzialny za optymalizację wszystkich dodanych treści dodatkowych.
SEO WooCommerce jest procesem ciągłym i musisz go utrzymywać, aby stale obserwować wzrost ruchu / sprzedaży w wyszukiwarkach.
Teraz możesz się zastanawiać, czego potrzebuję, aby prawidłowo wdrożyć skuteczną strategię SEO WooCommerce?
W tym może pomóc nasz przewodnik SEO WooCommerce. Rozbiliśmy dla ciebie wszystko.
Gotowy? Zaczynajmy.
1. Wykonaj konfigurację SEO WordPress
WooCommerce to wtyczka WordPress, co oznacza, że musisz poprawić ogólną konfigurację SEO WordPress, zanim będziesz mógł przejść do specyficznych poprawek SEO WooCommerce.
Stworzyliśmy kompletny przewodnik SEO WordPress dla początkujących. Jest to niezwykle szczegółowe i zdecydowanie zalecamy zapoznanie się z całym przewodnikiem przed przejściem do kroku 2 tego artykułu.
Jeśli jednak się spieszysz, najważniejszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zainstalować i skonfigurować wtyczkę all in One SEO na swojej stronie.
Wtyczka AIOSEO pomoże Ci dodać mapy witryn SEO wraz z ustawieniem odpowiednich pól SEO dla Twoich produktów.
Po skonfigurowaniu AIOSEO możesz przejść do kroku 2 naszego przewodnika SEO WooCommerce.
2. Pisz tytuły SEO produktów
Podobnie jak optymalizujesz swoje posty na blogu pod kątem SEO, musisz również zoptymalizować swoje indywidualne produkty WooCommerce pod kątem SEO.
Jedną z najważniejszych części SEO produktów WooCommerce jest pisanie przyjaznych SEO tytułów produktów.
Te tytuły produktów pojawiają się w pasku tytułowym przeglądarki i są używane przez wyszukiwarki jako tytuł wyniku wyszukiwania.
Jeśli wykonałeś poprzedni krok, to już byś zainstalował wtyczkę AIOSEO. Jest to kompletny pakiet SEO WordPress, który obejmuje również twoje produkty WooCommerce.
Musisz zacząć od edycji produktu WooCommerce i przewijania w dół do okna ustawień AIOSEO. Następnie możesz edytować tytuł SEO produktu, wpisując własny tytuł lub używając zmiennych, aby automatycznie wygenerować tytuł z informacji o produkcie.
Twój Tytuł SEO produktu WooCommerce może nieznacznie różnić się od tytułu produktu w Twoim sklepie. Możesz użyć słów kluczowych, które Twoim zdaniem będą używane przez twoich klientów podczas wyszukiwania produktu.
Musisz również sprawić, by był chwytliwy, interesujący i atrakcyjny dla użytkowników. Ważne jest jednak, aby nie używać mylących lub błędnych tytułów, które oszukiwałyby użytkowników i wyszukiwarki, ponieważ mogłoby to ukarać Twoją witrynę.
Rzućmy okiem na przykładowy tytuł poniżej.
Nudny tytuł: Portfel Skórzany męski by Brandname
Tytuł zoptymalizowany pod kątem SEO: brązowy Portfel Skórzany Bi-Fold Dla Mężczyzn-Wysokiej Jakości zbudowany z myślą o trwałości
W naszym zoptymalizowanym tytule SEO wymieniamy słowa kluczowe o długim ogonie, takie jak bi-fold, brown, durability wszystkie rzeczy, których ludzie będą szukać, szukając “męskiego skórzanego portfela”.
Podczas zakupów online Ludzie wpisują szczegółowe zapytania wyszukiwania zamiast ogólnych. Dodając słowa kluczowe o długim ogonie w tytule produktu WooCommerce, pomagasz wyszukiwarkom znaleźć i uplasować Cię wyżej niż konkurencja.
3. Dodaj opisy SEO produktów
Tuż pod tytułem w AIOSEO, pojawi się również okno, w którym można dodać własny opis meta produktu.
Chociaż ten opis nie jest wyświetlany na twojej stronie internetowej, będzie on używany przez wyszukiwarki, aby pojawić się pod tytułem produktu. Upewnij się, że używasz tego opisu, aby zapewnić użytkownikom przekonujący powód do klikania i wyświetlania produktu. Pomyśl o tym, jak o sprzedaży jednoliniowej.
Nie zapomnij użyć tych samych słów kluczowych, które zostały użyte w tytule SEO produktu. Zwiększy to twoje szanse na ranking dla tych docelowych słów kluczowych.
4. Optymalizacja Produktu Slug
Slug to ładna Nazwa produktu używana przez WordPress w twoim adresie URL, znana również jako permalinks. Domyślnie WooCommerce używa tytułu Twojego produktu jako ślimaka. Jednak czasami domyślne ślimaki nie zawierają żadnych odpowiednich słów kluczowych SEO.
Możesz to zmienić w Ustawieniach SEO Twojego produktu. Upewnij się, że używasz głównego słowa kluczowego w ślimaku i nie rób tego zbyt długo.
Na przykład w przypadku męskiego skórzanego portfela zalecamy wykonanie slug: bi-fold-brown-mens-leather-wallet-by-brandname
5. Włącz Bułkę Tartą
Bułka tarta są świetne do wewnętrznego linkowania, ponieważ definiuje czystą ścieżkę lub ścieżkę do strony, na której jesteś.
Te bułki tartej pojawiają się również w wynikach wyszukiwania, dając twojej stronie dodatkową przewagę w rankingach.
Możesz włączyć bułkę tartą dla produktów WooCommerce, korzystając z wtyczki Breadcrumb NavXT.
Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę. Następnie przejdź do Ustawienia ” Breadcrumb NavXT menu do konfiguracji ustawień.
Domyślne ustawienia będą działać dla większości witryn.
Aby wyświetlić okruszki chleba w motywie WooCommerce, przejdź do Wygląd ” Dostosuj. W rozwijanym menu “pozycja” możesz wybrać, gdzie chcesz wyświetlić bułkę tartą.
Aby dowiedzieć się więcej o bułce tartej, zobacz nasz artykuł na temat wyświetlania linków nawigacyjnych do bułki tartej w WordPress.
Jeśli używasz jednego z tych najlepszych motywów WooCommerce, prawdopodobnie będą one miały wbudowaną funkcjonalność breadcrumb.
6. Prawidłowe korzystanie z kategorii i tagów produktów
Kategorie produktów i tagi pomagają organizować produkty w całym sklepie internetowym. Ułatwia to klientom znalezienie odpowiedniego produktu, którego szukają.
Kategorie i Tagi również pomagają wyszukiwarkom w ten sam sposób. Każda kategoria i tag produktów ma własną stronę w WooCommerce, która jest indeksowana i wyświetlana przez wyszukiwarki.
Ponieważ te strony mają podobne produkty, Zwiększa to ich gęstość słów kluczowych i czyni je bardziej skłonnymi do pozycjonowania dla tych słów kluczowych.
Wielu początkujących myli się co do różnicy między kategorią a tagami i w końcu używa ich nieprawidłowo. Kategorie są przeznaczone do szerokiego grupowania produktów. Jeśli twój sklep był książką, kategorie będą spisem treści.
Na przykład sklep odzieżowy może mieć kategorie, takie jak męskie, damskie, akcesoria, biżuteria itp. Kategorie są hierarchiczne, więc można do nich dodawać kategorie podrzędne.
Z drugiej strony tagi są bardziej konkretnymi słowami kluczowymi opisującymi właściwości produktu. Na przykład produkt t-shirt może mieć tagi takie jak casual, summer wear i inne.
Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, zobacz nasz przewodnik na temat różnicy między kategoriami a tagami.
7. Dodaj tekst alternatywny dla obrazów produktów
Wielu klientów przełączy się na wyszukiwanie obrazów, aby szybko znaleźć produkty, których szukają. Aby pomóc właścicielom witryn, Google niedawno usunął przycisk “Wyświetl obraz” z wyników wyszukiwania obrazów. Oznacza to, że użytkownicy będą musieli odwiedzić Twoją stronę internetową, aby zobaczyć obraz z kontekstem.
Ten trend dodatkowo pomaga sklepom internetowym przyciągać zmotywowanych klientów do swoich stron internetowych.
Image SEO działa bardzo podobnie do wyszukiwania w Internecie. Google wykorzystuje sztuczną inteligencję, rozpoznawanie obrazów i inne algorytmy, aby pomóc użytkownikom znaleźć obrazy, których szukają.
Najważniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić, aby uzyskać ruch z wyszukiwarki obrazów Google, jest dodanie znacznika alt do wszystkich obrazów w Twojej witrynie.
Alt text to atrybut HTML, który umożliwia właścicielom witryn dodawanie tekstu ze swoimi obrazami. Celem tego tekstu jest wyświetlenie, gdy przeglądarka nie jest w stanie pobrać obrazu.
Wyszukiwarki używają tego alternatywnego tekstu jako czynnika rankingowego w wyszukiwaniu obrazów. Zasadniczo możesz dodać tekst, aby opisać, o czym jest ten konkretny obraz.
Możesz dodać tekst alternatywny do wszystkich obrazów produktów podczas przesyłania ich do WooCommerce. Możesz także edytować stare obrazy produktów w bibliotece multimediów i dodawać tekst alternatywny do każdego z nich jeden po drugim.
Aby dowiedzieć się więcej o tekście alternatywnym, zobacz nasz artykuł na temat obrazu alt text vs tytuł obrazu w WordPress.
8. Dodaj tytuł SEO i opisy dla kategorii produktów
Każda kategoria produktów w WooCommerce ma swoją własną stronę. Ta strona zawiera podobne produkty, co zwiększa gęstość słów kluczowych dla docelowych słów kluczowych. To sprawia, że strony kategorii produktów są bardziej znaczące dla SEO WooCommerce.
Możesz dodatkowo zoptymalizować strony kategorii produktów, dodając do nich tytuł i opis. AIOSEO pozwala ustawić tytuł SEO i opis dla każdej kategorii w sklepie WooCommerce.
Po prostu przejdź do Produkty ” Kategorie stronę i kliknij na link Edytuj pod kategorią.
Na ekranie Edytuj przewiń w dół do ustawień AIOSEO i kliknij tytuł kategorii w podglądzie fragmentu. AIOSEO wyświetli teraz pola edycji, aby wprowadzić własny niestandardowy tytuł SEO i opis dla kategorii produktu.
9. Śledź klientów WooCommerce w Google Analytics
Najważniejszą częścią skutecznej strategii SEO są dane. Musisz dowiedzieć się, skąd pochodzą Twoi użytkownicy, jak znaleźli Twój sklep, jakie produkty oglądali i co robią w Twoim sklepie.
Google Analytics może pomóc śledzić wszystkie te informacje, ale bardzo trudno jest je prawidłowo skonfigurować.
Dlatego stworzyliśmy MonsterInsights, najpopularniejszą wtyczkę Google Analytics dla WordPress.
Wersja Pro MonsterInsights jest wyposażona we wbudowaną funkcję śledzenia e-commerce, której możesz użyć do włączenia ulepszonego śledzenia e-commerce WooCommerce za pomocą jednego kliknięcia.
Możesz korzystać z MonsterInsights w połączeniu z Google Analytics, aby podejmować decyzje oparte na danych o sklepie WooCommerce i bez obaw rozwijać swoją firmę.
Aby dowiedzieć się więcej, Jak korzystać z zaawansowanych funkcji eCommerce Google Analytics, zapoznaj się z naszym artykułem na temat włączania śledzenia klientów w WooCommerce.
10. Zoptymalizuj szybkość i wydajność witryny
Google uważa Szybkość witryny za jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Oznacza to, że szybsze witryny są bardziej narażone na pozycję wyższą niż wolniejsze witryny.
Powolne strony internetowe są również szkodliwe dla Twojej firmy, ponieważ wpływają na wrażenia użytkownika i kosztują rzeczywiste pieniądze.
Według studium przypadku StrangeLoop, 1-sekundowe opóźnienie w czasie ładowania strony może prowadzić do 7% utraty konwersji, 11% mniejszej liczby wyświetleń strony i 16% spadku zadowolenia klienta.
Większość razy powodem # 1 dla powolnego sklepu WooCommerce jest hosting. Jeśli tak jest, musisz przejść do jednego z zoptymalizowanych dostawców hostingu WooCommerce, takich jak SiteGround lub Bluehost.
Możesz również postępować zgodnie z instrukcjami krok po kroku w naszym przewodniku wydajności WordPress, aby przyspieszyć swoją witrynę.
Mamy również kilka przydatnych wskazówek w naszym przewodniku krok po kroku, jak przyspieszyć swoją witrynę e-commerce.
11. Popraw Bezpieczeństwo WooCommerce
Wyszukiwarki kochają strony internetowe, które są bezpieczne. Google ostrzega użytkowników przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem i witrynami phishingowymi, szybko oznaczając niebezpieczne witryny ostrzeżeniami.
Może to nie tylko zniszczyć rankingi SEO WooCommerce, ale także mieć poważny wpływ na reputację Twojej marki.
Hakerzy zawsze atakują losowe strony internetowe za pomocą ataków brute force, zastrzyków złośliwego oprogramowania i prób kradzieży danych. Aby temu zapobiec, musisz zaostrzyć bezpieczeństwo sklepu WooCommerce.
Postępuj zgodnie z instrukcjami krok po kroku w naszym przewodniku bezpieczeństwa WordPress, aby wzmocnić bezpieczeństwo WooCommerce.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak poprawić SEO WooCommerce. Możesz również zobaczyć naszą listę najlepszych wtyczek WooCommerce, które pomogą Ci rozwinąć swój biznes.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.