Google Search Console to potężne darmowe narzędzie stworzone przez Google, aby pomóc właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób Google widzi ich witrynę. Niestety, większość firm nie wie, jak skutecznie wykorzystać pełną moc Google Search Console, aby zwiększyć ruch w witrynie. W tym artykule pokażemy, jak prawidłowo korzystać z Google Search Console, aby poprawić SEO witryny i przyciągnąć więcej odwiedzających.

Google Search Console guide to grow your WordPress website

Co To jest Google Search Console?

Google Search Console to bezpłatne narzędzie oferowane przez Google, które pomaga właścicielom witryn monitorować i utrzymywać ich obecność w wynikach wyszukiwania Google.

Zapewnia podstawowe dane marketingowe, których potrzebujesz, aby rozpocząć śledzenie od pierwszego dnia. Ostrzega również o błędach, problemach z bezpieczeństwem i problemach z indeksowaniem, które mogą mieć wpływ na rankingi wyszukiwania w witrynie.

Możesz wykorzystać wszystkie te informacje w strategii SEO WordPress, aby zwiększyć ruch w witrynie.

Smutne jest to, że większość firm nie wykorzystuje pełnej mocy Google Search Console, ponieważ większość z nich uważa, że wystarczy dodać swoją stronę do Google Search Console.

Możesz robić o wiele więcej.

Jeśli nie korzystasz ze wszystkich zaawansowanych funkcji Google Search Console, tracisz je.

Na szczęście jesteśmy tu, aby pomóc. Stworzyliśmy ten najlepszy przewodnik Google Search Console, aby pomóc ci rozwijać swoją stronę jak profesjonalista.

Uwaga: ponieważ jest to obszerny przewodnik, dodaliśmy spis treści dla łatwiejszej nawigacji.

Konfigurowanie Google Search Console

  • Dodawanie witryny do Google Search Console
  • Konfigurowanie preferowanej nazwy domeny
  • Ustaw kraj docelowy
  • Dodawanie mapy witryny XML
  • Połącz Google Search Console z Google Analytics

Naprawianie Problemów Z Indeksowaniem

  • Znajdowanie i naprawianie problemów z indeksowaniem wyszukiwania
  • Naprawianie błędów 404 w Google Search Console
  • Naprawianie błędów soft 404 W Search Console
  • Napraw błędy serwera w Search Console
  • Znajdowanie i naprawianie problemów z bezpieczeństwem
  • Ustalanie ręcznych działań i wnioskowanie o dokonanie przeglądu

Rozwój Twojej Strony Internetowej

  • Korzystanie z Google Search Console do zwiększenia ruchu
  • Wydobywanie danych słów kluczowych w Google Search Console
  • Znajdowanie nisko wiszących słów kluczowych, w których można łatwo pozycjonować
  • Używanie danych słów kluczowych w WordPress dla wyższych rankingów
  • Korzystanie z raportów linków w Google Search Console
  • Uzyskiwanie więcej linków zwrotnych z witryn internetowych stron trzecich
  • Poprawa linkowania wewnętrznego w celu zwiększenia rankingów

Przydatne Narzędzia Google Search Console

  • Korzystanie z narzędzia dane strukturyzowane w Search Console
  • Korzystanie z Google Search Console w celu poprawy użyteczności urządzeń mobilnych
  • Opanowanie pobierania jako narzędzia Google
  • Usuwanie adresów URL z wyszukiwarki Google
  • Dodawanie użytkowników do Google Search Console

Punkt 1. Dodawanie witryny do Google Search Console

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, musisz śmiało dodać swoją witrynę do Google Search Console. To naprawdę proste i zajmie tylko kilka minut.

Wystarczy wejść na stronę Google Search Console i kliknąć przycisk Start Now.

Google Search Console getting started

Zostaniesz poproszony o zalogowanie się za pomocą konta Google / Gmail. Po zalogowaniu musisz podać adres URL swojej witryny.

Adding your site to Google Search Console

Pamiętaj, że Google uważa HTTP i HTTPS za dwa różne protokoły. Rozważa również https://www.example.com oraz https://example.com jako dwie różne strony internetowe.

Musisz upewnić się, że podałeś poprawny adres URL swojej witryny.

Jeśli nie masz pewności, Zaloguj się do obszaru administracyjnego WordPress i przejdź do Ustawienia ” Ogólne strona. Tam zobaczysz adres URL swojej witryny w polu adresu witryny.

Site address

Po wprowadzeniu adresu witryny kliknij przycisk „Dodaj właściwość”, aby kontynuować.

Następnie zostaniesz poproszony o zweryfikowanie własności Twojej witryny. Istnieje kilka sposobów, aby to zrobić, ale pokażemy metodę znaczników HTML, ponieważ jest ona najłatwiejsza.

Verify your site using the HTML tag

Kliknij znacznik HTML, aby go rozwinąć, a następnie skopiuj kod wewnątrz niego.

Następnie musisz zainstalować i aktywować wtyczkę Wstaw nagłówki i stopki w swojej witrynie WordPress. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.

Po aktywacji przejdź do Ustawienia ” Wstawianie nagłówków i stopek strony i wklej skopiowany wcześniej kod w polu „Skrypty w nagłówku”.

Add HTML tag

Nie zapomnij kliknąć przycisku „Zapisz”, aby zapisać zmiany.

Możesz teraz wrócić do ustawień Google Search Console i kliknąć przycisk „zweryfikuj”.

Verify your ownership of the website

Google Search Console będzie teraz szukać znacznika HTML w kodzie Twojej witryny i wyświetli komunikat o sukcesie.

Success message

To wszystko. Pomyślnie dodałeś swoją witrynę do Google Search Console. Możesz teraz kliknąć link „Przejdź do Właściwości”, aby odwiedzić pulpit nawigacyjny Google Search Console.

Uwaga: Jeśli Google Search Console nie może zweryfikować Twojej witryny po dodaniu kodu w Wstaw nagłówki i wtyczkę stopki, musisz wyczyścić pamięć podręczną WordPress i spróbować ponownie.

Punkt 2. Konfigurowanie preferowanej nazwy domeny

Google traktuje adresy URL z www i bez www jako dwie różne strony.

Teraz Załóżmy, że używasz https://www.example.com jako twój adres URL i ktoś linkuje do twojej witryny jako https://example.com, następnie Google rozważy link przechodzący na inny adres URL (nie twój).

Ponieważ nie możesz kontrolować sposobu, w jaki ludzie łączą się z Twoją witryną, może to wpłynąć na wydajność Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.

Najprostszym sposobem na naprawienie tego problemu jest użycie preferowanego ustawienia domeny w Google Search Console.

W tym celu musisz przełączyć się na starszą wersję Search Console. Po prostu kliknij „Przejdź do starej wersji” z lewej kolumny.

Switch to the old Google Search Console

Search Console załaduje teraz starszą wersję.

Aby ustawić preferowaną domenę, musisz kliknąć ikonę koła zębatego, a następnie wybrać „Ustawienia witryny”.

Google Search Console site settings

Na następnym ekranie zobaczysz trzy opcje dla preferowanej domeny. Pierwszą opcją jest nie ustawianie preferowanej nazwy domeny, której nie zalecamy. Poniżej zobaczysz swoją domenę z www i bez prefiksu www.

Musisz wybrać tę, której użyłeś podczas przesyłania witryny do Google Search Console. Pamiętaj, że powinno to być takie samo jak to, które widzisz na stronie ustawień WordPress.

Nie zapomnij kliknąć przycisku Zapisz, aby zapisać swoje ustawienia.

Google będzie teraz używać preferowanej domeny podczas śledzenia linków witryny i wyświetlania jej w wynikach wyszukiwania.

Punkt 3. Ustaw Kraj Docelowy

Jeśli Twoja witryna kieruje reklamy do odbiorców w określonym kraju, możesz wyraźnie powiedzieć Google, aby kierowała reklamy do użytkowników w danym kraju.

Przejdź do starej wersji Google Search Console i w menu „Ruch w wyszukiwarce „kliknij” kierowanie Międzynarodowe”.

Target country

Przejdź do zakładki „kraj”, a następnie wybierz kraj, do którego chcesz dotrzeć.

Teraz wybór kraju nie oznacza, że Twoja strona nie pojawi się w wynikach wyszukiwania dla innych krajów. Jeśli strona jest odpowiednia dla odbiorców w innych krajach, Google nadal będzie ją wyświetlać w wynikach wyszukiwania.

Jednak ustawienie kraju docelowego pomaga Google zrozumieć docelowych odbiorców i może potencjalnie spowodować niewielki wzrost SEO w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Punkt 4. Dodawanie mapy witryny XML

Mapa witryny XML to sposób, w jaki właściciele witryn informują Wyszukiwarki o wszystkich stronach, które istnieją na ich stronie internetowej. Informuje również wyszukiwarki, które linki na twojej stronie są ważniejsze niż inne.

Dodanie mapy witryny XML do witryny pomaga wyszukiwarkom lepiej indeksować witrynę. Chociaż nie daje to wzrostu w rankingach wyszukiwania, zdecydowanie może pomóc wyszukiwarkom skuteczniej indeksować Twoje treści.

Wszystko, co musisz zrobić, to zainstalować i aktywować wtyczkę Yoast SEO. Po aktywacji wtyczka automatycznie wygeneruje mapę witryny XML dla Twojej witryny i możesz ją znaleźć pod adresem URL, który wygląda tak:

http://example.com/sitemap_index.xml

Nie zapomnij wymienić example.com z własną nazwą domeny. Możesz teraz przesłać ten adres URL w Google Search Console.

Pod pulpitem nawigacyjnym Google Search Console kliknij „mapy witryn” z lewej kolumny, a następnie wklej ostatnią część adresu URL.

Add your sitemap URL

Kliknij przycisk Wyślij, aby zapisać zmiany.

Google Search Console sprawdzi teraz mapę witryny i użyje jej, aby poprawić indeksowanie witryny.

Punkt 5. Połącz Google Search Console z Google Analytics

Podłączenie Google Search Console do konta Google Analytics pomaga analizować dane search console w Google Analytics. Zapewnia to nowe spojrzenie na najlepsze treści i słowa kluczowe.

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, musisz zainstalować Google Analytics na swojej stronie WordPress.

W tym celu zalecamy użycie MonsterInsights. Jest to najlepsza wtyczka Google Analytics dla WordPress i automatycznie wyświetli najlepsze słowa kluczowe z Google Search Console w obszarze administracyjnym WordPress.

Google Search Console top keywords report

Teraz, aby połączyć Google Search Console z kontem Analytics, musisz przejść do Pulpitu nawigacyjnego Google Analytics dla swojej witryny. W lewym dolnym rogu ekranu kliknij przycisk Administrator.

Switch to Google Analytics Admin view

Google Analytics przełączy się teraz do widoku administratora. Stąd musisz kliknąć sekcję „Ustawienia Właściwości”, a następnie kliknij przycisk „Dostosuj konsolę wyszukiwania”.

Adjust search console button

Na następnym ekranie musisz kliknąć przycisk Dodaj, aby wybrać swoją witrynę.

Add property

Usługa Analytics przeniesie cię teraz do witryny Google Search console, gdzie zobaczysz listę wszystkich witryn dodanych do search console. Wybierz stronę internetową, którą chcesz połączyć z tą właściwością Google Analytics,a następnie kliknij przycisk Zapisz.

Select your website

To wszystko-udało Ci się połączyć dane Google Search Console z kontem Analytics.

Nowo odblokowane raporty Search Console można teraz przeglądać na koncie Google Analytics w sekcji Raporty akwizycji.

Search console data in Google Analytics reports

Pierwszym raportem, który tam znajdziesz, jest raport „strony docelowe”.

Dla każdej strony docelowej zobaczysz wyświetlenia (liczba wyświetleń strony w wynikach wyszukiwania), kliknięcia, współczynnik klikalności (Ctr) i średnią pozycję w wynikach wyszukiwania. W połączeniu z parametrami analitycznymi tej strony, takimi jak współczynnik odrzuceń, sesje i strony na sesję.

Kliknięcie strony docelowej pokaże rzeczywiste słowa kluczowe, które doprowadziły użytkowników do tej strony docelowej.

Keywords for each landing page

Przejdź do raportu „kraje”, a zobaczysz kraje wymienione w tej samej kolejności.

Countries report for Search Console

Raport urządzenia pokaże Ci, jak twoja witryna działa w wynikach wyszukiwania dla komputerów, urządzeń mobilnych i tabletów.

Devices report

Zapytania, są najważniejszym ze wszystkich raportów wśród tych danych. Pokazuje brakujące dane słów kluczowych w raportach Google Analytics.

Queries and keywords data

Punkt 6. Znajdowanie i naprawianie problemów z indeksowaniem wyszukiwania

Najbardziej przydatną funkcją Google Search Console jest rozwiązywanie błędów indeksowania.

Błędy te mogą mieć wpływ na rankingi wyszukiwania, uniemożliwiając indeksowanie i indeksowanie stron w witrynie.

Możesz łatwo zlokalizować te błędy pod Coverage ” Indeks raport.

Raport pokrycia indeksu pokazuje, które strony z twojej witryny są indeksowane przez Google, a które strony spowodowały błąd lub ostrzeżenie.

Index coverage report in Google Search Console

Przewiń w dół, a zobaczysz szczegółową listę wszystkich błędów. Kliknięcie na link otworzy szczegółowy widok, w którym znajdziesz również link, aby dowiedzieć się więcej o błędzie i jak go naprawić.

Viewing error details

Poniżej znajduje się kilka typowych błędów indeksowania, które możesz zobaczyć:

  • Błąd 404 – Ten błąd oznacza, że robot podążał za adresem URL i zobaczył błąd 404.
  • Błąd Soft 404 – Ten błąd występuje, gdy robot widzi stronę błędu 404, ale kod stanu strony wysyła wiadomość 200 (sukces) do przeglądarki.
  • Błąd serwera – Oznacza to, że serwer witryny przekroczył czas lub nie odpowiedział. Może się to zdarzyć, jeśli Twoja witryna była w dużym ruchu, była w trakcie konserwacji lub niedostępna z jakiegokolwiek innego powodu.
  • Not followed – Ten błąd występuje, gdy Google nie jest w stanie śledzić typu treści. Może to być flash, javascript, iframe lub inne zasoby, których robot nie jest w stanie pobrać.

Przyjrzyjmy się teraz, jak naprawić niektóre z tych błędów crawl.

Naprawianie błędów 404 w Google Search Console

Po pierwsze, musisz pamiętać, że nie wszystkie błędy 404 są równe. Możesz bezpiecznie zignorować niektóre z nich i naprawić tylko te, które są w rzeczywistości błędem.

Na przykład, jeśli usunąłeś post na blogu i nie chcesz przekierowywać użytkowników do nowszego postu, możesz pozwolić Google zobaczyć stronę błędu 404. Google w końcu usunie tę stronę, jeśli nadal widzi błąd 404.

Jednak powodem, dla którego Google chce, abyś spojrzał na te błędy 404, jest to, że możesz nie być o nich świadomy. Na przykład przypadkowo coś usunąłeś lub zapomniałeś przekierować użytkowników do nowej zaktualizowanej wersji.

Po prostu kliknij błąd w raporcie pokrycia indeksu, a zobaczysz wszystkie strony pokazujące ten błąd. Uważnie przejrzyj strony, a jeśli zobaczysz stronę, której nie powinno tam być, skopiuj jej adres URL i otwórz ją w nowym oknie przeglądarki.

Jeśli widzisz stronę błędu 404 w przeglądarce, oznacza to, że musisz naprawić tę stronę.

Teraz, jeśli jest to strona, która już nie istnieje, ale masz nowszą lub podobną wersję, To chcesz przekierować użytkowników na tę stronę. Zobacz nasz przewodnik Jak skonfigurować przekierowania w WordPress.

Jednak czasami mogą wystąpić błędy 404 z powodu błędnej konfiguracji w strukturze permalink WordPress. Aby to naprawić, po prostu odwiedź Ustawienia ” Permalinks a następnie kliknij przycisk Zapisz zmiany bez zmiany czegokolwiek.

Update permalink structure

Naprawianie błędów Soft 404 w Google Search Console

Błędy Soft 404 są nieco trudne do rozwiązania.

Zasadniczo błędy te występują, gdy Bot Google widzi to, co wygląda jak dokument błędu 404 zamiast treści. Jednak twój serwer wysyła kod 200 (sukces). Zwykle serwer wysyła kod sukcesu 200, gdy strona jest wyświetlana bez błędu lub przekierowania.

Soft 404 errors in Google Search Console

Kliknij miękki błąd 404 w raporcie pokrycia indeksu, aby wyświetlić listę stron, których dotyczy błąd.

Teraz musisz otworzyć stronę w nowej karcie przeglądarki, aby zobaczyć, co się dzieje. Jeśli strona wyświetla się poprawnie, możesz bezpiecznie zignorować błąd.

Z drugiej strony, jeśli strona wyświetla dokument błędu 404, możesz chcieć zbadać dalej.

Zacznij od przejścia na starą konsolę wyszukiwania Google, a następnie przejdź do Crawl ” Pobierz jako Google strona. Wprowadź adres URL, który chcesz zbadać, a następnie kliknij przycisk Pobierz.

Fetch as Google

Search Console pobierze teraz adres URL jako Bot Google, a zobaczysz go poniżej. Kliknięcie adresu URL otworzy go z widokiem kodu źródłowego, w którym zobaczysz kod statusu HTTP u góry.

Status code

Teraz, jeśli chcesz, aby ta strona pokazała błąd 404, to nie robi tego poprawnie. Z drugiej strony, jeśli ta strona ma pokazać coś innego, musisz dowiedzieć się, dlaczego pokazuje dokument błędu 404.

Jeśli błędy soft 404, które widzisz, są spowodowane przez funkcję wyszukiwania WordPress, najprostszym rozwiązaniem jest powstrzymanie bota Google przed indeksowaniem adresów URL wyszukiwania.

Aby to zrobić, musisz dodać następujące linie do swoich robotów.plik txt.

User-agent: *
Disallow:/?s=
Disallow: / Szukaj/

Zwykle Bot Google nie indeksuje wyszukiwanych adresów URL. Jednak niektórzy spamerzy próbują spamować raporty Google search console, łącząc się z wyszukiwanymi adresami URL za pomocą losowych ciągów. W ten sposób mają nadzieję, że zobaczysz ich link w raporcie Search Console i klikniesz na niego.

Jeśli odnośne adresy URL nie są zapytaniami wyszukiwania, Możesz przekierować je na odpowiednią stronę w swojej witrynie.

Naprawianie błędu serwera w Google Search Console

Błędy serwera w Google Search Console są spowodowane wieloma przyczynami. Najczęstszym z nich jest czas pracy serwera podczas indeksowania, nieoczekiwany błąd lub nie wydaje się być online.

Użyj narzędzia Fetch as Google Bot, aby upewnić się, że adres URL, którego dotyczy problem, działa.

Jeśli działa, możesz zignorować błąd. Jeśli korzystasz z niezawodnego dostawcy usług hostingowych WordPress, większość błędów serwera zniknie automatycznie.

Jeśli jednak możesz potwierdzić błąd, odwiedzając adres URL, możesz zrobić wiele rzeczy, aby go naprawić. Zapoznaj się z naszą listą najczęstszych błędów WordPress, aby znaleźć poprawkę dla konkretnego komunikatu o błędzie, który widzisz.

Punkt 7. Znajdowanie i naprawianie problemów z bezpieczeństwem

Security issues

Problemy z bezpieczeństwem nie tylko powstrzymują Google przed indeksowaniem Twojej witryny, ale mogą również spowodować nagły spadek ruchu w wyszukiwarce. Google może tymczasowo usunąć dotknięte strony, wyświetlić ostrzeżenie dla użytkowników i/lub obniżyć ranking strony.

Problemy z bezpieczeństwem będą podświetlone na ekranie przeglądu, gdy zalogujesz się na swoje konto Google Search console. Najczęstszym problemem bezpieczeństwa są strony internetowe dotknięte złośliwym oprogramowaniem i trojanami. Aby to naprawić, zobacz nasz przewodnik, Jak wyczyścić zhakowaną witrynę WordPress, aby uzyskać instrukcje krok po kroku.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz artykuł o tym, jak naprawić stronę internetową po deindeksowaniu przez Google.

Punkt 8. Znajdowanie ręcznych działań i wnioskowanie o ich przegląd

Podczas gdy problemy z bezpieczeństwem są uruchamiane automatycznie, ręczne działania są karami, które są nakładane przez ludzi z zespołu wyszukiwania Google po dokładnym przeglądzie. Jeśli podjęte zostaną ręczne działania przeciwko twojej witrynie, jest to dość znaczące i może natychmiast odebrać cały ruch w wyszukiwarce.

Te ręczne działania zwykle mają miejsce, gdy strona internetowa jest zaangażowana w nielegalne działania, spamowanie i inne oszukańcze lub podejrzane działania.

Manual actions

Kliknięcie łącza operacje ręczne spowoduje wyświetlenie działań w raporcie search console. Znajdziesz tu również szczegółowe informacje na temat problemu, który go wywołał i jak go wyczyścić.

Po usunięciu treści budzących zastrzeżenia możesz kliknąć przycisk poproś o recenzję. Twoja witryna zostanie teraz sprawdzona i ponownie rozpatrzona przez zespół wyszukiwania Google i może zdecydować o usunięciu kary.

Punkt 9. Korzystanie Z Google Search Console Do Zwiększenia Ruchu

Teraz, gdy omówiliśmy kwestie techniczne, przejdźmy do zabawnej części zwiększania ruchu w witrynie, wykorzystując dane dostępne w Search Console.

W tej sekcji przyjrzymy się danym słów kluczowych,poznamy najlepsze słowa kluczowe i odkryjemy setki potencjalnych słów kluczowych, w których możesz łatwo ocenić i uzyskać większy ruch.

Przyjrzymy się również linkom i sposobom ich wykorzystania w celu poprawy rankingów wyszukiwania.

Gotowy? Zaczynajmy.

Wydobywanie danych słów kluczowych w Google Search Console

Słowa kluczowe to hasła, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć informacje.

Marketerzy i właściciele witryn mogą zoptymalizować swoje treści, aby kierować żądane słowa kluczowe i zwiększyć swoje szanse na pojawienie się na szczycie w wynikach wyszukiwania.

Wcześniej dane słów kluczowych były dostępne w statystykach witryny i raportach analitycznych. Google zaszyfrowało te informacje w 2013 roku, kiedy przełączyli się na HTTPS.

Dane te zniknęły z Analytics, ale nadal są dostępne w raportach Google Search Console.

Daje pełny widok słów kluczowych, dla których Twoja witryna jest w rankingu, średniej pozycji i wyświetleń (liczba razy witryna pojawia się dla tego słowa kluczowego).

Możesz zobaczyć te informacje w raportach Google Search Console pod „Performance” tab.

Search Console Performance

Na górze zobaczysz wykres wydajności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania. Poniżej zobaczysz dane słów kluczowych, które możesz filtrować według pozycji, wyświetleń i klikalności.

Viewing your top keywords in Google Search Console

Możesz sortować te dane, klikając dowolną kolumnę lub używając opcji filtruj, aby zawęzić wyniki.

Filter keyword data by position

Możesz także przejść do Zakładki strony, aby zobaczyć wydajność swoich stron w wynikach wyszukiwania.

Pages in search performance

Kliknięcie dowolnej strony na liście spowoduje filtrowanie wyników dla tej strony. Następnie możesz przejść do karty zapytania, aby zobaczyć słowa kluczowe przenoszące ruch na daną stronę.

Ok więc teraz, że omówiliśmy, jak przeglądać i przeglądać te dane. Zobaczmy, jak faktycznie wykorzystać to w swoim SEO i planowaniu treści.

Znajdowanie nisko wiszących słów kluczowych, w których można łatwo pozycjonować

Wiele twoich Stron może być w rankingu na stronie 2 lub 3 wyników wyszukiwania dla wielu słów kluczowych. Są to słowa kluczowe, nad którymi można łatwo pracować, aby uzyskać wyższą pozycję i większy ruch.

Znajdźmy te słowa kluczowe.

W raporcie wydajności kliknij ikonę filtra, a następnie wybierz pozycję. Będziesz szukał słów kluczowych, w których średnia pozycja jest wyższa niż 7.

Filter by position

Kliknij na 'Gotowe’, Aby zastosować filtr.

Search Console wyświetli teraz tylko słowa kluczowe, w których witryna jest wyświetlana na średniej pozycji 7 lub wyższej. Teraz kliknij dwukrotnie kolumnę pozycja, aby posortować listę w porządku rosnącym.

Sort by position

Podczas przewijania w dół znajdziesz mnóstwo słów kluczowych, które mieszczą się w przedziale od 7 do 30. Wszystkie te słowa kluczowe są nisko wiszące owoce, gdzie można łatwo rangi wyżej.

Aby wyświetlić więcej wyników, Przewiń do dołu i wybierz wyższą liczbę dla „wierszy na stronę”.

Rows per page

Wybierając słowa kluczowe do pracy, chcesz wybrać słowa kluczowe na podstawie ich liczby wyświetleń. Wyższe wyświetlenia oznaczają większy ruch w wyszukiwaniu tych słów kluczowych.

Aby to zrobić, możesz wyeksportować dane w formacie CSV,a następnie otworzyć je w arkuszu kalkulacyjnym.

Download keyword data

Korzystanie z danych słów kluczowych w WordPress dla wyższych rankingów

Teraz, gdy wydobyłeś nisko wiszące słowa kluczowe z wyższymi wrażeniami, pytanie brzmi, jak poprawić swoje rankingi dla tych słów kluczowych?

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci poprawić ranking tych słów kluczowych.

1. Ulepsz zawartość, dodając więcej przydatnych informacji

Powodem # 1, że Twoja strona nie jest w rankingu dla słowa kluczowego, jest to, że Google uważa inne treści za bardziej przydatne. Aby temu przeciwdziałać, musisz przejrzeć swój artykuł lub post na blogu i dodać jak najwięcej przydatnych treści.

Spójrz na artykuły w rankingu na pięciu najlepszych pozycjach dla tego słowa kluczowego i szczegółowo opisz wszystkie informacje, których brakuje w twoim artykule.

Nie mówimy, że powinieneś po prostu dodać do niego więcej tekstu. Musisz uczynić go bardziej użytecznym, pouczającym i wyczerpującym.

2. Oceń SEO na stronie

Użyj narzędzi analitycznych Yoast SEO, aby poprawić wynik SEO na stronie dla tego artykułu. Zawiera praktyczne wskazówki dotyczące ulepszania strony poprzez analizę treści, gęstości słów kluczowych, czytelności, linków i innych.

Yoast SEO analysis

3. Zwiększ czas spędzany przez użytkowników na tej stronie

Google uważa to za sukces, gdy użytkownicy klikają wynik wyszukiwania i spędzają czas na przeglądaniu go. Oznacza to, że Twoje treści muszą być bardzo angażujące i natychmiast dostarczać użytkownikom informacji, których szukali.

Oto kilka szalonych prostych rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć zaangażowanie użytkowników.

  • Użyj obrazów-użytkownicy znajdują obrazy o wiele łatwiejsze do oglądania niż tekst. Dodanie większej liczby zdjęć ułatwia użytkownikom skanowanie informacji i utrzymuje ich zaangażowanie.
  • Korzystaj z filmów-filmy są najbardziej angażującą formą dostępnych treści. Dodanie wideo do strony znacznie wydłuża czas, jaki użytkownicy spędzają na przeglądaniu tej strony.
  • Spraw, aby tekst był bardziej czytelny – używaj mniejszych akapitów, dużej ilości białych spacji, prostszych zdań i zachowaj styl swobodny i konwersacyjny. Wszystkie te rzeczy ułatwiają czytanie użytkownikom.

Aby uzyskać więcej wskazówek, zobacz ten artykuł o tym, jak zwiększyć czas spędzany przez użytkowników w Twojej witrynie.

Punkt 10. Korzystanie z raportów linków w Google Search Console

Linki odgrywają ważną rolę w SEO. Wyszukiwarki wykorzystują je jako metrykę, aby określić, jak ważna jest strona i gdzie powinna znaleźć się w wynikach wyszukiwania.

Raport linków w wyszukiwarce Google pomaga sprawdzić wydajność witryny pod względem linków.

Pokazuje Linki zewnętrzne, linki wewnętrzne,najlepsze witryny z linkami i tekst z linkami. Co ważniejsze, pokazuje najlepsze witryny z linkami, jak często łączą się z Twoją witryną i ile stron łączą.

Links reports in Google Search Console

Kliknij Więcej, aby rozwinąć dowolny raport łącza. Możesz kliknąć dowolny element, aby rozwinąć i uzyskać bardziej szczegółowe wyniki dla tego konkretnego elementu.

Zobaczmy, jak możesz użyć tych raportów, aby uzyskać więcej linków zwrotnych, poprawić linki wewnętrzne i zwiększyć swoje rankingi.

Search console pokazuje witryny innych firm, które połączyły się z Twoją witryną w raporcie „Top linking sites”. Rozwiń raport, klikając link Więcej.

Top linking sites

Następnie kliknij nazwę domeny, aby rozwinąć raport, a zobaczysz wszystkie strony, do których prowadzą linki. Teraz kliknij na każdej stronie, a otrzymasz dokładny adres URL, pod którym zostały one połączone z tą konkretną stroną.

External links pointing to one of your articles

Oto jak możesz uzyskać więcej linków zwrotnych. Po prostu odwiedź stronę internetową i zobacz, w jaki sposób połączyli się z Tobą. Następnie zobacz, jakie inne treści mają, z których można połączyć witrynę.

Następnie wystarczy skontaktować się z witryną / autorem za pośrednictwem poczty elektronicznej lub formularza kontaktowego na ich stronie internetowej. Po pierwsze, podziękuj im za linkowanie do twojego artykułu, a następnie uprzejmie wspomnij, że mogą chcieć dołączyć link do tego drugiego Twojego artykułu.

To bezpośrednie podejście może nie zawsze działać. W takim razie musisz być kreatywny. Możesz zaoferować im napisanie postu gościa na swoim blogu, pozostawienie komentarzy do swoich artykułów, śledzenie ich w mediach społecznościowych lub retweetowanie ich artykułów.

Powtórz proces dla wszystkich ważnych linków zewnętrznych na swojej stronie. Przy konsekwentnym wysiłku możesz uzyskać odpowiednie linki zwrotne, nie wydając żadnych pieniędzy.

Poprawa linków wewnętrznych w celu zwiększenia rankingów

Trudniej jest uzyskać od stron internetowych osób trzecich łącza do treści. O wiele łatwiej jest jednak linkować do własnych treści z własnej witryny. Praktyka ta nazywana jest linkowaniem wewnętrznym.

Wewnętrzne linkowanie pomaga wyszukiwarkom zrozumieć kontekst i relacje między różnymi stronami w Twojej witrynie. Pomaga im również zrozumieć, które strony są ważne w oparciu o to, jak często łączysz się z nimi.

Dlatego powinieneś zrobić wewnętrzne linkowanie nawykiem podczas pisania nowych treści na swojej stronie lub blogu.

Teraz zobaczmy, jak korzystać z raportów linków w Search Console, aby pomóc ci budować linki wewnętrzne.

W Google Search Console kliknij raport linków, a następnie kliknij link „Więcej” w kolumnie „linki wewnętrzne”.

Viewing links report

Ten raport pokazuje, jak często łączysz się z innymi stronami w swojej witrynie. Kliknij ikonę filtra, a następnie wybierz opcję „strona docelowa”.

Filter links by target page

Wprowadź adres URL strony, którą próbujesz poprawić, a następnie kliknij przycisk Gotowe.

Search Console pokaże teraz, ile stron łączy się z tą stroną. Możesz kliknąć, aby rozwinąć raport, aby zobaczyć wszystkie linki.

Internal links pointing to a specific post

Jak widać, Ten artykuł jest po prostu linkowany 5 razy i to też prawdopodobnie z paska bocznego lub stron archiwalnych.

Możesz teraz to zmienić, dodając wewnętrzne linki do tego artykułu z innych najlepszych treści. Upewnij się, że łączysz się z artykułem tylko wtedy, gdy ma to sens. Dodawanie linków, które nie mają sensu, spowodowałoby złe wrażenia użytkownika.

Punkt 11. Korzystanie z narzędzia dane strukturyzowane

Dane strukturyzowane znane również jako Schema.org mark up to zestaw mikrodanych, które możesz dodać do kodu HTML, aby pomóc wyszukiwarkom lepiej zrozumieć Twoje treści. Google wykorzystuje te dane do wyświetlania fragmentów rozszerzonych w wynikach wyszukiwania.

Rich snippets shown in Google Search results

Fragmenty rozszerzone sprawiają, że Twoja strona jest bardziej zauważalna w wynikach wyszukiwania. Obecnie Google wyświetla dane fragmentów rozszerzonych dla przepisów, recenzji i produktów.

Wiele motywów WordPress automatycznie zawiera podstawowe dane strukturalne. Jeśli publikujesz przepisy kulinarne, prowadzisz witrynę z recenzjami lub sklep internetowy, fragmenty bogate mogą zwiększyć SEO Twojej witryny.

Google zapewnia bogate narzędzie do testowania fragmentów, ale narzędzie do testowania danych strukturalnych w Google search console jest w rzeczywistości znacznie łatwiejsze w użyciu.

Wystarczy przełączyć się na starszą wersję Google Search Console i przejść do Wygląd Wyszukiwania ” Dane Strukturalne strona. Pokaże Ci ustrukturyzowane elementy danych znalezione na wszystkich stronach i błędy, które należy naprawić.

Structured data

Prawdziwą przydatną częścią jest to, że to narzędzie pozwala szybko zlokalizować błędy i je naprawić. Przewiń w dół do sekcji Szczegóły, a zobaczysz listę typów danych i liczbę błędów znalezionych przez Google.

Schema markup errors

Kliknięcie na błąd pokaże Ci wszystkie strony, na których Google znalazł błąd.

Missing markup

Na przykład pierwszy wiersz na powyższym zrzucie ekranu pokazuje, że jednej pozycji na tej stronie brakuje autora i zaktualizowanych znaczników.

Kliknięcie tego wiersza spowoduje wyświetlenie wyskakującego okienka z większą ilością szczegółów. Zobaczysz znaczniki Google znalezione na tej stronie dla tego konkretnego wpisu. Jak widać brakuje autora i ostatniej aktualizacji informacji.

Są to najczęstsze mikrodane, których brakuje w WordPress. Zwykle pojawia się na stronach archiwalnych, na których właściciele witryn chcą pominąć szczegóły. Aby to naprawić, edytowaliśmy funkcje naszego motywu.plik php i dodano następujący kod.

	function wpb_entry_meta () {
		$time_string = '< time class = "entry-date published updated" datetime = "%1$s " >%2$s</time>';
		if ( get_the_time( 'U' ) != = get_the_modified_time ('U')) {
			$time_string = '<time class="entry-date published" datetime="%1$s">%2$s</time><time class = "updated" datetime = "%3$S " > %4$s< / time>';
		}

		$time_string = sprintf ($time_string,
			esc_attr (get_the_date ('c')),
			esc_html (get_the_date ()),
			esc_attr (get_the_modified_date ('c')),
			esc_html (get_the_modified_date ())
		);

		$posted_on = sprintf(
			/ * Tłumacze: %s: data publikacji. */
			esc_html_x ('Posted on %s', 'post date',' design'),
			'' . $time_string . ''
		);

		$byline = sprintf(
			/ * Tłumacze: %s: autor postu. */
			esc_html_x ('by %s', 'post author',' design'),
			'<span class = "author vcard">'. esc_html (get_the_author ()). '</span>'
		);

		echo '< span class = "posted-on">'. $posted_on . '</span > < span class = "byline">'. $ byline . '</span>'; / / WPCS: XSS OK.

	}
endif;

Następnie edytowaliśmy inne pliki szablonów naszego motywu, w których brakowało informacji o autorze i dacie wpisów. W tych plikach szablonów dodaliśmy następujący kod, w którym chcieliśmy wyświetlić autora i datę.

<?php wpb_entry_meta(); ?> 

Teraz, aby sprawdzić, czy to działa, kliknij przycisk „Testuj dane na żywo”, a błąd zniknie.

Test live data

Powtórz proces, aby naprawić wszystkie łącza do danych strukturalnych w Twojej witrynie.

Punkt 12. Korzystanie z Search Console w celu poprawy użyteczności urządzeń mobilnych

Prawie 63% wszystkich wyszukiwań pochodzi z urządzeń mobilnych. Dlatego Google daje przewagę SEO dla witryn przyjaznych dla urządzeń mobilnych w wynikach wyszukiwania.

Google ma przyjazne dla urządzeń mobilnych narzędzie testowe, które pozwala szybko zbadać stronę. Raport użyteczności mobilnej w Search Console informuje, jak Google widzi całą Twoją witrynę pod względem wydajności urządzeń mobilnych.

Mobile usability

Jeśli widzisz błędy na tej stronie, oznacza to, że te problemy mogą wpłynąć na pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce mobilnej.

Możesz kliknąć na błąd, a pokaże Ci dotknięte strony.

Większość problemów z mobilnym użytkowaniem jest spowodowana źle zakodowanymi motywami lub wtyczkami WordPress. Najprostszym sposobem na naprawienie tych problemów jest użycie lepszego responsywnego motywu WordPress.

Punkt 13. Opanuj narzędzie „Fetch as Google”

Fetch as narzędzie Google pozwala szybko pobrać dowolną stronę z witryny i zobaczyć ją tak, jak robi to Google bot. Oznacza to, że możesz powiedzieć Google botowi, aby pobrał kopię tej strony i pokazał kod HTML, który widzi na tej stronie.

Narzędzie Fetch as Google znajduje się w menu’ Crawl 'Fetch as Google’ w starej wersji Search Console. Jest to wygodniejsze i daje szybki dostęp do narzędzia.

Fetch as Google

W nowszej wersji musisz przejść do indeksu ” pokrycie, a następnie kliknąć adres URL, aby zobaczyć opcję pobrania go jako Google.

Fetch as Google in new Search Console dashboard

Po pobraniu adresu URL pojawi się on z sukcesem lub Komunikatem o błędzie. Jeśli strona została pobrana pomyślnie, możesz kliknąć, aby otworzyć jej szczegóły.

Czego więc powinieneś szukać? Najważniejszą częścią tego widoku jest kod odpowiedzi. Jeśli jest 200 OK, oznacza to, że Google bot był w stanie pomyślnie pobrać stronę.

Response code

Następnie chcesz sprawdzić czas pobierania na dole. Jeśli jest on wyższy niż 1.5 sekund, oznacza to, że Twoja witryna jest wolna, a Bot Google może mieć trudności z indeksowaniem witryny podczas szczytowego ruchu. Zobacz nasz przewodnik, jak rozwiązać problemy z wydajnością i prędkością WordPress.

Na koniec warto sprawdzić resztę kodu i porównać go z kodem źródłowym, który widzisz podczas odwiedzania witryny. Szukałbyś różnic lub czegokolwiek podejrzanego / złamanego.

Uzyskaj natychmiastową indeksację dowolnej strony witryny przez Google

Najpotężniejszą cechą tego narzędzia jest to, że można go użyć, aby szybko uzyskać Stronę indeksowaną przez Google. Jest to szczególnie przydatne, gdy prowadzisz kampanię czasową na swojej stronie i chcesz jak najszybciej uzyskać ruch w wyszukiwarce.

Po prostu wprowadź adres URL i kliknij przycisk Pobierz. Po pobraniu strony przez Google bot kliknij przycisk „poproś o indeksowanie”.

Request indexing

Punkt 14. Usuwanie adresów URL z wyszukiwarki Google

Do tej pory skupiliśmy się na korzystaniu z Search Console, aby uzyskać indeksację i poprawić pozycję w wyszukiwarce Google. Czasami jednak możesz również usunąć zawartość z wyszukiwarki Google.

Jednym ze sposobów jest dodanie metatagu noindex do strony, którą chcesz usunąć z wyników wyszukiwania. Jednak w zależności od tego, jak często Google indeksuje Twoją witrynę, może to zająć trochę czasu, zanim strona faktycznie zniknie z wyników wyszukiwania.

Narzędzie Search Console Remove URL umożliwia żądanie usunięcia adresu URL z wyników wyszukiwania. Przełącz się na starszą wersję Search Console, a znajdziesz ją pod Indeks Google ” Usuń Adresy URL menu.

Remove URL tool

Teraz kliknij przycisk „tymczasowe ukrycie”, a następnie wprowadź adres URL, który chcesz usunąć.

Uwaga: Narzędzie Usuń adres URL ukryje stronę z wyników wyszukiwania tylko przez 90 dni. Aby stała, musisz usunąć treść ze swojej strony, aby dała błąd 404.

Punkt 15. Dodawanie użytkowników do Google Search Console

Jeśli masz zespół marketingowy lub zatrudniłeś kogoś, kto pomoże Ci w SEO, ci użytkownicy mogą potrzebować dostępu do danych Google search console.

Search Console pozwala łatwo dodawać użytkowników i dać im dostęp do przeglądania wszystkich raportów bez udostępniania im poświadczeń konta Google.

Aby dodać nowego użytkownika, wystarczy kliknąć na Ustawienia ” Użytkownicy i uprawnienia menu, a następnie kliknij przycisk „Dodaj użytkownika”.

Add new user to Google Search Console

Następnie musisz podać prawidłowy adres e-mail konta Google użytkownika i wybrać dla niego rolę.

Search console access to new user

Istnieją dwa rodzaje poziomów uprawnień. Pełny poziom uprawnień da im dostęp do wszystkiego, w tym możliwość dodawania nowych użytkowników. Ograniczone uprawnienia pozwolą im przeglądać dane, ale nie dodawać nowych użytkowników.

Po wybraniu poziomu uprawnień kliknij przycisk Dodaj, aby zapisać zmiany.

Użytkownik, którego dodałeś, otrzyma teraz powiadomienie e-mail, dzięki czemu będzie mógł się zalogować i wyświetlić dane Google Search Console dla Twojej witryny.

Pomocne Zasoby

Następujące pomocne zasoby na WPBeginner pomogą Ci jeszcze bardziej poprawić wydajność Twojej witryny w wyszukiwarkach.

  • Ultimate WordPress SEO Guide – nasz kompletny przewodnik po SEO WordPress krok po kroku przeprowadzi Cię przez pełną konfigurację SEO WordPress jak profesjonalista.
  • WordPress Performance Guide-przewodnik krok po kroku, aby poprawić szybkość i wydajność WordPress, aby uzyskać wyższe rankingi wyszukiwania i lepsze wrażenia użytkownika.
  • Przewodnik Bezpieczeństwa WordPress-Zabezpiecz swoją witrynę WordPress dzięki temu kompletnemu przewodnikowi bezpieczeństwa WordPress dla początkujących.
  • Śledzenie zaangażowania użytkowników – ten przewodnik pomoże Ci dowiedzieć się, jak śledzić aktywność użytkowników w Twojej witrynie i wykorzystywać ją do planowania strategii rozwoju.
  • Konwertuj odwiedzających na klientów – jeśli prowadzisz sklep internetowy, ten przewodnik pokaże Ci, jak przekonwertować ruch w wyszukiwarce na płacących klientów.

Mamy nadzieję, że ten artykuł dał ci kilka dobrych wskazówek na temat skuteczniejszego korzystania z Google Search Console, aby rozwijać swoją witrynę. Możesz również zobaczyć nasze porady ekspertów na temat kierowania ruchu do twojej witryny WordPress.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

6 Najlepszych bramek płatności WooCommerce dla WordPress

W artykule: Jak wybrać najlepszą bramkę płatności WooCommerceTop WooCommerce bramek płatności dla…

14 Najlepsze wtyczki WordPress SEO i narzędzia, których powinieneś używać

W artykule: Rzeczy, które musisz wiedzieć o wtyczkach i narzędziach WordPress SEO1.…

Czeka nas rozwój sportów motorowych

W artykule: Jaki jest związek między popularyzacją sportów motorowych a poprawą kultury…

Jak dodać nagłówki bezpieczeństwa HTTP w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Czym są nagłówki bezpieczeństwa HTTP?Dodawanie nagłówków bezpieczeństwa HTTP w WordPress1.…