Zbliżanie się do mety projektu tworzenia stron internetowych to ekscytujący czas. Świadomość, że jesteś prawie gotowy, jest częścią ekscytacji, ale jest też pewien pośpiech, który pojawia się, gdy zaznaczasz ostatnie elementy przed premierą. Jak powie Ci każdy dobry kierownik projektu, strona internetowa na żywo nie jest miejscem, w którym kończy się twój projekt.

Podczas pracy nad ulepszeniem swojej firmy i usprawnieniem procesów jest jeszcze jeden element, który będziesz chciał włączyć do swojego przepływu pracy-i przychodzi po strona została uruchomiona. Zrobiłeś tak wiele planowania z góry, więc dlaczego miałbyś spieszyć się z zamknięciem projektu, nie poświęcając mu tyle uwagi lub troski, co reszta pracy?

W dzisiejszym artykule opowiem o różnych sposobach, w jakie możesz zakończyć projekt rozwojowy, abyś ty, twój zespół i klient wyszli zadowoleni. Za każdym razem.

10 Kroków do zakończenia projektu i zapewnienia wszystkim zadowolenia

Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić po zakończeniu projektu, jest powiedz” powodzenia ” klientowi i wytrzyj ręce z niego i ich. Mogę ci powiedzieć z własnego doświadczenia, że to w pewnym momencie wpędzi cię w kłopoty. Nie tylko jest to złe dla relacji, które ciężko pracowałeś, aby zbudować ze swoim Klientem, ale jest to również złe dla Twojej firmy. Wkrótce wyjaśnię dlaczego.

Zakończenie projektu rozwojowego powinno wykraczać poza samo sprawdzanie „zrobiłem to” i „zrobiłem tamto”. W zasadzie chodzi o to, żeby doprowadzić to do końca z twoim klientem. Nawiązałeś z nimi relację, służyłeś jako ich zaufany programista i doradca, teraz będziesz wytrawnym profesjonalistą i zamkniesz ten projekt w sposób, który szanuje to, co tutaj stworzyłeś. I to da Ci możliwość zasadzenia nasion do przyszłej pracy. To nie zaszkodzi, prawda?

Oto 10 kroków, które musisz wykonać w procesie post-development:

Krok 1: Sprawdź Swoje Listy Kontrolne

Jest więc wiele, co idzie do projektów tworzenia stron internetowych, że łatwo jest rzeczy wpaść przez szczeliny. To naprawdę nie jest niczyja wina, to jest po prostu to, co się dzieje, gdy masz niezdecydowanych klientów, wiele faz projektu i rewizja po rewizji, aby śledzić.

Właśnie dlatego listy kontrolne są najlepszym przyjacielem programisty stron internetowych. Możesz utworzyć najbardziej szczegółową listę kontrolną, aby upewnić się, że omówiłeś niezbędne elementy, takie jak SEO i bezpieczeństwo. Możesz także użyć list kontrolnych, aby objąć bardziej ekspansywne spojrzenie na projekt, takie jak lista kontrolna przed uruchomieniem.

Celem korzystania z list kontrolnych jest dać swojemu nadmiernie opodatkowanemu mózgowi odpocząć, jednocześnie będąc w stanie skutecznie zweryfikować, że każdy krok, każde wymaganie, każdy niezbędny element został ukończony. Jest to szczególnie ważne pod koniec projektu rozwojowego (i przed skontaktowaniem się z klientem), więc masz zapis, który dowodzi, że spełniłeś Wszystkie kamienie milowe i rezultaty.

Jeśli chodzi o przechowywanie i tworzenie tych list kontrolnych, użyj oprogramowania do zarządzania zadaniami lub projektami. Zapis cyfrowy może być udostępniony Twojemu zespołowi, a nawet klientowi (jeśli chcesz, aby go zobaczył). Digitalizacja list kontrolnych oznacza również, że nie będziesz musiał ich odtwarzać przy każdym nowym projekcie; po prostu Utwórz szablon i ponownie go wykorzystaj. I zawsze dobrze jest zapisać zapis tego, co zrobiłeś, na wypadek, gdyby twój Klient wrócił później, twierdząc, że nie spełniłeś części specyfikacji.

Krok 2: porozmawiaj ze swoim zespołem

Zanim w ogóle pomyślisz o skontaktowaniu się z klientem, aby poinformować go o zakończeniu projektu, zaplanuj spotkanie podsumowujące ze swoim zespołem, aby upewnić się, że nie ma żadnych niedokończonych spraw. Listy kontrolne wykonają większość pracy za ciebie, ale zawsze istnieje możliwość, że ktoś zapomniał coś zaktualizować i prewencyjnie ukończył listę kontrolną.

Bądź po bezpiecznej stronie i zorganizuj to spotkanie, aby pokryć Twoje podstawy. Lepiej uświadomić sobie w ostatniej chwili, że nikt nie stworzył strony z podziękowaniami, niż otrzymać wściekłą wiadomość e-mail o tym, ponieważ klient Twojego klienta był niezadowolony z odpowiedzi, którą otrzymał po wypełnieniu formularza na stronie.

Krok 3: przewidywanie przyszłości

Wiesz, że pomimo najlepszych starań, aby tego uniknąć, niektórzy klienci będą wysyłać Ci e-maile po zapłaceniu rachunku, ponieważ chcą, aby Twoja „szybka” pomoc zrobiła coś na ich stronie. Zazwyczaj zaczepiają Cię, wysyłając wiadomość w stylu: „o, hej! Świetna robota na stronie! Nasi klienci są bardzo zadowoleni! Bla bla bla … więc próbowałem wymyślić, jak dodać oferty pop-up, ale nie mogę tego rozgryźć.”Nie pozwól, aby pochlebstwa Cię oślepiły. Twój czas i wiedza są warte pieniędzy-i oni o tym wiedzą.

Klienci, którzy próbują uzyskać darmową pracę od ciebie po zakończeniu pracy, są do bani. Jasne i proste. Nie oznacza to jednak, że każdy klient, który potrzeby praca zrobiona po tym, jak fakt wpadnie do tego samego wiadra. Jeśli potrafisz przewidzieć potencjalne potrzeby Twojego klienta w przyszłości, możesz stworzyć spersonalizowany plan konserwacji podczas prac nad finalizacją ich strony internetowej.

Być może wiesz, że będą potrzebować pomocy w zmianie ofert na swojej stronie z ofertami co miesiąc lub że nie będą chcieli zajmować się aktualizacją rdzenia, wtyczek lub motywów w WordPress. Jeśli znasz swojego klienta wystarczająco dobrze i możesz przewidzieć tę przyszłą potrzebę, rozłóż to w smole. Jeśli nie musisz się martwić losowymi jednorazowymi żądaniami płatnymi co godzinę, możesz osłodzić transakcję specjalną ofertą, aby zachęcić ich do zapisania się na bieżące usługi serwisowe.

Krok 4: Skompiluj zasoby

Przygotowując się do zamknięcia projektu, powinieneś skompilować wszystkie zasoby należące do twojego klienta. Chociaż szanse są dobre, nie będą wiedzieć, co zrobić z niestandardowymi projektami Photoshopa, które utworzyłeś dla ich witryny lub nie będą obchodzić się z tym, że dałeś im zdjęcia źródłowe, które kupiłeś i użyłeś, te zasoby nadal należą do nich.

Zastanów się również, jak ta mała akcja wpłynie na wrażenie, które pozostawiasz na swoich klientach. Pakowanie wszystkich swoich zasobów w jednym łatwo dostępnym spakowanym folderze może być impulsem, który inspiruje ich do dotarcia do następnego razu, gdy będą potrzebować pomocy przy nowej stronie internetowej lub projekcie rebrandingu.

Krok 5: Zostaw Swój Ślad

Mówiąc o pozostawieniu trwałych wrażeń, białe etykietowanie pulpitu WordPress to kolejna okazja, której nie powinieneś przegapić. Możesz dodać swoje dane kontaktowe do Pulpitu Nawigacyjnego, a także pozostawić kilka samouczków i pomocnych wskazówek po drodze. Pomyśl o tym jak o tych miliarderach, którzy robią coś naprawdę dobrego dla lokalnych organizacji. Wszyscy wiemy, że część z nich ma nadzieję zrobić coś dobrego z ich darowizny charytatywnej, ale zdajemy sobie również sprawę, że to sprawia, że dobry PR, zbyt.

Krok 6: wzmocnij je za pomocą WordPress

WordPress może być bardzo niebezpiecznym narzędziem w niewłaściwych rękach, dlatego ważne jest, aby WordPress admin Client-proof. Jednocześnie nie chcesz, aby Twoi klienci czuli się obciążeni WordPressem, ponieważ nie mają pojęcia, co z nim zrobić.

Zaplanuj krótką sesję szkoleniową WordPress ze swoim Klientem lub osobą w swojej firmie, która planuje „zarządzać” swoją witryną w przyszłości. Nie musisz szkolić ich, aby byli programistami stron internetowych, ani nawet zmieniać ustawień ich witryny lub motywu. Wszystko, czego potrzebują-i z pewnością docenią-to pomoc w zorientowaniu się w sytuacji. „Tutaj jest Twój pulpit nawigacyjny. Zobacz, gdzie zostawiłem swoje dane kontaktowe? A tutaj możesz tworzyć nowe treści na swoim blogu.”

15 minut i koniec.

Krok 7: Hostuj połączenie zamykające

Pod koniec każdego projektu, bez względu na to, jak dobrze lub źle poszło, powinieneś mieć rozmowę końcową z klientem; najlepiej jako rozmowę wideo lub, co najmniej, z udostępnianiem ekranu. Możesz skorzystać z tej okazji, aby przejść przez ich nową stronę, pokazując im wszystkie fajne rzeczy, które z nią zrobiłeś. Możesz również poświęcić ten czas, aby uzyskać od nich informacje zwrotne na temat procesu, wyników i wszystkiego, co uważają za pomocne, aby wiedzieć, jak pracujesz z innymi klientami.

Pod koniec rozmowy poinformuj ich, że zebrałeś ich aktywa i przekażesz je, gdy projekt zostanie oficjalnie zamknięty. Poinformuj ich, że sporządziłeś oficjalne zawiadomienie o zatwierdzeniu projektu i poproś o podpisanie go, abyś mógł zamknąć umowę i dostarczyć paragon za świadczone usługi. Zapewnia to również, że jeśli spróbują później poprosić o bezpłatną pomoc, możesz zwrócić się do zamkniętego potwierdzenia projektu.

Jedna rzecz do zapamiętania: to nie jest czas, aby próbować sprzedawać je na więcej usług. Po prostu daj im znać, że utworzyłeś propozycję konserwacji, na wypadek gdyby stwierdzili, że potrzebują pomocy w przyszłości. Jeśli są teraz otwarci na dyskusje, świetnie. Jeśli nie, to przynajmniej zasadziłeś ziarno.

Krok 8: przeprowadź sekcję zwłok

Niezależnie od tego, czy masz zespół, który pracował z Tobą nad tym projektem, czy prowadziłeś pracę solo, powinieneś przeprowadzić wewnętrzną „sekcję pośmiertną”. Dzięki temu będziesz miał możliwość przeglądu projektu Od początku do końca, wraz z opiniami od klienta, dzięki czemu będziesz mógł zidentyfikować, co poszło dobrze, a co nie. identyfikując sukcesy i porażki oraz to, co doprowadziło do każdego z nich, możesz lepiej przygotować swoją działalność do przyszłych projektów.

Krok 9: bądź w kontakcie

Najlepiej pozwolić, aby kurz trochę opadł, zanim skontaktujesz się z klientem w sprawie przyszłych projektów lub prac konserwacyjnych. Nie oznacza to jednak, że nie możesz dodać ich do listy mailingowej ani śledzić ich w mediach społecznościowych, aby zapewnić, że te linie komunikacji pozostaną otwarte. Im szybciej otworzysz te linie, tym lepiej. W ten sposób nie wydaje się, że sięgasz tylko po to, aby dać im więcej pracy.

Ponadto, umieścić przypomnienie w kalendarzu, aby kontynuować z nimi w późniejszym terminie, może trzy miesiące do sześciu w dół drogi, jeśli nie masz od nich wieści. W tym czasie możesz dać im znać, że o nich myślisz, chcesz zobaczyć, jak idzie ze stroną, a następnie mieć nadzieję, że będą potrzebować pomocy.

Krok 10: oficjalne zamknięcie sklepu

Dobra, zrobiłeś wszystko, co musisz. Woohoo! Czas zarchiwizować folder projektu – wraz z kopią wszystkich komunikatów, zasobów i umów związanych z projektem deweloperskim.

Więc czas na zabawę.

Wrapping Up

Koniec projektu tworzenia stron internetowych to zawsze ekscytujący czas. Masz nowy czek do zrealizowania, nową stronę internetową do dodania do swojego portfolio i potencjalnie nowego klienta konserwacji WordPress, który możesz dodać do swojej listy. Istnieje wiele pozytywów, które pochodzą z wykończenia projektu deweloperskiego.

Oczywiście nie oznacza to, że nie powinieneś poświęcać czasu, aby spojrzeć wstecz na wszystko, co się wydarzyło i dokładnie ocenić, czy było to dobre dla Twojego klienta, Twojej firmy i Twojego zespołu. Jeśli zajmujesz się świadczeniem usług takich jak tworzenie stron internetowych, zawsze powinieneś skupić się na „Jak mogę zrobić lepiej?”- a zakończenie projektu stanowi doskonałą okazję do zidentyfikowania tych obszarów do poprawy.

Do ciebie: jaki jest twój rytuał świętowania po projekcie?

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd „nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zainstalować WordPress lokalnie na komputerze Mac za pomocą MAMP

W artykule: Jak zainstalować MAMP na komputerze MacInstalacja WordPress na komputerze MacWypróbowanie…