19 + Darmowe Narzędzia Google każdy bloger WordPress powinien używać

Szukasz najlepszych darmowych narzędzi Google, aby rozwijać swój blog WordPress?

Google oferuje szeroką gamę bezpłatnych narzędzi, które pomagają blogerom i właścicielom witryn poprawić ich SEO, uzyskać większy ruch, być bardziej produktywnym i nie tylko.

W tym artykule podkreślamy najlepsze darmowe narzędzia Google, z których powinien korzystać każdy bloger WordPress.

19+ Free Google tools every WordPress blogger should use

1. Google Analytics

Google Analytics

Google Analytics to najbardziej wszechstronne narzędzie analityczne dla blogów i stron internetowych WordPress.

Informuje o tym, w jaki sposób użytkownicy znaleźli Twoją witrynę, z jakich urządzeń korzystali, jakie strony przeglądali i jak wchodzili w interakcję z Twoją witryną.

Informacje te pomagają lepiej zrozumieć odbiorców, dzięki czemu można zaplanować i wdrożyć skuteczną strategię treści. Będziesz mógł zobaczyć, jakie tematy i strony konwertują najlepiej i stale ulepszać swoją witrynę w czasie.

Najprostszym sposobem na dodanie Google Analytics do WordPress jest użycie MonsterInsights. Jest to najlepsze rozwiązanie analityczne dla WordPress używane przez ponad 3 miliony stron internetowych.

Pozwala wyświetlać statystyki Google Analytics bezpośrednio na pulpicie nawigacyjnym WordPress.

MonsterInsights stats dashboard

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik dla początkujących, jak zainstalować Google Analytics w WordPress.

2. Google Search Console

Google Search Console

Google Search Console to zestaw narzędzi, które pomagają właścicielom witryn monitorować i utrzymywać obecność w wyszukiwarkach i rankingi.

Pomaga sprawdzić, jakich słów kluczowych używają ludzie, aby znaleźć Twoją witrynę, powiadomić Cię o błędach witryny, które powstrzymują Twoje rankingi i wiele więcej.

Ponadto możesz przesłać mapę witryny XML za pośrednictwem Google Search Console, aby pomóc wyszukiwarkom lepiej indeksować witrynę.

Najprostszym sposobem na dodanie Google Search Console do WordPress jest użycie wtyczki all in One SEO. Jest to najlepsza wtyczka SEO dla WordPress używana przez ponad 2 miliony stron internetowych.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik, Jak dodać swoją witrynę WordPress do Google Search Console.

3. Programowalne Wyszukiwanie Google

Google Programmable Search

Domyślna funkcja wyszukiwania WordPress jest dość ograniczona i niezbyt dobra w znajdowaniu odpowiednich treści. Wraz z rozwojem witryny będziesz potrzebować sposobu, aby pomóc odwiedzającym znaleźć to, czego szukają.

Programowalne wyszukiwanie Google umożliwia łatwe Dodawanie niestandardowego wyszukiwania do witryny WordPress.

Masz pełną kontrolę nad treścią, którą będzie wyszukiwać, i możesz zaprojektować funkcję wyszukiwania, aby w pełni wtopić się w witrynę.

Aby uzyskać bardziej zaawansowane wyszukiwanie z opcjami dostosowywania, zalecamy użycie wtyczki wyszukiwania WordPress, takiej jak SearchWP, ale Programowalne wyszukiwanie Google może być niedrogą opcją na rozpoczęcie pracy.

4. Menedżer Tagów Google

Google Tag Manager

Google Tag Manager umożliwia łatwe dodawanie fragmentów kodu lub „tagów” do witryny i zarządzanie nimi. Tagi są powszechnie używane przez narzędzia analityczne i marketingowe do dodawania śledzenia lub innych funkcji do witryny.

Dodawanie tagów do witryny WordPress zwykle wymaga niestandardowego kodu. Te niestandardowe fragmenty kodu ładują zewnętrzny skrypt i trudno jest nimi wszystkimi zarządzać.

Menedżer tagów Google rozwiązuje ten problem, umożliwiając zarządzanie wszystkimi zewnętrznymi kodami z jednego pulpitu nawigacyjnego.

Wystarczy dodać tylko jeden fragment Menedżera tagów Google do swojej witryny, a następnie zarządzać resztą z jednego pulpitu nawigacyjnego.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik na temat instalacji i konfiguracji Google Tag Manager w WordPress.

5. PageSpeed Insights

Google PageSpeed Insights

Posiadanie szybko ładującej się strony internetowej jest jedną z najważniejszych części zapewnienia dobrego doświadczenia użytkownika i solidnego SEO WordPress.

Google PageSpeed Insights to narzędzie do monitorowania wydajności witryny. Informuje o tym, jak działa Twoja witryna zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych.

Wyniki są podzielone na różne sekcje, dzięki czemu możesz zobaczyć, co powstrzymuje Twoją witrynę. Istnieją również zasoby i najlepsze praktyki, które pomogą Ci rozwiązać wszelkie problemy, które możesz mieć.

PageSpeed Insights results

Aby uzyskać więcej informacji na temat uruchamiania testu prędkości witryny, zobacz nasz przewodnik, jak prawidłowo uruchomić test prędkości witryny.

Jeśli zauważyłeś, że Twoja witryna ma problemy z wydajnością i szybkością, możesz wiele zrobić, aby to poprawić.

Po pierwsze, zalecamy korzystanie z wysokowydajnego hostingu WordPress, takiego jak Bluehost lub SiteGround.

Następnie możesz użyć wtyczki buforującej WordPress, takiej jak WP Rocket. Wtyczki buforujące zmniejszają obciążenie serwera i przyspieszają witrynę WordPress.

Jeśli poważnie myślisz o zwiększeniu szybkości witryny, sprawdź nasz najlepszy przewodnik po wydajności i szybkości WordPress.

6. Narzędzie Testowe Przyjazne Dla Urządzeń Mobilnych Google

Google Mobile Friendly Test

W przypadku wielu witryn WordPress duży ruch może pochodzić z urządzeń mobilnych. Jeśli Twoja strona nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, stworzysz słabe wrażenia użytkownika i możesz stracić pozycję w rankingach wyszukiwarek.

Przyjazne dla urządzeń mobilnych Narzędzie Testowe Google powie Ci, jak dobrze Twoja strona jest zoptymalizowana pod kątem mobilnej sieci. To daje szczegółowy podział wszelkich problemów i co można zrobić, aby je naprawić.

Najprostszym sposobem na zoptymalizowanie witryny pod kątem mobilnej sieci jest użycie responsywnego motywu WordPress. Motywy te automatycznie dostosują się do rozmiaru ekranu użytkownika, dzięki czemu będą wyglądać idealnie na urządzeniach mobilnych.

7. Google Ads Keyword Planner

Google Ads Keyword Tool

Planer słów kluczowych Google Ads daje ci wgląd w to, czego ludzie szukają w wyszukiwarce Google. Pobiera dane z wyników wyszukiwania Google i płatnych reklamodawców.

Za pomocą tego narzędzia możesz wygenerować listę słów kluczowych związanych z Twoim blogiem i zobaczyć, które słowa kluczowe uzyskują najwięcej wyszukiwań miesięcznie. Dane nie dostarczają dokładnych liczb, ale podają ogólne szacunki.

Google Ads Keyword Tool results

To narzędzie może również pomóc w generowaniu nowych pomysłów na posty na blogu, planowaniu strategii treści i prowadzeniu własnych kampanii reklamowych pay per click (PPC) za pomocą Google Ads.

Jeśli szukasz jeszcze więcej sposobów na badanie słów kluczowych, zobacz naszą listę najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych dla SEO.

8. Myśl z Google Research

Think with Google

Think with Google Research to jedno z najlepszych narzędzi do badania rynku. Ta kolekcja narzędzi pomoże Ci zrozumieć twój rynek, dostrzec nowe trendy i rozwinąć Twoją stronę internetową lub sklep internetowy.

Dane i spostrzeżenia można uzyskać w zależności od używanych narzędzi.

Na przykład Narzędzie analizy rynku może pomóc w znalezieniu nowych rynków regionalnych lub globalnych, na które można rozszerzyć swoją działalność.

Think with Google market insights

Istnieje inne narzędzie, które pokazuje kategorie detaliczne, które cieszą się coraz większą popularnością, wraz z powiązanymi terminami wyszukiwania. To mówi, czy nisza, w której się znajdujesz, zyskuje na popularności.

Think with Google rising retail categories

Dla tych, którzy mają kanał YouTube lub edytują Filmy, możesz użyć narzędzia wyszukiwarka odbiorców, aby odkryć nowych odbiorców w YouTube.

9. Google Moja Firma

Google My Business

Google Moja Firma to narzędzie, które umożliwia dodawanie lokalnych informacji biznesowych do Google, dzięki czemu mogą wyświetlać informacje o firmie w wynikach wyszukiwania.

Jeśli prowadzisz lokalną firmę lub świadczysz usługi na rzecz lokalnej społeczności, Google Moja Firma jest czymś, czego nie możesz przegapić.

Wyświetlanie informacji o Twojej firmie w wynikach wyszukiwania Google zwiększy widoczność Twojej marki w wyszukiwarce i przyniesie Ci nowych klientów i potencjalnych potencjalnych klientów.

Możesz połączyć to z lokalnymi funkcjami SEO AIOSEO, aby jeszcze bardziej ulepszyć swoje lokalne oferty biznesowe w Google.

10. Google Optimize

Google Optimize

Google Optimize to narzędzie, które pomaga właścicielom witryn zoptymalizować swoje witryny, uruchamiając testy podziału a / B. Pozwala to porównać dwie różne wersje strony, aby zobaczyć, które konwertują lepiej.

Na przykład możesz uruchomić test podzielenia dwóch różnych stron sprzedaży, aby zobaczyć, która z nich prowadzi do większej liczby klientów.

Dzięki testom podzielonym możesz stopniowo optymalizować strony w swojej witrynie, aby uzyskać najwyższe możliwe konwersje.

Możesz utworzyć test podzielenia po prostu za pomocą Kreatora przeciągnij i upuść. Google automatycznie wyświetli zmiany odwiedzającym losowo i zbierze dane.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik, Jak dodać Google Optimize do WordPress.

11. Google Adsense

Google AdSense

Google AdSense pozwala blogerom i właścicielom witryn łatwo zarabiać na swoich witrynach za pomocą reklam displayowych. Adsense jest jednym z najdłużej działających programów reklamowych.

Po zatwierdzeniu programu możesz dodać reklamy displayowe do swojej witryny i zacząć zarabiać pieniądze.

Aby łatwo zarządzać i wyświetlać reklamy, zalecamy korzystanie z wtyczki do zarządzania reklamami WordPress.

Możesz również połączyć przychody z Google Adsense z innymi działaniami generującymi dochód, takimi jak marketing afiliacyjny i sprzedaż kursów online.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik na temat prawidłowego dodawania Google AdSense do WordPress.

12. Dokumenty Google, Arkusze, Prezentacje, Formularze, Kalendarz I Gmail

Google Docs, Sheets, Slides, Forms

Jeśli chodzi o Narzędzia zwiększające produktywność, które pomagają tworzyć lepsze treści, Google Cię obejmuje. Znajdziesz szeroką gamę narzędzi dla urządzeń mobilnych i stacjonarnych, w tym Dokumenty Google, Arkusze, formularze, Kalendarz, Gmail i inne.

Główną zaletą korzystania z aplikacji produktywności Google są łatwe funkcje udostępniania, z pełną kontrolą prywatności, nieograniczonymi wersjami, wbudowanymi komentarzami i współpracą w czasie rzeczywistym, wszystko bez potrzeby naciskania przycisku Zapisz.

Ponadto istnieją różne innowacyjne sposoby integracji tych narzędzi z WordPress. Na przykład możesz łączyć formularze WordPress z arkuszami Google, integrować Kalendarz Google z WordPress i nie tylko.

Istnieje również wersja premium tych samych narzędzi o nazwie Google Workspace. Zapewnia to tę samą funkcjonalność, a także profesjonalny biznesowy adres e-mail, więcej miejsca w chmurze, obsługę uwierzytelniania dwuskładnikowego i wiele innych.

13. Dysk Google

Google Drive

Dysk Google to narzędzie do przechowywania w chmurze, za pomocą którego można przechowywać wszystkie dokumenty Google, pliki Arkuszy Google i inne. Bezpłatna wersja udostępnia 15 GB miejsca na dysku, kontach Gmail i zdjęcia Google.

Możesz użyć bezpłatnej przestrzeni dyskowej w chmurze, aby przechowywać dowolny plik i synchronizować je między innymi urządzeniami za pomocą konta Google.

Jeśli szukasz miejsca do bezpiecznego przechowywania kopii zapasowych WordPress, może to być idealna opcja.

14. Google Maps

Google Maps

Google Maps to świetny sposób na osadzenie interaktywnych map w witrynie WordPress. Dodanie mapy do witryny może pokazać odwiedzającym, gdzie fizycznie się znajdujesz.

Jest to obowiązkowa funkcja dla lokalnych firm, takich jak restauracje i kawiarnie.

Jeśli jesteś blogerem podróżniczym, możesz również korzystać z Map Google, tworząc i osadzając interaktywną mapę wszystkich miejsc, w których byłeś.

15. Alerty Google

Google Alerts

Google Alerts natychmiast powiadomi Cię za każdym razem, gdy Twoja marka lub nazwa zostanie wymieniona w Internecie.

Utworzenie alertu Google dla nazwy marki lub słów kluczowych zajmuje tylko kilka sekund, więc będziesz otrzymywać powiadomienia e-mail, gdy zostaniesz wymieniony w Internecie.

To ważne narzędzie do budowania silnego wizerunku marki. Ponadto alerty te mogą pomóc w informowaniu o możliwościach łącza zwrotnego i potencjalnych partnerstwach biznesowych.

Google Trends

Google Trends daje widok z lotu ptaka na trendy w świecie wyszukiwania. Możesz przeglądać najnowsze wybrane dane lub wyszukiwać słowa kluczowe związane z Twoją niszą.

To narzędzie może być pomocne oprócz innych narzędzi Badawczych, takich jak planowanie słów kluczowych Google Ads. Po wprowadzeniu słowa kluczowego będziesz mógł sprawdzić, czy jego popularność rośnie, czy spada.

Możesz użyć tych spostrzeżeń, aby zdecydować o nowych niszach lub nowych tematach artykułów do napisania.

17. Google Fonts

Google Fonts

Typografia i wybór czcionki odgrywają bardzo ważną rolę w projektowaniu i użyteczności witryny. Google Fonts to świetne miejsce do wyszukiwania darmowych czcionek, których możesz użyć na swojej stronie.

Możesz pobrać i używać tych czcionek bezpośrednio z Google lub osadzić je na swojej stronie internetowej i serwować je z serwerów Google.

Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik na temat dodawania niestandardowych czcionek w WordPress.

18. Google Hangouts

Google Hangouts

Google Hangouts to bezpłatne narzędzie do rozmów konferencyjnych i spotkań Wideo od Google. Oferuje bezpieczne Wiadomości, Telefon i wideokonferencje dla zespołów i firm.

Jest to idealne rozwiązanie dla mniejszych zespołów, które chcą prowadzić szybkie rozmowy i łatwo udostępniać dokumenty Google podczas połączenia.

Użytkownicy mogą dołączać do spotkań wideo za pomocą numeru dial-in lub łącza meeting.

19. YouTube

YouTube

YouTube to nie tylko usługa hostingu wideo, to także druga najpopularniejsza wyszukiwarka w Internecie. Miliony użytkowników cały czas szukają treści wideo na YouTube.

Dodawanie filmów do treści bloga może pomóc ci uzyskać większe zaangażowanie, ale zalecamy, aby nigdy nie przesyłać filmów do WordPress. Zamiast tego zalecamy hostowanie ich na YouTube.

Mamy własny kanał WPBeginner YouTube, gdzie hostujemy wszystkie filmy, które osadzamy na naszym blogu.

Jeśli chcesz dodać swoje filmy z YouTube do WordPress, zobacz nasz przewodnik, jak łatwo osadzić filmy w WordPress.

Darmowy Bonus Narzędzia Google

Istnieje wiele innych narzędzi Google, które są bezpłatne i mogą być niezwykle pomocne w Twoim blogu WordPress. Niektóre z nich to:

  • Zdjęcia Google
  • Google Keep
  • Google Translate
  • Wiadomości Google

Google często wprowadza nowe narzędzia i usługi, a wiele z nich jest dostępnych za darmo lub po bardzo konkurencyjnej cenie.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci znaleźć nowe Darmowe Narzędzia Google, z których powinni korzystać każdy bloger WordPress. Możesz również zobaczyć naszą listę przydatnych narzędzi 40 do zarządzania i rozwijania swojego bloga WordPress oraz nasze typy najlepszego oprogramowania powiadomień push, aby uzyskać większy ruch.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

Jak automatycznie publikować na Facebooku z WordPress?

W artykule: Dlaczego automatycznie udostępniać posty WordPress na Facebooku?Automatycznie Publikuj na Facebooku…

Czym jest Nightografia? Poznaj smartfon Samsung Galaxy S22 5G

W artykule: Nightografia, czyli jak robić zdjęcia nocą telefonemAparat do zdjęć nocnych…

Przewodnik dla początkujących: jak opublikować stronę internetową w 2021 roku (krok po kroku)

W artykule: Używanie Kreatora witryn do publikowania witryny1. Opublikuj stronę internetową za…

Jak zmienić schemat kolorów Administratora w WordPress (Quick & Easy)

W artykule: Po co zmieniać schemat kolorów Administratora w WordPress?Jak zmienić schemat…