W artykule:
- Dlaczego I Kiedy potrzebujesz strony konserwacji w WordPress?
- Jak stworzyć stronę konserwacji w WordPress?
- Przykłady stron konserwacji z całej sieci
- 1. Krótko i słodko
- 2. Bądź Współczujący
- 3. Bądź zabawny i zabawny
- 4. Znajomy wygląd i odczucie
- 5. Odliczanie do powrotu
- 6. Postępy i aktualizacje
- Wskazówki dotyczące zaplanowanej konserwacji w Twojej witrynie WordPress
Szukasz pomysłów na stronę konserwacji dla swojej witryny WordPress? Podczas gdy nikt nie lubi zakładać strony konserwacji, czasami dodawanie strony konserwacji staje się nieuniknione. W tym artykule podzielimy się kilkoma kreatywnymi przykładami różnych typów stron konserwacji. Pokażemy Ci również, jak łatwo dodać go do swojej witryny WordPress.
Dlaczego I Kiedy potrzebujesz strony konserwacji w WordPress?
Zwykle możesz robić większość rzeczy w swojej witrynie WordPress, nigdy jej nie zdejmując. Istnieją jednak sytuacje, w których trzeba będzie przełączyć witrynę w tryb konserwacji, aby uniknąć konfliktów.
Jeśli przenosisz WordPress z serwera lokalnego na witrynę na żywo lub przełączasz się z jednego serwera hostingowego na inny, będziesz potrzebować strony konserwacji.
Będziesz także potrzebować strony konserwacji, jeśli prowadzisz sklep internetowy lub witrynę członkowską, aby upewnić się, że zamówienia klientów nie zostaną utracone, a sesje użytkowników nie kończą się nagle.
Jak stworzyć stronę konserwacji w WordPress?
Pierwszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zainstalować i aktywować wtyczkę trybu konserwacji WP. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji musisz odwiedzić Ustawienia ” Tryb konserwacji WP strona do konfiguracji ustawień wtyczki.
Tutaj możesz dodać obraz tła, wybrać opcje projektowania i dodać własną wiadomość na stronie Tryb konserwacji.
Aby uzyskać szczegółowe instrukcje, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak umieścić swoją witrynę WordPress w trybie konserwacji.
Teraz, gdy wiesz, jak utworzyć stronę konserwacji w WordPress, rzućmy okiem na różne rodzaje stron konserwacji, które możesz utworzyć.
Przykłady stron konserwacji z całej sieci
Strony konserwacji nie są widoczne dla użytkowników przez długi czas, ale na pewno mają wpływ na to, jak użytkownicy widzą Twoją markę.
Brzydkie strony błędów generowane przez twoje serwery mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek Twojej marki. Z drugiej strony strona kreatywnej konserwacji może być niezapomniana i wzmocnić tożsamość marki w umyśle użytkownika.
Oto kilka przykładów tego, jak popularne marki wykorzystują swoje strony trybu konserwacji, aby to osiągnąć.
1. Krótko i słodko
Zamiast dawać użytkownikom szczegółowe wyjaśnienia na temat tego, co się dzieje, możesz zachować to krótko i prosto. Takie podejście pozwala uniknąć zamieszania wśród użytkowników i skutecznie dostarcza wiadomość.
Jednym z najlepszych przykładów jest prawdopodobnie słynny „Fail Whale” na Twitterze.
Istnieje wiele odmian tej słynnej ilustracji. Twitter używał również wieloryba Fail jako strony o nadmiernej zdolności i strony błędu 404 przez jakiś czas.
To zdezorientowało ich użytkowników, ponieważ komunikat o błędzie nie przekazał poprawnie problemu. Zawsze powinieneś używać innej strony jako szablonu błędu 404. Oto kilka przykładów świetnych przykładów stron 404.
Innym przykładem krótkiego i prostego jest strona Obsługi Atlassian.
2. Bądź Współczujący
To frustrujące, gdy użytkownicy chcą odwiedzić swoją ulubioną stronę internetową i nie mogą. musisz uznać niedogodności spowodowane konserwacją, przeprosić za kłopoty i obiecać, że ciężko pracujesz, aby przywrócić witrynę tak szybko, jak to możliwe.
Sprawdź tę stronę konserwacji z GitHub. Zaczyna się od przeprosin, a następnie oferuje użytkownikom sposób na sprawdzenie statusu.
3. Bądź zabawny i zabawny
Przestoje są irytujące, a użytkownicy mogą czuć się źli z tego powodu. Trochę humoru może przejść długą drogę.
Oto jak polowanie na produkty wykorzystało Kalambury kota na stronie konserwacji.
Patreon użył swojej maskotki i jeśli przyjrzysz się uważnie, możesz zauważyć, że mały Lis miał mały wypadek.
Tumblr użył zdjęcia Ziemi widzianej z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej wraz z Komunikatem o trybie konserwacji.
Flickr użył tego obrazu na swojej stronie konserwacji.
4. Znajomy wygląd i odczucie
Korzystanie z logo marki, kolorów i stylu sprawia, że strona konserwacji jest bardziej skuteczna. W przeciwieństwie do twojej witryny na żywo, Uwaga użytkowników jest bardziej skupiona na przekazie i jest to dobra okazja do budowania rozpoznawalności marki.
Apple robi z tym świetną robotę.
5. Odliczanie do powrotu
Dodanie minutnika do strony konserwacji sprawia, że wygląda ona bardziej ŻYWO. Buduje również oczekiwanie wśród użytkowników.
Jeśli jednak nie chcesz dodawać timera, nadal możesz dodać czas, w którym witryna ma być ponownie online.
Oto przykład tego, jak zrobił to Etsy na stronie konserwacji.
6. Postępy i aktualizacje
Większość popularnych witryn korzysta z Twittera podczas zaplanowanej konserwacji, aby aktualizować swoich użytkowników. Niektóre z nich dodają również aktualizacje statusu bezpośrednio na stronie konserwacji.
Oto przykład tego, jak Upwork dodaje aktualizacje na żywo do swojej strony konserwacji.
Wskazówki dotyczące zaplanowanej konserwacji w Twojej witrynie WordPress
Podczas pracy na stronie NA ŻYWO tracisz odwiedzających i potencjalnych klientów co minutę witryna jest wyłączona. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zrobić to bardziej efektywnie.
1. Zapoznaj się z raportami Google Analytics, aby dowiedzieć się o najmniej pracowitych godzinach w Twojej witrynie, a następnie użyj ich do konserwacji.
2. Wyślij wiadomość e-mail na swoją listę e-mail o harmonogramie konserwacji wcześniej. W ten sposób wy zwykli użytkownicy nie będą zaskoczeni.
3. Upewnij się, że strona konserwacji oferuje użytkownikom szybszy sposób na skontaktowanie się z nimi za pomocą Twittera, Facebooka itp.
4. Co najważniejsze, upewnij się, że Twoja strona jest z powrotem online tak szybko, jak to możliwe.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci znaleźć inspirację na stronie konserwacji. Możesz również zobaczyć nasz przewodnik, jak tworzyć piękne strony wkrótce w WordPress.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.