W ciągu ostatnich kilku tygodni napisałem sporo o SEO tutaj na blogu WPMU DEV, ponieważ czego nie kochać w uzyskiwaniu bezpłatnego ruchu na stronie od Google?

Jednak tak wiele osób zniechęca się, jeśli chodzi o SEO, ponieważ są pod wrażeniem, że szalenie trudno jest uzyskać prawo.

Podczas gdy nikt nie może zaprzeczyć, że konkurencja jest gorąca w dzisiejszych czasach w branży SEO, istnieje kilka prostych sztuczek, które nadal działają, co może dać ci przewagę nad konkurencją.

I Nie, Nie mówię o backlinkach.

To coś zupełnie innego; coś, nad czym ty, właściciel strony internetowej i programista, masz pełną kontrolę.

Zainteresowany? Czytaj dalej.

Co Google uważa za ważne przy pozycjonowaniu stron

Jest wielu, którzy twierdzą, że wiedzą, czego Google używa do pozycjonowania stron. Jest wiele spekulacji, teorii, hipotez, badań i wniosków.

Niektóre wnioski wynikają z korelacji wyników z teoriami.

Jednak ważne jest, aby pamiętać, że tajemnice rankingów Google są ściśle strzeżoną tajemnicą branżową. Jak w przeszłości przedstawiał niesławny komiks XKCD, korelacja nie jest równa przyczynowości.

Correlation != causation
Korelacja != związek przyczynowy

Wiadomo jednak jedno, linki are ważne dla rankingu. Jeśli Twoje strony otrzymują linki redakcyjne, znak, że treść jest wspierana przez wiele stron internetowych, który jest prawdziwym sygnałem jakości i pomoże twojej stronie w rankingu.

Gdy już masz te linki, istnieje sposób, aby przekierować tę moc linków do reszty Twojej witryny. Ale jak przekierować tę moc przez resztę strony?

Robisz to poprzez wewnętrzne linki.

Prawdopodobnie już wiele o tym słyszałeś, ale istnieje konkretny sposób, aby to zrobić, aby pozytywnie wpłynąć na rankingi. W rzeczywistości możesz zaprojektować strukturę swojej witryny w taki sposób, aby moc linków przychodzących do Twoich stron była kierowana do reszty witryny.

Znaczenie aktualnego znaczenia i nisz

Zanim przejdę do dyskusji, jak zaprojektować witrynę WordPress pod kątem SEO, jest jeszcze jedna rzecz, którą musisz zrozumieć: Google ma wiele sposobów, aby ocenić, czy strona jest niezawodna, czy nie, oprócz linków.

W swoim poradniku SEO krok po kroku Neil Patel, król content marketingu, omawia jakość jako jeden z kluczowych czynników sukcesu SEO, ale istnieje wiele innych czynników. Wiek domeny, szybkość ładowania strony, zdolność indeksowania i sygnały społecznościowe to kluczowe sygnały dotyczące jakości twojej witryny.

Jednak jedna rzecz, która pozostaje krytyczna, to jakość treści. Mówiąc najprościej, Google zawsze będzie starał się uszeregować najlepszą odpowiedź w Internecie dla każdego zapytania wyszukiwania.

Ale jak Google może ocenić, czy konkretna strona „jest ekspertem” w danym temacie?

Wyjaśnię to przez analogię.

W realnym (nie-cyfrowym) świecie, czego tak naprawdę potrzeba, aby ktoś był uważany za eksperta w tej dziedzinie? Pełne i całkowite zrozumienie konkretnego tematu.

Aby być ekspertem, musisz zrozumieć wszystko i wszystko na dany temat. Wielokrotnie eksponując siebie i otaczając się ekspertami w tym temacie, sam stajesz się ekspertem.

Niezależnie od tego, czy jesteś lekarzem, prawnikiem, marketerem cyfrowym, projektantem stron internetowych, czy gdziekolwiek twoja kariera może Cię zaprowadzić, zająłeś się konkretnym tematem i jesteś z nim w pełni obeznany.

Kiedy już zdobędziesz wystarczającą wiedzę na ten temat, zaczynasz narażać innych ludzi na ten temat. Ludzie zaczynają odnosić się do Ciebie jako autorytetu w tym temacie i przyjdą do ciebie po konkretną poradę. Z drugiej strony będziesz mówić, pisać i na kilka innych sposobów wielokrotnie narażać innych ludzi na Twój odpowiedni temat.

Oto słowa kluczowe wielokrotnie oraz odpowiedni temat.

Aby zostać uznanym za eksperta w odpowiednim temacie, będziesz wielokrotnie narażać innych ludzi na określony temat.

Ekstrapolujmy to na cyfrowy świat.

Aby Strona internetowa była uważana za autorytet, musi być niszowa na określony temat. Poprzez wystawianie innych osób na ten sam temat w kółko, odwiedzający (a przez to Google) zaczną traktować Twoją witrynę jako autorytet w tym temacie.

Dlatego pierwszy krok w kierunku strony zoptymalizowanej pod kątem SEO, wybierz niszowy temat i trzymaj się go ze swoimi treściami.

Musisz stworzyć silosy treści.

Budowanie struktury linków wewnętrznych

Prawdopodobnie widziałeś to raz po raz: użyj wewnętrznych linków, aby kierować użytkowników do innych treści na swoim blogu.

Dobra rada, prawda?

Ale to nie wystarczy.

Poza kierowaniem użytkowników do innych treści, jak powiedziałem wcześniej w tym poście, potrzebujesz wewnętrznych linków, aby przepłynąć moc linków do całej witryny, tak aby artykuły, które mają niewiele lub nie mają linków, również miały pewną moc rankingową.

Content silos
Silosy zawartości

Wykonanie tego ręcznie będzie sporym kłopotem.

Nie jest to również całkowicie optymalne.

To, co chcemy zrobić, to stworzyć rzeczywistą strukturę na naszej stronie, która automatycznie przepływa moc linków do reszty witryny, szczególnie do naszych „stron z pieniędzmi”, na dole stron lejka, które raczej nie zdobędą żadnych linków redakcyjnych.

Jak to zrobimy?

Mała rada…

Podczas gdy architektura witryny w następujący sposób zapewni Ci strategiczną przewagę SEO nad witrynami, które nie są skonfigurowane w ten sposób, nie daj się nabrać na myśl, że jest to jedyna rzecz, którą musisz zrobić, aby uzyskać świetne rankingi.

Jest to tylko jedna sztuczka, którą bardzo niewiele osób ma tendencję do wdrażania specjalnie do celów SEO.

Nadal będziesz musiał stworzyć niesamowitą zawartość i uzyskać linki do tej zawartości. Gdy to zrobisz, ta moc łącza zostanie rozłożona na resztę witryny i zwiększy całą zawartość dzięki architekturze.

Zaprojektuj strukturę strony dla SEO

Jak wspomniano powyżej, aktualne znaczenie jest szczególnie ważne dla Google, aby uznać naszą stronę za autorytet w niszy, o której piszemy.

Nawet w określonej niszy nadal będziesz miał podtematy.

Załóżmy, że mamy stronę internetową, która koncentruje się na WordPress (podobnie jak ta!). Jak wszyscy wiemy, WordPress to dość szeroki temat. Prawdopodobnie napiszesz co najmniej o następujących pod-tematach:

  • WordPress themes
  • Wtyczki WordPress
  • Tutoriale WordPress
  • Bezpieczeństwo WordPress
  • Rozwój WordPress

Wiesz o co chodzi.

To jest rodzaj architektury, o której będziesz chciał pomyśleć.

Jeśli chcesz uporządkować swoje myślenie wokół tych tematów, rozważ odpowiedź na następujące pytania:

  1. Na jaki temat jest obecnie ranking Twojej witryny?
  2. Jakie tematy są legalnie istotne dla Twojej witryny?
  3. W jaki sposób użytkownik wyszukiwałby Twoje treści (główne zapytania wyszukiwania)?
  4. Jak zaimplementować jasne tematy?

Korzystając z powyższych pojęć, weź swój konkretny niszowy temat i podziel go na powiązane tematy podrzędne. Pamiętaj, że Google uzna cię za autorytet w danym temacie, jeśli opublikujesz wiele razy na dany temat. Oczywiście głębokość treści jest również strategicznie ważna, ale traktujemy to jako dane ze względu na ten artykuł.

Powyższe tematy mogą być traktowane jako wiadra treści lub w SEO speak, silosy treści.

WordPress rzeczywiście pomaga to zrobić poprzez wbudowane kategorie.

Twórz kategorie dla swoich tematów lub silosów.

Create site categories around sub-topics
Utwórz kategorie stron wokół podkategorii

Następnie Uporządkuj swoją witrynę wokół tematów treści

Po ustaleniu, jakie będą twoje tematy treści, chcesz utworzyć architekturę witryny, która płynie od góry do dołu, aby odzwierciedlić znaczenie tematu.

Zgodnie z podejściem odgórnym Utwórz strukturę menu, która poprowadzi użytkownika do każdej kategorii treści lub silosu.

Najlepszym sposobem na to jest utworzenie strony dla każdej kategorii, a następnie połączenie menu z każdą stroną kategorii. Strona kategorii powinna być zaprojektowana w taki sposób, aby prezentowała większość treści w tej kategorii.

Create menu link to categories
Utwórz link menu do kategorii

To strategicznie ważne że strona kategorii zawiera bezpośredni link do każdego postu w tej kategorii.

Pomoże to link Power płynąć ze strony głównej do każdego postu w kategorii. Pomoże to również Google indeksować wszystkie posty w Twojej witrynie. Google rzeczywiście poszedł na rekord mówiąc, że jeśli nie ma linków do strony w witrynie, roboty Google są mało prawdopodobne, aby znaleźć tę stronę.

Teraz możesz zacząć pisać zawartość każdej kategorii.

Mamy jeszcze jeden bardzo ważny krok: łączenie zawartości strony z powrotem do stron kategorii.

Kiedy zdobędziemy link do konkretnej strony naszej witryny, chcemy, aby moc linku płynęła z powrotem do strony kategorii. Musimy więc upewnić się, że każdy post łączy się z kategorią nadrzędną.

Specyficzny sposób, aby to zrobić, jest nieco poza zakresem tego postu. Musisz dostosować konfigurację swojego motywu tak, aby każdy post miał link do swojej kategorii nadrzędnej, tak aby sok z linków płynął do strony kategorii.

Link to categories
Link do kategorii

Będziesz także chciał połączyć się ze stroną główną z każdej strony.

Zasadniczo chcesz również, aby każda strona przepływała z powrotem do strony głównej, tak aby okrąg był kompletny, że tak powiem.

Po utworzeniu tej struktury możesz teraz zacząć publikować treści w każdej kategorii.

Aby linki wewnętrzne były jeszcze silniejsze, gdy rozwijasz swoje posty w każdym temacie treści, artykuły powinny się wzajemnie uzupełniać, łącząc się z innymi postami (głównie) w tym samym temacie treści.

W końcu skończysz z czymś wyglądającym trochę tak.

Internal link flow
Wewnętrzny przepływ łącza

Zasadniczo, oprócz łączenia odgórnego, łączymy się również silnie wewnętrznie. Teraz powinieneś zrobić to nieco strategicznie, wysyłając więcej linków (zwłaszcza z już rankingowych stron / artykułów) do konkretnych stron, które chcesz rank.

Rzeźbienie linków i znaczenie tematu jak wyżej, w połączeniu z silną treścią dobrej jakości, czasami przebije linki zwrotne i autorytet domeny.

Co to oznacza, że jeśli tworzysz taką strukturę, jak wyżej, powinieneś rankingować wyłącznie poprzez samą siłę swojej treści i reszty struktury.

Tworzenie i przesyłanie mapy witryny XML

Świetnie, więc teraz stworzyliśmy świetną strukturę strony.

Jakie są nasze kolejne kroki? Jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, aby zwiększyć swoje Organiczne rankingi, jest utworzenie i przesłanie mapy witryny XML do Google Search Console.

Mapa witryny XML to zasadniczo Mapa zawartości witryny w formacie, który pomaga Google znaleźć wszystkie treści.

To nie jest tak skomplikowane, jak może się wydawać, wystarczy zainstalować wtyczkę SEO, która indeksuje Twoją witrynę, tworzy strukturę, pomaga zweryfikować własność za pomocą Google Search Console, a następnie przesłać mapę witryny XML w Twoim imieniu.

SmartCrawl pomaga Ci to zrobić bez większej złożoności wielu innych wtyczek SEO WordPress.

Create an XML sitemap
Tworzenie mapy witryny XML za pomocą wtyczki SmartCrawl SEO.

Wskazówka bonusowa: pisz mniej, ale lepszej jakości treści

Zawsze lubię rzucać tam coś kontrowersyjnego.

Prawdopodobnie usłyszysz wiele rad na temat ciągłego publikowania treści. „Google kocha świeże treści” większość porad pójdzie.

Tak, Google lubi świeże treści. Ale istnieją różne sposoby tworzenia świeżych treści. Możesz użyć Google Search console do

Ale istnieją różne sposoby tworzenia świeżych treści. Możesz użyć Google Search console, aby dowiedzieć się, na jakie słowa kluczowe twoja zawartość jest w rankingu, a także ulepszyć i/lub odświeżyć treści, aby były jeszcze bardziej wszechstronne, a także całkowicie obejmowały te słowa kluczowe i tematy, dla których twoja zawartość jest w rankingu.

To wciąż liczy się jako świeża zawartość.

Zamiast zawsze tworzyć nowe treści, pisz mniej nowych tematów, ale uczyń każdy artykuł, który napiszesz, najbardziej wyczerpującym artykułem na ten temat.

Wyjaśnię Ci logikę.

Linki do istniejących tematów, zwłaszcza z silnych stron, będą rozwodnione na mniejszej liczbie stron. Publikując mniej treści, a właściwie axing treści, które nie są w rankingu, Siła linków, które otrzymasz, będzie silniej rozłożona na stronach, które masz, umożliwiając każdemu artykułowi pozycjonowanie na lepszych pozycjach.

Analizując słowa kluczowe, dla których twoja zawartość jest w rankingu, możesz często odświeżać zawartość, powtarzając ją i ulepszając w kółko, aż stanie się najlepszą zawartością.

Google nadal będzie traktować odświeżanie treści jako świeżą zawartość. W rzeczywistości Google uwielbia odświeżanie treści starego artykułu.

Co do reszty treści, która nie jest rankingiem?

Przenieś do śmieci.

To może być trudne, ale zrób to. Jeśli masz podobną treść, wykonaj przekierowanie 301 do podobnej treści, w przeciwnym razie pozwól mu umrzeć naturalną śmiercią.

Czy jesteś gotowy na wzrost rankingu SEO?

Silosy treści SEO, znaczenie tematu to bardzo potężna strategia SEO na stronie, która wymaga pewnego planowania. Jednak korzyści z wdrożenia tego stanie się widoczne w stosunkowo krótkim czasie, szczególnie podczas pisania z konkretnymi niszami. Twoja witryna znajdzie się w rankingu lepiej, czasami konkurując z bardzo potężnymi witrynami na konkurencyjnych słowach kluczowych.

Czy korzystałeś z podobnej architektury witryny, aby skutecznie zwiększyć pozycję w wyszukiwarkach? Czy planujesz wdrożyć tego rodzaju architekturę witryny do SEO na swojej następnej stronie? Jakie inne sztuczki architektury witryny są świadome, które mogą pomóc zwiększyć SEO? Podziel się z nami w komentarzach poniżej.

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd „nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zainstalować WordPress lokalnie na komputerze Mac za pomocą MAMP

W artykule: Jak zainstalować MAMP na komputerze MacInstalacja WordPress na komputerze MacWypróbowanie…