Strona kontaktowa jest kluczową częścią każdej witryny WordPress. Oczywiście, możesz umieścić linki do mediów społecznościowych w górnym pasku, dołączyć czat na żywo poniżej i osadzić formularz kontaktowy na odpowiednich stronach. Ale odwiedzający wiedzą, że jeśli istnieje sposób, za pomocą którego można dotrzeć do firmy osobiście lub w przestrzeni cyfrowej, informacje te można tam znaleźć.

Strony kontaktowe to nie tylko miejsce dla formularzy kontaktowych. Możesz tam publikować wszystko, co chcesz, o ile daje to odwiedzającym odpowiedź na pytanie, na które odwiedzili stronę.

Istnieje kilka bardzo ładnie wykonanych stron kontaktowych, które napotkasz w Internecie-niektóre z nich pokażę poniżej i które z pewnością możesz wykorzystać jako inspirację w swojej własnej pracy projektowej. Ale najpierw zagłębimy się w to, co tworzy dobrą stronę kontaktową WordPress.

Co sprawia, że dobra Strona kontaktowa WordPress?

Często zakłada się, że strona kontaktowa nie wymaga dużego wysiłku ze strony programisty WordPress. W końcu naprawdę nie ma co pisać na stronie, ponieważ jest to tylko zbiór informacji kontaktowych. Duże wybory projektowe nie wchodzą w grę, ponieważ strony te są zwykle krótsze i prostsze niż inne na stronie. Tak więc, w pewnym sensie, to pozorna bez wysiłku jest prawdą.

Ale bardzo uproszczony charakter strony kontaktowej WordPress nie sprawia, że jest ona mniej ważna niż inne strony w Twojej witrynie… zwłaszcza, że bezpośrednio łączy Cię (lub kogokolwiek, kto stoi za witryną) z odwiedzającymi. A umożliwienie odwiedzającym interakcji ze stronami internetowymi jest częścią tego, do czego dążysz jako programista WordPress. Mimo że strona kontaktowa nie generuje sprzedaży, stwarza możliwości, które mogą do nich prowadzić.

Co zatem stanowi dobrą stronę kontaktową WordPress? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, ponieważ różne strony internetowe mają różne kanały kontaktu, więc zwykle nie wystarczy po prostu umieścić formularz kontaktowy na stronie i powiedzieć, że jest dobrze.

Planując stronę kontaktową w witrynie WordPress, zastanów się, czy potrzebujesz następujących elementów:

Zanim jeszcze porozmawiamy o stronie kontaktowej, najpierw spójrzmy na sprawę linku nawigacyjnego.

Gdy krążyłem po Internecie, szukając niesamowitych przykładów stron kontaktowych, odkryłem, że wiele firm nie umieszcza już linku” kontaktowego ” w nawigacji. Zwykle jest zakopany gdzieś w stopce, a nawet w dodatkowym pasku stopki.

Jeśli debatujesz nad zaletami umieszczania linków kontaktowych, zastanów się, co dodanie go do głównego menu robi ze wszystkim innym. Na przykład, jeśli zbudowałeś witrynę e-commerce z solidną ofertą produktów i usług, prawdopodobnie najlepiej traktować link kontaktowy jako element pomocniczy i umieścić go na dole witryny.

Jeśli jednak oferta strony jest prosta (np. “specjalizujemy się w tej jednej bardzo konkretnej rzeczy”), zostaw ją na górze. Twoi odwiedzający prawdopodobnie nie planowali spędzać dużo czasu na przeglądaniu niezliczonych stron, więc Ułatw im łączenie się.

PeopleMetrics ma schludny przykład tego:

PeopleMetrics Navigation

Główna nawigacja jest w rzeczywistości schowana pod menu hamburgera, podczas gdy przycisk Skontaktuj Się Z nami jest:

  • Zostawiony na widoku.
  • Otoczona pomarańczową obwódką.
  • Zawsze obecny (nawet podczas przewijania przycisk pozostaje Przyklejony do góry).

Jest oczywiste, że jest to podstawowe działanie, które chcą, aby odwiedzający podjęli.

2. Nazwa Strony

Nazwa strony kontaktowej nie jest czymś, w co koniecznie musisz włożyć dużo energii. W końcu, na ile różnych sposobów można powiedzieć” skontaktuj się z nami”, które są zwięzłe i ładnie pasują do nawigacji?

To powiedziawszy, czy “kontakt” dokładnie podsumowuje to, co robi strona? Czy chcesz, aby miało bardziej osobisty i gościnny klimat z “Skontaktuj się z nami”? Czy lepiej jest powiedzieć “Obsługa klienta” lub “wsparcie”?

Podobnie jak w przypadku wszystkiego innego w witrynie WordPress, upewnij się, że etykieta strony wyraźnie komunikuje, co użytkownicy otrzymają z niej.

3. Wiadomość

W większości przypadków strony kontaktowe nie mają zbyt wiele do powiedzenia, ponieważ reszta witryny powiedziała to wszystko. Ale nadal powinieneś pomyśleć o tym, jakie słowa rozstania chcesz zostawić odwiedzającym, zanim skontaktują się z prawdziwą osobą.

Możesz podziękować im za poświęcenie czasu na przeczytanie witryny lub bloga i zachęcić ich do pozostawienia notatki lub przesłania pytań. Możesz użyć tej przestrzeni, aby przedstawić sugestie dotyczące dlaczego mogą chcieć dotrzeć, jeśli istnieje wiele dróg, które mogą realizować. Albo możesz to całkowicie wyłączyć i przejść do rzeczy. Ponownie, to, co uważasz, że doda do doświadczenia.

To, co naprawdę podoba mi się w centralnej stronie kontaktowej WordCamp, to to, że nie ma wątpliwości, co chcą, abyś zrobił: wypełnij ten formularz:

WordCamp Central Message

Jednak uwaga na górze jest miłym akcentem, ponieważ pozwala organizatorom wiedzieć, że istnieje dla nich specjalny obszar kontaktu z witryną.

4. Segmentacja Odbiorców

Jeśli kiedykolwiek stworzyłeś stronę internetową dla dwóch grup odbiorców, wiesz, jak trudne może to być. Zazwyczaj nie można adresować obu naraz, co oznacza stworzenie jasnego podziału na to, która treść jest dla nich przeznaczona. To samo musi dotyczyć strony kontaktowej.

Jeśli chodzi o to, jak to zrobić, musisz zdecydować, czy chcesz całkowicie oddzielne strony kontaktowe / portale w oparciu o to, kim jest użytkownik, czy chcesz podać wszystkie informacje–oczywiście jasno określone–na tej samej stronie. Powiedziałbym, że jeśli Opcje kontaktu nie są uciążliwe (może E-mail, telefon i adres), możesz zachować je wszystkie na jednej stronie. Jeśli masz dwóch lub trzech konkretnych użytkowników końcowych lub działów, śmiało i daj im własną dedykowaną stronę.

Może to również mieć formę segmentacji lokalizacji, ponieważ nie każda firma ma jedną lokalizację geograficzną, z której pracuje. Jeśli masz biura rozrzucone na całym świecie z punktami kontaktowymi dla każdego-lub nawet tylko fizycznymi adresami, które chcesz opublikować dla każdego-może to być przełom na twojej stronie kontaktowej.

Oto przykład z Hootsuite:

Hootsuite Contact

Od samego początku zdecydowali się podzielić swoją stronę kontaktową na podstawie tego, kim jest użytkownik końcowy. Doprowadzi to do lepszego doświadczenia zarówno dla użytkownika, jak i osoby w Hootsuite, która musi pole połączenie, e-mail lub formularz kontaktowy bilet. Żadnego odbijania się na niewłaściwych kanałach. Nie ma przypadkowego wysłania e-maila do niewłaściwej osoby. Nie marnuje się czasu ani frustracji. Prosto do sedna.

5. Adres Fizyczny

W przypadku wielu stron internetowych twój klient będzie miał fizyczne lokalizacje (takie jak restauracja), dla których chce opublikować szczegóły. Mąka piekarnia robi dobrą robotę, rozbijając każdą z ich lokalizacji i odpowiednich stron internetowych i zamawiania online:

Flour Locations

Nie każda strona internetowa ma realny odpowiednik, na który można zwrócić uwagę odwiedzających. To znaczy, oczywiście, jest ktoś za stroną internetową, pracuje w małym biurze domowym w Chicago, IL lub coś w tym stylu. Ale nie podasz tego rodzaju informacji, zwłaszcza, gdy nie są istotne.

Ale w przeszłości miałem również klientów, którzy nalegali, aby fizyczny adres był ważny, nawet jeśli ich biznes jest cyfrowy i wierzą, że wystarczy Skrytka pocztowa. Ale czy tak? O ile nie zamierzasz otrzymywać listów i pocztówek od klientów, do czego to służy? To daje powód, aby opublikować Google Maps na swojej stronie? A jeśli publikujesz adres skrytki pocztowej, czy nie jest jasne, że firma ma siedzibę w domu (co prawdopodobnie próbuje ukryć Skrytka pocztowa)?

Jeśli Twoja witryna nie ma zamiaru łączyć się z lokalną publicznością w prawdziwym świecie, nie jest to tak naprawdę konieczne. Jeśli jednak nadal chcesz, aby lokalna publiczność znalazła Twoją witrynę, możesz zamiast tego użyć lokalnych wskazówek SEO, aby je przyciągnąć.

6. Mapa Google

Jeśli numer 5 odnosi się do ciebie i zdecydowałeś się podać adres na stronie kontaktowej, to zdecydowanie musisz mieć mapę, aby przejść razem z nim. Wystarczy użyć wtyczki Google Maps, a integracja pięknej, przyjaznej dla użytkownika mapy będzie łatwym zadaniem.

Myślę, że najbardziej podoba mi się strona kontaktowa Scribd, w jaki sposób używali mapy zamiast obrazu banera u góry.

Scribd Map

Ponadto mapa zawiera tak wiele pinów dla firm w rejonie San Francisco, że prawie daje scribdowi uznanie na głównej ulicy za to, że znajduje się w tak tętniącym życiem miejscu.

7. Godziny pracy

Godziny pracy to element strony kontaktowej, którego potrzebujesz, jeśli istnieje odpowiednia lokalizacja, którą klienci lub klienci odwiedzą osobiście. Możesz również opublikować je na stronach internetowych z dedykowaną Obsługą Klienta i wsparciem. Mimo że witryna WordPress działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, nie oznacza to, że zespół wsparcia jest, dlatego ważne jest, aby udostępniać te informacje opinii publicznej, aby nie byli sfrustrowani, gdy nie są w stanie skontaktować się z kimś w czasie rzeczywistym.

FreshBooks jest przykładem strony internetowej, która zawiera ten:

Freshbooks Hours

Chociaż FreshBooks jest dostawcą oprogramowania księgowego i najprawdopodobniej nigdy nie spotyka się z klientami w osobach, opublikowali swoje godziny pracy na stronie kontaktowej. Dodali również aktywny ticker, który pozwala klientom wiedzieć, która godzina jest obecnie w ich strefie czasowej, aby upewnić się, że dotrą, gdy ktoś jest w pobliżu.

8. Numer Telefonu

Numer telefonu może nie być konieczny dla kogoś takiego jak niezależny programista WordPress (lub nawet informacje, które chcesz chcesz aby mieć tam), ale jest to coś, co podmiot gospodarczy musi umieścić na stronie. Nawet jeśli klienci wolą trzymać się komunikacji cyfrowej, ważne jest, aby przynajmniej pokazać, że masz wszystkie bazy objęte. Starsi też to docenią.

Oto kilka rzeczy do rozważenia, jeśli chodzi o publikację numeru telefonu. Na przykład:

  • Czy chcesz udostępnić numer z lokalnym numerem kierunkowym, czy będzie wyglądać bardziej profesjonalnie, aby mieć numer 800?
  • Które działy firmy skorzystałyby na publikacji ich numerów tutaj? Wsparcie techniczne na pewno. A co z HR?
  • Czy istnieją indywidualne kontakty w różnych lokalizacjach biznesowych, czy wszystkie połączenia powinny być wysyłane za pośrednictwem jednego scentralizowanego punktu kontaktowego?

9. Adres E-Mail

Podczas gdy formularz kontaktowy zapewnia ten sam rodzaj funkcji co adres e-mail, istnieje większa elastyczność, na którą pozwalasz odwiedzającym, podając im swój adres e-mail. Nie ma konkretnego monitu, który muszą wypełnić, a Ty pokazujesz im dokładnie, do kogo trafi wiadomość, co ułatwi kontynuację (w przypadku, gdy nie usłyszą od razu). Z drugiej strony, niektórzy odwiedzający mogą preferować formularz kontaktowy, ponieważ zajmuje to dużo pracy. Więc najlepiej jest uwzględnić oba.

10. Formularz Kontaktowy

W większości przypadków jest to jeden element, który łączy prawie każdą dobrą stronę kontaktową: formularz kontaktowy. Jak już wspomniałem, jest to bardzo podobne do podawania odwiedzającym adresu e-mail, z wyjątkiem tego, że jest to wygodniejsza metoda komunikacji.

To powiedziawszy, niektórzy odwiedzający mogą obawiać się korzystania z formularza kontaktowego w przypadku, gdy:

  • Jest zepsuty i odkrywają to dopiero po wypełnieniu.
  • Jest zepsuty i nigdy go nie odkrywają, ponieważ nie ma komunikatu o błędzie.
  • Nikt tak naprawdę nie jest połączony z drugim końcem formularza kontaktowego, więc ich wiadomość jest nieprzeczytana i nie odpowiada.
  • To niebezpieczne, a wszelkie szczegóły, które ujawniają na swój temat, są hakowane.
  • Jest to niepotrzebnie pracochłonne i woleliby po prostu wystrzelić maila i mieć to z głowy.

Istnieje wiele sposobów korzystania z formularza kontaktowego (a nawet myśl za pomocą jednego) może iść na południe w umysłach odwiedzających. Musisz więc upewnić się, że robisz to dobrze, gdy dodajesz go do swojej strony kontaktowej.

Aby rozpocząć, użyj godnej zaufania wtyczki formularza kontaktowego WordPress. Jak Forminator Pro! (Lub możesz zbudować własny formularz kontaktowy od podstaw, jeśli czujesz się ryzykowny.)

Następnie odśwież te wskazówki dotyczące budowania idealnego formularza kontaktowego. Należą do nich:

  1. Doskonałe wyrównanie i rozmieszczenie formularza.
  2. Uwzględnij tylko najbardziej odpowiednie pola.
  3. Uprość wprowadzanie danych, aby zapewnić szybszą obsługę.
  4. Używaj jasnych opisów i wskazówek.
  5. Utrzymuj wszystkie pola w czystości.
  6. Zaprojektuj przyciski, aby uzyskać więcej kliknięć.

I oczywiście nie zapomnij przetestować formularza kontaktowego, aby upewnić się, że działa poprawnie. Szkoda byłoby ustawić to jako kluczowy element strony kontaktowej, tylko po to, aby dowiedzieć się, że nikt nie otrzymał żadnej z wiadomości.

Proponuję również przyjrzeć się, jak WPMU DEV obsługuje formularz kontaktowy:

WPMU DEV Contact Form

Na głównej stronie kontaktu znajduje się rozwijane menu, które pozwala użytkownikom wybrać rodzaj kontaktu, który chcą nawiązać za pomocą WPMU DEV. Na podstawie odpowiedzi otrzymują one określony formularz kontaktowy lub odpowiednią stronę z informacjami.

11. Strona Z Podziękowaniami

Istnieje również strona z podziękowaniami do rozważenia, aby dopełnić formularz kontaktowy.

Domyślna odpowiedź formularza kontaktowego w WordPress jest zwykle coś w rodzaju: “Dziękujemy za kontakt z nami. Wkrótce będziemy w kontakcie.”

Ale już zrobiłeś tak wiele, aby Twoi odwiedzający poczuli się jak prawdziwy człowiek po drugiej stronie witryny. Tak więc, po wypełnieniu formularza kontaktowego, daj im stronę z podziękowaniami, na którą zostaną zabrani. Jeśli możesz utworzyć niestandardową odpowiedź w oparciu o rodzaj pytania, które zadali lub konkretny dział, do którego dotarli, to jeszcze lepiej.

Przejdźmy teraz do niewymagań strony kontaktowej, ale elementów, do których możesz się jednak przydać:

12. Linki Do Mediów Społecznościowych

Jeśli Twoja marka jest aktywna w mediach społecznościowych, strona kontaktowa jest doskonałym miejscem do zamieszczania linków do każdego z Twoich kont. Przy tak wielu platformach mediów społecznościowych obsługujących teraz firmy i pomagających im w nawiązywaniu silniejszych, indywidualnych kontaktów z klientami, byłoby wspaniale, gdybyś mógł dodać je do listy opcji kontaktu. W szczególności rozważ linki do:

  • Facebook (Twoja strona biznesowa)
  • Twitter
  • Google+
  • LinkedIn (Twoja strona biznesowa)
  • Instagram (dla firm e-commerce lub innych, które mają wiele oryginalnych fotografii do promowania)

13. Zdjęcia

Jeśli zdecydowałeś się na minimalistyczne podejście do reszty strony kontaktowej, prawdopodobnie nie powinieneś się martwić o używanie zdjęć. Czasami duża mapa Google to naprawdę wszystko, czego potrzebujesz, aby dodać równowagę wizualną do strony kontaktowej.

Jeśli jednak strona kontaktowa jest dłuższa lub jeśli uważasz, że skorzysta na dodaniu osobistego kontaktu, rozważ użycie niektórych zdjęć w celu uzupełnienia różnych modułów kontaktowych.

Jedną z rzeczy, które zdecydowanie sugeruję, jest trzymanie się z dala od zdjęć stockowych. To jest Twój czas, aby połączyć się z Gośćmi i klientami, a nie płytko promować jakiś pomysł lub usługę. Jeśli rzucasz fałszywe twarze i uśmiechy na stronę kontaktową, co im mówisz o rodzaju obsługi klienta lub wsparcia, które otrzymają?

Campaign Monitor rzeczywiście zrobił coś naprawdę ciekawego z tym:

Campaign Monitor Photo

Formularz strony kontaktowej składa się z formularza po lewej stronie i zdjęcia po prawej stronie. Na pierwszy rzut oka wygląda prawie jak Zdjęcie stockowe, dopóki nie zauważysz nazwy i firmy obok zdjęcia faceta. To jest rzeczywiście CEO Jaybird i to jest jego referencje dla Campaign Monitor. Ciekawy akcent, prawda?

Oczywiście obrazy nie są wymagane na stronie kontaktowej. Jeśli jednak masz zdjęcie swojego zespołu (zwłaszcza jeśli są to ludzie, do których dotrze ta metoda kontaktu) lub zdjęcie Twojego kierownictwa (rzeczywiste “twarze” firmy), byłoby miłym akcentem użyć ich tutaj.

14. Kontakt

Strony FAQ i inne opcje samowystarczalności stają się coraz bardziej powszechne w dzisiejszych czasach. Ponieważ firmy są w stanie przewidzieć, jakie pytania mają odwiedzający, mogą być proaktywne w odpowiadaniu na nie, zanim nawet dotrą do punktu dotarcia. To świetny sposób, aby odciążyć wewnętrzny personel z konieczności zadawania tych samych pytań w kółko.

Z tego powodu coraz więcej stron internetowych zawiera mini-Najczęściej zadawane pytania na stronie kontaktowej. To prawie jak ostatnia próba, aby powiedzieć, ” Hej, jesteś pewien, że twoje pytanie nie zostało jeszcze odpowiedział?”

Jeśli Twoja witryna nie potrzebuje często zadawanych pytań, możesz pominąć ten krok. Jeśli tak i okaże się, że ta sama linia pytań przychodzi dzień w dzień z tej strony kontaktowej, umieść tam niektóre z najpopularniejszych i sprawdź, czy to obniża twoje wiadomości.

15. Czat Na Żywo

Moduł czatu na żywo niekoniecznie jest czymś, co można osadzić na stronie kontaktu, a nawet link do bardziej tradycyjnych metod kontaktu. Jeśli jednak reszta witryny ma włączony czat na żywo, powinna być również obecna na stronie kontaktowej.

Chociaż Hubspot jest wypełniony po brzegi opcjami kontaktowymi-numerem telefonu sprzedaży, globalnymi numerami działów, portalem pomocy technicznej, adresami fizycznymi, a nawet numerem faksu–czat na żywo jest zawsze dostępny, czekając na aktywację.

Hubspot Live Chat

Czat na żywo jest świetną opcją, jeśli wiesz, że byłoby to korzystne dla klientów, aby porozmawiać z kimś w czasie rzeczywistym, zamiast czekać na odpowiedź przez e-mail lub siedzieć na telefonie utknął w kolejce.

Wrapping Up

Jak widać, wiele z tego, co wchodzi w making dobra strona kontaktowa WordPress jest subiektywna. W przypadku niektórych stron internetowych nie będziesz potrzebował niczego więcej niż wiadomości powitalnej, formularza kontaktowego i strony z podziękowaniami. Dla innych może być konieczne utworzenie strony tak samo solidnej, jak każda inna w witrynie.

Ważne jest, aby pamiętać, że jeśli chcesz, aby było to dobrze. Strona kontaktowa WordPress, wszystko, co w niej umieścisz, musi być odpowiednie i konieczne. To nie jest czas, aby próbować sprzedawać odwiedzającym cokolwiek lub rozpraszać ich szalonymi animacjami. Daj im informacje, których chcą, nie staraj się, aby były kwieciste i niczego nie pomijaj. Nie jest to rodzaj strony, nad którą powinni spędzać czas; pozwól im szybko podjąć działania.

Do ciebie: o co prosi cię jeden element strony kontaktowej, który absolutnie nie chcesz tam umieścić?

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…