Do niedawna lokowanie produktu w darmowych wtyczkach WordPress zawsze było trudnym zadaniem. Widzieliśmy wiele metod wykorzystywanych przez programistów. Niektóre zawierały banery reklamowe na stronie opcji wtyczek, inne wydały” lite ” wersje wtyczek, niektóre używały wyskakujących okienek lightbox w zapleczu do promowania, ale żadna z tych metod nie była tak atrakcyjna, jak ta, którą widzimy. Po raz pierwszy zostało to zrobione przez Automattic w ich wtyczce Jetpack, a teraz WooThemes podąża za swoim najnowszym dziełem o nazwie WooDojo. Ponieważ nie ma nazwy dla tego modelu lokowania produktu, pozwolimy sobie nazwać go „modelem teasera”. Prawdopodobnie zastanawiasz się, co to jest ten model Teaser? Zasadniczo model teaser pozwala wymienić kilka funkcji w jednym dużym pulpicie nawigacyjnym, gdzie można po prostu aktywować te, które chcesz. Jednak niektóre funkcje na liście będą komercyjne. Więc widzisz, jakie są opcje, ale musisz zapłacić, aby je zdobyć.
Najciekawszym aspektem „modelu teasera” jest to, że jest to naprawdę kreatywny sposób na komercyjne wtyczki, aby wejść do repozytorium wtyczek WordPress. Uwaga: komercyjne wtyczki nie są dozwolone w repozytorium wtyczek (i w przeciwieństwie do komercyjnych motywów, nie ma komercyjnej listy wtyczek na WordPress.org).
Przyjrzyjmy się więc dokładnie temu, co ten” model Zwiastowania ” pociąga za sobą i jak to może być abużywany.
Użyjemy Jetpack jako przykładowego studium przypadku. Więc kiedy po raz pierwszy aktywujesz Jetpack (darmową wtyczkę), nie działa od razu. Musisz mieć WordPress.com wyjaśnij, że to działa. Tak więc, gdy uzyskasz dostęp do ekranu Jetpack, zobaczysz listę wszystkich dostępnych funkcji. Pomiędzy kilkoma darmowymi opcjami jest VaultPress (płatne promo wtyczki).
Ważne jest, aby pamiętać, że nie mamy nic przeciwko VaultPress. W rzeczywistości używamy go na naszych stronach. Więc zasadniczo, po podłączeniu do WordPress.com wszystkie inne funkcje będą dostępne z wyjątkiem VaultPress (ponieważ musisz go kupić).
Zauważyliśmy to jakiś czas temu i uznaliśmy to za kreatywne. Ale ostatnio wraz z premierą WooDojo, uważamy, że ten pomysł ma potencjał, aby stać się kolejnym trendem. Oto spojrzenie na to, jak Woo robi swoje lokowanie produktu:
Teraz, gdy promują tylko inne darmowe wtyczki, ten pomysł ma potencjał. Nie bylibyśmy zaskoczeni, gdyby WooCommerce (który ma dużą liczbę płatnych rozszerzeń) faktycznie dostosował styl widżetu do swojego zaplecza (up-selling the PAID extensions).
Więc zastanawiasz się, jak ten model może być abwykorzystane kreatywnie? Zasadniczo każda płatna wtyczka może używać tego modelu do pracy w repozytorium, uzyskać nową rejestrację użytkownika (e-maile itp.) i sprzedawać swoje płatne produkty.
Każdy może po prostu wymagać od użytkowników „połączenia” ze swoją witryną. Połączenie oznaczałoby, że użytkownik musi utworzyć konto (darmowe konto, ale możesz sprzedać płatne opcje na stronie członkostwa). Nawet jeśli jest to darmowe konto, nadal możesz zbierać swoje e-maile. Użytkownik nie ma wyboru, ale połączyć się w przeciwnym razie wtyczka nie będzie działać. Po połączeniu się z usługą możesz wdrożyć funkcje kup/zainstaluj jednym kliknięciem. Ponieważ masz ich adres e-mail (ponieważ są twoim użytkownikiem), możesz go używać do sprzedaży nowych produktów.
Czy uważasz, że to jest przyszłość lokowania produktu w darmowych wtyczkach WordPress? Chciałbym usłyszeć opinie społeczności na ten temat. Interesujące byłoby również sprawdzenie, czy więcej programistów zmienia swój model rozwoju w ten sposób. Zamiast tworzyć liczne małe wtyczki, powinni połączyć wszystkie swoje produkty w jednym miejscu? Wpłynęłoby to również na liczbę pobrań, ponieważ często ludzie mogą pobrać wtyczkę tylko dla jednej funkcji z wielu, które może zaoferować. Ale całkowita liczba pobrań będzie znacznie wyższa.