WordPress pozwala autorom wtyczek i motywów wyświetlać powiadomienia w obszarze administracyjnym, aby informować użytkowników o nowych funkcjach i aktualizacjach. Jednak przy rosnącej prędkości ekosystemu WordPress powiadomienia administratora mogą wymknąć się spod kontroli.
Aktualizacja wtyczek i zobaczenie połowy ekranu pokrytego powiadomieniami administratora jest bardzo irytujące.
Jednak jest to jeszcze bardziej frustrujące jako autorzy wtyczek, ponieważ to my jesteśmy za to obwiniani.
Oczywiście są też wtyczki, które nadużywają powiadomień administratora w celach promocyjnych. Niektóre, których nie można nawet zamknąć. Po obejrzeniu artykułu Jeffa na WPTavern i przeczytaniu niektórych komentarzy, czuliśmy się zmuszeni do napisania na ten temat i zaoferowania sugestii, która może ewentualnie rozwiązać problem.
Jeśli uważasz, że powiadomienia admina wymykają się spod kontroli, to powinieneś wiedzieć, że będzie tylko gorzej (chyba, że coś się z tym zrobi).
Obecnie istnieje 44,000 + wtyczki WordPress w oficjalnym katalogu wtyczek. Nie wliczając tysięcy hostowanych na Github lub komercyjnych wtyczkach WordPress.
Ponieważ coraz więcej programistów wchodzi do ekosystemu WordPress i tworzone są nowe wtyczki, możesz sobie wyobrazić, że nadejdzie czas, gdy zaktualizujesz wtyczki 5 i zobaczysz różne powiadomienia administratora 5.
Więc jakie jest rozwiązanie?
Scentralizowane Centrum powiadomień.
Widzisz, kiedy przekonwertowaliśmy OptinMonster z wtyczki WordPress na oprogramowanie jako usługę (aplikacja SaaS), jedną z pierwszych rzeczy, które zbudowaliśmy, było centrum powiadomień, aby informować naszych użytkowników o nowych zmianach.
Zostało to bardzo dobrze przyjęte przez naszą publiczność. Użytkownicy mogą oznaczyć powiadomienie jako przeczytane i zawsze mogą wrócić do przeczytania poprzednich powiadomień. Jest dyskretny i dobrze spełnia swoje zadanie. Ci, którzy chcą być na bieżąco czytać powiadomienie, inni mogą je zignorować, oznaczając je jako przeczytane.
W Awesome Motive mieliśmy kilka wewnętrznych dyskusji na temat budowania własnego systemu powiadomień dla naszego pakietu wtyczek WordPress.
Ale to nie jest możliwe, biorąc pod uwagę, że mamy tak wiele wtyczek. Jeśli kiedykolwiek będziemy musieli zaktualizować potencjalny błąd w centrum powiadomień, musielibyśmy jednocześnie zaktualizować wszystkie nasze wtyczki.
Lepszym rozwiązaniem byłoby dodanie Centrum powiadomień do rdzenia WordPress i ustandaryzowany sposób, w jaki podążaliby wszyscy programiści.
Istnieje ładny dowód koncepcji dostępny w postaci wtyczki WordPress, którą stworzył Barry Kooij o nazwie WP Notification Center (pisaliśmy o tym tutaj).
Obecnie Ta wtyczka nie ma opcji odrzucenia powiadomienia lub przeczytania pełnych szczegółów. Ale to świetny początek do rozwiązania tego problemu.
Ilu z Was chciałby zobaczyć Centrum powiadomień wbudowane w Rdzeń WordPress?
Daj nam znać swoje przemyślenia, zostawiając komentarze poniżej.