W artykule:
- O Naszych Rywalach
- Yoast vs AIOSEO: instalacja i konfiguracja
- Codzienne zadania SEO-Yoast SEO vs wszystko w jednym SEO
- Indeksowanie i mapy witryn-wszystko w jednym SEO vs Yoast SEO
- Schema.org wsparcie-Yoast SEO vs All in One SEO
- Wsparcie e – commerce-Yoast SEO vs wszystko w jednym SEO
- Dodatkowe narzędzia-wszystko w jednym SEO vs Yoast SEO
- Wszystko w jednym SEO-dodatkowe narzędzia
- Cennik-Yoast SEO vs All in One SEO
- Wniosek: Yoast SEO vs All in One SEO – który z nich jest lepszy?
Czy chcesz porównać Yoast SEO vs All in One SEO?
Zarówno Yoast SEO, jak i All in One SEO for WordPress to dwie najpopularniejsze wtyczki SEO WordPress na rynku. Oba pomagają zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarek i platform społecznościowych.
W tym artykule porównamy Yoast SEO vs All in One SEO, aby pomóc ci dowiedzieć się, która jest najlepsza wtyczka SEO WordPress.
O Naszych Rywalach
Zarówno All in One SEO dla WordPress, jak i wtyczki Yoast SEO mają pobożne bazy użytkowników i są jednymi z najpopularniejszych i najczęściej używanych wtyczek WordPress wszech czasów.
Wszystko w jednym SEO dla WordPress został stworzony w 2007 roku przez Michaela Torberta i Steve Mortiboy. Od tego czasu zdobył ogromną bazę użytkowników i stał się jedną z najczęściej pobieranych wtyczek WordPress wszech czasów.
Yoast SEO zaczęło się jako WordPress SEO od Yoast w 2010. Został stworzony przez Joosta de Valka. Dzięki trwałym i ciągłym ulepszeniom wtyczki wkrótce stał się głównym rywalem All in One SEO.
Są to zarówno doskonałe wtyczki, jak i wszystkie niezbędne funkcje, których potrzebujesz, aby uzyskać maksymalne korzyści SEO w swojej witrynie WordPress.
Powiedziawszy to, porównajmy Yoast SEO vs All in One SEO, aby dowiedzieć się, który z nich jest najlepszą wtyczką SEO WordPress.
Podzieliliśmy nasze porównanie na następujące sekcje:
- Instalacja i konfiguracja
- Codzienne zadania SEO
- Indeksowanie i mapy witryn
- Schema.org i obsługa fragmentów rozbudowanych
- Wsparcie SEO Ecommerce
- Dodatkowe narzędzia SEO
- Porównanie Cen
- Wniosek: Yoast SEO vs All in One SEO – który z nich jest lepszy?
Uwaga: Obie wtyczki mają również ograniczone darmowe wersje, ale porównamy ich wersje premium w celu bardziej kompleksowej analizy.
Yoast vs AIOSEO: instalacja i konfiguracja
Search engine optimization to wyspecjalizowana dziedzina i potrzeba czasu, aby nauczyć się i zastosować ją z powodzeniem na stronach internetowych.
Wtyczka SEO WordPress powinna ułatwić początkującym, umożliwiając im stosowanie podstawowych koncepcji SEO bez żadnego wysiłku.
Zobaczmy, jak te dwie wtyczki układają się, jeśli chodzi o instalowanie i konfigurowanie podstawowych ustawień SEO w witrynach WordPress.
Yoast SEO-instalacja i konfiguracja
Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę Yoast SEO. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji użytkownicy mogą przejść do SEO ” ogólne strona i uruchom Kreatora konfiguracji na karcie Dashboard.
Spowoduje to wyświetlenie kreatora krok po kroku, który przeprowadzi Cię przez proces konfiguracji. Pozwala to początkującym na szybkie rozpoczęcie pracy bez poczucia przytłoczenia złożonym żargonem i opcjami.
Yoast SEO to potężna wtyczka i ma wiele opcji, które musisz przejść jeden po drugim. Aby ułatwić Ci to, przygotowaliśmy przewodnik po tym, jak zainstalować i skonfigurować wtyczkę Yoast SEO w WordPress.
Sekcja ustawień Yoast SEO jest starannie podzielona na strony, na których każda strona ma różne zakładki dla odpowiednich ustawień.
Ułatwia to użytkownikom zlokalizowanie opcji w Ustawieniach.
Pomoc na ekranie jest dostępna na wszystkich stronach ustawień SEO Yoast. Wystarczy kliknąć fioletowy znak zapytania przycisk u dołu, a zostanie on rozszerzony, aby pokazać dokumentację wsparcia.
Starannie zorganizowane ustawienia, Kreator konfiguracji dla początkujących i opcje pomocy na ekranie ułatwiają początkującym skonfigurowanie Yoast SEO w swojej witrynie WordPress.
Wszystko w jednym SEO-instalacja i konfiguracja
Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę All in One SEO for WordPress. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji wtyczka automatycznie uruchomi Kreator konfiguracji.
Wystarczy kliknąć na Let ’ s Get Started przycisk, aby kontynuować.
Sam Kreator konfiguracji ma mniej kroków niż Yoast SEO. Mimo że mają podobne opcje, wszystko w jednym SEO upraszcza je dobrze dla początkujących.
Mamy przewodnik krok po kroku, jak prawidłowo skonfigurować wszystko w jednym SEO, który przeprowadzi Cię przez cały Kreator.
Po zakończeniu Kreatora możesz przejść do ustawień wtyczki, klikając na Wszystko w jednym SEO ” Ustawienia Ogólne strona.
Strona Ustawienia Ogólne jest podzielona na różne sekcje. Następnie istnieją różne strony dla kilku funkcji w menu Ustawienia Ogólne w lewej kolumnie. Na przykład wygląd wyszukiwania, mapy witryn, przekierowania i inne.
Obok każdej opcji znajduje się ikona pomocy. Kliknięcie na ikonę pokazuje Krótki opis funkcji. Na górze znajduje się również ikona pomocy, aby uzyskać dostęp do większej pomocy.
Ułatwia to początkującym zrozumienie tego, co robią. Samo skonfigurowanie kreatora sprawi, że większość stron internetowych będzie gotowa do rozpoczęcia pracy na swojej stronie internetowej i korzystania z All in One SEO do codziennych zadań.
Zwycięzca: wszystko w jednym SEO dla WordPress
Obie wtyczki mają wiele opcji i starają się jak najlepiej uprościć rzeczy i ułatwić użytkownikom rozpoczęcie pracy. Uważamy, że All in One seo wykonuje nieco lepszą pracę niż Yoast SEO z kreatorem konfiguracji.
Codzienne zadania SEO-Yoast SEO vs wszystko w jednym SEO
SEO to ciągły proces, a każdy nowy post lub strona, którą dodajesz, ma swój własny wynik SEO. Oznacza to, że będziesz regularnie korzystać z wtyczki SEO w celu optymalizacji treści pod kątem wyszukiwarek.
Aby dowiedzieć się więcej, Zobacz nasz przewodnik, jak zoptymalizować swoje posty na blogu WordPress pod kątem SEO.
Zobaczmy, jak nasi rywale wypadają, jeśli chodzi o wykonywanie codziennych zadań SEO w Twojej witrynie WordPress.
Codzienne zadania SEO w Yoast SEO
Yoast SEO zawiera narzędzie do analizy treści, które pomaga zoptymalizować każdy post lub stronę w witrynie. Możesz go zobaczyć, klikając ikonę wtyczki znajdującą się w prawym górnym rogu.
Tuż pod edytorem postów znajdziesz Yoast SEO meta box z podglądem fragmentu, polem słów kluczowych focus i analizą treści.
Google Preview Pokazuje, jak tytuł i opis witryny będą wyglądać w wyszukiwarkach. Yoast SEO automatycznie używa tytułu postu jako tytułu i fragmentu jako opisu, ale zalecamy, aby go zmienić, klikając na niego.
Wpisanie słowa kluczowego focus w Yoast SEO pozwoli wtyczce na analizę treści dla tego konkretnego słowa kluczowego.
Analiza jest pokazana w obszarze analizy treści, w którym Yoast SEO przedstawi sugestie, w jaki sposób możesz poprawić wynik SEO swojego posta.
Możesz także przejść do zakładki schemat, aby zmienić ustawienia znaczników schematu artykułu.
Ostatnia karta w menu dotyczy karty społecznościowej. Tutaj możesz ustawić obraz artykułu na Facebooku i dostosować swoją kartę na Twitterze.
Możesz opuścić Bank opisów i tytułów, ponieważ Yoast SEO użyje Twojego głównego tytułu i opisu SEO w metatagach open graph.
Codzienne zadania SEO w jednym SEO
W przeciwieństwie do Yoast SEO, wszystko w jednym SEO zapewnia rzeczywisty wynik Twoich treści. Nazywają to truseo score, co daje bardziej użyteczne podejście do optymalizacji treści.
Po prostu Edytuj post lub stronę, którą chcesz zoptymalizować. Na ekranie edycji zobaczysz przycisk Wszystko w jednym SEO w prawym górnym rogu z wynikiem SEO dla tego posta lub strony. Kliknięcie na niego spowoduje rozszerzenie panelu analizy treści.
Poza tym możesz również zobaczyć wynik dla każdego z twoich słów kluczowych. Kliknięcie na słowo kluczowe rozszerzy je, a będziesz mógł zobaczyć działania, które możesz podjąć, aby poprawić ten wynik.
Poniżej edytora postów zobaczysz ustawienia AIOSEO dla każdego typu treści. Tutaj możesz dodać frazy kluczowe, tytuł i opis.
Jedną z bardzo przydatnych funkcji, którą zauważysz, są dynamiczne Tagi. Możesz użyć tych tagów, aby dodać dynamiczne elementy do tytułu SEO i opisów, takich jak bieżąca Kategoria, bieżący rok, bieżący miesiąc i inne.
Na przykład, jeśli masz tytuł SEO ” najlepsze kawiarnie w Nowym Jorku (2021)”, możesz użyć znacznika bieżącego roku, który automatycznie zmieni się na 2022 w następnym roku.
Może to zwiększyć wskaźnik klikalności w wynikach wyszukiwania, co może pomóc uzyskać większy ruch i poprawić ranking SEO.
Dzięki All in One SEO możesz również przejść do zakładki społecznościowej i ustawić obraz na Facebooku lub Twitterze.
Wtyczka pozwala również w razie potrzeby zmienić typ schematu pojedynczego posta.
Wszystko w jednym SEO zawiera również funkcję analizy witryny. Daje ogólny wynik ustawień SEO witryny. Możesz również użyć go do porównania witryny z konkurentami za pomocą narzędzia analizy konkurencji.
Zwycięzca: wszystko w jednym SEO
Obie wtyczki ułatwiają edycję ustawień SEO na zasadzie post-by-post. Jednak wszystko w jednym SEO oferuje bardziej skuteczny plan z wynikiem TruSEO i fokusem. Dynamiczne tagi w tytule i opisie również dają mu przewagę nad Yoast SEO.
Indeksowanie i mapy witryn-wszystko w jednym SEO vs Yoast SEO
Jednym z najważniejszych zadań wtyczki SEO jest pomoc wyszukiwarkom w odkrywaniu większej ilości twoich treści.
Odbywa się to poprzez generowanie map witryn, łączenie się z narzędziami dla webmasterów, monitorowanie SEO witryny i wiele innych.
Zobaczmy, jak Yoast SEO i wszystko w jednym SEO radzi sobie z tą kategorią.
Indeksowanie i mapy witryn-Yoast SEO
Yoast SEO automatycznie generuje mapy witryn XML dla wszystkich typów postów. Aby zachować prostotę, nie ma dedykowanej strony do wyświetlania lub zarządzania mapami witryn XML.
Możesz jednak włączyć lub wyłączyć mapy witryn XML, odwiedzając SEO ” ogólne strony i przejście do zakładki „funkcje”.
Nie masz opcji dołączania lub wykluczania typów postów do mapy witryny XML z ustawień wtyczki.
Yoast pozwala również łatwo zweryfikować witrynę pod kątem popularnych narzędzi dla webmasterów, takich jak Google Search Console, narzędzia dla webmasterów Bing, Baidu i Yandex.
Dodatkowo subskrybenci Yoast SEO premium mogą instalować i aktywować rozszerzenia wideo i wiadomości sitemap. Umożliwia to wyświetlanie filmów i witryn z wiadomościami w wynikach wyszukiwania wideo i Google News.
Indeksowanie i mapy witryn – wszystko w jednym SEO
Wszystko w jednym SEO automatycznie generuje mapy witryn XML dla Twojej witryny WordPress. W przeciwieństwie do Yoast SEO, pozwala łatwo zarządzać mapą XML z dedykowanej strony ustawień znajdującej się pod Wszystko w jednym SEO ” Sitemaps.
Przewiń w dół i możesz znaleźć różne ustawienia do zarządzania mapami witryn XML. Możesz wybrać typy postów i taksonomie, które mają zostać uwzględnione w Mapach witryn.
AIOSEO pozwala również na dodanie dowolnej niestandardowej strony do mapy witryny. Jest to przydatne, jeśli używasz niestandardowej strony docelowej nie utworzonej za pomocą WordPress.
Możesz włączyć wideo i wiadomości Sitemap jako rozszerzenia jak w Yoast. Ponadto AIOSEO posiada również funkcję RSS sitemap.
Zwycięzca: wszystko w jednym SEO
Obie wtyczki oferują doskonałe funkcje XML sitemap. Jednak wszystko w jednym SEO pozwala przejąć znacznie większą kontrolę nad mapami witryn XML.
Schema.org wsparcie-Yoast SEO vs All in One SEO
Schema markup to specjalny rodzaj kodu HTML, którego można użyć na swojej stronie internetowej, aby powiedzieć wyszukiwarkom więcej o tym, jaki rodzaj informacji zawiera Twoja treść.
Możesz na przykład określić, że zawartość to przepis, post na blogu lub strona produktu. Dzięki temu wyszukiwarki mogą wyświetlać fragmenty bogate w wynikach wyszukiwania.
Porównajmy, jak wszystko w jednym SEO i Yoast SEO układają się w tej kategorii.
Wsparcie dla schematów-Yoast SEO
Yoast SEO automatycznie dodaje metadane schematu do postów i stron WordPress. Możesz wyświetlić ustawienia domyślne, odwiedzając SEO ” wygląd wyszukiwania strona.
Przewiń do wykresu wiedzy & Schema.org sekcji. Tutaj możesz wybrać, czy Twoja strona jest przeznaczona dla osoby fizycznej, czy organizacji. Następnie możesz podać nazwę i logo poniżej.
Aby uzyskać więcej opcji schematu, musisz przejść do karty typy zawartości. Stąd musisz przewinąć w dół, a tam zobaczysz domyślne ustawienia schematu dla typów zawartości.
Można również zmienić typ schematu dla poszczególnych postów i stron. Po prostu Edytuj zawartość i przewiń w dół do Yoast SEO metabox i przejdź do zakładki schemat.
Dodatkowo możesz również zainstalować rozszerzenie Yoast Local SEO, aby dostarczyć bardziej szczegółowych informacji na temat Twojej firmy.
Wsparcie schematu-wszystko w jednym SEO
Podobnie wszystko w jednym SEO ma domyślną sekcję dla całej witryny schema.org ustawienia. Można go znaleźć pod Wszystko w jednym SEO ” wygląd wyszukiwania strona.
Stąd możesz podać swoją organizację lub Indywidualną Nazwę, logo, numer telefonu i typ kontaktu, taki jak sprzedaż, wsparcie itp.
Możesz także zmienić domyślne ustawienia schematu dla różnych typów zawartości.
Możesz również ustawić Ustawienia schematu dla każdego pojedynczego postu i strony. Po prostu przewiń w dół na ekranie edycji postu i przejdź do karty schematu w Ustawieniach AIOSEO.
Wtyczka zawiera również lokalne rozszerzenie SEO, które pomaga zoptymalizować witrynę pod kątem lokalnych wyników wyszukiwania.
Zwycięzca: Remis
Obie wtyczki są związane szyi do szyi z pełnym schema.org wsparcie. Wszystko w jednym SEO wykonuje nieco lepszą pracę w ułatwianiu zauważania tych opcji.
Wsparcie e – commerce-Yoast SEO vs wszystko w jednym SEO
Jeśli prowadzisz sklep internetowy, ruch organiczny skutkuje sprzedażą bezpośrednią dla Twojej firmy. To sprawia, że SEO eCommerce jest jeszcze bardziej kluczowe dla Twojej firmy.
Zobaczmy, jak działają obie wtyczki dla witryn eCommerce, niezależnie od tego, czy używają WooCommerce, czy innej wtyczki eCommerce.
Wsparcie e – commerce-Yoast SEO
Yoast SEO obsługuje witryny e-commerce od razu po wyjęciu z pudełka. W przypadku stron internetowych korzystających z WooCommerce, Yoast SEO ma oddzielną wtyczkę Yoast WooCommerce SEO.
Domyślnie możesz dodać tytuł i opis produktu, tak jak w przypadku postów i stron. Yoast SEO tworzy również kategorię produktów XML sitemap dla Twojego sklepu.
Po zainstalowaniu WooCommerce SEO będziesz mógł podać dodatkowe dane dla stron produktów.
Wsparcie e-commerce – wszystko w jednym SEO
Wszystko w jednym SEO dla WordPress oferuje bardziej solidne opcje wsparcia e-commerce po wyjęciu z pudełka. Jak tylko dodać produkt poprawnie identyfikuje go jako produkt w schemacie znaczników bez konieczności nic zrobić.
Pozwala również dodać więcej danych schematu eCommerce, co pomaga Twojemu sklepowi się rozwijać. Dla każdego produktu możesz zmienić znaczniki schematu i podać bardziej bogate szczegóły, takie jak marka, kolory, producent i inne.
Wszystko w jednym SEO automatycznie generuje również mapy witryn XML dla Twoich produktów i kategorii produktów.
Jeśli używasz prostego formularza zamówienia zamiast WooCommerce lub wtyczki koszyka na zakupy i nadal chcesz zoptymalizować tę stronę jako produkt, możesz to zrobić za pomocą All in One SEO. Wystarczy edytować stronę i w Ustawieniach AIOSEO zmienić jej typ schematu na produkt.
Zwycięzca: wszystko w jednym SEO
Yoast zapewnia dodatkową obsługę e-commerce z rozszerzeniem. Wszystko w jednym SEO sprawia, że jest to dość prostsze i obejmuje możliwość optymalizacji stron produktów bez instalowania wtyczki eCommerce, dzięki czemu lepiej nadaje się do sklepów internetowych.
Dodatkowe narzędzia-wszystko w jednym SEO vs Yoast SEO
Pozycjonowanie stron to kompleksowy proces. Dlatego obie te wtyczki zawierają dodatkowe narzędzia i funkcje oprócz tylko meta tagów.
Te funkcje są po to, aby dać ci prawdziwe rozwiązanie all-in-one i wyeliminować potrzebę instalowania kilku innych wtyczek SEO.
Yoast SEO-dodatkowe narzędzia
Yoast SEO zawiera kompleksowy zestaw funkcji, które obejmują większość aspektów optymalizacji na stronie. Niektóre z tych narzędzi to:
- Nawigacja Breadcrumb
- Metatagi Open Graph
- Importowanie danych z Google Webmaster Tools
- Wbudowane roboty.txt i … edytor htaccess
- Import / Eksport danych SEO
- Menedżer Przekierowań
Wszystko w jednym SEO-dodatkowe narzędzia
Wszystko w jednym SEO oferuje identyczny zestaw funkcji z nieco lepszym doświadczeniem użytkownika.
- Nawigacja Panierki
- Metatagi Open Graph
- Roboty.txt i … edytor htaccess
- Import i eksport danych SEO
- Menedżer Przekierowań
Zwycięzca: Remis
Obie wtyczki oferują prawie ten sam zestaw dodatkowych narzędzi i funkcji. Wszystko w jednym SEO oferuje schludny interfejs, ale pod względem funkcjonalności nazwalibyśmy to krawatem.
Cennik-Yoast SEO vs All in One SEO
Ceny mogą być ważnym czynnikiem dla wielu użytkowników. Obie wtyczki oferują ograniczone darmowe wersje, ale aby w pełni wykorzystać wszystkie ich funkcje, musisz uaktualnić do wersji płatnej.
Płatne lub premium wersje obu wtyczek zapewniają priorytetowe wsparcie i regularne aktualizacje.
Porównajmy ceny obu naszych rywali.
Cennik Yoast SEO
Pojedyncza licencja na witrynę dla Yoast SEO premium wynosi $89 i rośnie wraz z dodawaniem kolejnych witryn. Każde rozszerzenie, takie jak WooCommerce SEO, Local, News i Video SEO, kosztuje dodatkowe $69 za pojedynczą witrynę.
Możesz również kupić ich plan subskrypcji za $199 / rok, który obejmuje wszystkie rozszerzenia, ale możesz go używać tylko na jednej stronie internetowej. Musisz kupić dodatkowe subskrypcje dla każdej witryny, na której chcesz z niej korzystać.
Ceny dla All in One SEO
Wszystko w jednej darmowej wersji SEO ma ograniczone wsparcie i funkcje.
W przypadku priorytetowego wsparcia możesz przejść na płatny plan, który zaczyna się od $49.50 dla pojedynczej witryny z rocznym wsparciem i aktualizacjami.
Ich najlepszy plan wartości wynosi $199.50 i zawiera wszystkie dodatki i funkcje dla maksymalnie witryn 10.
Zwycięzca: wszystko w jednym SEO
Jeśli masz tylko jedną stronę internetową, ceny są dość podobne. Ale wszystkie subskrypcje Yoast są ograniczone do użytku na jednej stronie internetowej. Z drugiej strony, Plan Pro All in One SEO obejmuje do stron internetowych 10, dzięki czemu jest to znacznie lepsza oferta.
Wniosek: Yoast SEO vs All in One SEO – który z nich jest lepszy?
All in One SEO i Yoast SEO są dobrymi wtyczkami, więc każde porównanie między tymi dwoma wtyczkami musi być blisko.
Jednak wszystko w jednym SEO wygrywa pod względem łatwości użytkowania, lepszego doświadczenia użytkownika i większej kontroli nad różnymi funkcjami.
Wszystko w jednym SEO jest również na szczycie, jeśli chodzi o SEO eCommerce, wsparcie schematu dla eCommerce i lokalne SEO.
Audyt SEO na miejscu i funkcje truseo score w jednym SEO dają początkującym praktyczny plan poprawy treści i zwiększenia ich SEO.
A jeśli masz więcej niż jedną stronę internetową, zaoszczędzisz dużo pieniędzy dzięki All in One SEO.
Mamy nadzieję, że to porównanie Yoast SEO vs All in One SEO pomogło Ci znaleźć najlepszą wtyczkę SEO WordPress dla Twojej witryny. Możesz również zobaczyć naszą listę 9 najlepszych wtyczek i narzędzi SEO WordPress, z których powinieneś korzystać, oraz nasz przewodnik, jak wybrać najlepszy hosting WordPress.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.