W artykule:
Czy chcesz śledzić aktywność użytkowników, gdy są w Twojej witrynie? Możesz śledzić odsłony stron, źródło odsyłania, czas spędzony na stronie i wiele więcej, po prostu instalując Google Analytics, ale aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, musisz użyć śledzenia zdarzeń. W tym artykule pokażemy, jak dodać śledzenie zdarzeń Google Analytics w WordPress.
Co To jest śledzenie zdarzeń w Google Analytics
Śledzenie zdarzeń pozwala mierzyć interakcje użytkowników w witrynie. Te interakcje mogą być takie jak kliknięcie przycisku, odtwarzanie wideo, Pobieranie plików, przesyłanie formularzy itp.
Załóżmy, że dodałeś film do strony produktu, a teraz chcesz wiedzieć, jak skuteczne jest to dla konwersji. Śledzenie zdarzeń pozwala śledzić, ilu użytkowników odtworzyło film, dzięki czemu możesz sam ocenić.
Innym przykładem jest przesyłanie formularzy w oparciu o ajax. Jeśli używasz Gravity Forms lub innej wtyczki formularza kontaktowego, przesłanie formularza nie powoduje nowego widoku strony.
Za pomocą śledzenia zdarzeń można zobaczyć, jak użytkownicy wchodzili w interakcję z formularzem.
To samo dotyczy plików do pobrania zawartych na stronie. Możesz śledzić, ilu użytkowników pobrało plik za pomocą śledzenia zdarzeń, a nawet który przycisk na stronie został najbardziej kliknięty.
Śledzenie zdarzeń różni się od śledzenia linków w Google analytics. Możesz śledzić linki w WordPress za pomocą Google Analytics, po prostu dodając źródło UTM do linku.
Te mierzalne działania pozwalają zobaczyć, jak użytkownicy zachowują się w Twojej witrynie. Następnie możesz zmienić strategię, aby dodawać treści generujące większe zaangażowanie i interakcję użytkowników. Ostatecznie oznacza to większą sprzedaż i konwersje w Twojej witrynie.
Pierwsze Kroki
Zanim zaczniesz, musisz skonfigurować i zainstalować Google Analytics w swojej witrynie WordPress. Jeśli nie jesteś zaznajomiony z korzystaniem z Google Analytics, możesz wypróbować nasz przewodnik dla początkujących, jak korzystać z Google Analytics.
Jeśli korzystasz już z Google Analytics, możesz przejść od razu do śledzenia zdarzeń.
Uaktualnij do Universal Analytics Code
Obecnie na stronach internetowych wdrażane są dwa rodzaje Google Analytics. Google powoli wypycha starszy kod, prosząc webmasterów o użycie nowszego „Universal Analytics Code”.
Jeśli twój kod Google Analytics wygląda tak:
< script> (function (I, s, o, g,r,A, m){i['GoogleAnalyticsObject']=r; i[r] = i[r]||function () { (i[R].q=i[R].q||[]).push (arguments)},i[R].l = 1*new Date();A = S. createElement (o), m = s. getElementsByTagName (o)[0]; a. async=1;A. src = g;m.parentNode.insertBefore (a,m) }) (okno, dokument, 'skrypt', '//www.google-analytics.com/analytics.js", "ga"); ga ('create', 'UA-XXXXXX-1','auto'); ga ('send','pageview'); < / script>
W takim razie korzystasz już z nowszego kodu Universal Analytics. Nie jest wymagane żadne działanie i możesz przejść do następnego kroku.
Jeśli twój kod nie wygląda tak, prawdopodobnie używasz starszego kodu Google Analytics. Będziesz musiał uaktualnić, Google ma szczegółowy przewodnik aktualizacji do tego. Zasadniczo, jeśli nie korzystasz z zaawansowanych funkcji śledzenia w Google Analytics, możesz po prostu przełączyć stary kod na nowy z ustawień właściwości konta.
Tworzenie wydarzenia w Google Analytics
Najpierw musisz utworzyć wydarzenie na swoim koncie Google Analytics. Po prostu zaloguj się do Pulpitu Nawigacyjnego Analytics i kliknij łącze administratora u góry. Jeśli na koncie analytics znajduje się wiele witryn, upewnij się, że wyświetlany jest pulpit nawigacyjny witryny, w której chcesz dodać wydarzenie.
Pod stroną admin znajdują się trzy kolumny. Kliknij łącze „cele” pod kolumną „Widok”.
Następnie kliknij przycisk Nowy cel, aby utworzyć cel. Z opcji konfiguracji celu musisz wybrać opcję niestandardową, a następnie kliknąć przycisk Dalej, aby kontynuować.
Spowoduje to przejście do etapu opisu celu. Musisz podać tytuł dla niestandardowego celu,jest to coś, co pomoże Ci zidentyfikować cel w Google Analytics.
W obszarze Typ celu wybierz zdarzenie. Następnie kliknij przycisk Następny krok, aby kontynuować.
Ostatnim krokiem jest podanie szczegółów celu. Będziesz musiał wprowadzić warunki wydarzenia tutaj.
Analytics policzy konwersję, gdy wszystkie te warunki będą zgodne.
W tym przykładzie podaliśmy kategorię i akcję dla wydarzenia. Wprowadziliśmy Etykietę wydarzenia i podaliśmy wartość. W zależności od tego, jakiego rodzaju wydarzenie próbujesz utworzyć, możesz nazwać własną kategorię, działania i etykiety.
Jeśli uważasz, że Twoje zdarzenie powinno przekazać wartość, którą można obliczyć, możesz wprowadzić tę wartość tutaj. Jednak dla większości typowych śledzenia zdarzeń przy użyciu wartości 0 działa również dobrze.
Na koniec kliknij przycisk Utwórz cel, aby zapisać i aktywować cel. Pomyślnie włączyłeś śledzenie zdarzenia w Google Analytics. Następnym krokiem jest śledzenie tego zdarzenia na swojej stronie internetowej i wysyłanie danych do Google Analytics.
Dodawanie śledzenia zdarzeń Google Analytics onClick
Najprostszym i być może najszybszym sposobem dodawania śledzenia zdarzeń Google Analytics jest użycie metody onclick. Ta metoda po prostu wysyła warunki zdarzenia do Google Analytics, gdy użytkownik kliknie element.
W tym przykładzie śledzimy użytkowników, którzy kliknęli link do pobrania e-booka.
Dodamy parametr onClick do linku pobierania przy użyciu tego formatu.
onClick="ga('send', 'event', 'category', 'action', 'label','value');"
Musisz zastąpić kategorię, akcję, etykietę i wartość warunkami wydarzenia. W końcu link do pobrania będzie wyglądał tak.
<a onClick="ga('wyślij', 'wydarzenie', 'pobrane', 'kliknij', 'ebook pobrany', '0');" href="http://example.com/wp-content/uploads/2015/06/free-ebook.pdf" > Pobierz darmowy Ebook< / a>
To wszystko, gdy użytkownicy klikną ten link, wyśle Zdarzenie do Google Analytics, które pojawi się w raportach Twojej witryny.
Dodawanie Śledzenia Zdarzeń Za Pomocą Menedżera Tagów Google
Google Tag Manager to narzędzie online, które pozwala dodawać różne kody śledzenia jako tagi w jednym pulpicie nawigacyjnym.
Można go również używać do tworzenia tagów do śledzenia zdarzeń na koncie Google Analytics. Główną zaletą korzystania z Google Tag Manager jest to, że nie musisz ręcznie wstawiać kodu do swojej witryny i możesz zarządzać wszystkimi tagami z jednej lokalizacji.
Jeśli ręcznie dodałeś kod śledzenia Google analytics do swojej witryny, musisz go usunąć. Skorzystaj z naszego samouczka, jak zainstalować i skonfigurować Google Tag Manager w WordPress, aby dodać kod Analytics do swojej witryny.
Po pomyślnym dodaniu znacznika Google Analytics w Menedżerze znaczników następnym krokiem jest utworzenie nowego wyzwalacza. Ze względu na ten samouczek będziemy śledzić przesyłanie formularza kontaktowego jako wydarzenie.
Kliknij wyzwalacze w Menedżerze znaczników,a następnie kliknij przycisk Nowy.
Spowoduje to przejście do Kreatora tworzenia wyzwalaczy. W tym miejscu należy wybrać formularz wyboru wydarzenia.
W sekcji Konfiguruj WYZWALACZ musisz odznaczyć poczekaj na tagi i sprawdzić opcje walidacji. Następnie kliknij przycisk Kontynuuj, aby przejść do następnego kroku.
W następnym kroku musisz wybrać, kiedy odpalić spust. Jeśli Twoja strona ma tylko jeden formularz, Możesz wybrać wszystkie formularze. Jeśli strona ma więcej niż jeden formularz, kliknij przycisk niektóre formularze.
Jeśli strona ma więcej niż jeden formularz i chcesz śledzić określony formularz, musisz powiedzieć Google Tag Manager, który formularz chcesz śledzić. Po kliknięciu przycisków formularza zobaczysz filtry.
Filtr jest po prostu zestawem instrukcji, jak Jeśli a pasuje do B, a następnie odpalić spust. Musisz wybrać nową zmienną.
Wybranie nowej zmiennej spowoduje wyświetlenie okienka, w którym możesz utworzyć własną zmienną. Wybierz element DOM jako typ zmiennej. Następnie w obszarze Konfiguracja zmiennej wybierz ID jako metodę wyboru.
Teraz musisz znaleźć identyfikator formularza. Odwiedź stronę formularza w swojej witrynie WordPress, najedź myszką na pierwsze pole formularza i wybierz inspect element.
Ekran przeglądarki zostanie podzielony na dwie części. Na dolnym ekranie zobaczysz kod HTML swojej strony. Atrybut id będzie częścią tagu < form> lub div zawierającego formularz.
Skopiuj i wklej identyfikator formularza pod ID elementu i atrybutem. Następnie kliknij przycisk Utwórz zmienną.
Wrócisz do odpalenia filtra, gdzie możesz teraz wybrać swoją zmienną niestandardową. W regule dopasowania wybierz „Zawiera”, a następnie wprowadź ponownie identyfikator formularza.
Teraz kliknij przycisk Utwórz WYZWALACZ, aby kontynuować.
Następnym krokiem jest utworzenie tagu dla wydarzenia, które chcemy śledzić. W Menedżerze tagów Google kliknij tagi, a następnie kliknij przycisk Nowy.
Spowoduje to przejście do Kreatora tworzenia znaczników. Wybierz Google Analytics jako swój produkt, a następnie kliknij przycisk Kontynuuj.
Teraz musisz wybrać Universal Analytics jako typ tagu. Zostaniesz poproszony o podanie identyfikatora śledzenia Google Analytics. Możesz to uzyskać ze swojego konta Google Analytics.
W obszarze Typ ścieżki wybierz zdarzenie, a następnie podaj informacje o kategorii, akcji, etykiecie i wartości. W tym przykładzie użyliśmy formularzy dla kategorii, formularza zgłoszenia do działania, formularza kontaktowego jako etykiety i przesłanego jako wartości.
Kliknij przycisk Kontynuuj, aby przejść do następnego kroku. W tym miejscu należy wybrać, kiedy należy odpalić znacznik. Kliknij przycisk Więcej i wybierz WYZWALACZ utworzony wcześniej.
Na koniec możesz kliknąć przycisk Utwórz tag, aby zapisać swój tag.
Pamiętaj, że zapisanie tagu nie spowoduje, że zostanie on uruchomiony w Twojej witrynie. Nadal będziesz musiał kliknąć przycisk Publikuj, aby go uruchomić.
To wszystko, możesz teraz przejść do swojej strony internetowej i przesłać formularz. Przejdź do Real Time ” Wydarzenia na koncie Analytics zobaczysz swoje wydarzenie śledzone i rejestrowane.
Za pomocą Menedżera tagów można tworzyć różnego rodzaju zdarzenia i zarządzać nimi wszystkimi z poziomu Menedżera tagów Google. Oszczędza również edytowanie motywów WordPress lub ręczne dodawanie kodu śledzenia.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dodać śledzenie zdarzeń Google Analytics w Twojej witrynie WordPress. Możesz również sprawdzić naszą listę 7 najlepszych rozwiązań analitycznych dla użytkowników WordPress.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.