W artykule:
Kiedy jesteś w trybie generowania pomysłów, zanim faktycznie usiądziesz i zaczniesz pracować nad nową witryną, łatwo jest się trochę zgubić. W końcu masz do czynienia z milionem różnych możliwości i wszystkie z nich wyglądają niesamowicie. Kuszące jest wrzucenie wszystkiego i zlewu kuchennego na stronę tylko dlatego, że możesz. I chociaż nie ma nic złego w tym, że na własnej lokalnie hostowanej witrynie do uruchamiania testów, prawdopodobnie nie jest to dobre podejście do witryn klientów.
Jeśli nauczyłem się czegoś o użyteczności internetowej, to jest to, że mniej znaczy zdecydowanie więcej. A jeśli chcesz utrzymać odwiedzających na swojej stronie, musisz od samego początku myśleć o doświadczeniu użytkownika końcowego. Oznacza to powrót do koncepcji witryny i podstawowego układu. Doświadczenie użytkownika ma bezpośredni wpływ na sposób, w jaki odwiedzający wchodzą w interakcję z Twoją witryną i w dużej mierze decyduje o tym, czy pozostaną na tyle długo, aby się przekonwertować. Oto kilka sposobów, w jaki możesz skupić się na doświadczeniu użytkownika na etapach projektowania i rozwoju.
Zastanów Się Nad Preferencjami Swojej Witryny
Chociaż nie każdy klient, którego kiedykolwiek otrzymasz, będzie myślał dokładnie tak, jak ty, pomocne może być wyciągnięcie z osobistych preferencji podczas myślenia o projektowaniu witryny. W końcu to, jak się czujesz, patrząc na witrynę, odgrywa ważną rolę w sposobie odbierania jej treści. To samo dotyczy idealnych użytkowników witryny. Kilka uniwersalnych preferencji to:
Skanowalny Tekst
Nawet jeśli masz dużo do powiedzenia, przeciążanie odwiedzających mnóstwem tekstu jest złym pomysłem. Przynajmniej nie gęste bloki. Tekst musi być skanowalny, co dokładnie brzmi: krótkie akapity, mnóstwo podtytułów i list oraz użycie obrazów na każdej stronie. To rozbija bloki tekstu, które w przeciwnym razie mogłyby spowodować odwiedzającym glazury nad.
White Space
Powiedziałem to raz i powtórzę: mniej znaczy więcej. Budowanie przyjaznej dla użytkownika witryny oznacza myślenie o jej ogólnym projekcie, w tym o tym, gdzie decydujesz nie do umieszczania przedmiotów. Zdrowa ilość białej przestrzeni wokół tekstu i obrazów daje odwiedzającym trochę przestrzeni do oddychania. Pozwala im również lepiej przetwarzać to, na co patrzą, i sprawia, że treść jest bardziej „skanowalna.”
Wybór Czcionek
Zachowam ten jeden prosty i prosty: nie używaj czcionek, które są trudne do odczytania. Pomiń kręcone wskazówki i skrypt. Trzymaj się prostych czcionek, które są powszechnie rozpoznawane we wszystkich typach przeglądarek. A jeśli chcesz mieć pewność, że odwiedzający będą mieli jak najlepsze wrażenia, Zintegruj Google Fonts ze swoją witryną. Można to łatwo osiągnąć za pomocą wtyczki WP Google Fonts.
Identyfikowalne (i działające) linki
Wystarczy proste: upewnij się, że linki w treści swoich postów i w innych miejscach są łatwe do wykrycia. Powinny być podkreślone co najmniej lub innym kolorem niż tekst główny. Podobnie, upewnij się, że wszystkie linki działają. Jedną z najbardziej frustrujących rzeczy, których może doświadczyć odwiedzający Twoją witrynę, jest zepsuty link, więc nie pozwól, aby tak się stało! Wtyczka do sprawdzania uszkodzonych linków może temu zapobiec i upewnić się, że gdy użytkownik kliknie, dotrze do zamierzonego miejsca docelowego.
Badania branży
Kolejnym aspektem przyjazności dla użytkownika, na który należy zwrócić uwagę, jest znaczenie branżowe. Ma to tyle samo wspólnego z projektowaniem, co poprzednie atrybuty, ale waży o wiele bardziej na oczekiwanie niż cokolwiek innego. Oczekiwania odwiedzających różnią się w zależności od branży i musisz być świadomy tych rzeczy od samego początku.
Na przykład, załóżmy, że budujesz witrynę dla pośrednika w obrocie nieruchomościami. Potencjalny odwiedzający stronę pośrednika w obrocie nieruchomościami spodziewałby się, że temat witryny będzie wyglądał w określony sposób i będzie zawierał pewne funkcje, takie jak łączność MLS, wirtualne wycieczki i tak dalej. Chociaż nie zawsze musisz pozostać „wewnątrz pudełka” pod względem estetyki projektu, konieczne jest włączenie odpowiednich funkcji związanych z konkretną branżą w witrynie. W przeciwnym razie możesz w najlepszym razie zmylić odwiedzających, a w najgorszym zrazić ich do siebie.
Pomyśl o Nawigacji
Przyjazna dla użytkownika witryna WordPress będzie łatwa do zlokalizowania i korzystania z nawigacji. W związku z tym nie powinieneś próbować zbyt kreatywnie radzić sobie z menu. Spadki, które spadają w jeszcze więcej spadków, nie uczynią cię przyjaciółmi. Menu, które są gdzieś schowane, sprawi, że odwiedzający będą niepotrzebnie ciężko pracować, aby uzyskać dostęp do Twoich treści. Nie chcesz tego robić. Zamiast tego umieść menu nawigacyjne w widocznym miejscu — zazwyczaj u góry witryny lub po lewej stronie.
Należy również upewnić się, że witryna ma łatwo dostępny pasek wyszukiwania. Ponownie, nie utrudniaj odwiedzającym znalezienia treści, których szukają.
Na koniec upewnij się, że Twoja witryna ma mapę witryny. Chociaż nie wpłynie to koniecznie na wrażenia użytkownika, ułatwi to czytanie witryny przez wyszukiwarki, co pomoże jej osiągnąć wyższą pozycję, a z kolei zachęci do większego ruchu. Wtyczka Google Sitemap jest dobrym wyborem, ponieważ bardzo łatwo jest utworzyć mapę witryny dla narzędzi Google dla webmasterów.
Rozważ używane urządzenia
Kluczowym elementem przyjazności dla użytkownika jest rozpoznanie, że ludzie będą uzyskiwać dostęp do witryny z różnych urządzeń. Wybierając responsywny motyw, poradzisz sobie z tym problemem za jednym zamachem. W ten sposób będziesz mieć pewność, że witryna będzie wyglądać tak, jak zamierzałeś na smartfonach, tabletach i komputerach stacjonarnych. Elementy nawigacyjne zawsze będą znajdować się nad zakładką dla łatwego dostępu, a przyciski będą odpowiednio dopasowane do urządzenia, na którym są przeglądane. Obrazy zostaną dopasowane do ekranu pod ręką. Responsywność to sposób na uczynienie witryny tak przyjazną dla użytkowników, jak to możliwe.
Optymalizacja pod kątem prędkości
Szybkość ładowania stron witryny ma również wpływ na ogólną łatwość obsługi. Na przykład, jeśli witryna ładuje się powoli, ale odwiedzający już dokładnie wie, na co musi kliknąć, aby dostać się tam, gdzie chce, ten odwiedzający w międzyczasie byłby bardzo sfrustrowany. Więc używaj zdrowego rozsądku. Unikaj obrazów, które są ogromne i / lub Kompresuj je za pomocą narzędzi takich jak TinyPNG i Smush. Narzędzia te znacznie zmniejszą rozmiar plików graficznych.
Aby skrócić czas ładowania w całej witrynie, możesz użyć wtyczki buforującej, takiej jak W3 Total Cache, aby przyspieszyć działanie.
Wiele wskazówek opisanych powyżej to standardowe najlepsze praktyki dla sieci, z których powinieneś korzystać niezależnie od platformy, na której budujesz witrynę. Jednak CMS WordPress ułatwia stworzenie bardziej przyjaznej dla użytkownika witryny dzięki niektórym nieodłącznym cechom i możliwości rozszerzenia jej funkcji za pomocą wtyczek. A możliwość zaoferowania konsekwentnie przyjaznego dla użytkownika doświadczenia z pewnością przyciągnie stałych klientów i poleconych.
Jakie atrybuty kojarzysz z witrynami, które uważasz za przyjazne dla użytkownika? Co to są, Twoim zdaniem, must-have? Jeśli uważasz, że coś przegapiłem lub po prostu chcesz zaoferować swoje dwa centy, prosimy o zrobienie tego w komentarzach. Zawsze chcemy usłyszeć, co masz do powiedzenia!