W artykule:
Twoi klienci to zajęci ludzie. Tak samo jak ty. Dlatego być może doszedłeś do punktu, w którym zastanawiałeś się, czy warto tworzyć dla nich raporty. Z każdym Tak Rozciągnięte cienkie te dni, kto ma czas, aby przeczytać dziesięć-stronicowy raport pokazujący tabelę po tabeli statystyk, które mogą uzyskać z Google Analytics na własną rękę?
Uwaga: raporty są teraz gotowe zarówno do tłumaczenia, jak i podstronowania. Zobacz!
Na tym polega problem. Jeśli chcesz tworzyć raporty, które twoi klienci WordPress będą chcieli przeczytać, to w rzeczywistości musisz je opłacić. Jest to podobne do podejścia, które przyjmujesz podczas budowania witryny WordPress: po co budować coś tylko po to, aby wypełnić ją monotonnymi lub bezsensownymi informacjami? Bez wartości dla użytkownika końcowego rzeczy, które tworzysz, nie będą wykorzystywane tak, jak zamierzałeś.
To, na co chcę dziś spojrzeć, to jak tworzyć raporty, które twoi klienci WordPress będą podekscytowani otrzymywaniem każdego miesiąca. Chcę również, aby te raporty zapewniały pewną wartość dla Twojego własnego przepływu pracy. Porozmawiajmy więc o rodzajach raportów, których możesz potrzebować, narzędziach, których możesz użyć do ich utworzenia, a także wskazówkach, których możesz użyć, aby maksymalnie usprawnić proces.
Szybka uwaga na temat tworzenia raportów dla klientów WordPress
Dla tych z Was, którzy pracują nad jednorazowymi kompilacjami witryn, raporty nie będą miały większego wpływu na przepływ pracy. Jednak dla tych z Was, którzy budują cykliczne rurociągi przychodów poprzez oferowanie bieżących usług upsell lub cross-sell, zdecydowanie polecam regularne raportowanie stać się częścią procesu.
W większości przypadków głównym punktem kontaktowym jest menedżer ds. marketingu lub dyrektor generalny firmy. Ci decydenci są już zbyt zajęci. Jeśli po prostu wyślesz im raport (lub kilka raportów) co miesiąc z danymi, których mogą nie zrozumieć na własną rękę, szanse są duże, że będą mieli zwyczaj usuwania wiadomości. Jeśli chcesz utrzymać dobre relacje z klientami i utrzymać ich biznes, każda komunikacja musi być wartościowa.
Kiedy byłem odpowiedzialny za dostarczanie raportów do mojego projektowania stron internetowych i klientów mediów społecznościowych w przeszłości, na początku napotkałem ten problem. Zapytałem, dlaczego marnuję czas na tworzenie raportów, jeśli nie będą nawet patrzeć na dane, które im dałem. Potem stałem się sfrustrowany, gdy nieuchronnie zapytali mnie kilka tygodni później, co dzieje się z ich stroną. Wszystko było w raporcie!
Ale to był problem.
Komunikacja z klientem może być trudna do opanowania w tej przestrzeni. Mówię to dlatego, że mówimy zupełnie innym językiem niż nasi klienci.
Jeśli chodzi o raportowanie, bardzo lubię czytać szczegółowe raporty, które obejmują każdy aspekt mojej witryny WordPress i działań marketingowych w mediach społecznościowych. Tak działa mój mózg. Żyję dla danych. Ale rozumiem również, skąd pochodzą te dane w odniesieniu do moich platform internetowych, o czym łatwo czasem zapomnieć podczas tworzenia raportów dla klientów.
W większości przypadków ci faceci i dziewczyny nie są obeznani z technologią-dlatego zatrudnili cię do zarządzania tym wszystkim w pierwszej kolejności. Tak więc, kiedy po prostu wyprowadzisz raport z Google Analytics (lub innego źródła), może to wyglądać jak kilka generowanych maszynowo bełkotów. Chcą tylko dla ty aby powiedzieć im, jak ich witryna radzi sobie w kategoriach, rozumieją i wyjaśniają, w jaki sposób ich inwestycja w twoje Usługi się opłaca. (Ten ostatni kawałek jest kluczowy.)
Raporty 8 Twoi Klienci WordPress Będą Chcieli
Widząc, jak istnieje wiele sposobów zarabiania pieniędzy w WordPress, trudno powiedzieć, które dokładne raporty będziesz musiał dostarczyć klientom każdego miesiąca. Mogę jednak porozmawiać o różnych źródłach, z których możesz chcieć pobrać dane, a następnie zawęzić listę na podstawie tego, co jest najbardziej istotne dla Twojej usługi.
1. Google Analytics
Ten raport dotyczy każdego Twojego klienta. Jeśli zbudowałeś lub zarządzasz witryną WordPress dla swoich klientów, Google Analytics jest niezbędny. Sztuczka z Google Analytics polega jednak na stworzeniu niestandardowego raportu dla każdego klienta.
Nie oznacza to, że każdy raport musi być w 100% unikalny. Jednak nie każda strona internetowa ma te same cele, co oznacza, że dane, które prezentujesz klientom, muszą być ich reprezentatywne. Pamiętaj tylko, że Google Analytics nie śledzi automatycznie pewnych danych na stronach internetowych. Tak więc, jeśli masz witrynę e-commerce lub taką, która ma unikalne cele, które twoi klienci chcą zmierzyć, musisz skonfigurować je w Google Analytics, zanim zaczniesz śledzić i raportować o nich.
2. Reklamy Google
Jeśli zarządzasz kampaniami retargetingowymi dla klientów WordPress za pomocą Google Ads, To jest to kolejny raport, który musisz utworzyć.
W przeciwieństwie do danych ze strony Klienta, będzie to znacznie prostsze. Będą chcieli wiedzieć, ile wydali na każdą kampanię i co dokładnie dostali za te pieniądze pod względem kliknięć, zaangażowania i konwersji.
3. CRM
Prawie wszystkie strony internetowe będą zbierać potencjalnych klientów, czy to za pośrednictwem prostego formularza subskrybenta, solidnego formularza kontaktowego, wyskakującego okienka lub bramki płatności. Istnieje wiele sposobów można uzyskać Ahold perspektywa, jak również informacje o klientach. Zamiast przechowywać go w WordPress, twoi klienci prawdopodobnie kierują te dane do narzędzia CRM.
Raporty generowane z CRM będzie zależeć od tego, jakiego rodzaju informacje są zbierane przez niego. Sprzedaż. Abonentów. Członków. Klientów. I tak dalej.
4. Newsletter
Dla klientów zbierających subskrybentów newslettera w WordPress, będziesz chciał dołączyć te informacje do raportu, jak również. Jeśli używasz wtyczki newslettera do zarządzania tym z poziomu WordPress, tworzenie raportów będzie nieco bardziej praktyczne.
Jeśli jednak witryna klienta jest podłączona do platformy takiej jak MailChimp, możesz zautomatyzować raporty.
5. Media Społecznościowe
Niekoniecznie uważam, że marketing w mediach społecznościowych będzie czymś, co wielu programistów WordPress chce zaoferować klientom. Jeśli jednak okaże się, że jest to twoja mocna strona, musisz również o tym poinformować.
Ponieważ twoi klienci prawdopodobnie nie będą tylko na jednej platformie społecznościowej, najlepszym sposobem na zgłoszenie tego byłoby użycie narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi. Plany agencji (jak ten z Hootsuite) pozwolą Ci tworzyć raporty społecznościowe.
6. SEO
Jak wiesz, jest wiele do zrobienia, aby w pełni opracować plan ataku na WordPress SEO. Treść i wizualizacje muszą być zoptymalizowane przy użyciu odpowiednich słów kluczowych i metadanych. Motywy i wtyczki muszą być szybkie i lekkie. Linki muszą być obfite i godne zaufania. I wiele więcej.
To powiedziawszy, czy SEO jest w ogóle czymś, co można rozsądnie zgłosić? Tak, z całą pewnością. Sztuką jest znalezienie narzędzia, które pomoże Ci skupić się na tym, co najważniejsze, abyś nie został przytłoczony podczas tworzenia.
7. Osiągi
W przypadku klientów witryny i obsługi technicznej wydajność absolutnie musi być czymś, na czym raportujesz. Podczas gdy klienci mogą być świadomi problemów z przestojami i szybkością, ważne jest, aby przechwytywać te dane pod koniec każdego miesiąca, aby móc omówić przyszłe zmiany strategii, potencjalną zmianę w hostingu lub narzędziach do zarządzania wydajnością i tak dalej.
8. Bezpieczeństwo
To samo dotyczy ochrony. Oczywiście poinformujesz swoich klientów, gdy wykryto lukę lub doszło do naruszenia bezpieczeństwa. Ale możliwość przekazania im raportu pod koniec miesiąca, który omawia trendy, które zauważyłeś-takie jak wzrost ataków brute force w weekendy–i strategie, które chcesz wdrożyć, aby wzmocnić bezpieczeństwo WordPress, byłoby fantastyczne.
Jak tworzyć raporty, które pokochają Twoi klienci WordPress
Problem z tymi wszystkimi platformami i zestawami danych polega na tym, że większość z nich działa niezależnie od siebie. Podczas gdy korzystasz z Google Analytics, aby dowiedzieć się więcej o ruchu, musisz użyć czegoś takiego jak Salesforce, aby uzyskać wgląd w konwersje. To samo dotyczy wtyczek WordPress, których używasz do zarządzania SEO, bezpieczeństwem i szybkością.
To ból w a$ $ mając tak wiele różnych rzeczy do zgłoszenia na jednej stronie. I chciałbym nie zalecamy korzystanie z narzędzi do raportowania wbudowanych w każdą z różnych platform, jeśli możesz mu pomóc. Twoje raporty będą niekonsekwentnie oznaczone i rozplanowane, co może prowadzić do wstrząsających doświadczeń dla klientów, którzy mogą już zmagać się z próbą odczytania danych.
Na szczęście istnieje wiele narzędzi, które agregują dane raportów. Będzie to miało swoją cenę, ale zdecydowanie warto na dłuższą metę, jeśli zaoszczędzisz czas na tworzeniu cennych raportów dla klientów WordPress co miesiąc.
Oto kilka narzędzi, w które polecam zainwestować, jeśli chcesz poświęcić mniej czasu na tworzenie raportów dla swoich klientów:
Raporty Zoho
Jest to idealne rozwiązanie dla agencji WordPress lub programistów, którzy świadczą usługi dla e-commerce i witryn korporacyjnych. Dzięki Raportom Zoho możesz pobierać z następujących platform:
- Google Analytics
- Google AdWords
- CRM jak Zoho i Salesforce
- Bramki płatności, takie jak Stripe
- Platformy newsletterowe takie jak MailChimp
- Oprogramowanie Help desk jak Zendesk
Możesz także importować arkusze kalkulacyjne Excel lub Dokumenty Google, które zawierają dane z innych platform, które nie są tutaj uwzględnione.
Databox
Databox to kolejne narzędzie agregatora analitycznego, którego możesz użyć do zarządzania danymi swoich klientów z różnych źródeł. Jest to lepsze rozwiązanie, jeśli witryny Twoich klientów są bardzo mocno skoncentrowane na marketingu. Databox daje dostęp do następujących platform:
- Google Analytics
- Reklamy Google
- SEMrush (do analizy konkurencji)
- Ahrefs (do analizy słów kluczowych)
- MailChimp
- Twitter, LinkedIn, Facebook, YouTube i inne platformy mediów społecznościowych (w tym płatne kampanie reklamowe)
- Stripe
Ponownie, Ta lista nie jest wyczerpująca, ale myślę, że masz poczucie, że jest to o wiele bardziej zorientowane na marketing niż coś takiego jak Zoho.
Piasta
Dla tych z Was, których usługi WordPress są bardziej ukierunkowane na konserwację i wsparcie, proponuję spojrzeć na funkcję raportowania White-label Hub. Jest to świetne narzędzie do raportowania nie tylko dlatego, że możesz markować i dostosowywać raporty wydajności, bezpieczeństwa i SEO dla klientów, ale możesz także tworzyć raporty dla programistów.
Jak wspomniałem wcześniej, nie zawsze jest łatwo raportować takie rzeczy, jak wydajność, bezpieczeństwo lub SEO. Jest wiele do przemyślenia i wiele do śledzenia w ciągu miesiąca. Jeśli używasz wielu wtyczek do automatyzacji i obsługi większości z nich, możesz nawet nie być świadomy tego, co się działo. Tak więc, to wspaniale, że WPMU DEV ma dostępne narzędzie do raportowania.
Wskazówki do wykorzystania podczas tworzenia raportów dla klientów WordPress
Zanim zakończę, oto kilka wskazówek, których należy użyć podczas tworzenia raportów dla klientów WordPress:
- Oznaczaj swoje raporty. Nigdy nie pozwól narzędziom analitycznym wprowadzać klienta w błąd co do tego, kto przygotował raport.
- Szablony raportów. Nawet jeśli musisz wysłać wiele raportów do klienta, aby pokryć wszystkie niezbędne dane, upewnij się, że co miesiąc używasz tych samych plików raportów, układów i szczegółów. Konsekwencja sprawi, że będą mniej zastraszające.
- Konsoliduj jak najwięcej, ale zrób to w logiczny sposób. Na przykład, jeśli łączysz informacje o sprzedaży w handlu elektronicznym z wydajnością AdWords, nie mieszaj i nie dopasowuj punktów danych.
- Za każdym razem używaj wyraźnych etykiet i opisów dla każdego elementu danych. Twoi klienci docenią posiadanie tego wiarygodnego punktu odniesienia.
- Dołącz osobiste podsumowanie danych podczas dostarczania raportu miesięcznego. Pokaż im, że poświęciłeś czas, aby naprawdę pomyśleć o tym, co to oznacza w kontekście ich strony. Jeśli Możesz, Utwórz podsumowanie dla każdej części raportu (np. Google Analytics, Ads, MailChimp, Facebook Ads itp.)
- Jeśli możesz, zaplanuj szybkie 15-minutowe połączenie, aby przejrzeć raport w czasie rzeczywistym z klientami. W ten sposób możesz rozmawiać przez to, co widzisz i odpowiadać na wszelkie pytania lub wątpliwości, które mają.
- Zapisz te raporty dla siebie. Następnie użyj ich, aby dostosować swoje podejście w nadchodzących miesiącach.
Jeśli jest jedna rzecz, której nauczyłem się dostarczając raporty do klientów przez lata, to to, że chcą poczuć się, jakbyś poszedł poza i poza, że rozumiesz, co tak naprawdę zawiera raport, i że zamierzasz używać danych do ulepszania ich witryny w przyszłości. Czy te oczekiwania są wysokie? Być może. Ale teraz masz bardziej efektywny sposób na spotkanie z nimi.
Tagi: