W artykule:
- Pierwsze Kroki
- Video Tutorial
- 1. Zainstaluj rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych WordPress
- 2. Bezpieczny Obszar Administracyjny WordPress
- 3. Sprawdź stronę pod kątem błędów 404
- 4. Skonfiguruj e-mail dla swojej witryny WordPress
- 5. Sprawdź wszystkie formularze na swojej stronie
- 6. Strony Internetowe Ecommerce
- 7. Sprawdź Zdjęcia, Filmy, Suwaki
- 8. Test Integracji Społecznej
- 9. Testy Wydajności
- 10. Zainstaluj Google Analytics
- 11. Sprawdź ustawienia SEO
Czy jesteś gotowy, aby uruchomić witrynę WordPress? Każdego dnia w sieci pojawiają się tysiące nowych witryn. Dlatego chcesz mieć pewność, że Twoja strona internetowa wyróżnia się i świeci od samego początku. W tym artykule przygotowaliśmy poręczną listę rzeczy, które powinieneś zrobić przed uruchomieniem witryny WordPress.
Pierwsze Kroki
Zanim zaczniesz, ważne jest, abyś wybrał odpowiedni hosting dla swojego projektu.
Podczas gdy większość witryn jest w porządku z podstawowym hostingiem WordPress, w niektórych przypadkach możesz potrzebować zarządzanego hostingu WordPress.
Zdecydowanie zalecamy przeczytanie obu powyższych przewodników, aby upewnić się, że wybrałeś najlepsze rozwiązanie, ponieważ jest to jedna z tych rzeczy, na które nie możemy wystarczająco podkreślić.
Ze względu na ten artykuł Zakładamy, że masz już zainstalowany WordPress i wszystko jest gotowe.
Powiedziawszy to, rzućmy okiem na rzeczy, które powinieneś zrobić przed uruchomieniem witryny WordPress.
Video Tutorial
Jeśli nie podoba Ci się film lub potrzebujesz więcej instrukcji, Kontynuuj czytanie.
1. Zainstaluj rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych WordPress
Zawsze powinieneś skonfigurować rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych WordPress na swojej stronie internetowej. Kopie zapasowe są jak polisa ubezpieczeniowa na twojej stronie internetowej. Jeśli coś pójdzie nie tak, zawsze możesz to odzyskać.
Istnieje wiele dobrych darmowych i płatnych wtyczek do tworzenia kopii zapasowych WordPress, które możesz skonfigurować w swojej witrynie w ciągu kilku minut.
Chcesz mieć pewność, że kopie zapasowe są automatycznie zaplanowane i zapisywane w usłudze przechowywania w chmurze, takiej jak Dropbox, Amazon S3 lub Dysk Google. Zalecamy korzystanie z BackupBuddy, jest szybki i łatwy w konfiguracji. Może również przechowywać kopie zapasowe w wielu lokalizacjach. Jest to również najłatwiejsze do przywrócenia.
2. Bezpieczny Obszar Administracyjny WordPress
Jako najpopularniejszy system zarządzania treścią na świecie, WordPress jest często popularnym celem hakerów. Wiele witryn WordPress działa bez konieczności stawienia czoła żadnym z tych zagrożeń przez lata, ale zawsze lepiej być przygotowanym niż przepraszać.
Zobacz naszą listę najważniejszych wskazówek i hacków 13, aby chronić swój obszar administracyjny WordPress.
Dla wszystkich naszych witryn konfigurujemy zaporę Sucuri, która sprawia, że Twoja witryna jest super bezpieczna i zapobiega atakom. Jest to zdecydowanie sposób, aby przejść, jeśli Twoja strona jest firmą.
Sucuri jest jak posiadanie prywatnego systemu bezpieczeństwa i strażników w fizycznej lokalizacji firmy.
3. Sprawdź stronę pod kątem błędów 404
Na zupełnie nowej stronie błędy 404 mogą powodować złe wrażenia użytkownika. Musisz upewnić się, że wszystkie strony w Twojej witrynie ładują się poprawnie i nie ma brakujących linków.
Jeśli dodałeś już swoją witrynę do narzędzi dla webmasterów Google, możesz znaleźć strony, w których nie znaleziono błędu 404 w raporcie indeksowania.
W przypadku nowej witryny prawdopodobnie nie dodałeś swojej witryny do Google Search Console lub narzędzi dla webmasterów. W takim przypadku będziesz musiał ręcznie przeglądać witrynę i upewnić się, że wszystko działa zgodnie z oczekiwaniami. Jeśli masz dużo treści, możesz najpierw przejść przez Najważniejsze strony, takie jak informacje, Kontakt, Rejestracja lub strony logowania itp.
Możesz skonfigurować alerty e-mail dla błędów 404 w swojej witrynie WordPress. W ten sposób można je łatwo monitorować i naprawiać.
4. Skonfiguruj e-mail dla swojej witryny WordPress
Nie wysyłanie lub odbieranie wiadomości e-mail z witryny WordPress jest jednym z najczęstszych błędów WordPress. Niektóre powiadomienia e-mail mogą być dostarczane, ale niektóre nie.
Powodem tego jest to, że większość serwerów pocztowych uważa to spoofing e-mail, gdy adres e-mail nadawcy nie pasuje do domeny lub serwera, z którego pochodzi.
Zobacz nasz przewodnik, Jak naprawić WordPress nie wysyłanie e-mail problem.
5. Sprawdź wszystkie formularze na swojej stronie
Po skonfigurowaniu poczty e-mail następną rzeczą, którą musisz zrobić, to upewnić się, że wszystkie formularze w Twojej witrynie działają. Przetestuj swoje formularze kontaktowe, formularze komentarzy, formularze subskrypcji e-mail i tak dalej. Upewnij się, że każdy formularz na twojej stronie działa poprawnie.
Sprawdź swoją listę e-mail i wyślij testowe e-maile, aby potwierdzić, że e-maile są dostarczane na właściwą listę mailingową. Jeśli nie budujesz listy e-mailowej, powinieneś przeczytać nasz artykuł o tym, dlaczego powinieneś od razu zacząć budować swoją listę e-mailową.
Jeśli prowadzisz witrynę WordPress z wieloma autorami lub wieloma użytkownikami, Sprawdź formularz logowania i rejestracji. Zaloguj się z różnymi rolami użytkowników, aby sprawdzić, czy chcesz usunąć niepotrzebne elementy z obszaru administracyjnego WordPress dla kont użytkowników.
6. Strony Internetowe Ecommerce
Witryny e-commerce muszą dokładniej sprawdzić aspekty doświadczenia użytkownika na swoich stronach internetowych. Powinieneś postawić się w sytuacji użytkownika i spróbować przeglądać produkty, dodawać je do koszyka, a nawet wykonać transakcję testową, aby upewnić się, że wszystko działa płynnie i bezbłędnie.
Jeśli sprzedajesz towary cyfrowe, upewnij się, że są one dostarczane natychmiast. W przypadku towarów fizycznych należy sprawdzić systemy w celu sprawnej realizacji zamówień.
Inne rzeczy, które musisz sprawdzić, to paragony, faktury, kalkulacje kosztów wysyłki, podatki itp.
7. Sprawdź Zdjęcia, Filmy, Suwaki
Obrazy i filmy sprawiają, że nowoczesna sieć jest bardziej interaktywna. Upewnij się, że wszystkie obrazy na twojej stronie ładują się poprawnie. Zobacz nasze przewodniki, jak przyspieszyć WordPress poprzez optymalizację obrazów dla sieci.
Należy odtwarzać filmy w witrynie za pomocą różnych urządzeń i przeglądarek, aby upewnić się, że działają one zgodnie z przeznaczeniem.
Jeśli używasz wtyczki suwaka WordPress, upewnij się, że suwak działa na wszystkich przeglądarkach i urządzeniach tak, jak zamierzałeś.
8. Test Integracji Społecznej
Media społecznościowe odgrywają bardzo ważną rolę w udanym uruchomieniu dowolnego produktu. Musisz się upewnić, że tego nie przegapisz.
Facebook, Instagram, twitter, youtube, itp.upewnij się, że użytkownicy mogą znaleźć sposoby łączenia się z Twoją witryną na platformach społecznościowych, takich jak Twitter, Facebook, YouTube, Instagram itp.
Powinieneś potwierdzić, że wtyczki udostępniania społecznościowego na twojej stronie działają poprawnie.
Dobrze jest również włączyć karty Twittera, metadane otwartego wykresu na Facebooku i narzędzia do monitorowania społeczności w witrynie WordPress.
9. Testy Wydajności
Kwestie związane z wydajnością są zwykle głównym problemem w fazie rozwoju strony internetowej. Ale teraz, gdy masz zamiar uruchomić swoją stronę, nadszedł czas, aby przetestować swoją stronę Jeszcze raz.
Sprawdź swoją stronę pod kątem szybkości za pomocą narzędzi takich jak Pingdom i Google Pagespeed tool. Szybkość jest ważna nie tylko dla doświadczenia użytkownika, ale także jest ważnym czynnikiem SEO.
Jednym z najlepszych sposobów na przyspieszenie witryny WordPress jest zainstalowanie wtyczki buforującej, takiej jak W3 Total Cache Lub WP Super Cache, i użycie CDN, takiego jak MaxCDN.
Większość zarządzanych firm hostingowych WordPress, takich jak WPEngine, ma wbudowane buforowanie i zawiera CDN i kopie zapasowe w ramach swojego planu.
10. Zainstaluj Google Analytics
Nie możesz poprawić, nie wiedząc, w jaki sposób czytelnicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną.
Google Analytics to najprostszy sposób na śledzenie interakcji czytelników z Twoją witryną. Informuje, skąd pochodzą Twoi odwiedzający, co widzą na twojej stronie, kiedy odchodzą i jak dobrze radzi sobie Twoja strona.
Ważne jest, aby zainstalować Google Analytics przed uruchomieniem, dzięki czemu można śledzić, jak twoje wysiłki związane z uruchomieniem. Pomoże Ci to również zachować historyczny zapis dnia, w którym uruchomiłeś i o ile Twoja witryna wzrosła od tego czasu.
Zobacz nasz przewodnik, Jak zainstalować Google Analytics w WordPress. Jeśli interfejs Google Analytics jest dla ciebie nieco przytłaczający, nie martw się, mamy dla Ciebie rozwiązanie. Zobacz nasz przewodnik dla początkujących, jak korzystać z Google Analytics w witrynie WordPress.
11. Sprawdź ustawienia SEO
Wyszukiwarki są jednym z najlepszych źródeł spójnego wolnego ruchu dla większości stron internetowych. Optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek może pomóc ci stale zwiększać ruch po uruchomieniu.
Korzystamy z wtyczki Yoast SEO na wszystkich naszych stronach internetowych. Jest to kompleksowe oprogramowanie do optymalizacji witryny dla WordPress. Zapoznaj się z naszym tutorialem, jak zainstalować i skonfigurować wtyczkę WordPress SEO firmy Yoast, aby zmaksymalizować potencjał SEO Twojej witryny.
To wszystko, mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci przygotować listę rzeczy do zrobienia przed uruchomieniem witryny WordPress. Możesz również zobaczyć naszą listę przydatnych narzędzi 40 do zarządzania i rozwijania swojego bloga WordPress.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.