Próbujesz zdecydować między G Suite A Office 365 dla firmowego adresu e-mail? Szukasz porównania Google Apps vs Office 365, aby zobaczyć, który z nich jest lepszy? G Suite (dawniej Google Apps) i Office 365 oferują profesjonalne usługi poczty e-mail i Narzędzia zwiększające produktywność, ułatwiające współpracę. W tym artykule porównamy G Suite z Office 365, aby pomóc Ci zdecydować, który z nich jest lepszy dla Twojej firmy.

G Suite vs Office 365 comparison - which one is better?

Co to jest G Suite i Office 365 i dlaczego ich potrzebujesz?

Po utworzeniu strony internetowej następnym krokiem jest zwykle uzyskanie profesjonalnego biznesowego adresu e-mail.

W przeciwieństwie do twojego @gmail.com lub @outlook.com e-mail, profesjonalny biznesowy adres e-mail jest oznaczony nazwą Twojej firmy: name@yourbusiness.com

Podczas gdy większość firm hostingowych WordPress oferuje bezpłatny biznesowy adres e-mail, nie mogą konkurować z potężnymi narzędziami biznesowymi, które oferują G Suite i Office 365, w tym między innymi bardziej niezawodne wiadomości e-mail, przechowywanie plików, kalendarz, notatki, narzędzia do wideokonferencji itp.

G Suite Google obejmuje Gmail, Dysk Google, Dokumenty Google, Arkusze, Prezentacje, Kalendarz, Przechowywanie, Hangouts i inne aplikacje Google, z których prawdopodobnie już korzystasz i które kochasz.

Microsoft Office 365 zawiera Outlook, OneDrive, Word, Excel, PowerPoint, One Note, Skype i inne aplikacje Microsoft.

Korzystanie z Cloud productivity suites pozwala zaoszczędzić pieniądze na utrzymywaniu licencji na oprogramowanie, instalacjach, prowadzeniu działu IT i nie tylko. Wszystkie Twoje dane są przechowywane w chmurze, co ułatwia dostęp do plików z dowolnego miejsca za pomocą dowolnego urządzenia. Jest to świetne, jeśli prowadzisz zdalną firmę lub podróżujesz podczas zarządzania blogiem WordPress.

Kiedy potrzebuję G Suite lub Office 365?

Jeśli prowadzisz stronę internetową dla małej firmy, powinieneś zacząć korzystać z tych narzędzi biznesowych tak szybko, jak to możliwe. Obie firmy oferują plany dla małych firm, które są wyceniane na podstawie użytkownika.

To daje dostęp do profesjonalnych narzędzi biznesowych od samego początku. Możesz rozwijać się wraz z rozwojem firmy, dodając więcej pracowników lub uaktualniając konto.

Mając to na uwadze, porównajmy G Suite z Office 365, aby dowiedzieć się, który z nich jest lepszy dla Twojej firmy.

Cennik G Suite vs Office 365 – który jest tańszy?

Gdy zaczynasz pracę, wycena jest ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji. Chcesz wybrać rozwiązanie, które pasuje do Twojego budżetu.

Porównajmy ceny G Suite i Office 365, aby dowiedzieć się, który z nich oferuje najlepszy stosunek jakości do ceny.

Cennik G Suite

W G Suite dostępne są trzy proste plany cenowe.

  • Basic – $5 za użytkownika miesięcznie z 30 GB pamięci w chmurze.
  • Biznes-10 USD za użytkownika miesięcznie z nieograniczoną pamięcią w chmurze.
  • Enterprise-29 USD za użytkownika miesięcznie z nieograniczoną pamięcią masową.

Uwaga: w przypadku planów business i enterprise nieograniczona przestrzeń dyskowa jest dostępna tylko wtedy, gdy masz więcej niż 5 użytkowników, w przeciwnym razie otrzymasz 1 TB limitu miejsca dla każdego użytkownika.

Cennik Office 365

Usługa Office 365 oferuje trzy różne plany cenowe dla średnich i małych firm.

  • Business Essentials-6 USD miesięcznie za użytkownika
  • Biznes – $10 miesięcznie za użytkownika
  • Business Premium- $ 15 miesięcznie za użytkownika

Poniżej znajdują się plany cenowe z rocznym zobowiązaniem.

  • Business Essentials- $ 5 miesięcznie za użytkownika
  • Biznes – $8.25 miesięcznie za użytkownika
  • Business Premium- $ 12.50 miesięcznie za użytkownika
  • Enterprise E1-8 USD za użytkownika miesięcznie
  • Enterprise ProPlus – $12 za użytkownika miesięcznie
  • Enterprise E3 – $20 za użytkownika miesięcznie
  • Enterprise E5 – $35 za użytkownika miesięcznie

Wszystkie plany obejmują 1 TB pamięci w chmurze i 50 GB pamięci E-mail.

Który jest tańszy?

Oba rozwiązania oferują konkurencyjne ceny, co sprawia, że małym firmom trudno jest zdecydować, który z nich jest dla nich odpowiedni. Na szczęście istnieją inne czynniki decydujące.

Na przykład G Suite oferuje nieograniczoną przestrzeń dyskową w chmurze w planach business i enterprise dla więcej niż 5 użytkowników.

Z drugiej strony Office 365 oferuje 1 TB pamięci masowej w chmurze ze wszystkimi planami, w tym planem Business essentials. Jest to dużo miejsca, ale nie jest nieograniczona.

Innym czynnikiem, który daje G Suite przewagę, są bezpłatne połączenia lokalne za pomocą Google Hangouts i Google Voice. Usługa Office 365 korzysta ze Skype ’ a dla firm, który jest dostępny dla planów Business Premium i nowszych. Będziesz także musiał kupić kredyty Skype, aby wykonywać połączenia lokalne.

/ Zwycięzca: G Suite

Porównanie funkcji G Suite i Office 365

Oba pakiety biurowe oferują mnóstwo funkcji pozwalających na wydajne prowadzenie firmy. Przyjrzyjmy się tym funkcjom i zobaczmy, jak łączą się Office 365 i G Suite.

Profesjonalny E-Mail Biznesowy

Zarówno G Suite, jak i Office 365 umożliwiają tworzenie profesjonalnych firmowych kont e-mail przy użyciu własnej nazwy domeny.

G Suite-Gmail dla firm

G Suite umożliwia rejestrację nazwy domeny lub używanie istniejącej nazwy domeny do tworzenia kont e-mail. Możesz również utworzyć do 30 aliasów e-mail dla każdego użytkownika.

Gmail for business

G Suite korzysta z tej samej technologii co Gmail, co oznacza, że dla firmowego adresu e-mail będzie używany ten sam znajomy interfejs. Twój adres e-mail będzie również działał z aplikacjami Gmail na urządzenia mobilne.

Jeśli wolisz klienta poczty na pulpicie, możesz używać poczty e-mail ze wszystkimi popularnymi klientami, takimi jak Thunderbird, a nawet Microsoft Outlook.

Office 365-perspektywy dla biznesu

Office 365 umożliwia również łatwe tworzenie profesjonalnych adresów e-mail z własną nazwą domeny. Oferuje 400 aliasów e-mail dla każdego użytkownika.

Używa programu Outlook jako aplikacji mailingowej, która ma wersję internetową, w pełni funkcjonalny klient poczty elektronicznej na pulpicie i aplikacje mobilne. Aplikacje mobilne i internetowe Outlooka nie są tak dobre, ale ich klient pulpitu jest dość popularny.

Outlook in Office 365

Możesz również używać adresu e-mail office 365 z innymi klientami poczty, a nawet otrzymywać te wiadomości e-mail do skrzynki odbiorczej Gmaila.

Przechowywanie i udostępnianie plików w chmurze

Jednym z głównych powodów korzystania z pakietu produktywności w chmurze jest przechowywanie plików. Możesz zapisać wszystkie swoje pliki w chmurze, dzięki czemu możesz uzyskać do nich dostęp w dowolnym miejscu, za pomocą dowolnego urządzenia i łatwo je udostępniać.

Zarówno G Suite, jak i Office 365 ułatwiają przechowywanie i udostępnianie plików.

G Suite-Dysk Google W Chmurze

G Suite zapewnia 30 GB przestrzeni dyskowej w chmurze dla każdego użytkownika w planie basic, nieograniczoną przestrzeń dyskową w planach business i enterprise, 1 TB przestrzeni dyskowej dla każdego użytkownika, jeśli w planie business lub enterprise jest mniej niż 5 użytkowników.

Google Drive in G Suite

Wykorzystuje Dysk Google do przechowywania i zarządzania plikami. Zawiera aplikacje, które można pobrać na urządzenia mobilne, tablety lub komputery. Pozwala to na łatwy dostęp do plików przechowywanych na dysku, a nawet udostępnianie ich w trybie offline.

Dysk Google ułatwia również udostępnianie plików współpracownikom lub komukolwiek innemu. Możesz udostępniać je przez e-mail, zezwalać innym na przeglądanie lub edytowanie plików, a nawet zezwalać innym na ich pobieranie.

Ma znacznie lepszą funkcję wyszukiwania, aby zlokalizować pliki, foldery udostępnione, dysk zespołu (Dysk Google współdzielony ze wszystkimi użytkownikami na koncie) i lepszy interfejs.

Wiele wtyczek do tworzenia kopii zapasowych WordPress umożliwia również przechowywanie kopii zapasowych witryny na Dysku Google. Jeśli masz nieograniczoną przestrzeń dyskową, możesz bezpiecznie przechowywać wszystkie kopie zapasowe witryny w chmurze.

Office 365-Pamięć Masowa W Chmurze OneDrive

Office 365 oferuje 1 TB przestrzeni dyskowej w chmurze dla każdego użytkownika ze wszystkimi jego planami. Jest to dużo miejsca, ale nie jest nieograniczona. Każdy użytkownik otrzymuje również 50 GB pamięci E-mail, która jest oddzielona od limitu miejsca na dysku.

Wykorzystuje OneDrive do przechowywania i zarządzania plikami, które są również dostarczane z aplikacjami komputerowymi, mobilnymi i internetowymi. Podobnie jak Dysk Google, możesz synchronizować pliki za pomocą usługi OneDrive i łatwo je udostępniać.

Jeśli używasz komputera z systemem Windows 10 lub Windows 8, OneDrive jest zintegrowany z tymi systemami operacyjnymi. Dzięki temu zapisywanie plików w chmurze i udostępnianie ich jest jeszcze łatwiejsze. Możesz także otwierać pliki bezpośrednio z OneDrive do pakietu Microsoft Office i innych domyślnych aplikacji na komputerze.

Aplikacje biznesowe w pakiecie Office 365 i G Suite

Zarówno Office 365, jak i G Suite są wyposażone w kilka aplikacji do tworzenia dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych, prezentacji i innych. Możesz także edytować pliki w tych aplikacjach bezpośrednio z magazynu w chmurze.

Przyjrzyjmy się aplikacjom oferowanym przez obie platformy i ich porównaniom.

Aplikacje w G Suite

G Suite zawiera popularne aplikacje Google, takie jak Gmail, Dokumenty Google, Arkusze i Prezentacje, Kalendarz Google, Keep, Hangouts i zdjęcia.

Te aplikacje działają najlepiej w przeglądarce na pulpicie we wszystkich systemach operacyjnych. Google ma również aplikacje mobilne dla każdego z nich na Androida i iOS. Jeśli korzystasz już z telefonu z Androidem, ich wersje mobilne mogą być fabrycznie zainstalowane z telefonem.

G Suite Apps

Google ma również wersje offline niektórych aplikacji, które działają w przeglądarce. Jednak ich funkcjonalność offline jest dość ograniczona i będziesz musiał indywidualnie udostępnić plik do edycji offline.

G Suite nie zawiera pełnowartościowych aplikacji komputerowych, których można używać na komputerze. Jednak ich aplikacje internetowe są dość bogate w funkcje iw większości przypadków będziesz w stanie wykonać zadanie.

Dzięki funkcjom internetowym i chmurowym Aplikacje G Suite są bardziej odpowiednie dla zdalnych zespołów lub organizacji, które przechowują wszystkie swoje dane w chmurze.

Aplikacje w Office 365

Subskrypcja Office 365 business zapewnia dostęp do aplikacji pakietu Microsoft Office, takich jak Word, Excel, Powerpoint, Outlook i OneNote. W przypadku komputerów stacjonarnych aplikacje te są nadal najbardziej bogatym w funkcje i kompletnym pakietem aplikacji biurowych na rynku.

Office 365 Apps

Office 365 oferuje również wersje internetowe i mobilną wersję tych aplikacji,ale są one ograniczone do Dokumentów Google. Aplikacje desktopowe Office 365 wyznaczają bardzo wysoki standard, z którym żadna aplikacja internetowa ani mobilna nie była w stanie konkurować.

W przypadku firm powiązanych z ekosystemem Microsoft na komputerach z systemem Windows Aplikacje te są świetną opcją i mogą być decydującym czynnikiem, w której platformie wybierzesz.

Narzędzia współpracy w G Suite vs Office 365

Prawdziwym powodem, dla którego firmy chcą korzystać z pakietów biurowych opartych na chmurze, jest ułatwienie współpracy. Jest to jeden z głównych punktów sprzedaży zarówno G Suite, jak i Office 365.

Zobaczmy, w jaki sposób obie firmy radzą sobie ze współpracą i jakie narzędzia są dostępne dla zespołów.

Narzędzia współpracy w G Suite

G Suite działa tylko z aplikacjami w chmurze. Od pierwszego dnia ich głównym celem było łatwe udostępnianie i komunikacja między zespołami.

Jest wyposażony w Hangouts do wideokonferencji i wiadomości tekstowych. Hangouts integruje się również z Google Voice, co pozwala na wykonywanie połączeń lokalnych i wysyłanie wiadomości SMS w USA / Kanadzie za darmo.

G Suite collaboration tools

G Suite umożliwia również jednoczesną pracę wielu użytkowników nad plikiem. Użytkownicy mogą zostawiać komentarze i notatki dotyczące dokumentów, sugerować, przeglądać zmiany i powracać do wcześniejszej wersji.

Kalendarz Google i Google Keep ułatwiają tworzenie zadań, list zadań do wykonania, wydarzeń i harmonogramów, dzięki czemu możesz udostępniać je swojemu zespołowi lub komukolwiek na świecie.

Narzędzia współpracy w Office 365

Office 365 próbuje naśladować zachowanie i wygląd wersji pakietu Microsoft Office na komputery stacjonarne. To sprawia, że ich narzędzia do współpracy są nieco trudniejsze do odkrycia i wykorzystania.

Collaboration tools in Office 365

Pozwala wielu użytkownikom pracować nad tym samym dokumentem w tym samym czasie. Użytkownicy mogą łatwo zostawić notatki, komentarze i sugestie.

Używa Skype do wiadomości tekstowych i wideokonferencji. Chociaż ma bezpłatne wideokonferencje i połączenia Skype-to-Skype, nie ma bezpłatnych połączeń Skype-to-phone. Będziesz musiał kupić numer Skype i kredyt, aby wykonywać lokalne lub międzynarodowe połączenia telefoniczne.

Uwaga: Skype dla firm nie jest dostępny w planach Office 365 dla firm i Business Essentials. Jest on dostępny tylko dla planów Business Premium i Enterprise.

Ogólnie Rzecz Biorąc, Office 365 jest nieco w tyle za narzędziami do współpracy, co sprawia, że jest mniej odpowiedni dla zespołów zdalnych.

G Suite vs Office 365 Security

Bezpieczeństwo jest jednym z głównych problemów małych firm podczas korzystania z aplikacji w chmurze. Zobaczmy, jak G Suite i Office 365 chronią dane przechowywane na platformach w chmurze.

Zabezpieczenia G Suite

G Suite jest zbudowany w oparciu o infrastrukturę chmury Google i wykorzystuje te same poziomy zabezpieczeń, z których korzysta Sam Google. Obejmuje to automatyczne wykrywanie podejrzanej aktywności, próby phishingu i inne próby hakowania.

Jako administrator Google umożliwia ustawienie różnych zasad, aby zapobiec nieautoryzowanemu dostępowi do konsoli administratora lub dowolnego konta użytkownika. Możesz użyć uwierzytelniania dwuskładnikowego i egzekwować je dla wszystkich użytkowników.

Jest również wyposażony w funkcję ochrony przed wyciekiem danych, w której można ustawić słowa kluczowe, aby zablokować dowolną komunikację wychodzącą. G Suite ma wbudowane wykrywanie spamu, wirusów i złośliwego oprogramowania, które skanuje wszystkie dokumenty i załączniki.

Funkcje Bezpieczeństwa Office 365

Usługa Office 365 umożliwia włączenie uwierzytelniania wieloskładnikowego dla wszystkich haseł użytkownika. Wykorzystuje również własne narzędzia AI, aby nauczyć się nawyków pracy każdego użytkownika, aby wykryć podejrzane działania i oznaczyć je, jeśli coś wygląda nie na miejscu.

Zawiera narzędzie do zapobiegania utracie danych w celu ochrony przed kradzieżą i wyciekami danych. Twoja organizacja może również ograniczyć dostęp użytkowników do urządzeń firmowych za pomocą narzędzia do zarządzania urządzeniami.

Office 365 wykorzystuje również narzędzia do wykrywania spamu, wirusów i złośliwego oprogramowania firmy Microsoft do skanowania wszystkich dokumentów, wiadomości e-mail i załączników.

G Suite vs Office 365 Tabela porównawcza

Po przeczytaniu wszystkich powyższych informacji, nadal możesz się zastanawiać, która z tych dwóch jest lepsza dla Twojej własnej firmy. Jak można zauważyć, oba oferują podobne funkcje w podobnej cenie.

Porównajmy G Suite i Office 365 obok siebie, aby uzyskać szybszy przegląd.

Cechy G Suite Biuro 365
Cennik Basic – $5 / użytkownik / miesiąc
Biznes – $10 / użytkownik / miesiąc
Enterprise – $29 / użytkownik / miesiąc
Business Essentials – $6 / użytkownik / miesiąc
Biznes – $10 / użytkownik / miesiąc
Business Premium – $15 / użytkownik / miesiąc
Plany Enterprise już od $8 / użytkownik / miesiąc z rocznym zobowiązaniem
Przechowywanie W Chmurze 30 GB
Nieograniczony (1 TB dla mniej niż 5 użytkowników)
1 TB dla wszystkich planów
50 GB miejsca na e-mail
Aplikacje Dokumenty, Arkusze, Slajdy, Zachować, Kalendarz, Hangouts, Gmail, Zdjęcia Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook
Łatwość użycia – Lepsza kontrola administracyjna
– Lepsze aplikacje internetowe i mobilne
Lepsze Aplikacje Desktopowe
Współpraca Edycja na żywo dla wielu użytkowników
Hangouts do wideokonferencji i tekstów
Google Voice dla połączeń telefonicznych i SMS
Edycja na żywo dla wielu użytkowników
Skype dla firm (dostępny tylko z planami Business Premium lub Enterprise)
Bezpieczeństwo Bezpieczna profesjonalna poczta firmowa
Ochrona Google cloud security
Uwierzytelnianie Dwuskładnikowe
Utrata danych i zapobieganie wyciekom
Wbudowane wykrywanie spamu, wirusów i nietypowych aktywności
Bezpieczna profesjonalna poczta firmowa
Technologia bezpieczeństwa w chmurze Microsoftu
Uwierzytelnianie Wieloskładnikowe
Utrata danych i zapobieganie wyciekom
Wbudowane wykrywanie spamu, wirusów i nietypowych aktywności
Rozpocznij Kup G Suite Kup Office 365

Wniosek-G Suite vs Office 365 – który jest lepszy?

G Suite i Office 365 to świetne Pakiety produktywności w chmurze. Oba umożliwiają Twojej firmie współpracę, przechowywanie plików online i łatwe udostępnianie ich. Oba umożliwiają pracę z dowolnego miejsca przy użyciu różnych urządzeń.

Uważamy, że G Suite to znacznie lepszy wybór dla właścicieli małych firm. Jest znacznie łatwiejszy w użyciu, ich aplikacje internetowe i mobilne są najlepsze i prawdopodobnie korzystasz już z wielu ich aplikacji, takich jak Gmail, Kalendarz, zdjęcia, dokumenty Google i inne.

Kolejną zaletą G Suite jest cena. Jeśli korzystasz z planu podstawowego, możesz kupić więcej miejsca i uzyskać nieograniczoną przestrzeń dyskową dzięki planom business i enterprise.

G Suite ma również znacznie prostszy panel administracyjny z mnóstwem dokumentacji. Jako właściciel małej firmy, to samo pozwoli Ci zaoszczędzić czas podczas dodawania pracowników i zarządzania kontami.

Office 365 jest bardziej odpowiedni dla firm na poziomie korporacyjnym, w których wszyscy pracownicy pracują w biurze przy użyciu komputera z systemem Windows. Ich aplikacje komputerowe są najwyższej klasy, szczególnie jeśli jesteś w ekosystemie systemu Windows.

Pod koniec dnia wybór naprawdę sprowadza się do platformy, z którą jesteś bardziej zaznajomiony? Jeśli używasz Gmaila do wysyłania osobistych wiadomości e-mail, pokochasz G Suite. Jeśli jesteś przyzwyczajony do korzystania z programu outlook, pokochasz Office 365.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci porównać G Suite Google z Office 365, aby dowiedzieć się, który z nich jest lepszy. Możesz również zobaczyć naszą listę najlepszych wtyczek i narzędzi WordPress dla stron biznesowych.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

Jak napisać dobry komentarz na blogu i ominąć filtr antyspamowy w WordPress

W artykule: Video Tutorial1. Dlaczego chcesz komentować?2. Bądź pełen szacunku i uprzejmy3.…

Jak edytować wp-config.plik php w WordPress

W artykule: Co to jest wp-config.plik php?Video TutorialPierwsze KrokiZrozumienie wp-config.plik phpUstawienia MySQL…

Czy należy usunąć „linki” Blogroll na rzecz menu WordPress?

Wczoraj na naszej stronie na Facebooku zadaliśmy pytanie: „gdybyś mógł pozbyć się…

Jak zainstalować i skonfigurować Google Tag Manager w WordPress

W artykule: Co To jest Menedżer tagów Google?Video TutorialPierwsze KrokiKonfigurowanie Menedżera Tagów…