Ogólne najlepsze praktyki projektowania stron internetowych są w całej sieci, ale zastosowanie tych zasad do prawdziwych witryn WordPress, które budujesz, to coś zupełnie innego. Dlatego piszę o tym, jak projektować witryny WordPress dla różnych odbiorców–takich jak projektowanie dla klientów globalnych i lokalnych lub projektowanie dla użytkowników na podstawie wieku. Uniwersalne podejście nie sprawdza się w projektowaniu stron internetowych.

Oczywiście, najlepsze praktyki są ustalane jako “najlepsze” nie bez powodu, więc nie mówię, że powinniśmy przestać się do nich stosować. Zamiast tego uważam, że z najlepszymi praktykami określonymi jako punkt odniesienia, powinniśmy dostosować nasze podejście do projektowania stron internetowych w oparciu o odbiorców. Jednym ze sposobów jest segmentacja branży. Innym jest rozbicie go przez business-to-business (B2B) lub business-to-consumer (B2C) sprzedaży i marketingu.

W poniższej podsumowaniu zebrałem szereg porównań między stronami B2B i B2C i ustaliłem kluczowe czynniki, które wpływają na te różnice. Nawet jeśli zdecydujesz się nie specjalizować się w projektowaniu dla jednego lub drugiego, ten przewodnik będzie pomocny w określeniu zasad, których możesz przestrzegać podczas budowy dla każdego typu kupującego.

7 kluczowych różnic między stronami B2B i B2C

Zanim zagłębimy się w różnice między stronami B2B i B2C, najpierw przyznajmy, co mają ze sobą wspólnego:

  • Responsywny projekt
  • Czysty język
  • Intuicyjna i uproszczona nawigacja
  • Optymalizacja wydajności
  • Bezpieczeństwo w sieci

Oczywiście twój proces nie będzie się zbytnio różnić pod względem faz projektu, kamieni milowych, szkieletów i prototypów, jakości i tak dalej. Ramy Twojego procesu nie powinny się zmieniać. Różnice są bardziej w tym, jak podchodzisz do projektowania różnych elementów dla strony B2B lub B2C. Więc jeśli denerwujesz się, że to będzie wymagało całkowitej zmiany przepływu pracy, nie bądź. Mówimy bardziej o sposobie myślenia i aplikacji do projektowania niż o czymkolwiek innym.

Dzięki temu przejdźmy do rzeczy: kluczowe różnice 7 między stronami B2B i B2C.

1. Kupujący

Są to osoby odpowiedzialne zarówno za podejmowanie decyzji, jak i zakup.

B2B
Dzięki witrynom B2B najprawdopodobniej będziesz musiał poczekać na wiele osób, aby ocenić produkt lub usługę i podjąć decyzję. Badania przeprowadzone przez Nielsen Norman Group dzielą tych decydentów na dwa typy, co, jak można się spodziewać, znacznie komplikuje sprawy.

Jak wyjaśnia NNG:

“Nasze badania wykazały, że zazwyczaj w procesie zakupu prowadzi się wiele dialogu i dyskusji między decydentami (zwanymi “decydentami”) a kluczowymi pracownikami, którzy faktycznie korzystają z produktów (“użytkownikami”). Często potencjalny “użytkownik” stałby się głównym badaczem, a później przedstawiłby decydentom opcje. Gdy ten “użytkownik” zdecydował się na ulubiony produkt, często stał się prokurentem lub zastępczym dla tego produktu, szukając sposobów, aby uzasadnić to swojemu szefowi (“wybor”).”

Zwróć uwagę na słowo “badacz” w tym opisie. Ich proces decyzyjny może realistycznie zająć dni, tygodnie, a nawet miesiące, aby dojść do skutku. W rezultacie strony B2B zazwyczaj nie są powierzchownymi centrami, które szybko sprzedają towary lub usługi. Zamiast tego muszą być solidnymi portalami pełnymi opisów, specyfikacji i badań, aby pomóc kupującemu w podjęciu decyzji.

B2C
Jest ogromna różnica między prezesem zastanawiającym się nad decyzją o zakupie nowego i bardzo drogiego CRM dla 20-osobowego zespołu, a mamą 4-osobową szukającą szybkiego zamiennika urządzenia, które zepsuło się w jej domu. Jeden będzie miał za sobą cały zespół, który musi się zastanowić, a drugi … cóż, sami pociągną za spust (przez większość czasu).

Kupujący B2C nadal będą chcieli zbadać produkt lub usługę, ale obrót jest znacznie szybszy. Prawdopodobnie są na twojej stronie internetowej, ponieważ mają pilną potrzebę wypełnienia i chcą natychmiastowego rozwiązania, więc podczas projektowania tych stron internetowych naprawdę nie ma czasu do stracenia.

2. Cel

Zrozumienie motywu zakupu pomoże Ci stworzyć stronę internetową, która odpowiada tym potrzebom lub celom:

B2B
Strony B2B mają na celu rozwiązywanie rzeczywistych (i zwykle kosztownych) problemów dla firm. Aby sprzedać decydentom Ważność rozwiązania i obietnicę zwrotu z inwestycji, strony te muszą dokładnie wyjaśnić:

  • Jakie jest rozwiązanie
  • Jak dokładnie to działa
  • Co robi w odniesieniu do bólu kupującego

Nie ma sensu spieszyć się z podjęciem decyzji. Skoncentruj się na korzyściach i wywierć go w domu pod każdym możliwym kątem.

Zoom, na przykład, nie mówi tylko: “poprawiamy komunikację biznesową!”

B2B and B2C Websites - Zoom Purpose
Zoom szczegółowo wyjaśnia opcje.

Zamiast tego koncentruje się na praktycznych zastosowaniach platformy wideokonferencyjnej i internetowej. Każda część rozwiązania otrzymuje również dedykowaną stronę i film informacyjny, który wyjaśnia, co firmy mogą na tym zyskać.

B2C
Konsumenci są znacznie łatwiejsze do odwołania się pod względem emocji. Ponieważ wielu z nich podjęło tę decyzję, aby spełnić pilną potrzebę lub znaleźć wiele, branding emocjonalny jest znacznie bardziej skuteczny.

Dlatego zobaczysz więcej działań, aby zwiększyć poczucie pilności i odwołać się do potrzeby wypełnienia pustki na tych stronach internetowych.

Oto przykład z Travelzoo:

B2B and B2C Websites - Travelzoo Emotions
Travelzoo odwołuje się do chęci ucieczki konsumentów.

Jak widać, super atrakcyjne obrazy są używane, aby przyciągnąć zmysły konsumentów. Istnieje również silny nacisk na potrzebę ucieczki i teraz chociaż są na nim Świetne Ceny.

3. Projekt

Design to dość szerokie pojęcie, ale na potrzeby tego punktu używam go, aby wyjaśnić ogólną estetykę i klimat strony internetowej.

B2B
Jako pisarz WordPress, większość firm B2B, z którymi współpracuję, to firmy SaaS z rozwiązaniami, które pomagają mi lepiej prowadzić mój biznes. Zgaduję, że Twoje doświadczenia są podobne. W związku z tym jesteśmy świadomi stylu używanego do projektowania tego rodzaju stron internetowych:

  • Minimalistyczny design
  • Bezpieczny wybór, jeśli chodzi o typografię i obrazy
  • Odważne próbki kolorów, choć zwykle wybór koloru nie jest zbyt dziwaczny

Ogólnie rzecz biorąc, strony B2B prezentują głównie zapinany na guziki obraz. Często na podstawie projektu można określić, do jakich firm są kierowane. Na przykład spójrz na firmę hostingową, taką jak GreenGeeks.

B2B and B2C Websites - GreenGeeks Design
Odważny, ale przejrzysty wybór projektu dla GreenGeeks.

Jego strona internetowa jest w większości starannie zaprojektowana. Wyróżnia się jednak górny baner z czarnym tłem i wykorzystaniem jasnozielonego tekstu. Najwyraźniej starają się przyciągnąć bardzo specyficzny rodzaj eko-świadomego (a może intensywnego?) kupiec.

B2C
Pojawią się przypadki, w których konserwatywna Marka przemawia do odbiorców konsumenckich i zaprojektuje swoją stronę internetową tak, jak zrobiłaby to firma B2B. Ale powiedziałbym, ogólnie rzecz biorąc, strony internetowe B2C mają dużo więcej zabawy z projektowaniem, o ile jest to zgodne z ogólnym wyglądem marki.

  • Duże, przyciągające wzrok obrazy są prawie zawsze obecne (z minimalnym tekstem umieszczonym na szczycie lub wokół niego).
  • Typografia, odstępy i układ mogą łamać reguły, o ile czytelność nie zostanie naruszona.
  • Kolor i ruch odgrywają ogromną rolę w kierowaniu odwiedzających tam ,gdzie powinni się udać (znowu to całe poczucie pilności).

Jednym z moich ulubionych przykładów jest strona YOTEL.

B2B and B2C Websites - Yotel Design
Yotel wyróżnia się wyjątkowym wzornictwem i typografią.

Strona jest zaśmiecona odcieniami fioletu, podczas gdy wszystkie nagłówki mówią odwiedzającym dokładnie to, co powinni wiedzieć.

4. Zawartość

Sposób, w jaki treść jest pisana na stronie internetowej, będzie się znacznie różnić między stronami B2B i B2C.

B2B
Pisząc treści na stronę B2B, musisz być ostrożny, ponieważ mówisz do mieszanej publiczności. I nie chodzi tylko o różnice między Użytkownikiem a użytkownikiem.

Jeśli strona przeznaczona jest dla różnych branż, musisz napisać treść, która jest wystarczająco ogólna i wolna od żargonu, aby mogła przemówić do każdego decydenta (co jest trudne). I odwrotnie, możesz pisać treści, które przemawiają do użytkowników w różnych segmentach; wymaga to jednak budowania dedykowanych stron dla każdego z nich.

Weźmy na przykład G Suite.

B2B and B2C Websites - G Suite Content
G Suite segmentuje odbiorców.

Zamiast rozmawiać ze wszystkimi właścicielami firm o ich trudnościach komunikacyjnych i niejasno wyjaśniać, w jaki sposób G Suite może im pomóc, firma przewidziała, kto jest jej odbiorcą i stworzyła strony wyjaśniające korzyści dla każdego z nich.

B2C
Z drugiej strony strony internetowe B2C mogą sprawić, że treść będzie tak prosta, jak to tylko możliwe. Tak naprawdę, to zależy od tego, jakie jest rozwiązanie i jak łatwo jest wyjaśnić i sprzedać klientowi.

Z czymś tak prostym jak Grammarly, nie ma wiele do tego:

B2B and B2C Websites - Grammarly Content
Grammarly pozwala animowanemu nagłówkowi się wytłumaczyć.

W rzeczywistości, górny nagłówek robi całkiem dobrą robotę wyjaśniając oraz pokazanie, jak działa narzędzie.

5. CTAs

Bez przycisku wezwania do działania trudno będzie poprowadzić odwiedzających do konwersji. Ale konwersja wygląda inaczej na tych dwóch rodzajach stron internetowych.

B2B
Ponieważ decyzja o zakupie nie dzieje się natychmiast z klientami B2B, tego rodzaju strony internetowe powinny korzystać z różnych CTA. W ten sposób możesz dotrzeć do potencjalnych klientów w różnych punktach ich podróży, niezależnie od tego, czy po raz pierwszy poznają produkt, przeprowadzą głębsze badania, zbadają opcje cenowe, skontaktują się z Tobą, aby zaplanować demo i tak dalej.

Strony B2B muszą oferować różne opcje edukacji i nawiązywania kontaktu, a możesz to zrobić za pomocą solidnego systemu CTA, tak jak robi to Sysco:

B2B and B2C Websites - Sysco CTAs
Sysco nie skąpi na opcjach CTA.

Oprócz strony głównej, jest w porządku, jeśli CTA są umieszczone niżej na stronie. Oznacza to, że o ile pojawiają się bezpośrednio po odpowiedniej i edukacyjnej sekcji, która pomaga edukować odwiedzającego.

B2C
Na stronach B2C nie ma czasu do stracenia. Konsumenci wiedzą, czego potrzebują, zlokalizowali to, potwierdzili, że mogą mu ufać i są gotowi do zakupu. Nie daj im labiryntu CTA i stron do pracy przez.

Pozwól im natychmiast podjąć działania, tak jak robią to sprzedawcy premierowi, tacy jak Zappos:

B2B and B2C Websites - Zappos CTAs
Zappos wyraźnie wyjaśnia, czego chce od odwiedzających.

Następnie nadal używaj silnie kolorowych i składanych CTA, aby skierować odwiedzającego do kasy i do sprzedaży:

B2B and B2C Websites - Zappos CTAs 2
Zappos wyjaśnia, gdzie teraz chcą odwiedzający.

6. Formularz Kontaktowy

W związku z tym sposób projektowania formularzy kontaktowych zależy od tego, jak szybko użytkownik końcowy przewiduje przejście przez proces konwersji.

B2B
Ogólnie rzecz biorąc, jest o wiele więcej informacji do zebrania w komunikacji B2B. Istnieją również różne powody, dla których chcesz zbierać informacje, co oznacza, że musisz zbudować różne formularze kontaktowe, aby spełnić te cele.

Podczas gdy zasada “włączaj tylko pola, których potrzebujesz” nadal obowiązuje, jest o wiele więcej, o które musisz poprosić. I wiesz co? Ci użytkownicy będą z tym w porządku. Chcą, abyś poświęcił trochę czasu na zrozumienie ich potrzeb i właściwą ocenę ich zapytań.

Oto przykład z Ironpaper.

B2B and B2C Websites - Ironpaper Contact Form
Ironpaper odpowiada na tak wiele istotnych pytań w formie, jak to tylko możliwe.

Ponieważ ich agencja zajmuje się różnymi rodzajami marketingu i projektowania, ma sens, że prosiliby potencjalnych klientów o wyjaśnienie swoich potrzeb i przesłanie linku do swojej strony internetowej w celu wstępnej oceny.

B2C
Na stronach internetowych B2C istnieją różne możliwości zbierania informacji od odwiedzających, ale twoim celem zawsze powinno być poproszenie o minimum, jak Ulta robi tutaj:

B2B and B2C Websites - Ulta Contact Form
Ulta zachowuje lekkość formy, mimo że istnieje możliwość personalizacji.

Chociaż byłoby miło zapytać, jakie rodzaje kosmetyków lub pielęgnacji skóry abonent jest zainteresowany (w celach personalizacji), teraz nie jest czas, aby je dręczyć. Pozwól użytkownikom zarządzać własnym kontem subskrybenta, ustaw preferencje komunikacji i wybierz sposób, w jaki mają być spersonalizowane, dzięki czemu możesz szybko przyjmować formularz kontaktowy.

7. Dowód Społeczny

Nie ma co do tego wątpliwości: dowód społeczny ma długą drogę w budowaniu zaufania i uszczelnianiu transakcji z konwersjami. Po prostu między nimi jest inaczej.

B2B
Ponieważ cykl życia procesu decyzyjnego jest o wiele dłuższy, strona B2B powinna zawierać jak najwięcej dowodów społecznych, jak to możliwe. Na przykład:

  • Opinie klientów (dla usług)
  • Opinie i oceny klientów (dla produktów)
  • Logo firmowe (dotychczasowych klientów lub obecnych partnerów)
  • Studia przypadków
  • Tabele porównawcze porównujące twój produkt z konkurencją
  • Nagrody i inne wyróżnienia
  • Blog i prasa
  • Białe księgi i inne oryginalne badania, które napisałeś
  • Linki do mediów społecznościowych
  • Tabela cen objaśnienia wskazujące na popularność produktów lub usług

Dropbox Business wykorzystuje logo od bardzo znanych firm jako dowód potęgi swojego rozwiązania.

B2B and B2C Websites - Dropbox Proof
Dropbox wykorzystuje imponującą listę swoich klientów.

Znajdź swój unikalny i imponujący dowód społeczny i wykorzystaj go.

B2C
W przypadku konsumentów jest to proste: Dołącz prawdziwe oceny i recenzje klientów. Zbieraj własne. Ściągnij je z Google. Pozwól innym stronom trzecim (takim jak ThemeForest lub Amazon) agregować je. Zrób wszystko, co musisz zrobić, aby uzyskać prawdziwe informacje zwrotne od klientów i niech perspektywy używają swoich słów, aby kołysać je, jak cukierki See:

B2B and B2C Websites - Sees Candies Proof
Cukierki See dają klientom możliwość podzielenia się swoją opinią.

Nie tylko to, ale także linki udostępniania społecznościowego, dzięki czemu obecni klienci mogą dzielić się miłością.

Wrapping Up

Podczas gdy możesz napotkać inne sposoby, w jakie strony B2B i B2C różnią się (na przykład w tym, jak zapewniają wsparcie lub obsługują content marketing), nie są to rzeczy, którymi powinieneś się teraz zająć. Wejdź w mentalność B2B lub B2C, a następnie skup się na zasadniczych elementach, na które wpływają potrzeby grupy docelowej, dzięki czemu możesz skuteczniej planować projekty witryn WordPress.

Czy masz preferencje, jakie rodzaje stron internetowych projektujesz: B2B lub B2C? Powiedz nam w komentarzach.

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…