Jest wiele rzeczy, które wkłada się w tworzenie stron internetowych WordPress od podstaw, dlatego mam nadzieję, że przewodnik po uruchomieniu WordPress okazał się pomocny. Posiadanie jednego spójnego przewodnika, który krok po kroku przeprowadzi Cię przez proces, może być nieocenionym narzędziem, gdy zaczynasz pracę jako programista WordPress.

Po opanowaniu procesu konfiguracji witryny WordPress, pamiętaj, aby zająć się następnym tutorialem SEO. To nauczy cię wszystkich sposobów, w jaki powinieneś zoptymalizować stronę pod kątem wyszukiwania, czy są to bardziej oczywiste zadania, takie jak Optymalizacja słów kluczowych, czy mniej oczywiste, takie jak ulepszenia prędkości strony.

Następnie, gdy jest to pod twoim pasem i wiesz, jak stworzyć naprawdę dostrojoną witrynę WordPress, nadszedł czas, aby zacząć szukać sposobów, w jaki możesz korzystać z instalacji WordPress swoich klientów, aby wspierać cele Twojej firmy. Nie wiesz, o czym mówię? Następnie ten samouczek backend WordPress jest dla ciebie.

W tym samouczku zamierzam opowiedzieć o tym, jak możesz zmienić backend WordPress w szczupłą, średnią maszynę do zarządzania treścią dla swoich klientów… a także narzędzie promocyjne dla Twojej firmy WordPress. Zaufaj mi, jeśli poważnie myślisz o budowaniu i ostatecznie rozszerzaniu usług programistycznych WordPress, zdecydowanie musisz się nauczyć, jak to zrobić.

Najlepszy Samouczek Dostosowywania Zaplecza WordPress

Kiedy wszystko zostanie powiedziane i zrobione, a ukończysz prace nad nową witryną WordPress, pozostajesz z pulpitem nawigacyjnym, który wygląda mniej więcej tak:

Interfejs WordPress jest z natury dobrze zaprojektowany i intuicyjny i nie ma absolutnie nic złego w pozostawieniu go w stanie naturalnym. Jednak po rozpoczęciu dodawania motywów premium i zainstalowaniu kilku wtyczek, aby zoptymalizować wydajność i bezpieczeństwo witryny, menu i Pulpit nawigacyjny mogą być trochę ciasne. Jeśli chcesz zapewnić swoim klientom prawdziwie premium usługę, powinieneś pomyśleć o dostosowaniu zaplecza WordPress.

Dlaczego chcesz to zrobić? Jest wiele powodów.

  1. Po pierwsze, oczyszczony backend może uchronić klientów przed niezamierzonym wyrządzeniem szkody ich witrynom internetowym.
  2. Dzięki brandingowi zaplecza za pomocą logo i schematu kolorów klienta oraz stworzeniu bardziej wyrafinowanej przestrzeni do pracy, zmienisz WordPress w bardziej przyjazne środowisko. Im mniej groźny jest WordPress,tym bardziej twoi klienci będą go używać, aby aktualizować swoje witryny!
  3. Możesz również skorzystać z tej okazji, aby zapewnić stałe wsparcie klientom, nawet jeśli nie pracujesz aktywnie na ich stronie. Twoi klienci docenią, że masz foresight, aby zostawić Materiały pomocnicze, pomocne wskazówki, a także dane kontaktowe.

Brzmi nieźle, prawda? Wskoczmy od razu i sprawdźmy, jak możesz to zrobić. Wszystko, co powinno zająć, to garść wtyczek i może Godzina dostosowań, aby uzyskać zaplecze WordPress w najlepszym kształcie.

1. Zainstaluj wtyczkę brandingową

Większość dostosowań, które zamierzamy omówić, można wykonać za pomocą wtyczki WordPress. Jeśli więc denerwuje cię konieczność kodowania tych zmian w zapleczu witryny, nie martw się.

W rzeczywistości dostępnych jest sporo wtyczek do dostosowywania zaplecza-i dołączę kilka sugestii, gdy będziemy tutaj. Ale na początek proponuję zainstalować wtyczkę Ultimate Branding WPMU DEV.

To da ci największy huk za swoją złotówkę pod względem tego, jak wiele dostosowania możesz zrobić za pomocą jednej wtyczki.

Po zainstalowaniu wtyczki znajdź kartę Branding na pasku bocznym WordPress. Możesz włączyć różne moduły do dostosowywania tutaj.

Kliknij przycisk Włącz wszystko w prawym górnym rogu. Poniższe kroki omówią, jak ich użyć, aby skutecznie dostosować zaplecze WordPress.

2. Dostosuj stronę logowania

Zacznijmy od drzwi wejściowych witryny: ekranu logowania.

Jest to domyślny ekran logowania. Ponownie, nie ma nic złego w stronie logowania, ale jest tu miejsce na poprawę.

Korzystanie z Ekran logowania ustawienie, skonfigurujmy to tak, aby zamiast tego można było wyświetlać logo klienta i kolory.

W tej sekcji Logo i tło wykonaj następujące czynności:

  • Zastąp logo WordPress logo swojego klienta.
  • Usuń link z logo i tekst alternatywny lub zastąp go linkiem z witryny klienta.
  • Zmień tło strony logowania. Możesz przypisać mu jednolity kolor (z palety kolorów klienta) lub umieścić jego markowy obraz jako zdjęcie w tle.

W sekcji formularza jedyne rzeczy, które mogę zasugerować, To kolory, które pasują do marki Twojego klienta. W przeciwnym razie domyślna konfiguracja i styl formularza logowania WordPress jest dość solidny. Jest prosty, łatwy w użyciu i nie wymaga zbyt mało ani zbyt wiele.

W przypadku etykiet formularza, komunikatów o błędach, przed łączami formularza oraz sekcji Płótno formularza i pozycja może nie być wiele do aktualizacji poza kolorami. Oczywiście z każdym z nich możesz zwariować tak, jak chcesz dzięki dostosowaniom. Znasz swoich klientów lepiej niż ktokolwiek inny, więc zrozumiesz, które dostosowania zapewnią im najlepsze wrażenia użytkownika.

Ostatni kawałek, na który chcę zwrócić waszą uwagę, to sekcja przekierowań:

Może to być szczególnie pomocne, jeśli chcesz, aby wszyscy użytkownicy natychmiast zostali przekierowani do określonej strony (wewnątrz lub na zewnątrz WordPress) po zalogowaniu się lub wyjściu. Prawdopodobnie będziesz chciał tego użyć, jeśli prowadzisz witrynę członkowską lub sieć wielostanowiskową.

3. Dostosuj Ustawienia Bezpieczeństwa Logowania

W tym następnym dostosowaniu proponuję użyć wtyczki Defender.

Oprócz niesamowitych możliwości zabezpieczeń WordPress, umożliwia tworzenie uwierzytelniania dwuskładnikowego dla strony logowania.

Nie mówię, że nie możesz ufać swoim klientom, że wykonają dobrą robotę tworząc silne hasła … po prostu musisz zakładać najlepsze, ale przygotować się na najgorsze. Uwierzytelnianie dwuskładnikowe zapewnia, że nawet jeśli wykonają straszną pracę, generując hasło do WordPress, będą zmuszeni do uwierzytelnienia swojej tożsamości na innym urządzeniu.

4. Zmiana komunikatu paska narzędzi

Myślę, że można uczciwie powiedzieć, że nikt nigdy nie lubił wtyczki Hello Dolly WordPress, dlatego zawsze jest to pierwszy, który dostaje heave-ho Po skonfigurowaniu nowej witryny WordPress. Kiedy to zniknie, zostaniesz z ” Howdy, [nazwa użytkownika]”, i to jest całkowicie w porządku dla mnie. Przynajmniej teraz twoi klienci będą mieli nieco spersonalizowane powitanie na górze Pulpitu nawigacyjnego.

5. Zmień menu paska narzędzi administratora

Jesteśmy teraz gotowi do pracy z naszą magią dostosowywania w pasku narzędzi administratora:

To nie wygląda tak źle, prawda? Racja. Ale to nie znaczy, że nie ma kilku zmian, które moglibyśmy wprowadzić, aby poprawić dostępne opcje menu. Przyjrzyjmy się, co może zrobić Wtyczka Ultimate Branding.

Otwórz kartę o nazwie Admin Bar i przewiń w dół do sekcji Ukryj elementy Menu.

W tej sekcji możesz usunąć dowolny element menu na górnym pasku. Tak więc, jeśli uważasz, że nie jest konieczne, aby Twoi klienci zobaczyli rozwijaną listę WordPress, która znajduje się na różnych stronach o WordPressie i pomocy, kliknij pole wyboru obok. Jeśli chcesz wyłączyć klientom możliwość odwiedzania ich witryny z górnego menu (ponieważ może to być zbyt mylące), sprawdź to również. Wystarczy pomyśleć o tym z ich perspektywy i pozostawić tylko to, co byłoby dla nich najbardziej korzystne.

Następnie przejdź do sekcji Ustawienia zaawansowane. Kliknij przycisk “Zmień kolejność menu”.

Zauważ, jak górne menu paska narzędzi zaczyna teraz robić mały jig. Ma to na celu poinformowanie Cię, że możesz przeciągać i upuszczać te elementy menu w innej kolejności, jeśli uważasz, że poprawi to wrażenia użytkownika. Po zakończeniu ustawiania kolejności, upewnij się, aby nacisnąć przycisk Zapisz na dole.

Zauważ, że jeśli zdecydujesz się opuścić menu WordPress na pasku narzędzi, możesz zamienić logo na klienta (tak samo jak na stronie logowania).

Ze względu na konsekwencję, sugeruję zrobić to teraz.

6. Zmień pasek boczny menu administratora

Po wyczyszczeniu i dostosowaniu paska narzędzi administratora na górze Pulpitu nawigacyjnego nadszedł czas, aby zwrócić uwagę na pasek boczny.

Jeśli chcesz mieć taką samą kontrolę nad elementami paska bocznego, jak na pasku narzędzi, polecam zainstalować wtyczkę edytora menu administratora.

Po zainstalowaniu, oto jak będzie wyglądać narzędzie edytora menu:

Z karty menu administratora możesz:

  • Zmień nazwę pozycji menu, a także miejsce, do którego są kierowane.
  • Usuń karty menu całkowicie.
  • Dodaj nowe karty menu (co byłoby pomocne, jeśli chcesz dodać niestandardowe Zasoby pomocy lub wsparcia do menu).
  • Przeciągnij i upuść elementy menu do nowej kolejności.
  • Dodaj separatory, aby lepiej zorganizować swoje menu.
  • Przenieś podmenu do menu głównego i odwrotnie (np. jeśli chcesz, aby karta Dostosuj w obszarze Wygląd znajdowała się na głównym pasku bocznym).

Daje to całkowitą kontrolę nad tym, jak menu się pojawia, używając frazowania, które ma największy sens dla Twoich klientów, i w kolejności, która jest najbardziej logiczna.

7. Ukryj Wtyczki

Wtyczka Admin Menu Editor jest również pomocna, jeśli chcesz ukryć niektóre wtyczki przed użytkownikami.

Nie oznacza to, że dezaktywujesz wtyczki lub stracisz do nich dostęp. Zamiast tego po prostu ukrywasz je z widoku na karcie wtyczki, aby nikt oprócz tych, którym przyznano wyraźny dostęp do nich, nie mógł zaktualizować ustawień, dezaktywować lub aktywować ich.

8. Dostosuj kolory Pulpitu Nawigacyjnego

Idealnie, schemat kolorów pulpitu WordPress będzie pasował do każdej skóry zastosowanej na ekranie logowania. Jeśli jednak masz powód, aby spróbować czegoś innego, wiedz, że masz kilka opcji do zabawy.

Jeśli używasz wtyczki Ultimate Branding, przejdź do Schematy Kolorów tab.

W tej zakładce możesz kontrolować dwie rzeczy:

  1. Możesz włączyć schematy kolorów WordPress, które chcesz udostępnić użytkownikom.
  2. Możesz wybrać alternatywny schemat kolorów, który użytkownicy będą mogli zobaczyć po zalogowaniu.

Drugą opcją jest zainstalowanie wtyczki motywu administratora. Niektóre z tych wtyczek działają podobnie do Ultimate Branding, ponieważ można dostosować takie rzeczy, jak pasek logowania lub pasek narzędzi administratora, ale są też takie, które po prostu zapewniają lepiej wyglądający schemat kolorów.

9. Usuń Widżety Pulpitu Nawigacyjnego

Pulpit nawigacyjny WordPress jest automatycznie ładowany z następującymi widżetami:

  • W skrócie
  • Działalność
  • Szybki Projekt
  • Wydarzenia i aktualności WordPress

Jeśli chcesz dezaktywować którąś z nich i uniemożliwić klientom ich oglądanie, kliknij te, które chcesz usunąć pod Widgety zakładka w ostatecznym brandingu.

Można również wyłączyć wszelkie widżety, które są automatycznie generowane po zainstalowaniu nowej wtyczki. To powiedziawszy, naprawdę idealnie jest mieć widżet Google Analytics zainstalowany na pulpicie nawigacyjnym, więc nie usuwaj go, chyba że masz ku temu dobry powód.

W tej samej sekcji możesz również zmienić domyślną wiadomość powitalną WordPress, która pojawia się na pulpicie nawigacyjnym.

Po prostu wpisz coś w tym polu tekstowym i zapisz zmiany, aby załadować nową wiadomość powitalną.

10. Dodaj Widżety Pulpitu Nawigacyjnego

Dla tych z Was, którzy czują się żądni przygód i chcą dać swoim klientom naprawdę imponujące i dobrze obsługiwane doświadczenie w WordPress, proponuję skorzystać z Widżety Tekstowe Pulpitu Nawigacyjnego tab.

Na tej karcie możesz tworzyć Widżety tekstowe dla pulpitu nawigacyjnego. Jeśli więc masz proste wskazówki, których chcesz przestrzegać, lub chcesz przekazać im przypomnienie, jak się skontaktować, gdy potrzebują pomocy, możesz utworzyć te wiadomości tutaj.

Po zapisaniu pojawią się na pulpicie nawigacyjnym, tak jak wszystkie inne:

Nie krępuj się kreatywnie z tym, co umieścisz w tej sekcji. Pamiętaj tylko, że widżety powinny być odpowiednie i pomocne. Jeśli tylko rozpraszają lub denerwują klientów, w końcu ukrywają widżety tak jak domyślne z WordPress, które mają tendencję do przeszkadzania.

11. Tworzenie Zasobów Pomocy

W Treść Pomocy zakładka Ultimate Branding, możesz utworzyć dowolną liczbę wiadomości dla swoich klientów.

Możesz dołączyć pomocne przypomnienia: “zawsze Zapisz post jako wersję roboczą przed publikacją!”

Możesz udostępnić wskazówki, jak najlepiej wykorzystać swoją nową stronę WordPress: “Przypomnienie: Ustaw Smush Pro, aby automatycznie kompresować obrazy.”

Możesz dołączyć listę zasobów, które pomogą Twoim klientom, jeśli utkną lub potrzebują dalszej pomocy (w tym własne dane kontaktowe).

Wszystko, co może okazać się pomocne, możesz umieścić tutaj. Upewnij się, że są świadomi tej zakładki “Pomoc”, która pojawia się teraz w prawym górnym rogu pulpitu WordPress.

12. Dodaj Wskazówki Dotyczące WordPress

Oprócz możliwości komunikowania się z klientami w nowej karcie pomocy, a także w niestandardowych widżetach Pulpitu nawigacyjnego, możesz także tworzyć wskazówki, które docierają do nich w różnych lokalizacjach wokół WordPress.

Możesz utworzyć te wskazówki pod Porady tab.

Wygląda znajomo, prawda? Tworzenie tych wskazówek nie różni się od tworzenia nowego posta lub strony w WordPress.

Jedyną różnicą jest to, że teraz możesz wybrać, gdzie ta wskazówka jest wyświetlana. Jeśli jest to wskazówka związana z czymś takim jak pisanie postów na blogu, możesz przypisać ją tylko do wyświetlania na stronie postów. Lub jeśli jest to bardziej ogólna wskazówka (jak “zawsze pamiętaj, aby zapisać swoją pracę”), możesz zastosować ją we wszystkich WordPress.

13. Ograniczanie dostępu w zależności od roli

Jest jeszcze jedna wtyczka, o której powinieneś pomyśleć w WordPress, próbując dostosować zaplecze dla swoich klientów. Ten nazywa się Edytor ról użytkownika i daje głębszą kontrolę nad definiowaniem ról użytkowników w witrynie i tym, do czego mają dostęp w panelu administracyjnym WordPress.

Aby kontrolować więcej tego, co użytkownicy mogą robić w WordPress, przejdź do zakładki Użytkownicy i przejdź do nowego narzędzia Edytor ról użytkownika. W tej sekcji zobaczysz, że możesz w pełni dostosować to, do czego jest zdolna każda rola.

Teraz, jeśli chodzi o utrzymanie klientów w ryzach, prawdopodobnie będziesz chciał skupić się bardziej na podstawowych możliwościach. W tym miejscu możesz udoskonalić, co dokładnie są w stanie zrobić z motywami i wtyczkami WordPress w witrynie, czy to dodając nowe, dezaktywując te, które tam umieściłeś i tak dalej. Upewnij się również, że “ogólne” przywileje dla ich danych ról są dokładnie takie, jakie chcesz, aby były (które naprawdę powinny być tylko “Czytaj” prawa).

U dołu tego narzędzia możesz również całkowicie ukryć górny pasek administracyjny, jeśli uważasz, że jest zbyt mylący, aby uwzględnić go wraz z menu paska bocznego.

Wrapping Up

Możesz nie myśleć, że można wiele zrobić, aby dostosować rzeczywisty system zarządzania treścią WordPress, ale, jak widać z tego samouczka zaplecza WordPress, istnieje sporo możliwości, aby pozostawić trwałe wrażenie wśród swoich klientów. Pamiętaj, aby skonfigurować się za pomocą odpowiednich wtyczek WordPress, aby rozpocząć i zaoszczędzić sobie kłopotów związanych z samodzielnym kodowaniem tych zmian.

Do Ciebie: jaka jest najczęstsza prośba, którą otrzymujesz od swoich klientów po zakończeniu prac nad ich stroną internetową?

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…