Potrzebujesz logo dla siebie lub klienta? Łatwe zadanie, prawda? Wszystko, co musisz zrobić, to znaleźć ładną czcionkę dla nazwy firmy, może dodać ikonę, proste! Cóż, tak … jeśli chcesz, żeby logo było do bani.

Straciłem rachubę, ile razy chłopaki z naszego zespołu projektowego tutaj w WPMU DEV przewrócili oczami na samą sugestię, że łatwo jest zrobić logo. To rzeczywiście zajmuje dużo czasu i badań, aby stworzyć logo, które wygląda świetnie, a także skutecznie przekazuje tożsamość firmy.

Jak zaprojektować wspaniałe logo?

W tym poście omówimy kilka wskazówek i narzędzi, które pomogą Ci zbadać i zaprojektować idealne logo.

#1. Zrozumieć swoją markę i przeprowadzić badania

Jeśli projektujesz logo dla siebie, powinieneś znać swoją markę na wylot. Ale jeśli projektujesz logo dla klienta, ważne jest, aby pamiętać, że logo to nie tylko wizerunek, ale wprowadzenie do marki. Musi przekazać to, co reprezentuje firma.

Poświęć trochę czasu na poznanie klienta, jego firmy, kim jest i co robi. Porozmawiaj z klientem o tym, jakiego rodzaju projektu chce, poproś go o narysowanie prostych szkiców, aby przekazać swoje pomysły, a także poproś o przykłady projektów logo, które lubią, abyś mógł uzyskać jaśniejszy obraz ich oczekiwań.

#2. Poznaj swoich odbiorców-i opowiedz historię

Potężne logo to takie, które nie tylko identyfikuje markę, ale ma również głębsze, ukryte znaczenie, które przemawia do grupy docelowej.

Weźmy na przykład przeprojektowanie logo Airbnb. Odkładając na bok kontrowersje dotyczące kształtu ikony, wiele przemyśleń i badań nad projektem. Nazywany” The Bélo “od idei przynależności marki, jest abstrakcją czterech zasad – ludzi, miejsca, miłości i Airbnb – które zostały zmieszane w jeden kształt” a”.

Airbnb's old logo on the left and the redesign "Bélo" on the right.
Stare logo Airbnb po lewej i przeprojektowanie “Bélo” po prawej.

Mówiąc prościej, logo reprezentuje ideę, że Airbnb łączy ludzi i pomaga im należeć gdzieś, gdziekolwiek są na świecie.

“To symbol podążania tam, gdzie idą miejscowi—kawiarnia, która nie przeszkadza w menu, klub taneczny ukryty w długiej uliczce, galerie sztuki, które nie pojawiają się w przewodnikach. To symbol dla ludzi, którzy chcą powitać w swoim domu nowe doświadczenia, nowe kultury i nowe rozmowy.”- Zapowiedź logo Airbnb.

#3. Keep It Simple

Proste logo są wszędzie w świecie biznesu i wytrzymują próbę czasu. Przykładów jest wiele-Apple, Nike, Fed Ex, Google, McDonalds, Coca Cola. Założę się, że jak czytasz te nazwy, logo wpadło ci do głowy.

Three very recognizable logos.
Trzy bardzo rozpoznawalne loga.

Proste logo pomoże Twojej marce być łatwo i natychmiast rozpoznawalnym, wszechstronnym i niezapomnianym.

#4. Kolor jest kluczem

Kolor odgrywa ważną rolę, łącząc się z naszymi uczuciami w wyjątkowy sposób, dzięki czemu jest potężnym narzędziem marketingowym przy podejmowaniu decyzji projektowych. Tak więc twoje wybory kolorów muszą odzwierciedlać przesłanie i znaczenie, które chcesz przekazać za pomocą swojego logo.

Colors and the emtions they can elicit.
Kolory i emocje, które mogą wywołać.

Według infografiki Kissmetric, 85% kupujących opiera swoją decyzję na samym kolorze. I według tej samej infografiki, właściwe użycie koloru prowadzi do 80% wzrostu rozpoznawalności marki. Tak więc podczas projektowania logo ważne jest, aby wziąć pod uwagę teorię koloru i psychologię koloru. Możesz przeczytać więcej na ten temat w naszym poście, korzystając z psychologii koloru, aby zwiększyć konwersję witryny WordPress, ale oto szybkie omówienie tego, co reprezentuje każdy kolor:

  • Czerwony: energiczny, seksowny, odważny
  • Pomarańczowy: kreatywny, przyjazny, młodzieńczy
  • Żółty: słoneczny, pomysłowy, optymistyczny
  • Zielony: wzrost, organiczny, instruktażowy
  • Niebieski: profesjonalny, Medyczny, spokojny, godny zaufania
  • Fioletowy: duchowy, mądry, sugestywny
  • Czarny: wiarygodny i mocny
  • Biały: simple, clean, pure
  • Różowy: zabawa i flirt
  • Brązowy: wiejski, historyczny, stały

Ważne jest również, aby myśleć o odcieniach wraz z kolorami. Efektowne logo powinno działać zarówno w czerni i bieli, jak i w Kolorze. Jeśli polegasz wyłącznie na kolorze, aby przekazać swoją wiadomość, możesz ponownie przemyśleć swój projekt i jak lepiej wyrazić to samo znaczenie w monotonach.

#5. Zachowaj elastyczność

Skuteczne logo powinno być w stanie działać na różnych nośnikach i aplikacjach. Chcesz, aby był wystarczająco elastyczny, aby nie tylko świetnie wyglądał na górze strony internetowej, ale także drukował na wizytówkach, koszulkach i gdziekolwiek indziej twój Klient może chcieć użyć swojego logo. Z tego powodu najlepiej jest zaprojektować logo w formacie wektorowym, aby można było je przeskalować do dowolnego rozmiaru.

#6. Badania Aktualne Trendy

Dobrze wiedzieć, co robią fajne dzieciaki. Stwórz listę konkurentów w branży swojej lub klienta i sprawdź nasze projekty.

Unikaj banałów. Jabłka reprezentujące edukację i dymki słowne na czacie i dyskusjach to stare pomysły, które były używane raz po raz, więc unikaj tych pomysłów i wymyślaj własną oryginalną koncepcję. Tak wielu projektantów wpada w pułapkę recyklingu obecnych trendów, tak bardzo, że istnieją nawet generatory do tworzenia hipsterskich logo.

Kilka fantastycznych stron, które warto sprawdzić, aby zapoznać się z najnowszymi trendami w projektowaniu logo, a także inspiracją są:

  • Logoed
  • Logospire
  • LogoGala
  • Logo dnia

Pamiętaj tylko: zwracanie uwagi na aktualne trendy nie oznacza, że musisz je śledzić-nadal możesz iść pod prąd, a nawet rozpocząć własny trend. Będziesz wiedział, z czym rywalizujesz.

#7. Oprzeć się pokusie”pożyczania”

To powinno być oczywiste, ale nie kradnij, nie kopiuj ani nie wypożyczaj prac innych projektantów. Po prostu tego nie rób. Zbyt często leniwi “projektanci” skopiują obraz i zmienią kilka kolorów, przekazując pracę jako własną. Możesz zakochać się w projekcie lub pracy kogoś, kogo podziwiasz i chcesz naśladować swój styl, ale cały sens logo ma być oryginalny i niepowtarzalny.

#8. Upewnij się, że projekt jest odpowiedni

To wraca do poznania swoich odbiorców. Jeśli tworzysz logo dla firmy, która sprzedaje wędki, właściwe byłoby użycie wytrzymałego wzornictwa i kolorystyki, jednak nie używałbyś tego samego wzoru dla, powiedzmy, studia jogi.

#9. Starannie Dobieraj Czcionki

Znasz Comic Sans? Nie używaj tego. To samo dotyczy Palatino. Widziałem go tyle razy na ulotkach, nie wspominając o Arial i Georgii.

Typografia może złamać logo. Możesz użyć istniejącej czcionki lub niestandardowego kroju pisma. Tak czy siak, nie wygłupiaj się. Kluczem do utrzymania jest prosty i elegancki, a przede wszystkim czytelny.

Istnieje kilka fantastycznych darmowych i łatwych w użyciu narzędzi, które pomogą Ci rozpocząć pracę z logo w ciągu kilku minut. Oto kilka moich ulubionych.

#10. Logo Squarespace

W mniej niż minutę możesz stworzyć eleganckie logo i zobaczyć, jak będzie wyglądać na wizytówkach, twojej stronie internetowej i koszulkach dzięki łatwemu w użyciu kreatorowi logo Squarespace. Wystarczy wpisać nazwę firmy i wybrać ikonę. Poważnie, to nie jest szybsze ani łatwiejsze niż to.

#11. Canva

Aplikacja do projektowania graficznego Canva oferuje również fantastyczne narzędzie do tworzenia logo. Kreator logo zapewnia setki szablonów do edycji i dostosowywania za pomocą prostego przeciągania i upuszczania, a także można przesyłać własne obrazy Dodaj tekst.

Jeśli po przeczytaniu tego postu zdecydowałeś, że stworzenie własnego logo nie jest warte czasu i wysiłku, dlaczego nie poprosić kogoś innego, aby zaprojektował je dla ciebie? Na szczęście istnieje wiele usług online, w których można uzyskać logo, lub możesz po prostu sprawdzić jeden z tych dwóch rynków.

#12. 99designs

99designs pracuje nad ideą stawiania projektantów przeciwko sobie w ramach ” konkursu.”Oto, jak to działa: piszesz krótki projekt o swojej firmie i pracy, którą chcesz zaprojektować, decydujesz, ile chcesz zapłacić, uruchamiasz zawartość, projektanci przesyłają projekty, wybierasz swój ulubiony i kontynuujesz udoskonalanie projektu ze zwycięzcą.

#13. Fiverr

Fiverr to rynek usług freelancerskich, na którym możesz zrobić wszystko lub zrobić dla Ciebie, wszystko, od podkładów głosowych i animacji po odczyty psychiczne,lekcje algebry i tak, projektowanie. Ceny zaczynają się od $5. Wszystko, co musisz zrobić, to wyszukać “projekt logo” na pasku wyszukiwania u góry strony i wybrać projektanta, z którym chcesz pracować.

Aby uzyskać więcej informacji o tym, gdzie uzyskać niestandardowe logo, sprawdź 5 niedrogich miejsc, aby uzyskać niestandardowe Logo.

Zaprojektowanie świetnego Logo wymaga czasu i przemyśleń

Jak widać, tworzenie logo zajmuje więcej niż tylko wybranie czcionki i sparowanie jej z oczywistym obrazem, czyli wieżowcem dla dewelopera. Wymaga to Badań i wiedzy na temat działalności klienta i grupy docelowej, a także starannego rozważenia czcionek i towarzyszących im zdjęć.

Istnieje jednak wiele narzędzi i rynków, w których możesz zaprojektować własne logo lub poprosić kogoś o stworzenie dla Ciebie – sprawdź 99designs i Fiverr, jeśli chcesz uzyskać logo zaprojektowane tanio, w przeciwnym razie twórca logo Squarespace to fajna aplikacja, jeśli chcesz szybko rzucić coś razem.

Czy projektowałeś już logo? Które z powyższych wskazówek są dla Ciebie przydatne i jakie wskazówki możesz zaoferować innym? Daj nam znać w komentarzach poniżej.

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…