Dowód społeczny to straszna rzecz. Chodzi o to, że pomimo jakichkolwiek przeczuć, że ktoś może mieć coś przeciwnego, ludzie są bardziej skłonni do podjęcia decyzji, jeśli większość ich rówieśników zgadza się z nią.

Weźmy na przykład filmy. Masz oryginał Szybcy I Wściekli film, który był zapewne bardzo rozrywkowy. Film zarabia mnóstwo pieniędzy, gwiazdy stają się popularnymi gwiazdami poza filmem, a studio filmowe myśli: „Hmmmm … myślę, że jeśli wszyscy to kochają, powinniśmy zrobić kolejny.”Będzie dziesięć filmów F & F, zanim wszystko zostanie powiedziane i zrobione, co może wydawać się, że zabrali ten dowód społeczny za burtę, ale ludzie nadal przybywają do kin, aby je zobaczyć, więc być może nie.

Kiedy spojrzysz na badania faktycznie przeprowadzone na dowodzie społecznym, zobaczysz, że wyniki wspierają tego rodzaju gorliwy fandom, gdy większość rządzi za czymś. Na przykład:

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=TYIh4MkcfJA]

To jest eksperyment zgodności Ascha. Jak widać, pomimo lepszego osądu podmiotu, zgodził się z tym, co wybrali inni w grupie. Było wiele powodów, dla których tak się stało, ale ten, który my jako twórcy stron internetowych i marketerzy mamy nadzieję wykorzystać, to „cóż, jest ich kilka i tylko jeden ze mnie, więc muszą wiedzieć coś, czego ja Nie wiem”.

Asch nie jest jedynym, który bada siłę społecznego dowodu. Muzafer Sherif prowadził badania nad „efektem autokinetycznym” we wczesnej połowie XX wieku. Testy te wykazały, że zgodność z dowodem społecznym nie jest tylko przypadkowym jednorazowym przypadkiem, ale może kształtować postrzeganie ludzi na długo przed interakcją ze wspomnianym obiektem, osobą itp.

Cokolwiek chcesz to nazwać – FOMO (strach przed utratą), mentalność mafii, podążanie za liderem-dowód społeczny to bardzo realna rzecz i coś, z czego absolutnie powinieneś skorzystać jako twórca stron internetowych (i właściciel firmy). Dowód społeczny pomoże Twojej witrynie zbudować zaufanie, wiarygodność, uprościć proces podejmowania decyzji dla klientów i zweryfikować ich decyzję o zakupie w pierwszej kolejności.

6 rodzajów dowodu społecznego

Chcesz przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Wiesz, co Cię wyróżnia? W umysłach Twoich klientów dowód społeczny zdecydowanie pomoże.

Pomimo słowa „społeczny” w nazwie, nie musi to mieć nic wspólnego z mediami społecznościowymi. W rzeczywistości wiele dowodów społecznych polega po prostu na wykazaniu, że istnieją inne, bardziej godne zaufania osoby (tj. rówieśnicy Twoich odbiorców) mówiące pozytywne rzeczy o Twojej marce. Oto główne rodzaje dowodów społecznych, które zobaczysz w Internecie:

1. Ekspert

Z 61% konsumentów będzie online, aby przeczytać opinie przed podjęciem decyzji o zakupie, można założyć, że mają zamiar wziąć dużo akcji w tym, co eksperci mają do powiedzenia na temat Twojej marki. Eksperci mogą przyjść w postaci lekarzy, wpływowych ludzi w danej dziedzinie, a nawet recenzentów online, którzy specjalizują się w niektórych dziedzinach.

2. Celebryci

Jest tak wiele przykładów adnotacji celebrytów. Stint Williama Shatnera z Priceline jest prawdopodobnie jednym z najczęściej cytowanych:

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=JE4tWeK4m-c]

Wtedy masz ciąg gwiazd, którzy promują linię produktów do pielęgnacji skóry Proactiv:

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=edlt1QYra60]

3. Użytkownik

W przypadku mniejszych stron biznesowych jest to prawdopodobnie jedna z łatwiejszych form dowodu społecznego. Ponieważ konsumenci ufają słowom innych klientów (o 12%) bardziej niż to, co powie im Marka, konieczne jest uzyskanie opinii klientów. Jednym ze sposobów jest wykorzystanie treści generowanych przez użytkowników. Innym jest zachęcanie ich do pozostawienia recenzji w dowolnym miejscu online-na Yelp, Amazon, stronach produktów itp.

4. Tłumy

Naprawdę jest coś w tej całej sile w liczbach. W tym przypadku jest to liczba klientów, których zgromadziłeś, czytelników swojego bloga, obserwujących w mediach społecznościowych lub nabywców produktu, który demonstruje twoją siłę jako marki. Brak tłumu, który może być wystarczającym dowodem jakości marki zarówno w świecie cyfrowym, jak i rzeczywistym.

5. Superlatywy

Jeśli kiedykolwiek poświęciłeś chwilę, aby rozejrzeć się po wejściu do restauracji, czekając na stolik, prawdopodobnie widziałeś znaki reklamujące nagrody, które otrzymali. Ale nie tylko oni otrzymują najwyższe wyróżnienia za swoją jakość pracy:

„Najlepszy Burger w centrum Cleveland.”

„Najbardziej zaufany księgowy w Trójmieście.”

„#1 lekarz w szpitalu ABC 3 lata z rzędu.”

Te wyróżnienia to wielka sprawa-zwłaszcza jeśli pokazują Twoją wiarygodność w określonym regionie geograficznym lub dziedzinie.

6. Przyjaciele / Rodzina

Jest to jeden, na którym każda marka powinna polegać, niezależnie od tego, czy próbuje prowadzić biznes online, czy osobiście. 54% osób twierdzi, że dałoby szansę na nowy produkt, jeśli poleciłby go znajomy lub członek rodziny, nawet jeśli w przeciwnym razie byłyby przytłaczająco negatywne recenzje.

Wykorzystanie dowodu społecznego do pozytywnego wpływu na potencjalnych klientów

OK, więc wiemy co rodzaje istnieją dowody społeczne, ale czy wiesz, jak sprawić, by faktycznie działały dla Twojej witryny WordPress? Spójrzmy na kilka przykładów.

Opinie Klientów

Todoist

Ogólnie rzecz biorąc, podczas zbierania opinii klientów (pisemnych lub wideo) do opublikowania na swojej stronie, staraj się trzymać z dala od ogólnych, takich jak ” świetna robota!”i” Awesome product!”.

Użytkownicy chcą czegoś pomocnego, a to rzeczywiście brzmi, jakby pochodzi od kogoś z doświadczeniem z pierwszej ręki. Te ogólne referencje brzmią po prostu nieszczere lub wymyślone.

Opinie Klientów

Dollar Shave Club Customer
Dollar Shave Club Opinie Klientów

Nawet jeśli nie masz swojej witryny skonfigurowanej do zbierania recenzji lub ocen produktów lub usług, istnieje wiele usług online, które będą. Prezentując te opinie na swojej stronie, możesz dać swojej firmie dobry wzrost przychodów. Jedno z badań wykazało, że podwyżka o jedną gwiazdkę w rankingu Yelp może przynieść od pięciu do dziewięciu procent wzrostu przychodów.

Ale uważaj z tym. Negatywne opinie mogą zaszkodzić reputacji sprzedawcy lub dostawcy. Chociaż nie chcesz unikać przejrzystości w swojej witrynie, przynajmniej chcesz pamiętać o tym, jak przeciętny użytkownik reaguje na twój produkt. Jedno z badań wykazało, że gdy sprzedawcy detaliczni po raz pierwszy otrzymują negatywną recenzję, może to spowodować spadek tygodniowej sprzedaży między 5% a 8%.

Opinie Ekspertów

HostGator expert reviews
Recenzje Ekspertów HostGator

Nie zawsze możesz wybrać, kto zrobi przegląd Twojej firmy, ale z pewnością możesz promować te dobre, gdy się pojawią. Zachowaj karty trackbacków do swojej witryny i skonfiguruj Alerty Google, aby przeszukać sieć w poszukiwaniu dobrych recenzji Twojej marki. Następnie możesz połączyć się z nimi ze strony „Aktualności” lub „Prasa”, pokazując klientom, co myślą eksperci.

Rekomendacje Influencer

Zappos
Zappos

Influencerzy nie zawsze muszą być celebrytami, ale jest to prawdopodobnie najczęstsza osoba, o której ludzie myślą z tego rodzaju adnotacjami.

Po prostu uważaj na używanie tego rodzaju dowodu społecznego na swojej stronie. Opinia publiczna może bardzo szybko stać się kwaśna dla celebrytów i nie chciałbyś, aby źle odzwierciedlało to twoją stronę. Czasami nawet nie jest tak, że celebryta zrobił coś niemoralnego lub nielegalnego. Czasami, jeśli stają się zbyt popularne, odbierają o jeden za dużo reklam produktów, a następnie opinia publiczna zaczyna postrzegać ich opinię jako bezsensowną, ponieważ oczywiście robią to tylko dla pieniędzy.

Pieczęcie Zaufania

Pieczęć zaufania

Pieczęcie zaufania lub znaki mogą wiele zrobić, aby pomóc w ustaleniu wiarygodności na stronie, zwłaszcza jeśli jest ona zupełnie nowa lub Twoje imię nie jest jeszcze powszechnie znane. W rzeczywistości istnieją badania, które wykazały, że ponad 60% klientów nie dokona zakupu, jeśli nie ma znaków zaufania na stronie internetowej.

Nawet jeśli nie prowadzisz witryny e-commerce, którą można łatwo wyposażyć w plakietkę bezpieczeństwa płatności, istnieją inne sposoby używania znaków zaufania w swojej witrynie.

Dane

Zendesk data

Był ciekawy przykład, który podał ConversionXL o tym, jak korzystać z danych, aby przechylić opinię publiczną na swoją korzyść:

„Powiedziano konsumentom, że zaoszczędzą 54 USD miesięcznie, że jest to społecznie odpowiedzialne, że zapobiegnie uwalnianiu ponad 262 funtów gazów cieplarnianych miesięcznie, a 77% ich sąsiadów już zaczęło korzystać z wentylatorów.”

Liczby zawsze będą odgrywać dużą rolę w przekonywaniu konsumentów do pociągnięcia za spust, ponieważ trudno jest spierać się z dowodem. Pewnie, Marka mogłaby sfałszować te liczby, ale po co? Jeśli opinie klientów i ekspertów są sprzeczne z dostarczonym „dowodem”, potencjalni klienci będą mogli przejrzeć kłamstwo.

Statystyki w czasie rzeczywistym

Hotels.com statystyki w czasie rzeczywistym

Jest to trochę inne niż dowód danych powyżej. Podczas gdy dane koncentrują się na tym, czego doświadczyli klienci w przeszłości, statystyki w czasie rzeczywistym koncentrują się na tym, co dzieje się w Twojej witrynie right now.

To jak ten przykład tłumów z przeszłości. Jeśli możesz pokazać, że jest 50 klientów oglądających ten jeden produkt lub 14 osób, które niedawno go kupiły, możesz skutecznie pokazać swoją cyfrową wielkość tłumu i dać klientom poczucie, że dostają coś o wielkiej wartości.

Numery Społeczności

WPMU Dev Community Numbers

Oto inny sposób na wykorzystanie liczb, aby zwabić więcej klientów. Ten niekoniecznie próbuje sprzedawać odwiedzających na bazie klientów; zamiast tego celem jest pokazanie, jak duża jest społeczność subskrybentów lub członków.

Social Media Numbers

Social media dzisiaj social numbers

Niech popularność stron społecznościowych Twojej marki mówi sama za siebie. Wykorzystaj to, co zrobiłeś poza swoją witryną i zintegruj te imponujące liczby z treścią. Możesz dodać widżety społecznościowe, które wyświetlają liczbę połączeń lub obserwujących, wraz z ostatnim kanałem udostępnionych postów.

Treści Generowane Przez Użytkowników

Tissot UGC

Naprawdę nie możesz się pomylić z używaniem UGC na swojej stronie. Wiemy już, jak bardzo konsumenci doceniają możliwość oglądania produktów i usług w akcji za pomocą dowodu fotograficznego lub wideo, więc jeśli masz klientów chętnych do podzielenia się nim, a następnie obnosić się z nim!

Wskaźniki Popularności

Duluth trading company Bestsellery

Dla firm internetowych, istnieje wiele sposobów, aby pokazać swoje superlatywy. Jednym z bardziej kreatywnych sposobów na to, który okazał się skuteczny w zwiększaniu współczynników konwersji, jest tworzenie własnych superlatyw dla swoich produktów i usług. W szczególności, superlatyw powinien odnosić się do swojego rankingu, gdy jest porównywany z innymi ofertami.

To byłoby jak przeglądanie menu restauracji i oglądanie pozycji pięciogwiazdkowych, które są bestsellerami zakładu. Badanie z Pekinu postanowił udowodnić ten punkt studiując menu restauracji. „Stwierdzamy, że w zależności od specyfikacji, popyt na pięć najlepszych potraw wzrasta średnio o około 13 do 20 procent, gdy ranking popularności pierwszej piątki zostanie ujawniony klientom.”

W przypadku strony internetowej można użyć wskaźników takich jak” Bestseller”, „#1 [produkt] lub”klienci również kupili”.

Wrapping Up

Cała idea dowodu społecznego jest trudna do przełknięcia jako właściciel firmy. Tak ciężko pracujesz, aby zbudować markę i stronę internetową, w którą w pełni wierzysz, ale okazuje się, że konsumenci po prostu nie chcą traktować cię poważnie lub ufać tobie… chyba że inni to robią. Na szczęście nie jest tak trudno zintegrować social proof z witrynami WordPress, więc jest w tym wszystkim pozytywna strona.

Pamiętaj tylko, że dowód społeczny wydaje się być dokładnym odzwierciedleniem doświadczenia pracy z Twoją firmą lub korzystania z Twoich produktów lub usług. Jeśli okaże się, że nie masz dobrych słów, wysokich ocen ani ogólnych statystyk, aby wykonać kopię zapasową, może nadszedł czas na ponowną ocenę modelu biznesowego lub projektu witryny. Klienci nie zawsze mają rację, ale jeśli większość wskazuje, że coś jest wyraźnie nie tak, nadszedł czas, aby posłuchać.

Do ciebie: czy obecnie używasz którejś z wyżej wymienionych form dowodu społecznego? Jeśli tak, to dlaczego wybrałeś te zamiast innych?

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd „nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zainstalować WordPress lokalnie na komputerze Mac za pomocą MAMP

W artykule: Jak zainstalować MAMP na komputerze MacInstalacja WordPress na komputerze MacWypróbowanie…