Google oferuje ogromny pakiet produktów zaprojektowanych do wspierania działań cyfrowych twórców stron internetowych, Google Analytics, Google Search Console, Google Tag Manager i Google Optimize, aby wymienić tylko kilka. Ale czy wiesz, że Google oferuje również programy certyfikacji dla swoich głównych produktów?

Do niedawna Google oferowało programy certyfikacyjne dla Google Analytics i Google Adwords. Otrzymanie każdego certyfikatu wiąże się z przejściem testu w celu otrzymania poświadczeń. W obu przypadkach do przygotowania dostępny jest przewodnik/kurs z własnym przewodnikiem.

W przypadku Google Analytics jest to jeden test, 90 minut, 70 pytań i wymagany wynik 80% dla sukcesu. W przypadku Google Adwords musisz zdać co najmniej dwa egzaminy: podstawy Adwords i egzamin dotyczący kategorii z opcjami obejmującymi reklamy w wyszukiwarce, reklamy displayowe, reklamy mobilne, reklamy wideo i reklamy zakupowe.

Nawet jeśli nie jesteś zaangażowany w raportowanie witryn / SEO lub PPC, Programiści WordPress, którzy przechodzą proces certyfikacji, są postrzegani jako większy atut powiązanych projektów programistycznych. Być w stanie zrozumieć cel stron docelowych PPC, które tworzysz, lub jak struktura witryny wpływa na raportowanie (i SEO!), może pomóc w stworzeniu bardziej solidnej kompilacji witryny.

Wprowadzenie Certyfikacji Google Mobile Sites

Po wielu latach z zaledwie dwoma dostępnymi programami certyfikacji, Google niedawno wstrząsnęło sytuacją, dodając trzecią: certyfikację witryn mobilnych.

W przeciwieństwie do certyfikacji Adwords lub Analytics, materiał kursu zawiera zalecany warunek bycia już programistą.

google mobile sites certification

Według Google:

„Ten egzamin obejmuje podstawowe i zaawansowane koncepcje, w tym najlepsze praktyki tworzenia, zarządzania, pomiaru i optymalizacji mobilnych stron internetowych.”

A cel uzyskania certyfikatu? Google mówi, że to pokazuje:

„Wykazana zdolność do budowania i optymalizacji witryn wysokiej jakości i pozwala promować się jako akredytowany przez Google deweloper witryn mobilnych.”

Przed wydaniem certyfikacji witryn mobilnych pomyślnie ukończyłem certyfikaty Google Adwords i Google Analytics za jednym razem dzięki podstawowemu doświadczeniu korzystania z obu, oraz weekendowi (kawałkowi) poświęconemu przeglądaniu dostarczonych materiałów przewodnika po studiach.

Po dwukrotnym przejściu procesu certyfikacji przez Google postanowiłem spróbować swoich sił w certyfikacji witryn mobilnych. Podobnie jak w przypadku innych, zaczęło się od starannego przeglądu materiałów do badań.

Nauka do testu certyfikacyjnego Google Mobile Sites

Kurs study guide / self-guided jest na szczęście krótszy w porównaniu do 4-8 godzinnego przewidywanego czasu na uzyskanie przez kurs certyfikacji Google Adwords lub Google Analytics.

Rzeczywisty czas trwania każdego kursu jest znacznie krótszy, ale będziesz musiał poświęcić trochę czasu na przetrawienie materiału, przeczytanie dodatkowych zasobów (w razie potrzeby) oraz wstrzymanie i robienie przerw, aby twój mózg nie został przeciążony. Im bardziej jesteś zaznajomiony z każdym przedmiotem, tym mniej czasu będziesz musiał poświęcić na przeglądanie materiału z kursu.

Dla każdego z tych testów, to jest dość dobrze wiadomo, że można po prostu oszukać drogę przez egzamin dzięki innym, którzy przeszli i udokumentowane wszystkie właściwe odpowiedzi. Ale gdzie w tym zabawa? Zwłaszcza w przypadku certyfikacji witryn mobilnych Google oznacza to brak cennej wiedzy prosto z ust konia.

Tak czy inaczej, kurs certyfikacji witryn mobilnych ma czas działania nieco ponad godzinę, czyli dokładnie tyle czasu zajęło mi Przejście. W przeciwieństwie do dwóch wyżej wymienionych certyfikatów Google, prawdopodobnie nie będziesz potrzebował znacznie więcej niż to, aby przejść przez materiał, ponieważ jest łatwo strawny przez każdego, kto ma jakikolwiek poziom doświadczenia i zrozumienia z rozwojem witryny mobilnej.

Osobiście sklasyfikowałbym się na poziomie początkującym / średniozaawansowanym w tworzeniu stron mobilnych, ale był w stanie nadążyć za materiałami kursu bez większych problemów. Ponieważ czas trwania kursu nie jest zbyt długi, można go łatwo znokautować w jednym posiedzeniu (co zrobiłem).

Nie skupiamy się na systemie iOS, Android lub w inny sposób – Uznaj materiał egzaminacyjny i Szkoleniowy za niezależny od systemu operacyjnego. Istnieje jednak duży nacisk na włączenie własnych inicjatyw i ofert oprogramowania Google.

Z tego powodu pomaga wejść na kurs certyfikacji witryn mobilnych i przetestować je ze zrozumieniem innych popularnych/powiązanych produktów Google, ponieważ są one szczegółowo omawiane w związku z tym tematem. W szczególności zrozumienie następujących kwestii będzie przydatne w zrozumieniu materiału i zdaniu certyfikatu:

  • Google Analytics
  • Test Google Mobile-Friendly
  • Google Optimize
  • Chrome DevTools
  • Google AMP

W celu przygotowania osoby do certyfikacji witryn mobilnych każde narzędzie jest podkreślane w odniesieniu do tego, w jaki sposób można je wykorzystać do optymalizacji korzystania z witryny mobilnej danej osoby.

Jeśli chodzi o format, nie ma filmów ani elementów interaktywnych w tym samym duchu, co kursy certyfikacyjne Google Adwords i Google Analytics. Więc jeśli miałeś nadzieję usiąść, zrelaksować się i uderzyć play-nie ma takiego szczęścia. Byłem trochę rozczarowany, widząc, jak zmienił się format z Google Adwords / Analytics na strony mobilne, ale prawdopodobnie lepiej było dla mnie wchłonąć materiał poprzez aktywne czytanie zamiast pasywnego oglądania filmów.

Załóż więc Okulary do czytania, ponieważ ten kurs jest głównie oparty na tekście. Na lżejszą nutę, istnieje wiele zabawnych ilustracji, aby rozbić pisaną treść. Ze względu na ten format materiał kursu jest łatwy do przejrzenia. Możesz łatwo pominąć podstawy, jeśli jesteś zaawansowanym programistą witryn mobilnych.

google mobile sites certification

Jeśli chodzi o umiejętności wymagane do przejścia certyfikacji nowych witryn mobilnych Google, z pewnością będzie łatwiej, jeśli jesteś bardziej programistą niż web projektant. Ale z podstawowym zrozumieniem nadal będziesz w stanie przez to przejść – być może będziesz musiał poświęcić trochę więcej czasu na sugerowane zasoby na koniec każdej lekcji. To piękno przewodników po badaniach certyfikacyjnych Google-są one bardzo Wybierz-your-own adventure.

Osoby z dużym doświadczeniem w tworzeniu stron internetowych WordPress prawdopodobnie mają już dobre zrozumienie narzędzi i tematów związanych z certyfikacją witryn mobilnych. Aby dać ci wyobrażenie, czego się spodziewać, oto główne lekcje i obszary skupienia dla kursu certyfikacji witryn mobilnych Google:

  • Korzystanie Z Google DevTools
  • Krytyczna ścieżka renderowania: DOM i CSSOM
  • Krytyczne zasoby: Skrypty, pliki itp.
  • Testowanie wydajności witryny: narzędzia przeglądarki, Narzędzia systemowe, emulacja urządzeń, różne lokalizacje i uszkodzone sieci
  • Ocena zasobów na stronie i kompresja danych
  • Optymalizacja obrazów/czcionek: wdrażanie strategii buforowania, spójne adresy URL, ETag, pośrednicy, czas życia/hierarchia pamięci podręcznej i churn
  • Doświadczenie użytkownika mobilnego
  • Optymalizacja wyszukiwania Witryny na urządzeniach mobilnych
  • Korzystanie z witryn mobilnych do napędzania konwersji (w szczególności za pomocą uproszczonego wprowadzania formularzy)
  • Testowanie / optymalizacja korzystania z urządzeń mobilnych (przy użyciu Google Analytics)
  • Korzystanie z Google AMP do poprawy szybkości strony (szybkość strony jest w rzeczywistości ogromny nacisk na wszystkie te tematy)
  • Tworzenie progresywnych aplikacji internetowych

Jeśli już uważasz się za eksperta w jednym lub wielu z tych tematów, prawdopodobnie niczego nie przegapisz, pomijając te powiązane lekcje. Jednak przy inwestycji mniejszej niż 10 minut każda, może warto odświeżyć – zwłaszcza, aby uzyskać spojrzenie Google na ten temat. Nie pominąłem żadnego z tych materiałów, zwłaszcza, że czas inwestycji był tak niski.

Certyfikacja witryn mobilnych może być przydatna, aby uzyskać nastawienie Google dotyczące aspektów technicznych/user experience witryn, nad którymi pracujesz. Jeśli jeszcze nie jesteś, musisz dokładnie zapoznać się z ich niedawną inicjatywą mobile-first, która obejmuje zwalczanie wyskakujących okienek e-mail i korzystną indeksację stron internetowych, które przyjmują formatowanie strony AMP.

Oprócz tych elementów technicznych, podczas przeglądania materiałów do certyfikacji witryn mobilnych, zauważysz duży nacisk na projektowanie doświadczeń użytkownika. Jeśli nie jest to coś, nad czym spędziłeś dużo czasu, ten kurs może być idealnym podkładem do uzyskania właściwego sposobu myślenia o wdrażaniu tych najlepszych praktyk do własnych projektów stron WordPress.

W końcu, jeśli doświadczenie użytkownika witryny jest złe, trudno oczekiwać, że odwiedzający przekonwertują się tak, jak chcesz. Są bardziej niż prawdopodobne, aby porzucić stronę internetową przed podjęciem jakichkolwiek korzystnych działań lub przed zadaniem sobie trudu, aby dowiedzieć się o tym, co firma robi. Podobały mi się różne perspektywy omówione w trakcie kursu, a oni dali mi coś do przemyślenia w przypadku stron internetowych, które projektuję dla klientów.

Oprócz zrozumienia różnych powiązanych produktów Google, Zaawansowanego / zaawansowanego rozwoju mobilnego i idei zapewnienia dobrego doświadczenia użytkownika, będziesz także chciał zrozumieć ważne wskaźniki marketingu cyfrowego, które mogą być interpretowane w Google Analytics. Następujące są wyraźnie wymienione w całym kursie certyfikacji witryn mobilnych (oraz w egzaminie certyfikacyjnym):

  • Współczynnik odrzuceń
  • Konwersje i ustalanie celów
  • Średnie zamówienie według urządzenia
  • Analiza zachowań zakupowych (Oceń spadek lejka)
  • Porzucenie koszyka, a jeśli jest to spowodowane problemem technicznym
  • Raporty wyszukiwania witryny, w szczególności % odwiedzin na urządzeniach mobilnych (i jak wpływa na to znaczenie paska wyszukiwania)
  • Korzystanie z danych przeglądarki i rozdzielczości ekranu w celu podejmowania decyzji mających wpływ na wrażenia użytkownika

Biorąc egzamin certyfikacyjny witryn mobilnych

Egzamin certyfikacyjny witryn mobilnych jest bardzo podobny do formatu testów certyfikacyjnych Google Adwords i Analytics, ale oto szczegóły:

  • 90 minut na zakończenie testu
  • 65 pytań razem: wielokrotnego wyboru i prawda / fałsz
  • 80% zaliczenie wynik wymagany do certyfikacji
  • 12 miesięcy ważności
google mobile sites certification

Ponadto, podobnie jak inne testy certyfikacyjne Google, zobaczysz mieszankę pytań, które bezpośrednio odnoszą się do materiału kursu i innych, które wymagają odrobiny ekstrapolacji lub dodatkowych badań. Na przykład, kiedy robiłem test, pojawiło się pytanie, które pytało o cel wtorków 2g na Facebooku. To na pewno nie zostało uwzględnione w podstawowym materiale kursu, ale było wystarczająco łatwe do odpowiedzi po wykonaniu szybkiego wyszukiwania w Google.

Czas przeznaczony na test i poziom trudności pytań wydaje się być dobrze wyważony. Możesz odpowiedzieć na każde pytanie w wolnym czasie, nie martwiąc się zbytnio o brak czasu. Poświęć więc trochę czasu, aby spróbować zrozumieć, co zadaje każde pytanie, zamiast spieszyć się z testem. Udało mi się go znokautować w około 25 minut po ukończeniu przygotowania do kursu.

Czy warto certyfikować nowe witryny mobilne Google?

Jednym słowem, tak (chociaż na pewno jest mieszanka opinii).

Łącząc całkowity czas potrzebny na przebrnięcie przez materiał z kursu i czas przeznaczony na sam test (jeśli miałbyś zużyć całe 90 minut), całość zajęłaby mniej niż trzy godziny, a znacznie mniej, jeśli uważasz, że jesteś wystarczająco przygotowany, aby przystąpić do testu bez zapoznanie się z załączonym materiałem kursu.

W rzeczywistości, jeśli jesteś programistą, który zajmuje się zaawansowanymi problemami mobilnymi, polecam pominięcie materiału kursu i wypróbowanie swoich sił w teście. Dostaniesz więcej prób, jeśli ci się nie uda!

Konsekwencje przekazywania i reklamowania wyników nie są jeszcze jasne. W końcu certyfikacja witryn mobilnych Google jest wciąż zupełnie nowa od pisania tego postu. To powiedziawszy, łatwo jest zobaczyć korzyści związane z uczestnictwem w programie partnerskim Google i ich podstawowymi certyfikatami Adwords i Analytics.

W przypadku tych dwóch ostatnich widziałem kilka ofert pracy z prośbą o te certyfikaty i zdecydowanie pomagają Ci wyróżnić się wśród innych, którzy się nimi nie przejmowali. Zrozumienie korzyści związanych z przejściem tych testów może być ekstrapolowane na pomyślne przejście certyfikacji Google Mobile Sites.

W najgorszym przypadku, spędzenie kilku godzin, aby uzyskać certyfikat, będzie niczym więcej niż kolejnym wyróżnieniem, które możesz dodać do swojego profilu na LinkedIn. Ale w najlepszym przypadku stworzy to pozytywne skojarzenie między Twoją firmą zajmującą się projektowaniem stron internetowych a klientami, którzy szukają najnowocześniejszych programistów, którzy pomogą im stworzyć witrynę mobilną, którą pokocha Google.

Czy zainwestujesz czas w certyfikację witryn mobilnych Google? Daj nam znać, co myślisz w komentarzach poniżej!

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd „nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zainstalować WordPress lokalnie na komputerze Mac za pomocą MAMP

W artykule: Jak zainstalować MAMP na komputerze MacInstalacja WordPress na komputerze MacWypróbowanie…