Odeszliśmy od Disqus jakieś 2 miesiące temu. Wielu z was zauważyło tę zmianę i poprosiło nas o napisanie recenzji Disqus wyjaśniającej, dlaczego się zmieniliśmy. Po użyciu Disqus przez około rok, zauważyliśmy kilka wad, które zmusiły nas do powrotu do komentarzy WordPress. W tej recenzji Disqus podkreślimy powody, dla których się zmieniliśmy i w jaki sposób pomogło to zwiększyć nasze komentarze o 304%.
Zaczęliśmy używać Disqus w kwietniu 2014 roku. Zamieniliśmy się kilka miesięcy temu. Bardzo dziękujemy za cierpliwość i Przepraszamy, że tak długo o tym pisaliśmy. Wiemy, że kilku z was pytało o to, dlaczego odeszliśmy od Disqusa, więc oto nasza ostatnia recenzja Disqusa.
Dlaczego odeszliśmy od Disqusa?
Było kilka powodów, dla których zrezygnowaliśmy z Disqus.
Wstawianie linków partnerskich bez zgody
Disqus oferuje wydawcom możliwość zarobienia trochę więcej $$, jeśli włączysz promowane odkrycie, które pokazuje sponsorowane historie w sekcji powiązanych postów, którą Disqus może dodać.
Ponieważ nie chcieliśmy od nich żadnych reklam, wszystkie ustawienia były niezaznaczone.
Jednak przypadkowo natknęliśmy się na to, co nazwali “błędem”, w którym Disqus wstawiał linki partnerskie w treści naszego postu na blogu bez naszej zgody.
Zasadniczo Disqus współpracuje z Viglink, który przegląda Twoje treści i zmienia dowolny link, z którym współpracuje, na link partnerski.
Złapaliśmy to, gdy zauważyliśmy, że Viglink odnosi się do sprzedaży OptinMonster z naszej strony WPBeginner. Co za ironia, ponieważ obie z nich są nasze strony. Hmmm.
Po przyjrzeniu się temu, zgłosiliśmy problem Disqusowi, który naprawili i nazwaliśmy go “Bugiem”.
Byliśmy rozczarowani sposobem, w jaki to załatwiliśmy. Nie jesteśmy pewni, ile pieniędzy Disqus zarobił przez ten błąd affiliate-injection, i jak powszechne było to. Nie było publicznego ogłoszenia o tym i na pewno nie dostaliśmy żadnego kredytu $$ za reklamę, którą umieszczali na naszej stronie, kto wie, jak długo.
To po prostu zostawiło zły smak w ustach.
Aby uzyskać więcej informacji na temat błędu, możesz zobaczyć nasz film tutaj.
Komentarze Sponsorowane
Dowiedzieliśmy się o tym od naszego przyjaciela Michaela Hyatta, kiedy zauważył sponsorowane komentarze pojawiające się na jego stronie bez jego zgody.
Poinformował, że nie można zrezygnować bez pomocy Zespołu Wsparcia Disqus.
Dlatego zwróciliśmy się do Disqus o oficjalną odpowiedź w tej sprawie.
Potwierdzili, że nie ma łatwego sposobu, aby osoba zrezygnowała bez skontaktowania się z zespołem wsparcia. Ponieważ istniały konkretne kryteria sponsorowanych komentarzy, większość użytkowników nie będzie miała tego wpływu.
Świetnie! Tak jakby walka ze spamem nie była już wystarczająco trudna, teraz musimy mieć oko na Disqus i szybko dotrzeć do nich, jeśli umożliwią sponsorowane komentarze na naszej stronie. Nie, dzięki.
Matt Mullenweg, założyciel WordPress podsumowuje to najlepiej w swojej odpowiedzi na ogłoszenie Disqus: “to nie jest SPAM z komentarzami, jeśli dostajemy za to pieniądze!”
Uwaga: podczas tego fiaska komentarzy sponsorowanych odkryliśmy ustawienie, które jest automatycznie włączone do śledzenia plików cookie. Znajduje się w zakładce” Zaawansowane ” ustawienia. Upewnij się, że go wyłączyć, jeśli używasz Disqus.
Znaczny spadek zaangażowania w Komentowanie
Kiedy włączyliśmy Disqus, niewielu czytelników skarżyło się, że Disqus utrudnia komentowanie gości. Ponieważ Disqus był szeroko stosowany w kilku najlepszych witrynach, nie zwracaliśmy dużej uwagi na te skargi.
Nadgodziny, nasze zaangażowanie w komentowanie znacznie spadło. Po wyłączeniu Disqus zobaczyliśmy, że nasi użytkownicy zaczęli dodawać więcej komentarzy. Od czasu zmiany zauważyliśmy, że nasze komentarze wzrosły o 304%.
Interfejs Moderacji
Byliśmy bardzo podekscytowani nowym interfejsem moderacji, kiedy się zmieniliśmy, ale ponieważ używaliśmy go bardziej, nie było to coś, co nasi redaktorzy lubili.
Uwaga: jest to całkowicie osobiste preferencje, a my jesteśmy innymi użytkownikami, którzy uwielbiają interfejs Disqus.
Czego będzie nam brakować w Disqus?
Chociaż nie podobały nam się niektóre praktyki biznesowe Disqus, było kilka rzeczy, których z pewnością przegapimy na temat platformy.
Skalowalność i wydajność witryny
Komentarze są bardzo zasobochłonne. Jeśli masz dużo komentarzy na temat postu, załadowanie zajmie dużo czasu.
Jeśli wielu użytkowników zostawia komentarze w tym samym czasie, wpłynie to również na obciążenie serwera. Zaletą korzystania z systemu komentowania innych firm, takiego jak Disqus, było to, że zmniejszasz obciążenie serwera od swojego i wysyłasz go w swoją stronę.
Nawet jeśli Twoja witryna jest atakowana przez złośliwego użytkownika, nie wpłynie to na serwer, ponieważ musi najpierw przejść przez Disqus. (Uwaga: jest to tylko prawda, jeśli wyłączyłeś synchronizację komentarzy).
Redundancja
Najlepszą częścią Disqus było to, że komentarze były przechowywane w bazie danych innych firm, co jest niezwykle pomocne przy redundancji. Będzie nam tego brakować.
Na razie, jeśli kiedykolwiek będziemy musieli wykonać fail-over, po prostu wyłączymy komentarze, dopóki nasze główne serwery nie powrócą. Chociaż nie jest to idealne rozwiązanie, jest to najprostsza opcja, jaką mamy.
Co dalej?
Na razie używamy domyślnego interfejsu komentarzy WordPress. W przeszłości próbowaliśmy Disqus i Livefyre, ale wróciliśmy do komentarzy WordPress, ponieważ wydaje się, że jest to najlepsza dostępna opcja.
Zdecydowanie rozważamy użycie De: Comments, wtyczki komentującej WordPress, którą wcześniej sprawdziliśmy.
Inną opcją jest zasilanie natywnych komentarzy WordPress z pakietem innych wtyczek funkcjonalnych, takich jak Subskrybuj Komentarze, powiadomienia o odpowiedziach, prosta edycja komentarzy i prawdopodobnie kilka innych.
Mamy nadzieję, że ta recenzja wyjaśniła, dlaczego odeszliśmy od Disqus. Bardzo dziękujemy za cierpliwość i Przepraszamy, że tak długo o tym pisaliśmy. Wiemy, że kilku z was pytało o tę zmianę.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.