Samouczki WordPress nie są tylko dla użytkowników DIY lub początkujących WordPress, którzy potrzebują wprowadzenia do CMS. W rzeczywistości możesz znaleźć szeroki wachlarz tematów związanych z WordPress omówionych w samouczkach online.

Jednym z tematów, z którymi możesz potrzebować więcej pomocy podczas tworzenia pierwszej witryny WordPress, jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO). Nie jest to trudny temat do uchwycenia, ale zbudowanie solidnej strategii SEO dla witryny WordPress wymaga czasu. Dlatego samouczek SEO WordPress, taki jak ten, może być bardzo pomocny podczas uruchamiania nowej witryny i dążenia do optymalizacji przyszłych witryn pod kątem wyszukiwania.

W poniższym samouczku SEO WordPress skupię się na praktycznej implementacji różnych technik optymalizacji w Twojej witrynie.

WordPress SEO Tutorial dla początkujących i nie tylko

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, przejrzyj samouczek WPMU DEV WordPress dla początkujących. Ten przewodnik nauczy Cię, jak skonfigurować swoją pierwszą witrynę WordPress od początku do końca. Po utworzeniu witryny możesz ją zoptymalizować pod kątem wyszukiwania. Ten poradnik SEO WordPress nauczy Cię, jak to zrobić w najbardziej wszechstronny sposób.

Porozmawiajmy o tym, czym jest SEO, a następnie zaczniemy od samouczka.

Czym jest SEO?

Najprościej mówiąc, SEO to proces, dzięki któremu tworzysz stronę przyjazną wyszukiwarkom. Co to dokładnie znaczy? Cóż, im lepiej witryna WordPress zaspokaja wymagania Wyszukiwarki (Czytaj: Google), tym większa szansa, że Twoja witryna WordPress pojawi się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google.

Ale to przesada. Algorytmy wyszukiwarek (zasady, według których oceniają strony internetowe nad innymi) są opracowane w sposób, który daje pierwszeństwo stronom internetowym, które zapewniają lepsze i bardziej odpowiednie doświadczenie dla użytkowników.

Weźmy na przykład ten przykład. Powiedzmy, że ktoś polował online na informacje o “czym jest WordPress Multisite”:

Google Search

Następnie Google zwraca następujące wyniki na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (SERP):

Zauważ, jak termin “WordPress Multisite” pojawia się w każdym z tych wyników, ale nie chodzi tylko o to zdanie. Każdy z tych wpisów dokładnie odpowiada na oryginalne pytanie. A to tylko wierzchołek góry lodowej, jeśli chodzi o optymalizację witryny pod kątem wyszukiwania i uznanie witryny za “odpowiednią”. Google bierze pod uwagę inne czynniki, takie jak bezpieczeństwo witryny, jakość treści, a nawet reputacja witryn, które odsyłają do niej.

Nie trzeba dodawać, że WordPress SEO wymaga dużo pracy, aby zapewnić, że Twoja witryna jest najbardziej odpowiednim i wartościowym wynikiem pojawiającym się w wyszukiwaniu.

Teraz, jeśli zastanawiasz się, czy możesz po prostu zająć się tym kawałek po kawałku i umieścić pełnowymiarową strategię SEO w miarę upływu czasu, pozwól, że powiem ci to w ten sposób:

Tak właśnie wygląda początek strony wyników wyszukiwania:

Wyniki, które pokazałem wcześniej, były organicznymi wynikami, które nie pojawiają się, dopóki nie przewiń w dół obok strony. Jak można sobie wyobrazić, te płatne i funkcjonalne wyniki, które zajmują pierwszorzędne nieruchomości w wyszukiwaniu, mogą odciągnąć uwagę od poniższych stron internetowych, które ciężko pracowały, aby zbudować przyzwoitą wartość linków.

Niemniej jednak Smart Insights odkrył, że pierwszy organiczny wynik wyszukiwania zapewnia znacznie więcej kliknięć niż jakikolwiek inny organiczny wynik wyszukiwania na tych stronach.

Tak więc, jeśli masz zamiar poświęcić trochę czasu, aby zoptymalizować swoją witrynę WordPress pod kątem wyszukiwania, lepiej zrób to najlepiej, jak możesz, ponieważ może to być prawdziwa bitwa, aby nie tylko podnieść swoją witrynę do rangi, ale aby dostać się na szczyt wyników wyszukiwania.

Z tym na uboczu, skupmy się na sprawach praktycznych. Innymi słowy: co musisz zrobić, aby zoptymalizować swoją witrynę WordPress, aby dać jej najlepszą szansę walki w poszukiwaniu?

Krok 1: Badania

Jak widać w danych przedstawionych powyżej, absolutnie ważne jest, aby Twoja witryna była jak najbliżej szczytu pierwszego SERP, jak to możliwe. Aby to zrobić, musisz mieć solidne zrozumienie następujących kwestii:

  • O czym jest Twoja witryna WordPress?
  • Kim jest grupa docelowa?
  • Jakie są główne warunki i pomysły, wokół których powinna się skupić Twoja strona?

W przeszłości mogło być w porządku, aby strony internetowe były wypchane jak największą liczbą słów kluczowych-nawet jeśli skutkowały bezsensownymi łatami tekstu. Google nie było zbyt modne na różne sposoby, w jakie taktyka SEO “czarnego kapelusza” może oszukać algorytmy wyszukiwania, aby dać witrynie duży wzrost rangi. Jednak Google jest teraz znacznie mądrzejszy i mądrzejszy, więc musisz grać fair.

Aby to zrobić, oznacza to, że Twoja witryna WordPress musi mieć wąską ostrość. Tak naprawdę nie różni się to od jakiegokolwiek modelu biznesowego. Wpadasz na jeden genialny pomysł, kształtujesz swoje usługi lub produkty wokół tej niszy, a następnie odpowiednio ją promujesz. Musisz zrobić to samo ze swoją stroną.

Po zidentyfikowaniu tej niszy możesz zacząć korzystać z narzędzi SEO WordPress, aby pomóc ci złożyć resztę. Wiele z tych narzędzi wejdzie w życie później, gdy będziesz pracować nad analizą postępów witryny w wyszukiwaniu, ale na razie skup się na tym, co możesz zrobić, aby znaleźć najlepsze słowa kluczowe dla swojej witryny.

Zacznij od spojrzenia na konkurencję, która pasuje do podobnej niszy i ma podobną publiczność.

  • Jak są skonstruowane ich strony internetowe?
  • Wokół których słów kluczowych ostrości jest napisane ich treść?
  • Jak dobrze ich strony w rankingu w poszukiwaniu tych słów kluczowych?

Następnie zbadaj żywotność słów kluczowych dla swojej witryny WordPress. Nie wystarczy po prostu powiedzieć: “Cóż,” skarpety bez smrodu ” świetnie sprawdzają się w przypadku konkurencji A, więc użyję tego.”Musisz pomyśleć o tym, jak duża jest konkurencja dla terminu takiego jak” skarpetki bez smrodu ” i jak długo zajmie zbudowanie wystarczającego autorytetu i zaufania u użytkowników i wyszukiwarek, zanim zaczniesz robić ranking dla tego terminu.

Dlatego tego rodzaju narzędzia SEO do analizy konkurencji i słów kluczowych naprawdę przydają się na wczesnych etapach pracy SEO. Będą musieli dużo zgadywać, wybierając wyszukiwane hasła odpowiednie dla Twojej witryny. Polegaj na tym, co mówią ci dane, Wybierz kilka słów kluczowych, które będą dla ciebie dobrze działać i przejdź do wdrożenia.

Krok 2: Zaktualizuj Ustawienia WordPress

Być może ukończyłeś już ten krok w samouczku WordPress dla początkujących, ale nadal warto wrócić, aby upewnić się, że wszystko jest poprawnie skonfigurowane.

Czytanie
Gdy jesteś wewnątrz WordPress, przejdź do zakładki Ustawienia i kliknij Czytanie.

W opcji “dla każdego artykułu w kanale Pokaż” wybierz opcję Podsumowanie. To skraca sposób wyświetlania postów na blogu głównym.

Zajrzyj na przykład na blogu Moz:

Idealnie. Każdy wpis na blogu zawiera krótkie podsumowanie treści postu. Jest to dobre dla SEO z trzech powodów:

  1. Utrzymuje główny blog w czystości i porządku, co jest dobre dla użytkownika.
  2. Jeśli pełny tekst posta na blogu pojawi się zarówno tutaj, jak i na indywidualnej stronie bloga, Twoja witryna będzie miała tak zwaną “duplikat treści” i to jest duże Nie-Nie w SEO.
  3. Udostępniając użytkownikom tylko krótki, drażniący fragment, wymagasz od nich ponownego kliknięcia, aby przejść do treści. Wraz ze wzrostem liczby kliknięć w witrynie i wzrostem czasu na stronie, gdy ludzie zostają na czytaniu postów na blogu, poprawia się SEO.

Jeszcze jedną rzeczą do zapamiętania w Ustawieniach czytania jest pole wyboru na dole. Jeśli Twoja witryna nie jest w fazie rozwoju, jest prywatna lub masz inny powód, aby nie chcieć jej rangi, nie zaznaczaj tego pola.

Dyskusja
W sekcji Ustawienia dyskusji znajdują się dwa pola wyboru, na które należy zwrócić szczególną uwagę.

Pierwszym z nich jest “Zezwalaj na powiadomienia o linkach z innych blogów”. Trackbacks i pingbacks mają potencjał wprowadzenia spamu na nieszkodliwą witrynę WordPress. Spam i każdy inny złośliwy atak z zewnątrz witryny może poważnie zaszkodzić reputacji witryny, a tym samym zaszkodzić wynikach wyszukiwania. Jeśli więc denerwujesz się tym rodzajem spamu, odznacz to pole.

Drugie pole wyboru, na które musisz spojrzeć, to “Zezwalaj ludziom na publikowanie komentarzy do nowych artykułów”. Za każdym razem, gdy otwierasz swoją witrynę na komentarze innych osób, ryzykujesz, że zły link trafi do twojej witryny i zaszkodzi odwiedzającym w tym procesie.

To powiedziawszy, pozostawienie bloga otwartego na komentarze od odbiorców może być również naprawdę świetną rzeczą. Możesz rozwinąć prawdziwe poczucie społeczności, a także pokazać odwiedzającym, że jesteś zainteresowany wysłuchaniem tego, co mają do powiedzenia (to znaczy, jeśli chcesz poświęcić czas na odpowiedź).

Marketerzy eksperymentowali z pomysłem wyłączenia komentarzy w WordPress w przeszłości, a wyniki były mieszane. Niektórzy twierdzą, że komentarze były niepotrzebne, a ich witryny były lepsze bez nich, podczas gdy inni faktycznie zdecydowali, że ryzyko jest warte nagrody, gdy zostawiają komentarze.

Moja propozycja dla Ciebie? Zostaw je włączone na razie. Obserwuj, co dzieje się, gdy Twoja strona rośnie, a jeśli okaże się, że nie ma bezpośrednich korzyści SEO, odznacz to pole.

Permalinks
Ostatnia strona ustawień do skonfigurowania to strona Permalinks.

Jak widać, WordPress oferuje wiele opcji wyświetlania struktury adresu URL posta na blogu. Zawsze należy unikać” zwykłej “struktury domyślnej i” numerycznej”. Chociaż mogą być najkrótszą ze struktur łącza, są najmniej przyjazne dla użytkownika. Użytkownicy pamiętają linki na podstawie ich nazwy, a nie losowego przypisania liczb.

Jeśli chodzi o inne opcje, możesz wybrać, który z nich najbardziej Ci się podoba. Tak długo, jak nazwa postu pojawia się tam gdzieś, poprawi to twoje SEO. W szczegółach omówię to nieco bardziej poniżej.

Krok 3: Użyj godnego zaufania motywu WordPress

To może wydawać się naciągane, ale zapewniam cię, że nie. Oto dlaczego używanie godnego zaufania motywu WordPress ma znaczenie dla SEO:

Witryna WordPress musi zawsze być responsywna w projektowaniu. Zawsze. Jeśli używasz starszego motywu lub takiego, który nie został zaprojektowany tak, aby pasował do nowoczesnych standardów, możesz zagrozić środowisku na miejscu dla użytkowników mobilnych (na które Google zamierza położyć duży nacisk w procesie indeksowania).

Źle napisany motyw WordPress może prowadzić do zepsutego doświadczenia w witrynie–widżety nie działają, powolne ładowanie stron, obrazy w niskiej rozdzielczości. Wszystko, co sprawia, że odwiedzający zatrzymują się i mówią: “Hmmm… nie sądzę, że chcę już tu być”, zwiększy Twoje współczynniki odrzuceń i zmniejszy czas spędzany na twojej stronie. Są to dwa kluczowe czynniki, których Google używa do określenia jakości treści w witrynie, więc ma to duże znaczenie.

Jest też element bezpieczeństwa, o którym trzeba pomyśleć. Motywy WordPress, które nie są dobrze zakodowane, które nie są często aktualizowane przez programistę lub które mają inne luki, pozostawiając je otwarte dla hakerów, mogą prowadzić do infekcji w Twojej witrynie. Witryny WordPress, które zostały uznane za niebezpieczne, nie tylko stoją w obliczu kary ze strony Google, ale mogą zostać całkowicie umieszczone na czarnej liście w wyszukiwarce.

Upewnij się więc, że używasz godnego zaufania motywu WordPress.

Krok 4: Dodaj certyfikat SSL

Google stopniowo aktualizuje Zasady Chrome w ciągu ostatnich kilku lat. Ich ostateczny cel-zachęcenie jak największej liczby programistów i webmasterów do przeniesienia swoich witryn do HTTPS, jak to możliwe–osiągnął szczytowy status. Od lipca 2018 r.każdy użytkownik, który odwiedzi witrynę za pomocą przeglądarki Chrome, zostanie powiadomiony, że witryna jest Bezpieczna (witryna dostępna na HTTPS) lub niebezpieczna (witryna nadal dostępna na HTTP).

Jak można sobie wyobrazić, posiadanie witryny oznaczonej przez Google jako “nie bezpieczna” może być poważnym ciosem dla firmy, jeśli w rezultacie ruch spadnie. Wraz ze spadkiem ruchu, również pozycja Twojej witryny w wyszukiwarce, ponieważ Google uważa, że Twoja witryna jest mniej troskliwa o bezpieczeństwo użytkowników i zapewnia mniej niż optymalne wrażenia.

Aby uniknąć tej kary SEO, upewnij się, że witryna WordPress ma zainstalowany certyfikat SSL. To właśnie zmieni Twój adres internetowy z http na https i stworzy dodatkową warstwę szyfrowania, którą Google i Twoi użytkownicy chcą zobaczyć.

Krok 5: Napisz Treść Wysokiej Jakości

Jak wyjaśnia ten przewodnik, powinieneś pisać treści dla swoich użytkowników, aby nie łagodzić wyszukiwarek. Chodzi o to, że za wszelką cenę należy unikać wypychania słów kluczowych i innych podejrzanych sztuczek SEO.

Jeśli naprawdę chcesz zdobyć Google,musisz uszczęśliwić odwiedzających. A jak ty to robisz? Pisząc treści, które dostarczają prawdziwą wartość.

Wróć do tych oryginalnych badań i wykorzystaj je jako punkt wyjścia. Twoja strona zasadniczo musi służyć jako rodzaj “ulgi w bólu”dla odwiedzających. Czy świadczysz usługi, które ułatwiają im życie? Czy sprzedajesz produkty, których absolutnie potrzebują? Czy publikujesz artykuły z przydatnymi wskazówkami? Niezależnie od celu, zachowaj go jako swój cel, aby zapewnić spójny i wartościowy komunikat na każdej stronie witryny.

Krok 6: Zainstaluj wtyczkę SEO

W tym następnym kroku musisz zainstalować wtyczkę SEO w swojej witrynie WordPress. Podobnie jak w przypadku motywu WordPress, będziesz chciał użyć tego, który jest dobrze wykonany i regularnie aktualizowany przez programistę wtyczki. Jeśli chcesz samodzielnie przeprowadzić badania, oto zestawienie najlepszych obecnie dostępnych wtyczek SEO. Możesz też wybrać SmartCrawl.

Po znalezieniu wtyczki zainstaluj i aktywuj ją w WordPress.

Poniżej użyję wtyczki SmartCrawl jako przykład, jak skonfigurować jedną z nich:

Tytuł & Meta

W tej sekcji będziesz mieć możliwość definiowania metadanych. Jest to informacja, która pojawia się w wyszukiwaniu; innymi słowy, nazwa strony i opis.

  • Utwórz metadane dla strony głównej swojej witryny.
  • Utwórz szablon, za pomocą którego każdy post na blogu, strona i plik multimedialny będą automatycznie wypełniać metadane (jeśli zapomnisz dostosować je do każdej strony).
  • Utwórz szablon dla kategorii i tagów dla swojej witryny.
  • Utwórz szablon dla strony Archiwum bloga.

Ustawienia pozwalają również na zdefiniowanie symbolu separatora (np. | , / , – ) używanego w szablonach metadanych.

Społeczne

Sekcja Ustawienia społecznościowe jest pomocna, gdy Twoje treści są udostępniane w mediach społecznościowych.

Włączając funkcje takie jak OpenGraph i implementując znaczniki schematu, możesz upewnić się, że Twoje posty są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwanych użytkowników. Poświęcając czas na zwrócenie uwagi na to, jak Twoje treści pojawiają się w mediach społecznościowych, z kolei zwiększysz prawdopodobieństwo, że użytkownicy będą się z nimi angażować (tj. udostępniać) i zwiększą wartość linków w Twojej witrynie, co jest ważnym sygnałem rankingowym w wyszukiwaniu.

Mapa strony

Mapa witryny XML to narzędzie, które pozwala komunikować się bezpośrednio z wyszukiwarkami, informując je o strukturze Twojej witryny. Gdy Twoja witryna będzie aktualizowana o nową lub poprawioną zawartość, wtyczka SEO wyśle poprawioną mapę witryny bezpośrednio do wyszukiwarek, więc nie musisz tego robić.

Dzięki SmartCrawl otrzymasz dodatkowy bonus narzędzia “Url Crawler”, które monitoruje takie rzeczy, jak zepsute linki i złe reguły przekierowań. Jest to coś, na co Google zwraca uwagę we własnym systemie rankingowym, więc miło jest mieć tę wtyczkę SEO, która sprawdza ją po twojej stronie.

Ustawienia

Jest to część konfiguracji wtyczki SEO, której nie możesz zignorować. W szczególności w ramach tej wtyczki SEO zwróć uwagę na następujące kwestie:

  • Aktywuj wszystkie moduły wtyczek. Obejmuje To kontrolę SEO, o której opowiem trochę później.
  • Aktywuj wszystkie wbudowane moduły. Będziesz ich potrzebował do analizy każdego ze swoich postów i stron w czasie rzeczywistym.
  • Wstaw informacje dla każdej z wyszukiwarek. Możesz to zrobić dla Google tutaj i Bing tutaj.

Zaawansowane Narzędzia
Prawdopodobnie nie będziesz potrzebował narzędzi do przekierowywania ani łączenia słów kluczowych, gdy Twoja witryna jest zupełnie nowa, więc pomińmy to na razie. Po prostu wiedz, że masz łatwy sposób na konfigurowanie przekierowań i automatyczne budowanie struktury linków w swojej witrynie, gdy chcesz z nich korzystać.

Moz jest jednym z tych narzędzi do analizy słów kluczowych i konkurencji, o których wspomniałem powyżej. Tak więc, jeśli masz u nich konto, wprowadź jego szczegóły tutaj, aby SmartCrawl mógł pracować z Twoim narzędziem i zsynchronizować wszystkie twoje wysiłki SEO w jednym miejscu.

Krok 7: zaparz zawartość słowami kluczowymi

Po napisaniu treści sugeruję, abyś wrócił i tchnął swoją treść słowami kluczowymi, które zidentyfikowałeś w Kroku 1. Nie ma potrzeby wprowadzania tych słów kluczowych do treści. Jeśli zbudowałeś swoje treści wokół oryginalnej wiadomości i celu, który wynikł z twoich badań, słowa kluczowe powinny płynąć naturalnie.

Jest kilka rzeczy, o których należy pamiętać podczas pracy ze słowami kluczowymi focus w WordPress.

Na początek staraj się używać słów kluczowych o długim ogonie w jak największym stopniu. Słowo kluczowe o długim ogonie to takie, które jest napisane bardziej jak fraza, której użylibyśmy w naturalnej mowie. Stanie się to jeszcze ważniejsze, ponieważ liczba odwiedzających mobilnych wzrasta i zwracają się do wyszukiwania głosowego jako środka do znajdowania witryn takich jak twoja. Pomyśl o tym tak:

Tradycyjnie słowo kluczowe focus dla strony o WordPress Multisite mogło być:

“WordPress Multisite”

Ale tak naprawdę nie tak już szukamy-na komputerze lub telefonie komórkowym. Zamiast tego, słowo kluczowe focus z długim ogonem prawdopodobnie ma większy sens. Osobiście lubię używać czegoś takiego jak AnswerThePublic, aby zobaczyć, jakie rodzaje pytań i zwrotów są najczęściej kojarzone ze słowem kluczowym, które mnie interesuje.

Następnie sprawdzam te frazy w moim narzędziu do analizy słów kluczowych, aby zobaczyć, który z nich byłby najlepszy, a także najłatwiejszy do sklasyfikowania.

Jeśli chodzi o wprowadzanie tych słów kluczowych do treści, nie chodzi tylko o przypadkowe wstawianie tych fraz na każdej stronie. Jest formuła, którą powinieneś podążać, jeśli chcesz ustawić stały rytm, który wzmacnia główną ideę. Jest to również ważne dla wyszukiwarek, ponieważ patrzą na niektóre części strony, aby określić, o co tak naprawdę chodzi w Twojej treści.

Oto, co musisz zrobić:

1. Zacznij od narzędzia SEO plugin.

To narzędzie wskaże, które pola metadanych należy wypełnić. Zauważ, że słowo kluczowe focus powinno pojawić się w każdym z nich:

  • Meta title
  • Opis Meta
  • Focus keyword (wystarczy wybrać jedno)

Jak widać na powyższym zrzucie ekranu, wtyczka SEO przeanalizuje jakość metadanych. W tym przypadku tytuł jest dobry (zielony), a opis nie jest wystarczająco długi (czerwony).

Po zakończeniu edycji tych pól przewiń powyżej, aby sprawdzić, czy podoba ci się sposób wyświetlania tych pól w wyszukiwaniu.

2. Edytuj ślimaka.
Podczas gdy wcześniej wykonana praca nad linkami Permalinks automatycznie wygeneruje adres URL na podstawie tytułu strony, zawsze powinieneś edytować “ślimak”. Pomoże to nadać Twoim adresom Url czystszy wygląd i upewnić się, że umieściłeś tutaj swoje słowo kluczowe focus.

Aby to zrobić, przejdź do swojej strony i kliknij przycisk Edytuj po prawej stronie linku.

Następnie możesz zmienić nazwę ślimaka według własnego uznania. Staraj się, aby był krótki, niezapomniany, łatwy do wpisania i zawierał słowo kluczowe focus.

3. Dodaj słowo kluczowe focus do treści.
Jak już wspomniałem, nie chcesz przesadzić. Zbyt częste umieszczanie słowa kluczowego focus w treści spowoduje, że będzie ona nieczytelna.

Więc skup się na tym:

  • We wstępie co najmniej dwa razy.
  • W dowolnych tagach nagłówka: h2, h3, itp.
  • Od czasu do czasu przez cały uruchomiony tekst, ponieważ ma to sens.
  • W konkluzji przynajmniej raz.

I nie zapomnij, aby treść na każdej stronie była czytelna. Można to zrobić poprzez ogólną strukturę i układ. Oznacza to użycie krótszych akapitów, list punktowanych i wizualizacji, aby przepływ był lekki i łatwy do przejścia.

Krok 8: Zoptymalizuj Swoje Wizualizacje

Tak jak treść pisana musi być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania,tak samo Twoje wizualizacje. Oznacza to użycie odpowiednich metadanych do ich oznaczania, a także zapewnienie, że szybko się ładują, jednocześnie wyglądając świetnie, niezależnie od tego, z jakiego urządzenia uzyskuje się dostęp do witryny.

Oto jak można utrzymać ten akt równoważenia:

  • Zoptymalizuj obrazy pod kątem SEO za pomocą tego przewodnika.
  • Zoptymalizuj Filmy pod kątem SEO za pomocą tego przewodnika .
  • Zainstaluj wtyczkę do kompresji plików, taką jak Smush Pro na swojej stronie. Dzięki temu przesłane multimedia będą miały rozsądny rozmiar, aby czas strony nie był opóźniony.
  • Użyj oprogramowania do projektowania, takiego jak Photoshop lub Canva, aby tworzyć piękne obrazy o wysokiej rozdzielczości, które są idealnie dopasowane do twojej witryny.

Dodając swojej grafice trochę miłości, zapewnisz odwiedzającym wspaniałe wrażenia podczas przeglądania treści w Twojej witrynie. Ponadto, dodając odpowiednie metadane i słowa kluczowe do przesłanych plików, dasz Google szansę na ranking zdjęć i filmów w wyszukiwarce.

Krok 9: Utwórz strukturę linkowania dla swojej witryny

Najpierw porozmawiajmy o wewnętrznym budowaniu linków. Jest to proces, w którym tworzysz system linków, które łączą wszystkie strony Twojej witryny ze sobą. Oczywiście nie oznacza to, że musisz wypełniać swoje strony linkiem do każdej strony lub posta w witrynie–co może szybko wymknąć się spod kontroli, szczególnie w przypadku większych przedsiębiorstw i witryn e-commerce.

Zamiast tego skup się na obecności co najmniej jednego linku wewnętrznego na każdej stronie witryny. W ten sposób będziesz utrzymywać odwiedzających w ciągłym ruchu z jednej strony na drugą. Im dłużej pozostają na twojej stronie, tym więcej treści czytają i tym lepszy będzie twój wynik SEO.

Istnieją również linki zewnętrzne, o których należy pomyśleć, ponieważ nadejdzie czas, w którym będziesz musiał odwoływać się do zewnętrznego źródła w swojej treści (na przykład przy cytowaniu danych). Ogólnie rzecz biorąc, powinieneś korzystać z witryn o wysokich autorytetach – tych, które są zaufane przez Google i dobrze sobie radzą. Korzystając z nich, możesz zyskać zaufanie, które zyskały dzięki wyszukiwaniu.

Będziesz także chciał utworzyć strukturę łącza zwrotnego. Będzie to najtrudniejsze z trzech wymienionych tutaj, ale może okazać się najcenniejsze, jeśli uzyskasz niezwykle autorytatywne źródło, które odsyła do swoich treści. Pamiętaj tylko, że jest to nieco zaawansowana technika SEO–ponieważ Twoja witryna musi być tak blisko 100%, jak to możliwe, zanim to zrobisz–więc nie martw się, jeśli nie możesz od razu uruchomić sieci linków zwrotnych.

Krok 10: Zainstaluj wtyczkę wydajności

Użytkownicy oczekują, że Twoja strona ładuje się bardzo szybko, a także Wyszukiwarki. Jeśli zbudowałeś coś poza jednostronicową, statyczną witryną WordPress, będziesz chciał od razu zainstalować wtyczkę buforującą. Wtyczki takie jak Hummingbird pomagają w minifikacji plików, buforowaniu stron i ogólnym przyspieszaniu witryny WordPress bez względu na to, ile treści znajduje się w witrynie.

Krok 11: Zainstaluj wtyczkę bezpieczeństwa

Nie zapomnij też o wyposażeniu swojej witryny w wtyczki bezpieczeństwa WordPress. Jak wspomniałem wcześniej, Google kładzie dość duży nacisk na witryny, które używają HTTPS, ale nie na tym kończą się ich obawy dotyczące bezpieczeństwa. Wykonaj swoją należytą staranność i upewnij się, że pokryłeś swoje bazy bezpieczeństwa za pomocą tej listy kontrolnej.

Krok 12: Skonfiguruj Google Search Console

Google Search Console jest bramą między Twoim kontem Google Analytics a twoją stroną internetową. Podczas gdy Google Analytics nadal powinno być używane do analizy ruchu w witrynie, Google Search Console zapewnia bardziej skoncentrowane na wyszukiwarkach dane.

W tej konsoli możesz dowiedzieć się, jak Google indeksuje Twoją witrynę, błędy wykryte po drodze, a także wszelkie potencjalne problemy z bezpieczeństwem lub wydajnością, które wykryli. Możesz także użyć Google Search Console, aby “pobrać jako Google”:

Dzięki temu będziesz mógł zobaczyć swoją witrynę z punktu widzenia Google i jej użytkowników.

W tym z pozoru prostym portalu jest sporo cennych informacji. Pamiętaj, aby poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z nim i regularnie sprawdzać, aby utrzymać dobrą świadomość tego, co dzieje się z wyszukiwaną witryną.

Krok 13: Uruchom skanowanie SEO

Po zakończeniu wdrażania wszystkich powyższych prac SEO pamiętaj, aby zaplanować czas na uruchomienie skanowania SEO w swojej witrynie raz w miesiącu. Możesz to zrobić za pomocą WP Checkup. Oprócz skanowania witryny pod kątem problemów z SEO, powie Ci również, czy jest coś złego w wydajności lub bezpieczeństwie–dwa inne elementy, które odgrywają rolę w optymalizacji witryny w wyszukiwarce.

Krok 14: Sprawdź Ranking Słów Kluczowych

Podczas gdy WP Checkup jest doskonałym narzędziem do informowania Cię, gdy są uszkodzone linki lub gdy strona nie ma metadanych, nie może powiedzieć, jaka jest Twoja aktualna pozycja wyszukiwania dla słów kluczowych, które wybrałeś dla siebie.

Celem tego zadania nie jest kwestionowanie całej ciężkiej pracy, którą wykonałeś dla SEO. Zamiast tego chodzi o sprawdzenie, czy twoje słowa kluczowe są nadal aktualne. Nigdy nie wiadomo. Z biegiem czasu może się okazać, że użytkownicy przyciągają inne odmiany twoich słów kluczowych lub zupełnie nowe. Nic nie mówi, że nie możesz zmienić treści, aby lepiej dopasować je do tych słów kluczowych. Strona internetowa WordPress jest zawsze w toku, a SEO nie jest inne.

Ponownie, nie próbuj robić tego sam. Użyj narzędzia SEO, które sprawdzi ranking słów kluczowych Google. Pozwoli Ci to zaoszczędzić czas i da Ci odpowiedzi poparte danymi na temat tego, co będzie działać lepiej (jeśli jest coś lepszego).

Wrapping Up

SEO jest czymś, co wszyscy chcemy opanować, ale to nie znaczy, że jest to proces, który należy przyspieszyć. Powyższy samouczek SEO WordPress 14 daje kompleksowe i spójne podejście do optymalizacji witryny. Chociaż może to nie być szybkie rozwiązanie, to takie, które powie wyszukiwarkom, że poważnie potraktowałeś SEO i ukształtowałeś naprawdę cenne doświadczenie użytkownika.

Do ciebie: czy jesteś zaskoczony którymś z powyższych kroków SEO?

Tagi:

You May Also Like

Jak naprawić nieprawidłowy błąd JSON w WordPress (Przewodnik dla początkujących)

W artykule: Co powoduje błąd “nieprawidłowa odpowiedź JSON” w WordPress?1. Sprawdź adresy…

Jak naprawić błąd krytyczny w WordPress (krok po kroku)

W artykule: Co To jest błąd krytyczny w WordPress?Co powoduje krytyczny błąd…

Jak zmienić kolor linku w WordPress (poradnik dla początkujących)

W artykule: Dlaczego Linki Są Ważne?Jak dodawać linki w postach i stronach…

9 Najlepsze Darmowe Wtyczki WordPress Author Bio Box

W artykule: 1. Simple Author Box2. Branda3. Autor postu WP4. Author Bio…