W artykule:
Szukasz najlepszych rozwiązań analitycznych dla swojej witryny WordPress? Narzędzie analityczne pozwala dowiedzieć się, ilu odwiedzających odwiedza Twoją witrynę, skąd pochodzą i co robią w Twojej witrynie.
Wielu początkujących polega na swoich najlepszych domysłach podczas uruchamiania nowej strony internetowej lub bloga. Nie musisz tego robić, gdy możesz zbierać dane i podejmować świadome decyzje, aby rozwijać swoją firmę dzięki tym rozwiązaniom analitycznym.
W tym artykule wybraliśmy najlepsze rozwiązania analityczne dla użytkowników WordPress. Przyjrzymy się każdemu z nich oraz ich zaletom i wadom.
Dlaczego potrzebujesz analityki dla swojej witryny WordPress?
Analiza witryny pomaga uzyskać szczegółowe informacje na temat odwiedzających witrynę. Oto kilka rzeczy, których możesz nauczyć się z analizy witryny:
- Liczba odwiedzających odwiedzających Twoją stronę.
- Które Źródła wysyłają ci ruch. Na przykład Wyszukiwarki, media społecznościowe, reklamy lub linki polecające.
- Jakie są Twoje najpopularniejsze strony.
- Co robią użytkownicy, gdy są na twojej stronie.
Dobre rozwiązanie analityczne WordPress prezentuje wszystkie te dane w łatwym do zrozumienia raporcie. Umożliwia to podejmowanie świadomych decyzji dotyczących witryny, co ostatecznie pomaga uzyskać większy ruch, klientów i sprzedaż.
Mając to na uwadze, rzućmy okiem na najlepsze rozwiązania analityczne dla WordPress.
1. MonsterInsights
MonsterInsights to najlepsze rozwiązanie analityczne dla Twojej witryny WordPress. Pozwala łatwo zainstalować Google analytics w WordPress i pokazuje pomocne raporty na pulpicie nawigacyjnym WordPress.
Dodaje pulpit statystyk witryny w obszarze administracyjnym WordPress pokazujący najlepsze źródła ruchu. MonsterInsights wyświetla również najlepsze artykuły, strony i inne, dzięki czemu możesz lepiej zrozumieć zachowania użytkowników i rozwijać swoją firmę z pewnością.
Jest również wyposażony w śledzenie e-commerce, co ułatwia śledzenie użytkowników WooCommerce w Google Analytics. Możesz również użyć tych danych, aby zmniejszyć liczbę porzucanych koszyków w swojej witrynie.
2. ExactMetrics
ExactMetrics (dawniej Google Analytics Dashboard dla WP) jest jednym z najlepszych wtyczek Google Analytics dla WordPress. Dla wielu początkujących raporty Google Analytics są nieco trudne do zrozumienia. ExactMetrics sprawia, że są łatwe do zrozumienia i pokazuje piękne raporty bezpośrednio w obszarze administracyjnym WordPress.
Obejmuje raporty demograficzne, ulepszone śledzenie linków, śledzenie linków partnerskich, raporty w czasie rzeczywistym i wiele innych.
3. Google Analytics
Google Analytics jest najpopularniejszym dostępnym rozwiązaniem analitycznym. Jest bezpłatny i można go łatwo zainstalować w WordPress za pomocą wtyczek wymienionych powyżej. Możesz jednak zainstalować go bezpośrednio, dodając kod na swojej stronie.
Możesz użyć jednego konta, aby zainstalować je na wielu stronach internetowych i wyświetlić wszystkie raporty w jednym pulpicie nawigacyjnym.
Nie tylko pokazuje liczbę odwiedzających, ale dzięki zaawansowanym raportom można śledzić linki, przeprowadzać testy A/B, śledzić zaangażowanie użytkowników, uzyskiwać w czasie rzeczywistym informacje o ruchu i nie tylko.
4. Heap
Heap to potężne narzędzie do analizy witryny, które pozwala bez kodowania przechwytywać dane za każde kliknięcie, dotknięcie, zmianę, przesunięcie palcem i przegląd strony.
Zawiera zaawansowane dane behawioralne, które umożliwiają głęboką analizę ruchu w witrynie. Stworzony dla ludzi, którzy kochają dane, analitykę i statystyki, Heap umożliwia generowanie niestandardowych raportów, widoków i śledzenia.
W przypadku witryn eCommerce Heap oferuje zaawansowaną atrybucję, optymalizację współczynnika konwersji, szybsze raporty i śledzenie użytkowników nie tylko dla pozyskania, ale także dla długoterminowej wartości.
5. Statystyki WP
WP Statistics to wtyczka analityczna WordPress dla Twojej witryny. Wyświetla statystyki śledzenia z prostymi wykresami w obszarze administracyjnym WordPress.
Wtyczka pomaga w śledzeniu przekierowań z wyszukiwarek takich jak Google, Bing, Yahoo, Yandex i innych. Możesz zarządzać rolami użytkowników, aby wyświetlić te statystyki na pulpicie nawigacyjnym WordPress.
Statystyki WP umożliwiają filtrowanie danych według wersji przeglądarki, kraju odwiedzających, słów kluczowych wyszukiwania, adresów IP, stron i innych. Może również automatycznie wysyłać raporty e-mailem dla wszystkich statystyk.
Minusem jest to, że przechowuje wszystkie dane w Twojej witrynie WordPress. Po pewnym czasie może to zwiększyć rozmiar kopii zapasowej WordPress.
6. Crazy Egg
Crazy Egg pokazuje, gdzie odwiedzający klikają na twojej stronie. Ta technologia nazywa się mapowaniem cieplnym i pozwala wizualizować, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną.
Poza mapowaniem termicznym pokazuje, jak daleko użytkownicy przewijają strony,dzięki czemu można analizować zawartość witryny. Ich narzędzie konfetti pozwala podzielić kliknięcia na polecenia, źródła, wyszukiwane hasła itp.
Oferuje narzędzie do testowania A / B, aby wybrać odpowiedni kolor, czcionkę i obraz na podstawie statystyk użytkownika. Pomaga to tworzyć działania oparte na danych dla projektu witryny i stron docelowych.
7. Mixpanel
Mixpanel pomaga dodać śledzenie zdarzeń w czasie rzeczywistym dla Twoich kampanii. Jest on dostępny dla stron internetowych, a także aplikacji mobilnych. Ma potężne targetowanie na poziomie użytkownika i pomaga budować retencję użytkowników, wysyłając powiadomienia push i e-maile do użytkowników.
Umożliwia również tworzenie lejków do śledzenia klientów i zwiększania konwersji. Ceny opierają się na działaniach podejmowanych przez użytkowników w Twojej witrynie/aplikacji, więc może to być wyższe niż Twoje oczekiwania.
8. Matomo
Matomo (dawniej Piwik) to bezpłatne hostowane przez siebie rozwiązanie do analizy open source dla Twoich stron internetowych. Ma również wersję Premium hostowaną w chmurze. Matomo oferuje zorientowane na użytkownika spostrzeżenia,ochronę danych, niestandardowe i rozbudowane raporty analityczne i wiele innych.
Możesz go używać na poziomie przedsiębiorstwa. Zespół wsparcia Matomo aktywnie pomaga skonfigurować platformę analityczną w Twojej witrynie. Posiada aplikację mobilną, która może wyświetlać statystyki na telefonie.
9. Woopra
Woopra to kolejne rozwiązanie do analizy internetowej, które oferuje statystyki w czasie rzeczywistym i śledzi użytkowników do indywidualnego poziomu. Koncentruje się na trendach klientów, retencji, segmentacji i innych.
Możesz tworzyć lejki i monitorować, co uniemożliwia użytkownikom podejmowanie działań w Twojej witrynie. Woopra ma wtyczkę WordPress, która ułatwia integrację.
10. StatCounter
Wtyczka StatCounter pozwala połączyć witrynę WordPress z usługą StatCounter. Jest to oparta na chmurze usługa licznika statystyk witryny, która oferuje podstawową usługę statystyk witryny.
Możesz zobaczyć łatwe do naśladowania raporty dla źródeł ruchu, lokalizacji odwiedzających, przeglądarek i innych. Jest łatwy w użyciu, ale brakuje zaawansowanych funkcji, które można uzyskać z innych rozwiązań analitycznych. Na przykład śledzenie e-commerce, śledzenie linków partnerskich, śledzenie celów i wydarzeń i wiele innych.
11. Jetpack
Jetpack by WordPress.com wyświetla podstawowe statystyki na pulpicie WordPress. Możesz użyć tej wtyczki na dowolnej hostowanej witrynie WordPress, aby śledzić odwiedzających.
Jest darmowy i jest dobrym rozwiązaniem dla małych blogów, oferując proste i łatwe do zrozumienia raporty o ruchu drogowym. Będziesz potrzebował darmowego WordPress.com konto do podłączenia Twojej strony WordPress.com serwery i uruchom Jetpack na swojej stronie.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci znaleźć najlepsze rozwiązania analityczne dla WordPress. Możesz również zobaczyć nasz wybór najlepszych wtyczek SEO WordPress, aby zwiększyć swój ranking, i najlepsze usługi telefonów biznesowych, aby zamknąć większą sprzedaż.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.