12 najlepsze przykłady projektowania stopki WordPress (+najlepsze praktyki)

Szukasz najlepszych przykładów projektowania stopek, które pomogą Ci się zainspirować?

Stopka to obszar u dołu witryny i często jest pomijany przez właścicieli witryn. Sprawdzając świetne stopki witryny, możesz uzyskać inspirację do projektowania i ulepszyć stopkę.

W tym artykule pokażemy niektóre z najlepszych przykładów projektowania stopki i przedstawimy najlepsze praktyki i wskazówki, które pomogą Ci podjąć działania.

12 best WordPress footer design examples (+ best practices)

Dlaczego Dobry Projekt stopki WordPress jest ważny?

Stopka to obszar twojej witryny, który pojawia się na samym dole strony. Zwykle będzie na każdej stronie witryny WordPress.

Oto przykład naszej stopki na WPBeginner, którą miliony czytelników widzą każdego miesiąca.

WPBeginner footer

Ponieważ znajduje się na dole strony, większość początkujących zapomina zoptymalizować ten obszar.

Jednak stopka witryny jest bardzo ważnym obszarem Twojej witryny. Pozwala pokazać ważne szczegóły i ostateczne dania na wynos w jednym miejscu.

Dostosowując stopkę, możesz poprawić ogólne wrażenia użytkownika z witryny, a nawet zoptymalizować witrynę pod kątem SEO WordPress.

Ponadto odwiedzający, którzy przewijają się na dół strony, są bardzo zaangażowani, dzięki czemu możesz przyciągnąć ich uwagę za pomocą wezwania do działania, pola subskrypcji e-mail lub wysłać ich do najważniejszych stron w Twojej witrynie.

Mając to na uwadze, pokażmy kilka najlepszych przykładów projektowania stopki i najlepszych praktyk, aby zoptymalizować stopkę.

Najlepsze Przykłady Projektowania Stopki WordPress

Zebraliśmy niektóre z najlepszych przykładów projektowania stopki, aby pomóc ci uzyskać inspirację projektową dla własnego obszaru stopki.

1. WPForms

WPForms footer

WPForms ma stopkę z wszelkiego rodzaju przydatnymi linkami. Znajdziesz linki, które prowadzą do najbardziej pomocnych stron firmowych, najlepszych funkcji wtyczki i przydatnych linków WordPress.

Zapewnia to, że gdy czytelnik znajdzie się na dole strony i nadal będzie miał pytania, znajdzie dokładne zasoby, których potrzebuje. Na dole strony znajduje się również pływający pasek alertów z wezwaniem do działania.

2. OptinMonster

OptinMonster footer

OptinMonster ma stopkę, która oferuje czytelnikom linki do ważnych stron firmowych, najlepszych funkcji, przydatnych linków do produktów i wiele więcej.

Posiada również proste ikony mediów społecznościowych, ikony zaufania i logo firmy do celów brandingowych.

3. Neil Patel

Neil Patel footer

Neil Patel ma kompaktową i prostą stopkę, która oferuje czytelnikom Szybkie linki nawigacyjne. Menu stopki jest takie samo jak menu nawigacyjne na górze witryny.

Ponadto czytelnicy mają możliwość śledzenia Neila Patela również w mediach społecznościowych.

4. Michael Hyatt

Michael Hyatt footer

Michael Hyatt ma kolejną prostą i kompaktową stopkę. Podkreśla datę praw autorskich, łatwe przyciski udostępniania społecznościowego i linki do stron takich jak warunki korzystania z usługi i Polityka Prywatności.

Bezpośrednio nad stopką zobaczysz wezwanie do działania, aby pobrać bezpłatny przewodnik, który może przekonwertować wielu odwiedzających, którzy trafią na dół strony.

5. ReddBar

Reddbar footer

ReddBar to sklep WooCommerce ze stopką, która zachęca do rejestracji e-mail. Bezpośrednio nad linkami stopki znajduje się ogromne pole rejestracji dla czytelników.

Niektóre z przydatnych linków obejmują link do ich strony FAQ, strony kontaktowej,strony z cenami hurtowymi i innych.

6. Reader ‘ s Digest

Reader's Digest footer

Stopka Reader ‘ s Digest zawiera wiele informacji dla odwiedzających. Znajdziesz linki do stron kategorii, innych marek firm, przycisków udostępniania w mediach społecznościowych i innych.

Ponadto istnieje przyciągające wzrok pole rejestracji e-mail, aby zachęcić odwiedzających do dołączenia do ich listy e-mailowej.

7. IsItWP

IsItWP footer

Stopka IsItWP zawiera krótkI dział o czym jest strona internetowa oraz linki do innych stron i stron firmowych.

Ma również bardzo unikalną listę rozwijaną linków do witryny, która pozwala czytelnikom kliknąć, aby znaleźć dokładny rodzaj treści, których szukają.

8. Born Fitness

Born Fitness footer

Born Fitness ma bardzo minimalistyczną stopkę, która koncentruje się na pomaganiu czytelnikom w znalezieniu potrzebnych informacji. Istnieją linki do ich usług premium, bezpłatnych zasobów i stron firmowych.

Ponadto dostępny jest pasek wyszukiwania, który pomaga odwiedzającym znaleźć to, czego szukają, a także przyciski udostępniania społecznościowego.

9. Poligrafia Nowy Jork

Printing New York footer

Printing New York to sklep internetowy, który wysyła na całym świecie. Stopka podkreśla ich adres, Usługi i popularne produkty.

Wykorzystują strukturę swoich linków, aby zwiększyć ich lokalne SEO i rankingi w wyszukiwarkach.

10. Nalgene

Nalgene footer

Nalgene ma czystą i dobrze zorganizowaną sekcję stopki. Bezpośrednio nad stopką znajduje się proste pole rejestracji e-mail.

Następnie są dobrze zorganizowane linki, które pomagają odwiedzającym znaleźć dokładne produkty, których szukają, wraz z linkami związanymi z firmą.

11. ProBlogger

ProBlogger footer

Stopka Probloggera zawiera linki do ich najpopularniejszych postów, najlepszych zasobów i nowych ofert pracy opublikowanych na ich tablicy ogłoszeń.

Istnieje również duży formularz rejestracji e-mail bezpośrednio nad stopką i małe menu nawigacji stopki z tymi samymi opcjami menu, co nawigacja w nagłówku.

12. Niestandardowe Owoce Morza

Custom Seafoods footer

Custom Seafoods to popularna marka e-commerce, która ma zupełnie inną stopkę. Zamiast włączać linki do nawigacji lub strony, zawierają tylko pole rejestracji biuletynu e-mailowego.

Chociaż różni się od większości innych marek, minimalistyczna stopka, taka jak ta, może się dobrze przekonwertować, ponieważ nie ma innych zakłóceń ani działań, które użytkownik może podjąć.

13. Następna Strona

The Next Web footer

Następna strona ma stopkę, która wyróżnia się na tle reszty strony. Posiada przyciski udostępniania w mediach społecznościowych, linki do ważnych stron i wiele innych.

Zobaczysz sekcję dowodu społecznego bezpośrednio nad stopką, w której znajdują się logo popularnych marek i witryn, o których wspomniano lub wyróżniono.

Projekt stopki WordPress-wskazówki i najlepsze praktyki

Istnieje wiele sposobów na poprawę komfortu użytkowania i stworzenie lepszej stopki dla bloga WordPress.

Rzućmy okiem na niektóre z najlepszych praktyk, o których należy pamiętać podczas edycji stopki witryny.

Dołącz Swoje Biznesowe Dane Kontaktowe

Posiadanie danych kontaktowych wymienionych w witrynie jest niezbędne. Powinieneś mieć oddzielną stronę formularza kontaktowego na swojej stronie, aby odwiedzający mogli się skontaktować.

Jednak stopka jest również dobrym miejscem do umieszczenia Twoich danych kontaktowych, zwłaszcza jeśli masz lokalnych klientów, którzy będą szukać twojego adresu fizycznego.

Business contact information example

W przypadku lokalnych firm, im więcej sposobów można przedstawić swoje dane kontaktowe, adres, a nawet godziny pracy, tym lepiej.

Dodawanie linków do ważnych stron www

Ważne jest, aby mieć przejrzystą nawigację po całej witrynie. Dlatego tak często strony internetowe zawierają linki w stopkach.

Możesz dodawać linki do najważniejszych stron produktów, najlepszych postów na blogu, o stronie i innych.

Footer links example

Pomyśl o najbardziej wartościowych stronach w swojej witrynie i co odwiedzający znajdą najbardziej przydatne.

Dodawanie i optymalizacja linków może również przynieść korzyści SEO i zwiększyć pozycję w rankingach wyszukiwarek.

Dodaj dowód społeczny, aby poprawić konwersje

Jedną z rzeczy, które możesz zobaczyć, niektóre strony internetowe robią w stopce, jest dodawanie dowodu społecznego. Może to pomóc zdobyć zaufanie klientów i pozycjonować Cię jako eksperta w swojej przestrzeni.

Może to być tak proste, jak referencje klientów lub logo popularnych stron internetowych, na których byłeś obecny.

Tutaj w WPBeginner podkreślamy logo popularnych stron internetowych, gdzie zostaliśmy wyróżnieni bezpośrednio nad stopką witryny.

Footer social proof example

Dodaj wezwanie do działania

Kiedy odwiedzający dotrą do dolnej części witryny, będziesz chciał powiedzieć im dokładnie, jakie działania powinni podjąć i jak powinni to zrobić.

W przypadku niektórych stron internetowych będzie to wezwanie do działania, aby zapisać się do biuletynu e-mailowego. Dla innych będą to linki do odkrywania popularnych funkcji produktu, a nawet przycisk wezwania do działania.

Call to action button footer example

Twoja stopka to ostatnia szansa, aby przyciągnąć uwagę odwiedzających i zachęcić ich do zostania subskrybentem, klientem lub po prostu spędzić więcej czasu na swojej stronie.

Aby uzyskać więcej wskazówek dotyczących optymalizacji, zobacz naszą listę kontrolną na temat dziesięciu rzeczy, które należy dodać do stopki witryny.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci znaleźć najlepsze przykłady stopek, które pomogą Ci zoptymalizować stopkę witryny. Możesz również zapoznać się z naszym przewodnikiem, jak wybrać najlepszą platformę blogowania i nasze typy na najlepsze aplikacje do wirtualnych numerów telefonów dla małych firm.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

Jak automatycznie publikować na Facebooku z WordPress?

W artykule: Dlaczego automatycznie udostępniać posty WordPress na Facebooku?Automatycznie Publikuj na Facebooku…

Czym jest Nightografia? Poznaj smartfon Samsung Galaxy S22 5G

W artykule: Nightografia, czyli jak robić zdjęcia nocą telefonemAparat do zdjęć nocnych…

Jak zmienić schemat kolorów Administratora w WordPress (Quick & Easy)

W artykule: Po co zmieniać schemat kolorów Administratora w WordPress?Jak zmienić schemat…

Com vs Net-Jaka jest różnica między rozszerzeniami domen

W artykule: Czym są rozszerzenia nazw domen. Com I. Net?Różnica między nazwami…