W artykule:
Szukasz najlepszych narzędzi do badania słów kluczowych dla SEO?
Badanie słów kluczowych ma kluczowe znaczenie dla rosnącego ruchu na twojej stronie. Pomaga napisać idealną treść, aby zwiększyć ruch w wyszukiwarce organicznej.
Wyzwaniem jest to, że znalezienie odpowiedniego narzędzia do badania słów kluczowych może być trudne, zwłaszcza jeśli jesteś dość nowy w SEO (Search Engine Optimization).
W tym artykule udostępnimy najlepsze narzędzia do badania słów kluczowych, których eksperci używają do zwiększania ruchu w witrynie.
Co to jest narzędzie do badania słów kluczowych?
Narzędzie do badania słów kluczowych pomaga znaleźć pomysły na tematy, których ludzie szukają w wyszukiwarkach takich jak Google, Bing, Amazon itp.
Pomaga to znaleźć pomysły treści, których szukają Twoi klienci. Następnie możesz zaplanować strategię treści, aby objąć te tematy w postach na blogu i stronach docelowych.
Narzędzia do badania słów kluczowych pomagają również zobaczyć zarówno słowa kluczowe z nasion, jak i słowa kluczowe z długim ogonem, w których Twoi konkurenci plasują się na szczycie. Następnie możesz ulepszyć swoje treści, aby kierować reklamy na te słowa kluczowe i ukraść ich ruch.
Mając to na uwadze, rzućmy okiem na najlepsze narzędzia do badania słów kluczowych dla SEO, których możesz użyć.
1. SEMrush
SEMrush to kompletny zestaw narzędzi SEO do przeprowadzania badań słów kluczowych i poprawy rankingów SEO.
Korzystanie z Przegląd Słów Kluczowych narzędzie, możesz wpisać słowo kluczowe i uzyskać pełny obraz wszystkiego, co musisz wiedzieć. Obejmuje to liczbę osób szukających słowa kluczowego (miesięczny wolumen wyszukiwania), czy rośnie popularność, czy staje się mniej popularny (Trend) i wiele więcej.
Po przewinięciu w dół Możesz również zobaczyć poręczną listę innych podobnych słów kluczowych, których możesz użyć, wraz z listą organicznych wyników wyszukiwania, dzięki czemu możesz dowiedzieć się, gdzie Twoja konkurencja zajmuje pozycję dla słowa kluczowego. Możesz także sprawdzić reklamy Google, które używają tego słowa kluczowego w reklamach PPC (reklamy pay-Per-click).
Możesz również wpisać witrynę dowolnego konkurenta w przeglądzie domen, aby zobaczyć ich organiczne hasła wyszukiwania, DANE słów kluczowych i inne organiczne wskaźniki ruchu.
Jeśli klikniesz zakładkę badania Organiczne, zobaczysz odpowiednie słowa kluczowe, pozycje w rankingu wyszukiwarek konkurencji (SERP), wartość ruchu (cpc) i inne.
Wszyscy najlepsi marketerzy na świecie oceniają SEMRush jako narzędzie do badania słów kluczowych nr 1. Ich pełny zestaw narzędzi może pomóc w marketingu treści, marketingu cyfrowym, mediach społecznościowych i innych.
2. AnswerThePublic
AnswerThePublic działa nieco inaczej niż większość innych narzędzi do badania słów kluczowych. Prezentują słowa kluczowe w ładnym formacie wizualnym, chociaż można je również zobaczyć na liście lub pobrać .plik wyników csv.
Jeśli dopiero zaczynasz z SEO i badaniem słów kluczowych, jest to świetne narzędzie do wypróbowania, ponieważ nie musisz nawet tworzyć konta, aby z niego korzystać. Wystarczy wpisać słowo kluczowe i spojrzeć na to, co się pojawi.
Słowa kluczowe wyniki z AnswerThePublic są oparte na Google i Bing ’ s auto-suggest / autocomplete funkcje. Możesz kliknąć dowolne z tych słów kluczowych, aby wyszukać je w Google, a otworzy się na nowej karcie.
Pokaże to, jaka treść jest w rankingu dla tych warunków i czy jest na niej wyróżniony fragment.
Darmowa wersja AnswerThePublic jest świetnym źródłem informacji dla blogerów. Jeśli jednak regularnie wyszukujesz słowa kluczowe, będziesz potrzebował ich planu pro.
3. Ubersuggest
Ubersuggest to bezpłatne narzędzie Neila Patela, które oferuje dane dotyczące wolumenu wyszukiwania, sugestie słów kluczowych, wyobrażenie o tym, jak trudne będzie twoje słowo kluczowe do rangi (trudność słów kluczowych) i wiele innych.
Oprócz wielu sugestii dotyczących powiązanych słów kluczowych, możesz wyświetlić tabelę 100 najlepszych wyników Google dla tego słowa kluczowego, z szacowanymi odwiedzinami, liczbą linków zwrotnych, wynikiem domeny i całkowitą liczbą udziałów społecznościowych.
W sekcji Pomysły Na treść wyświetla również treści związane ze słowem kluczowym, wymieniając szacunkowe miesięczne wizyty, linki zwrotne i liczbę udziałów na Facebooku i Pintereście.
Jeśli zalogujesz się do Ubersuggest za pomocą konta Google, będziesz mógł uzyskać więcej sugestii słów kluczowych, codzienne śledzenie pozycji i spersonalizowane sugestie SEO. UberSuggest jest również wyposażony w rozszerzenie Chrome, które może pomóc poprawić przepływ pracy.
4. Ahrefs
Ahrefs to kolejne popularne narzędzie do badania słów kluczowych, które oferuje podobne funkcje do SEMrush. Używając Ahrefs keyword explorer, możesz wymyślić pomysły na słowa kluczowe po prostu wpisując słowo kluczowe w polu wyszukiwania. Następnie zobaczysz całą listę sugestii słów kluczowych.
Możesz także użyć Ahrefs, aby zobaczyć słowa kluczowe, dla których konkurenci są w rankingu (ale nie jesteś), dzięki czemu możesz tworzyć nowe elementy treści kierowane na słowa kluczowe związane z tymi tematami.
Kolejną przyjemną funkcjonalnością wywiadu konkurencyjnego, którą oferuje Ahrefs, jest możliwość zobaczenia nowych słów kluczowych i ruchów słów kluczowych w zapytaniach wyszukiwania.
Zarówno SEMrush, jak i Ahrefs oferują również wiele innych przydatnych narzędzi, takich jak raporty, które znajdują uszkodzone linki w Twojej witrynie, słowa kluczowe ppc dla adwords i wiele innych.
5. Google Keyword Planner
Planer słów kluczowych Google jest naprawdę przeznaczony do użytku przez reklamodawców, którzy chcą wyświetlać swoje reklamy w Google. Jednak nadal jest to przydatne narzędzie do SEO i w przeciwieństwie do innych płatnych narzędzi, jest to bezpłatne.
Aby uzyskać do niego dostęp, musisz mieć konto Google Ads. Jeśli jeszcze jej nie posiadasz, musisz ją utworzyć i wprowadzić szczegóły płatności, ale nie musisz prowadzić aktywnej kampanii ani za nic płacić.
Po uzyskaniu dostępu do Planera słów kluczowych za pośrednictwem konta Google Ads możesz wpisać dowolne słowo kluczowe i wyświetlić dane dotyczące (w przybliżeniu) liczby miesięcznych wyszukiwań. Zobaczysz również długą listę powiązanych słów kluczowych pomysły, które można przewijać lub pobrać.
6. Long Tail Pro
Podobnie jak większość narzędzi słów kluczowych premium, Long Tail Pro pokazuje przegląd danych o Twoim słowie kluczowym, ze szczególnym naciskiem na to, jak wypadasz na tle konkurencji na pierwszej stronie Google.
Możesz go użyć, aby spojrzeć na najlepsze wyniki w wyszukiwarkach dla Twojego słowa kluczowego, dzięki czemu możesz dowiedzieć się, gdzie jesteś w rankingu na tle konkurencji.
Możesz także wprowadzić określone słowa kluczowe, które chcesz śledzić, aby zobaczyć, jak twoja zawartość zmienia się w rankingu dla tych słów kluczowych w czasie.
7. Serpstat
Serpstat to kolejne doskonałe narzędzie do badania słów kluczowych.
Dzięki Serpstat możesz łatwo wyświetlić najlepsze wyniki Google dla swojego słowa kluczowego. Wyniki te obejmują witrynę, która pojawia się w fragmencie polecanym (jeśli istnieje) jako pierwszy wynik, dlatego post z IsItWP jest opisany zarówno na pierwszym, jak i drugim miejscu na zrzucie ekranu poniżej.
Możesz również wyświetlić wiele szczegółów na temat konkurencji dla tego słowa kluczowego, ze wskazaniem, jak są widoczni (im wyższa liczba tutaj, tym więcej odwiedzających prawdopodobnie otrzymają).
8. SpyFu
SpyFu ma na celu umożliwienie ci uczenia się od konkurencji, grzebając w ich najbardziej dochodowych słowach kluczowych (i ich reklamach).
Możesz go wypróbować za darmo, nawet bez logowania. Po prostu wpisz adres URL witryny, którą chcesz sprawdzić, w pasku wyszukiwania, a zobaczysz wyniki od razu. Jeśli chcesz spojrzeć na więcej niż jedną stronę, musisz utworzyć bezpłatne konto i zalogować się.
SpyFu zbiera dane z przeszłości, dzięki czemu możesz zobaczyć, jak twoja strona lub strona konkurencji spadła lub wzrosła w rankingach dla poszczególnych słów kluczowych. Możesz także porównać swoją witrynę z innymi witrynami w Twojej branży. Oto spojrzenie na stronę Moz w porównaniu z innymi witrynami o podobnej tematyce.
Jakie jest najlepsze narzędzie do badania słów kluczowych? (Wybór Eksperta)
Po wypróbowaniu wszystkich popularnych narzędzi do badania słów kluczowych wierzymy, że SEMRush jest najlepszym narzędziem do badania słów kluczowych i zestawem narzędzi SEO nr 1 na rynku.
Jeśli szukasz bezpłatnego narzędzia do badania słów kluczowych, wypróbuj AnswerthePublic lub Google Trends.
Niezależnie od tego, czy jesteś blogerem, czy witryną e-commerce, aby strategia badania słów kluczowych działała, musisz skonfigurować Google Analytics i podłączyć Google Search console do swojej witryny.
Te narzędzia pomagają zobaczyć, jak twoja witryna działa dla określonych słów kluczowych, a także pokazują średni CTR (click-through-rate) na Twojej ofercie. Możesz dostosować swój tytuł, aby zwiększyć CTR i jeszcze bardziej poprawić ranking słów kluczowych.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci znaleźć najlepsze narzędzia do badania słów kluczowych dla SEO. Możesz również zapoznać się z naszym przewodnikiem poświęconym badaniu słów kluczowych, aby uzyskać wskazówki, jak najlepiej przeprowadzić badania i zastosować wyniki w praktyce.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.