W artykule:
- Co to jest Link Nofollow?
- Jak sprawdzić, czy Link jest Nofollow?
- Kiedy Należy Dodawać Linki Nofollow?
- Jak dodać linki Nofollow w WordPress za pomocą All in One SEO (łatwe)
- Jak ręcznie dodać linki Nofollow w edytorze bloków WordPress (Gutenberg)
- Jak ręcznie dodać linki Nofollow w edytorze WordPress Classic
- Jak ręcznie dodać wiele linków Nofollow w WordPress
- Jak dodać linki Nofollow w menu WordPress?
- Jak automatycznie zrobić wszystkie linki zewnętrzne Nofollow?
Zastanawiasz się jak dodać linki nofollow w WordPress?
Być może słyszałeś o linkach nofollow, ale nie jesteś pewien, czym są i dlaczego powinieneś z nich korzystać.
W tym artykule pokażemy, jak łatwo dodać linki nofollow w WordPress. Omówimy również, czym są linki nofollow i dlaczego mają znaczenie.
Oto krótki przegląd tego, co omówimy w tym artykule. Wystarczy kliknąć na te Szybkie linki, aby przejść prosto do różnych sekcji.
- Co to jest Link Nofollow?
- Jak sprawdzić, czy Link jest NoFollow?
- Kiedy Należy Dodawać Linki Nofollow?
- Jak dodać linki Nofollow w WordPress za pomocą All in One SEO (zalecane)
- Jak dodać linki Nofollow w edytorze bloków WordPress (Gutenberg)
- Jak dodać linki Nofollow w edytorze WordPress Classic
- Jak ręcznie dodać linki Nofollow w WordPress
- Jak Nofollow linki w menu WordPress?
- Jak automatycznie zrobić wszystkie linki zewnętrzne Nofollow?
Co to jest Link Nofollow?
Link nofollow to rodzaj linku, który mówi wyszukiwarkom, aby nie przekazywały żadnego autorytetu linku z twojej strony do innej witryny, do której linkujesz. Możesz zmienić dowolny link w link nofollow, dodając atrybut link rel = „nofollow”.
Linki lub linki zwrotne są ważnym czynnikiem rankingu wyszukiwarek.
Kiedy linkujesz do zewnętrznej strony internetowej, wyszukiwarki uważają to za sygnał rankingowy, a oni przekażą niewielką część twojego autorytetu (link juice) do drugiej strony internetowej.
Niektórzy eksperci SEO uważają, że tworzenie linków zewnętrznych nofollow może pomóc Twojej własnej witrynie w wyższej pozycji. Jednak nie jest to udowodnione.
Uwaga: na początku tego roku Google ogłosiło, że ich algorytm wyszukiwania używa teraz nofollow jako podpowiedzi, a nie dyrektywy do indeksowania i indeksowania.
Jak sprawdzić, czy Link jest Nofollow?
Wszystkie linki nofollow zawierają rel="nofollow"
Atrybut HTML.
Oto kod HTML dla przykładu linku nofollow:
<a href="https://example.com" rel= "nofollow" > Google < / a >
Aby sprawdzić, czy atrybut nofollow jest dodany do linku na stronie internetowej, musisz wziąć mysz do tego linku, kliknąć go prawym przyciskiem myszy, a następnie wybrać Inspekcja w przeglądarce.
Okno przeglądarki zostanie teraz podzielone na dwie części.
W okienku Inspect będzie można zobaczyć kod źródłowy HTML łącza wraz z atrybutem nofollow.
Alternatywnie możesz użyć rozszerzenia Chrome, takiego jak Wykreśl linki Nofollow. Pozwala to natychmiast zobaczyć, które linki mają atrybut nofollow.
Kiedy Należy Dodawać Linki Nofollow?
Jako ogólną najlepszą praktykę SEO, powinieneś dodać nofollow do wszystkich zewnętrznych stron internetowych, którym nie ufasz.
Jest to całkowicie dopuszczalne i faktycznie zalecane, aby linkować do stron autorytetów, takich jak Wikipedia, WPBeginner, New York Times itp.bez atrybutu nofollow. Linkowanie do witryn autorytetów pomaga zwiększyć wiarygodność własnej witryny.
Jednak zalecamy nofollow linki do mniej wiarygodnych stron internetowych.
Oto kilka przypadków, w których należy zawsze dodawać atrybuty nofollow do linków:
1. Linki partnerskie i sponsorowane
Wielu blogerów zarabia pieniądze online za pomocą marketingu afiliacyjnego.
Linki partnerskie to linki śledzące produkty i usługi, które polecasz. Otrzymasz prowizję za polecenie, jeśli ktoś kupi po przejściu przez twój link.
Zawsze powinieneś dodać atrybut nofollow do linków partnerskich. Dotyczy to tego, czy używasz bezpośredniego linku partnerskiego, czy maskujesz go za pomocą ładnych linków.
Innym popularnym sposobem zarabiania pieniędzy przez blogerów jest dodawanie linków sponsorowanych. Powinieneś zawsze nofollow linki sponsorowane. W przeciwnym razie wyszukiwarki mogą uznać Twoją witrynę za sprzedaż linków lub spamowanie. Może to cię ukarać w wynikach wyszukiwania.
Tip: W 2019 roku Google wprowadziło dodatkowe atrybuty łącza. Możesz użyć sponsorowane
zamiast nofollow
dla linków partnerskich i sponsorowanych, jeśli chcesz. Dla naszych celów ma to taki sam efekt.
2. Linki Zewnętrzne
Czasami możesz linkować do zewnętrznych źródeł jako odniesienia. Ponieważ nie kontrolujesz treści na tych stronach, powinieneś rozważyć dodanie do nich nofollow.
W prostych słowach mówisz wyszukiwarkom, że linkujesz do źródła, ale nie jest to coś, za co możesz ręczyć.
Uwaga: Nie musisz nofollow linki do stron władz.
3. Linki Na Pasku Bocznym
Niektórzy blogerzy dodają listę linków zewnętrznych lub partnerskich do paska bocznego swojego bloga WordPress. Te Linki zewnętrzne mogą pochodzić ze stron władz lub stron internetowych, którym ufają.
Problem polega na tym, że za każdym razem, gdy nowa strona jest tworzona w Twojej witrynie, tworzysz również nowe łącze zwrotne dla tych witryn z paska bocznego na tej stronie.
Ważne jest, aby te linki nofollow. W ten sposób nie przekazujesz soku SEO z każdej strony do określonych linków.
Jak dodać linki Nofollow w WordPress za pomocą All in One SEO (łatwe)
Najprostszym sposobem na dodanie linków nofollow do swojej witryny jest użycie wtyczki All in One SEO (AIOSEO) dla WordPress. Pozwala to dodać atrybut nofollow bez potrzeby edycji kodu HTML.
Możesz użyć darmowej lub premium wersji wtyczki AIOSEO.
Najpierw zainstaluj i aktywuj wtyczkę all in One SEO. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Uwaga: oto link do darmowej wersji AIOSEO.
Po aktywacji Utwórz nową stronę lub post i dodaj tekst kotwicy dla linku. Następnie wybierz tekst zakotwiczenia i kliknij ikonę łącza.
Spowoduje to otwarcie pola dla łącza z kilkoma opcjami, które można włączać lub wyłączać. Zalecamy włączenie opcji ” Otwórz w nowej karcie „oraz opcji” Dodaj „nofollow” do łącza”.
Tip: Wielu blogerów zaznacza pole wyboru „Otwórz link w nowej karcie” podczas dodawania linku zewnętrznego. Jest to świetny sposób na zwiększenie zaangażowania i uniemożliwienie odwiedzającym opuszczania witryny.
Po zakończeniu wystarczy kliknąć ↵ przycisk strzałki lub naciśnij klawisz Enter na klawiaturze. To natychmiast dodaje link nofollowed do twojej strony lub postu.
Korzystanie z All in One SEO, aby Dodać Link Nofollow w klasycznym edytorze
Chociaż zalecamy korzystanie z edytora bloków, niektórzy użytkownicy nadal wolą używać klasycznego edytora do pisania postów i tworzenia stron.
AIOSEO pozwala łatwo dodawać linki nofollow w klasycznym edytorze. Po prostu otwórz post lub stronę, którą chcesz edytować.
Następnie dodaj tekst kotwicy dla łącza, a następnie podświetl go i kliknij przycisk łącza. Następnie wpisz swój link.
Teraz kliknij ikonę koła zębatego, aby otworzyć ustawienia łącza. Następnie zaznacz pole Dodaj rel=”nofollow”, aby połączyć. Możesz także ustawić łącze tak, aby otwierało się w nowej karcie. Po zakończeniu kliknij przycisk Dodaj łącze.
Twój link nofollowed zostanie dodany do Twojego posta WordPress.
Jak ręcznie dodać linki Nofollow w edytorze bloków WordPress (Gutenberg)
Jeśli nie chcesz korzystać z wtyczki AIOSEO, musisz ręcznie dodać linki nofollow w edytorze bloków WordPress.
Rzućmy okiem na proces krok po kroku, jak dodawać linki nofollow w postach lub stronach WordPress za pomocą edytora bloków.
Najpierw przejdź do Posty » Dodaj Nowy aby utworzyć nową stronę.
Tak jak poprzednio, wybierz tekst kotwicy dla łącza i kliknij ikonę łącza. Podaj swój link. Jeśli chcesz, aby link otworzył się w nowej karcie, po prostu włącz tę opcję.
Po zakończeniu wystarczy kliknąć ↵ przycisk strzałki lub naciśnij klawisz Enter na klawiaturze, aby dodać link.
Aby dodać atrybut nofollow do swojego linku, musisz wybrać blok zawierający Twój link, a następnie kliknąć ikonę 3 pionowych kropek obecną na górnym pasku.
Spowoduje to otwarcie rozwijanego menu, w którym należy kliknąć na Edytuj jako HTML opcja.
Teraz zobaczysz kod HTML Twojego linku. Śmiało i dodaj rel="nofollow"
atrybut elementu łącza.
Jeśli widzisz rel= "noopener noreferrer"
atrybut w kodzie HTML, a następnie dodaj po prostu dodaj nofollow
w cudzysłowie.
Po zakończeniu wystarczy ponownie kliknąć ikonę 3 kropek, a następnie wybrać „Edytuj wizualnie”, aby powrócić do standardowego formatu wizualnego.
Spowoduje to konwersję normalnego łącza na łącze nofollow. Możesz wykonać ten sam proces dodawania atrybutu nofollow do wszystkich innych linków zewnętrznych.
Jak ręcznie dodać linki Nofollow w edytorze WordPress Classic
Mimo że AIOSEO jest najprostszym sposobem dodawania linków nofollow, możesz również dodawać linki ręcznie, jeśli używasz klasycznego edytora.
Najpierw przejdź do Strony ” Dodaj Nowy aby utworzyć nową stronę. Dodaj tekst kotwicy dla linku, a następnie podświetl go i kliknij przycisk łącza. Następnie wpisz swój link.
Jeśli chcesz ustawić link tak, aby otwierał się w nowej karcie, po prostu kliknij ikonę koła zębatego i kliknij pole wyboru „Otwórz link w nowej karcie”. Następnie kliknij przycisk Dodaj łącze.
Teraz kliknij kartę Tekst w klasycznym edytorze. Wystarczy dodać rel="nofollow"
do linku tutaj. Jeśli rel= "noopener"
jest już obecny, wystarczy dodać nofollow
też.
Jak ręcznie dodać wiele linków Nofollow w WordPress
Nauczyłeś się już, jak ręcznie dodawać pojedyncze linki nofollow w edytorze Gutenberga. Jednak ta metoda jest najlepsza, gdy planujesz dodać tylko kilka linków nofollow.
Jeśli masz dużo linków zewnętrznych i partnerskich w swoim poście, powinieneś przełączyć się na Edytor kodu. Pozwala to na szybsze dodanie atrybutu nofollow.
Na ekranie edycji postu lub strony kliknij ikonę 3 pionowych kropek w prawym górnym rogu. Spowoduje to otwarcie rozwijanego menu. Wystarczy wybrać Edytor Kodu opcja.
Teraz zobaczysz kod HTML swojej strony. Śmiało, znajdź wszystkie swoje linki zewnętrzne i Dodaj atrybut nofollow do każdego z nich.
Po zakończeniu musisz kliknąć opcję edytor wizualny, aby przełączyć się z powrotem.
Dodanie atrybutu nofollow do linków do menu WordPress jest niezwykle proste, ale opcja nie jest bardzo widoczna. Dlatego wielu użytkowników WordPressa nawet nie zdaje sobie sprawy, że tam jest.
Przyjrzyjmy się, jak dodać linki nofollow w menu nawigacji WordPress.
Najpierw musisz udać się do Wygląd » Menu strona w Twoim adminie WordPress.
Następnie wybierz menu, w którym chcesz dodać link zewnętrzny. Śmiało i kliknij przycisk „Wybierz”, aby go otworzyć.
Następnie musisz kliknąć zakładkę „niestandardowe łącza”, aby dodać tekst łącza i zewnętrzny adres URL łącza. Po zakończeniu kliknij przycisk „Dodaj do Menu”, aby utworzyć nowy element menu.
Link zewnętrzny pojawi się teraz w kolumnie struktura Menu wraz z innymi elementami menu.
Następnie kliknij przycisk „Opcje ekranu” w prawym górnym rogu strony. Wystarczy wybrać Relacja łącza (XFN) oraz Link Target opcje.
Teraz Przewiń z powrotem w dół i kliknij ikonę strzałki w dół nowego elementu menu, aby go rozwinąć.
Aby dodać atrybut nofollow, wystarczy wpisać nofollow
w polu tekstowym relacji łącza (XFN). Możesz także zaznaczyć opcję „Otwórz link w nowej karcie”, jeśli chcesz.
Nie zapomnij kliknąć przycisku „Zapisz Menu”, aby zapisać zmiany.
Jak automatycznie zrobić wszystkie linki zewnętrzne Nofollow?
Niektórzy użytkownicy WordPress chcą automatycznie dodać atrybut nofollow do wszystkich linków zewnętrznych na swojej stronie.
Większość rozwiązań, które to oferują, odbywa się za pomocą JavaScript. Nie jest to pomocne dla Google ani dla SEO Twojej witryny. Zamiast tego powinieneś ręcznie śledzić linki za pomocą powyższych metod.
Niektórzy blogerzy martwią się linkami do komentarzy. Dobrą wiadomością jest to, że WordPress domyślnie dodaje atrybut nofollow do wszystkich linków do komentarzy.
Jeśli nadal szukasz rozwiązania do automatycznego śledzenia wszystkich linków zewnętrznych, możesz użyć wtyczki linków zewnętrznych WP.
Dodaje atrybut nofollow do wszystkich linków zewnętrznych w Twoich postach, stronach, menu nawigacji i pasku bocznym.
Najpierw musisz zainstalować i aktywować wtyczkę WP External Links. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz nasz przewodnik krok po kroku, jak zainstalować wtyczkę WordPress.
Po aktywacji przejdź do nowej strony linków zewnętrznych na pulpicie nawigacyjnym WordPress.
Tutaj musisz zmienić listę rozwijaną „Set follow or nofollow” na „nofollow”.
Powyżej możesz ustawić linki do otwierania w nowej karcie, korzystając z rozwijanego menu „Otwórz Linki zewnętrzne”.
Nie zapomnij kliknąć przycisku „Zapisz zmiany” po zakończeniu. Ta wtyczka automatycznie zmieni wszystkie linki zewnętrzne w Twojej witrynie w linki nofollow.
Mamy nadzieję, że ten przewodnik pomógł Ci dowiedzieć się, jak dodać linki nofollow w WordPress. Możesz również zobaczyć nasz przewodnik dla początkujących do SEO obrazu i nasze porównanie najlepszych wtyczek LMS WordPress do budowania kursów.
Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.