Dodawanie nowych użytkowników i autorów do witryny WordPress

Chcesz dodać nowych użytkowników i autorów do swojego bloga?

WordPress jest wyposażony we wbudowany system zarządzania użytkownikami. Umożliwia to dodawanie użytkowników z różnymi rolami i poziomami uprawnień.

W tym artykule pokażemy Ci, jak dodać nowych użytkowników i autorów do swojej witryny WordPress.

Adding new users and authors to your WordPress website

Dodawanie nowego Użytkownika lub autora w witrynie WordPress

Istnieją 3 sposoby dodawania nowych użytkowników do witryny WordPress. Możesz dodawać użytkowników ręcznie, pozwolić użytkownikom zarejestrować się za darmo lub utworzyć płatną stronę członkowską, w której użytkownicy płacą za rejestrację.

Oto, co omówimy w tym artykule. Po prostu kliknij na szybkie linki, aby przejść bezpośrednio do sekcji, której potrzebujesz.

  • Ręczne dodawanie nowego Użytkownika lub autora do witryny
  • Zrozumienie ról użytkowników w WordPress
  • Otwieranie witryny WordPress dla każdego, aby zarejestrować się za darmo
  • Tworzenie płatnego programu członkostwa dla Twojej witryny

Ręczne dodawanie nowego Użytkownika lub autora do witryny

Jeśli chcesz dodać niewielką liczbę osób do swojej witryny, jest to łatwe dzięki wbudowanemu systemowi zarządzania użytkownikami WordPress.

Metoda ta jest idealna dla:

  • Małe firmy, które mają kilku różnych pracowników zarządzających swoją witryną.
  • Organizacje takie jak kościoły i organizacje non-profit, które mają wolontariuszy aktualizujących swoją stronę internetową.
  • Blogi z wieloma autorami, takie jak blog o modzie, który piszesz z przyjaciółmi.
  • Sklepy internetowe, w których kilka osób zarządza zapasami, wysyłkami itp.

Wystarczy udać się do Użytkownicy ” Dodaj Nowy strona w obszarze administracyjnym WordPress. Następnie wystarczy wypełnić formularz, aby utworzyć nowego użytkownika.

Fill out the form to add a new user to your website

W formularzu musisz najpierw wprowadzić nazwę użytkownika. Użytkownik może użyć tego lub swojego adresu e-mail do logowania.

Tip: Nazwa użytkownika WordPress nie może być łatwo zmieniona później,ale wszystkie inne szczegóły mogą.

Następnie wprowadź adres e-mail użytkownika. Sprawdź dokładnie, czy używasz poprawnego adresu e-mail. Użytkownicy będą tego potrzebować, aby zresetować swoje hasła i otrzymywać powiadomienia e-mail.

Następnie możesz wprowadzić imię, nazwisko i adres URL witryny. Ponieważ są to pola opcjonalne, można je również pozostawić puste. Użytkownicy mogą edytować własne profile, aby wypełnić te pola później.

W następnym kroku musisz wybrać hasło. W tym celu zalecamy korzystanie z internetowego silnego generatora haseł.

Tip: Możesz użyć przycisku “Wygeneruj hasło”, aby automatycznie utworzyć silne hasło.

Poniżej pola hasła pojawi się pole wyboru, aby wysłać użytkownikowi wiadomość e-mail. Jeśli zaznaczysz to, użytkownik otrzyma wiadomość e-mail z informacją, jak się zalogować. Będzie to również miało link, więc mogą ustawić inne hasło, jeśli chcą.

Ostatnią opcją na stronie jest wybranie roli użytkownika WordPress z listy rozwijanej.

The dropdown list of default user roles in WordPress

Każda rola użytkownika ma inny zestaw możliwości. Subskrybent jest najmocniejszą rolą, a Administrator jest najpotężniejszą rolą. Musisz wybrać rolę w zależności od tego, jakie zadania użytkownik będzie wykonywał w Twojej witrynie.

Być może już wiesz, jaką rolę chcesz nadać użytkownikowi. Jeśli Tak, wybierz rolę, a następnie kliknij przycisk “Dodaj nowego Użytkownika” u dołu ekranu.

Entering the details for your new user in WordPress

Jeśli nie jesteś pewien roli, nie martw się. Szczegółowe wyjaśnienie ról znajduje się w następnej sekcji tego artykułu.

Tip: Niektóre wtyczki tworzą dodatkowe role użytkownika. Na przykład WooCommerce dodaje role “klienta” i “kierownika sklepu”. Wszystko w jednym SEO dodaje role “SEO Manager” i “SEO Editor”. Po prostu sprawdź dokumentację wtyczki, aby dowiedzieć się o dodatkowych rolach, które widzisz na tej liście.

Additional user roles created by WooCommerce and All in One SEO

Zrozumienie ról użytkowników w WordPress

WordPress ma te domyślne role użytkowników:

  • Administrator
  • Redaktor
  • Autor
  • Współpracownik
  • Abonent

Tip: Jeśli masz wielostanowiskową instalację WordPress, istnieje również rola “Super Admin”. Ci użytkownicy mogą zarządzać wszystkimi witrynami, podczas gdy zwykli Administratorzy zarządzają tylko jedną witryną.

Administrator

Administrator może wykonywać wszystkie zadania w Twojej witrynie WordPress.

Należy przypisać tę rolę tylko użytkownikom, którym w pełni ufasz. Powinieneś również mieć pewność co do swoich umiejętności technicznych.

W roli administratora użytkownik może instalować wtyczki, zmieniać motywy, Usuwać zawartość, a nawet usuwać innych użytkowników. Dotyczy to również innych administratorów.

Więcej informacji na temat roli administratora można znaleźć tutaj.

Redaktor

Edytor może dodawać, edytować, publikować i usuwać własne posty WordPress. Mogą również wykonywać wszystkie te działania dla postów wszystkich innych użytkowników.

Nie mogą uzyskać dostępu do ustawień witryny, wtyczek, motywów i innych funkcji administracyjnych.

Ta rola jest przydatna, jeśli masz redaktora na swojej stronie, który zarządza zespołem autorów i regularnie publikuje treści.

Więcej informacji na temat roli edytora można znaleźć tutaj.

Autor

Autorzy mogą dodawać, edytować i publikować własne posty. Mogą też przesyłać pliki.

Nie mogą edytować ani publikować postów innych osób ani uzyskiwać dostępu do funkcji, takich jak wtyczki, motywy, ustawienia i narzędzia.

Możesz użyć wtyczki, aby ograniczyć autorów, aby mogli pisać tylko w określonej kategorii.

Możesz również pozwolić autorom na weryfikację opublikowanych postów. Ponownie będziesz musiał użyć wtyczki, aby rozszerzyć rolę użytkownika autora.

Więcej informacji na temat roli autora można znaleźć tutaj.

Współpracownik

Współtwórca może dodawać i edytować własne posty, ale nie może ich publikować.

Nie mogą jednak edytować postów innych Użytkowników ani uzyskać dostępu do funkcji, takich jak wtyczki, motywy, ustawienia i narzędzia.

Należy pamiętać, że twórcy nie mogą przesyłać plików multimedialnych, takich jak obrazy. Najprostszym sposobem na obejście tego jest zachęcenie współpracowników do przesłania obrazów swoich postów za pomocą formularza przesyłania plików.

W ten sposób obrazy można zapisać bezpośrednio w bibliotece multimediów WordPress. Ułatwia to edytorowi lub administratorowi dodanie ich do postu.

Więcej informacji na temat roli dostawcy można znaleźć tutaj.

Abonent

Rola subskrybenta nie pozwala użytkownikom w żaden sposób dodawać ani edytować postów.

Dzięki ustawieniom domyślnym subskrybenci mogą utworzyć profil i zapisać swoje dane. Pozwala to im szybciej wprowadzać je podczas zostawiania komentarzy.

Możesz również użyć wtyczki członkostwa lub wtyczki LMS do tworzenia treści tylko dla członków, które są dostępne dla subskrybentów. Przejdziemy do tego w dalszej części tego artykułu.

Możesz dowiedzieć się więcej o roli Subskrybenta tutaj.

Aby dowiedzieć się więcej o wszystkich różnych rolach użytkowników w WordPress i ich wzajemnym związku, zapoznaj się z naszym Przewodnikiem dla początkujących dotyczącym ról i uprawnień użytkowników WordPress.

Zarządzanie użytkownikami w WordPress

Jako administrator możesz dodawać i usuwać użytkowników ze swojej witryny WordPress w dowolnym momencie. Po dodaniu użytkownika możesz w każdej chwili edytować jego profil i zmieniać wszelkie informacje, w tym hasła.

Wystarczy kliknąć na Użytkownicy zakładka w panelu administracyjnym WordPress, aby przejść do strony użytkownika. Możesz edytować lub usunąć użytkownika w dowolnym momencie.

Managing users in WordPress

Możesz edytować profil użytkownika, aby zmienić jego hasło, zmienić jego rolę i nie tylko. Możesz także masowo edytować użytkowników, aby zmienić ich rolę, jeśli chcesz uaktualnić lub obniżyć rolę kilku użytkowników w tym samym czasie.

Użytkownicy mogą również edytować swój profil, przechodząc do Profil Użytkownika w panelu WordPress. Mogą dodać zdjęcie profilowe i zmienić większość swoich danych, ale nie mogą zmienić swojej roli.

Otwórz swoją witrynę WordPress dla każdego, aby zarejestrować się za darmo

Co zrobić, jeśli chcesz, aby użytkownicy rejestrowali się na twojej stronie za darmo?

Byłoby dużo pracy, aby dodać każdego użytkownika ręcznie. Zamiast tego możesz pozwolić im utworzyć własne konto.

Najpierw musisz iść do Ustawienia ” Ogólne w panelu administracyjnym WordPress i zaznacz pole “każdy może się zarejestrować”.

Enabling public registration for your website

Domyślnie Nowi użytkownicy otrzymają rolę Subskrybenta. Śmiało i zmień to na dowolną rolę, korzystając z rozwijanego menu.

Ostrzeżenie: Zalecamy, aby użytkownicy rejestrowali się tylko jako subskrybenci lub współpracownicy. Jeśli pozwolisz użytkownikom zarejestrować się jako autorzy, mogą opublikować post bez zgody. Nigdy nie używaj Administratora jako domyślnego ustawienia.

Nie zapomnij kliknąć przycisku “Zapisz zmiany” na dole strony, aby zapisać zmiany.

Musisz również dodać formularz logowania do swojej witryny. Najlepszym sposobem na to jest wtyczka WPForms. Wystarczy postępować zgodnie z naszym przewodnikiem, jak zezwolić na rejestrację użytkownika w witrynie WordPress, aby uzyskać pomoc w tym zakresie.

Tip: Możesz także wyłączyć pasek administracyjny WordPress dla subskrybentów lub innych ról użytkownika.

Innym sposobem dodawania nowych użytkowników do witryny jest utworzenie płatnego programu członkostwa, do którego użytkownicy się zapisują.

Pozwala to sprzedawać treści tylko dla członków, dodawać treści premium za paywall, sprzedawać kursy online i nie tylko.

Aby to zrobić, potrzebujesz wtyczki członkostwa WordPress.

Zalecamy korzystanie z MemberPress. Jest to najlepsza wtyczka do tworzenia członkostwa i kursu z całą funkcjonalnością i elastycznością, której potrzebujesz.

Just some of the setup options in MemberPress

MemberPress pozwala zablokować określone posty i strony w witrynie, dzięki czemu tylko zarejestrowani, płacący użytkownicy mogą uzyskać do nich dostęp. Wiele witryn oferuje takie treści premium jako sposób na zarabianie pieniędzy w Internecie.

Dzięki MemberPress łatwo jest tworzyć różne poziomy dostępu. Na przykład możesz zaoferować plan z brązu, srebra i Złota. Możesz też utworzyć osobne kursy, na które użytkownicy mogą się zapisać.

Otrzymujesz również dostęp do zaawansowanych narzędzi, takich jak raporty MemberPress, aby pokazać średnią wartość życia członka, liczbę członków w sumie i więcej.

MemberPress pozwala dodawać treści kroplowe, aby utworzyć wiecznie zieloną witrynę członkowską, a nawet sprzedawać członkostwa grupowe w WordPress.

Aby uzyskać samouczek krok po kroku na temat konfigurowania MemberPress w swojej witrynie, sprawdź nasz najlepszy przewodnik po tworzeniu witryny członkowskiej WordPress.

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak dodawać nowych użytkowników i autorów do swojej witryny WordPress. Możesz również zobaczyć nasze porównanie najlepszych usług e-mail marketingu i jak dodawać powiadomienia push, dzięki czemu możesz połączyć się z użytkownikami po opuszczeniu witryny.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube dla samouczków wideo WordPress. Znajdziesz nas również na Twitterze i Facebooku.

You May Also Like

Jak automatycznie publikować na Facebooku z WordPress?

W artykule: Dlaczego automatycznie udostępniać posty WordPress na Facebooku?Automatycznie Publikuj na Facebooku…

Czym jest Nightografia? Poznaj smartfon Samsung Galaxy S22 5G

W artykule: Nightografia, czyli jak robić zdjęcia nocą telefonemAparat do zdjęć nocnych…

Jak zmienić schemat kolorów Administratora w WordPress (Quick & Easy)

W artykule: Po co zmieniać schemat kolorów Administratora w WordPress?Jak zmienić schemat…

Com vs Net-Jaka jest różnica między rozszerzeniami domen

W artykule: Czym są rozszerzenia nazw domen. Com I. Net?Różnica między nazwami…